איך לקדם אתר בגוגל? השיטות שעובדות בשנת 2020

איך לקדם אתר בגוגל? השיטות שעובדות בשנת 2020

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אחת השאלות הפופולאריות בתחום של פרסום, קידום ושיווק דיגיטלי היא איך לקדם אתר בגוגל. היום כמעט כל בעל עסק מקים לעצמו אתר תדמיתי או חנות אינטרנטית ומעוניין לקדם את האתר שלו בעצמו או לפחות לנסות ולהבין את עבודת המקדם או חברת הקידום אליה הוא פונה במטרה להישאר מעודכן לגבי תוצאות הקידום. המדריך הבא יעסוק בשאלה איך לקדם אתר בגוגל ויענה על שאלות נוספות כמו מדוע בכלל שווה לי להשקיע בתהליך של קידום האתר שלי, מה זה נותן לי, כמה זמן זה אמור לקחת, כמה אמור לעלות לי לקדם את האתר שלי ועוד מידע חשוב ששווה לכם להכיר.

ראו גם: מה זה קידום אתרים אורגני?

חברה לקידום אתרים בגוגל
freepik

איך פועל האלגוריתם של גוגל?

לפני שנסביר את החשיבות של קידום אתר בגוגל ונגרום לכם להבין שזה שיש לכם אתר קיים ברשת זה ממש אבל ממש לא מספיק, כדאי להעמיק קצת בבסיס ולהבין קודם איך האלגוריתם של גוגל עובד. כשאנחנו מחפשים משהו באינטנרט, אנחנו לא מחפשים אותו סתם באינטרנט, 98% שאנחנו מחפשים אותו בגוגל. זה לא משנה מה אנחנו מחפשים. אנחנו יכולים לחפש עורך דין בתל אביב העוסק בדיני משפחה, מתכון להכנת פנקייקים טבעוניים לילדים או אטרקציה לחופש הגדול ברמת הגולן. גוגל הוא מנגנון סופר חכם.

גוגל = ספרייה. גוגל הוא סוג של רובוט או מכונה שיודע להיכנס לכל האתרים שיש ברשת ולסרוק אותם אחד אחד. אחרי שגוגל סורק את כל הדפים הוא בעצם מסדר לעצמו סוג של ספריה הנקראית גם INDEX ובתוכה גוגל קובעת מה יופיע ראשון ומה יופיע אחרון. לגוגל יש סדר מסוים.

 

איך גוגל מחליט מה ומי יופיע ראשון ומה יופיע אחרון?

גוגל מעיד על כך שיש לו מאות של פרמטרים על פיהם הוא פועל כאשר הוא מחליט איזה אתר יופיע באיזה מיקום או יותר נכון איזה ביטוי יופיע ראשון ואיזה אחרון. אותם קריטריונים קובעים בעצם מה יגרום לאתר מסוים להיות רלוונטי יותר ומה יגרום לו להיות רלוונטי פחות. בעוד יש פרמטרים שגוגל לא מעידים עליהם באופן רשמי, אחרים דווקא מפורסמים לציבור.

אותם פרמטרים ללא כל ספק משפיעים על תהליך הקידום של האתר שלנו. כשאנחנו מחפשים מילה או ביטוי בגוגל, גוגל שואל את עצמו כמה שאלות כמו למשל איפה מופיעה המילה או הביטוי הזה שאנו מחפשים? בכותרת? בתיאור של התוצאה, האם מדובר בעמוד שעלה לאחרונה לרשת או שמדובר בעמוד ותיק?. שאלה נוספת שגוגל שואל היא האם האתר הספציפי הזה מקבל המלצות מאתרים אחרים כלומר האם הוא מקבלים הפניות דרך קישורים מאתרים אחרים ועד כמה האתרים האלה באמת חזקים, ותיקים, מהימנים ואיכותיים? גוגל גם בודק את מהירות האתר, כמה מהר הדפים נטענים, האם יש בו תמונות וסרטונים, האם הוא פעיל דרך רשתות חברתיות והאם הוא מותאם למובייל. את כל זה ועוד האלגוריתם החכם של גוגל בודק ודרך אותם פרמטרים לצד רבים נוספים הוא קובע מי ומה יופיע איפה.

מסך מחשב עם נתונים

מדוע בכלל כדאי לי להשקיע בקידום האתר שלי?

בהתחלה סיפרנו לכם שזה ממש לא מספיק להשקיע בבניית אתר. זה טוב מאוד כי ברגע שיש לכם אתם יש לכם נוכחות אינטרנטית והמון פוטנציאל אבל זה לא מספיק. כדי שקהלי יעד רלוונטיים יחשפו לאתר לשי אני חייב לקדם אותם. ניתן לחלק את תהליך הקידום לשניים:

  1. קידום אורגני – תוצאות טבעיות המופיעות אחרי המודעות הפרסומיות. כביכול תהליך זה יכול להתבצע בחינם מבלי שנצטרך לשלם כסף לגוגל אבל כדי שהאתר שלנו יהיה מקודם, כן צריך להקפיד לבצע כמה דברים באופן שוטף. מדובר בתוצאות הפופלאריות יותר עבור הגולשים, כלומר רוב הגולשים ילחצו דווקא על התוצאות הללו.
  2. קידום ממומן – מדובר בפרויקטים פרסומיים. תוצאות ממומנות המופיעות בראש העמוד. כלומר, אנו משלמים לגוגל לפי כמות ההקלקות שהגולשים לחצו על המודעה. שיטה זו נקראית גם PPC – Pay Per Click. ככל שהתחום תחרותי יותר, הקמפיין הממומן של המודעה יעלה יותר.

לכל שיטת קידום יש את היתרונות אל מול החסרונות שלה, אבל זה כבר למדריך אחר לגמרי. בעוד קידום ממומן לא דורש הרבה השקעה חוץ ממחקר מילות מפתח, קידום אורגני דווקא כן. הנה כמה סיבות שיאפשרו לכם להבין מדוע כדאי לכם להשקיע בקידום אורגני עבור האתר שלכם ומה זה בעצם נותן לכם:

  • חשיפה ממוקדמת – כל קידום אורגני ולא משנה באיזה תחום האתר עוסק מתבצע לאחר מחקר מילות מפתח, סקר שוק ומחקר מתחרים. רק ככה אנחנו יכולים להבין אילו מילים ואילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם. לאחר שאנו מתחילים תהליך קידום, והאתר שלנו מגיע למקומות טובים (זה לוקח כמה חודשים) מי שמגיע אלינו לאתר הם בעצם גולשים שחיפשו אותנו. הם חיפשו את שם העסק, הם חיפשו את השירותים שאנחנו נותנים או המוצרים השונים.
  • הנעה לפעולה ויצירת טראפיק- מנתונים עולה כי בעזרת קידום אורגני אנחנו יכולים להשיג הכי הרבה תנועה איכותית לאתר שלנו וכך גם ליצור מצב של הנעה לפעולה בין אם זה רכישה בפועל, בין אם זה השארת פרטים או כל דבר אחר.
  • השקעה לטווח הארוך- כשאנחנו משקיעים בקידום אורגני לאתר שלנו אנחנו משקיעים לטווח הארוך. למה? משום שככל שהאתר שלנו יהיה מקודם זמן רב יותר, ככה האתר שלנו צובר מוניטין ומקבל פוטנציאל עסקי אדיר גם בתחום שבו אנו עוסקים וגם בתחומים אחרים. אתר עם ערך, אתר איכותי לא רק מביא תנועה של גולשים רלוונטיים, אלא פותח דלתות גם בעולם הקידום. תוך זמן מסוים אנחנו יכולים לקבל פניות מאתרים אחרים או מאנשים שרוצים לשלב באתר שלנו קישורים וזה יכול להיות פוטנציאל עסקי מאוד גדול.
  • תמורה גבוהה בעלות נמוכה – בהשוואה לאלטרנטיבות פרסום אחרות כמו קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות, פרסום בדיגיטל, קידום אורגני מביא תוצאות ממש טובות בעלות יחסית נמוכה, בעיקר אם אנו מבצעים את תהליך הקידום בעצמנו.
 

קידום אתר בגוגל – כמה זה עולה?

המחיר של קידום אורגני בגוגל לאתר משתנה ותלוי במגוון של גורמים כמו האם אנחנו מקדמים את האתר בעצמנו או נעזרים בחברת קידום מקצועית, כמה תכנים אנחנו מכניסים לאתר שלנו בחודש ומי כותב אותם עבורנו, באיזה מצב האתר שלנו נמצא מבחינת אופטימיזציה למנועי החיפוש כלומר האם יש צורך לשנות כל מיני דברים באתר כדי שהוא יותאם לתהליך קידום אורגני ועוד. ממוצע של עלות קידום בחודש נעה בין 2,000 שקלים בממוצע ויכול להגיע גם ל-8,000 שקלים בחודש במידה ואנו משקיעים בחבילת קידום רחבה המשלבת גם פתרונות דיגיטליים פרסומים נוספים כמו קידום ברשתות חברתיות למשל.

ראו גם: אסטרטגיית פרסום בפייסבוק

אילו פעולות יש לבצע בתהליך של קידום אתר בגוגל?

ובכן, כל חברת קידום מציעה לקהל הלקוחות שלה פעולות אחרות אבל בגדול יש כמה פעולות בסיסיות שתהליך קידום לאתר חייב לכלול:

  1. מחקר מילות מפתח
  2. כתיבת תכנים+ הטמעת קישורים מאתרים אחרים – יש חברות המספקות 3 תכנים בחודש ויש חברות המספקות לאתר 8 תכנים בחודש, זה מאוד משתנה וגם תלוי בתשלום החודשי וכמה התחום תחרותי.
  3. אופטימיזציה לאתר כמו למשל וידוא שהאתר נטען מהר ככל האפשר, כיווץ של תמונות כדי שזה אכן יקרה, היררכיה הגיונית של העמודים, השקעה בביטויי זנב ארוכים, שינוי טייטלים ועוד.
  4. עדכון – אחד הדברים הכי חשובים הוא מעקב ועדכון על נתונים סטטיסטיים בתהליך הקידום. כלומר איפה האתר שלי נמצא בנקודה א‘ ולאן הוא הגיע אחרי 3 חודשים בנקודה ב‘. בלי זה אי אפשר להתקדם עם האתר לשום מקום.
קידום אורגני ניתוח תנועה לאתר

רוצים לשמוע מידע נוסף על קידום אתר בגוגל ולהבין איך מקדמים אתר בגוגל? מבינים את הפוטנציאל האדיר הקיים בקידום אתר? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל. הצוות שלנו מורכב ממקדמים מקצועיים עם ניסיון של שנים בתחום, מפתחי תוכנה, מעצבים גרפיים, כותבי תוכן, אנשי חווית משתמש ומומחים בקידום ברשתות החברתיות וכולם ביחד עובדים בסנכרון במטרה לספק לקהל הלקוחות שלנו חבילת שירותים בלעדית וייחודית בהתאמה אישית.

לפרטים נוספים אודות קידום אתר בגוגל, בניית אתר ושירותים נוספים, צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם ולהעיף את האתר שלכם קדימה במנועי החיפוש.

 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו