כל מה שצריך וחשוב לדעת על בניית דף נחיתה

כל מה שצריך וחשוב לדעת על בניית דף נחיתה

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

דף נחיתה הוא אתר לכל דבר, עם כתובת משלו, רק במספר הבדלים קטנים. הוא ממוקד, מכיל כמעט תמיד רק עמוד אחד ויש לו מטרה מוגדרת. בניית דפי נחיתה היא מלאכה שדורשת עבודה טכנית, גרפית וכתיבה שיווקית מצוינת (קופירייטינג).

מודעה בפייסבוק

דפי נחיתה יכולים לשרת עסקים מגוונים ולצורך מטרות שונות. הם יעילים מאד לקמפיינים, לבעלי עסקים שלא מעוניינים לפתח אתר שלם ולהעברת מסר אחד ברור. כיצד נבנה את הדף, איזה צוות נרצה שיעמוד לרשותנו וכיצד נפרסם את הדף? על כך בכתבה.

מרכיבי דף נחיתה

על פניו נשמע שדף נחיתה יכול להיות פשוט מאד. מדובר על “מיני אתר” המורכב מעמוד יחיד ועם זאת, לאותו עמוד אחד יש מספר מרכיבים שחשוב להכיר. המרכיב הראשון הוא הדף עצמו. הגולשים יכולים להגיע אל הדף דרך גלישה בפלטפורמות שונות והם צריכים לראות דף עם מסר אחד ברור.
דף הנחיתה ישמש בדרך כלל לאיסוף לידים (מתעניינים שרוצים לקבל פרטים על השירות או שמעוניינים לקבל מידע לאימייל), אך הוא יכול להיות גם דף מכירה. לאחר שהגולשים משאירים את הפרטים שלהם צריכות להתקיים מספר פעולות: הם יועברו לדף תודה והפרטים שלהם יועברו למערכת של בעל הדף.
יש ליצור גם דף תודה על כתובת עצמאית ולדאוג שהפרטים יוזנו במערכת שנבחרה באופן אוטומטי. אם יש צורך בסליקה, יש לחבר את הדף למערכת מתאימה. חשוב להבין כי בניית דפי נחיתה היא בניה של מערכת שלמה שדורשת מומחיות בתחום.

 

בניית דף נחיתה

בנייה של דף נחיתה יכולה להישמע כעבודה פשוטה. ישנן מערכות שונות אשר מציעות תבניות קיימות לשימוש ללא עלות או בסכום נמוך. כמובן, מדובר בתבניות גנריות שמהוות בסיס עיצובי בלבד. כמו כן, יש צורך להכניס אלמנטים גרפיים, להשקיע בכתיבה ולהעמיד את הדף על כתובת URL עצמאית משלו. בנייה מקצועית של דפי נחיתה תתבצע תוך שיתוף פעולה של מספר אנשי מקצוע:

מעצב גרפי – עיצוב דף נחיתה

תפקידו של המעצב הגרפי הוא לקבוע כיצד יראה דף נחיתה מבחינה ויזואלית. עליו להבין את המהות של העסק ומה שהוא מציע לקהל הרחב. פריטים כמו הלוגו, הצבעים של העסק והמסר, חייבים לבוא לידי ביטוי בדף. כמו כן, על המעצב לדעת כיצד העיניים עובדות ולהוביל את הגולשים למקום הרצוי בדף כך שאלו ישאירו פרטים או יקנו את מה שמוצע להם.

מסך מחשב עם נתונים

קופירייטר – יצירת דף נחיתה

הקופירייטר אחראי על הכתוב ואומנם מילים הן כלי חזק, אך הקשבה לא פחות. כחלק מהמשימה יהיה על איש המקצוע להבין את המהות של העסק, לעזור בבניית ההצעה ולבחור את המילים הנכונות ביותר שייצגו את העסק ויניעו את הקהל לפעולה. קופירייטר טוב לא יסתפק במילים “יפות” אלא יחפש דרך יוצאת דופן לגעת בגולשים, לעניין אותם ולגרום להם לרצות לשמוע יותר מהעסק או לקנות ממנו.

מתכנת או בונה אתרים – בניית דף נחיתה

מתכנת או בונה האתרים אחראי לכך שדף הנחיתה יהיה “באוויר”. הוא ידאג לכך שכל אלמנט יהיה במקום ושהאתר ייראה מעולה בגלישה מכל מכשיר. על התכנת לענות על דרישות מורכבות, אם ישנן ולחבר את כל המרכיבים לרבות כתובת URL, מערכת הדיוור ודף התודה.

ראו גם: שירות בניית אתרים זול

מערכת קיימת מול בניית דף נחיתה באופן אישי?

ציינו כי ישנן מערכות קיימות אשר מציעות פלטפורמה לבניית דפי נחיתה. לעתים המערכות הללו מציעות את הפלטפורמה ללא כל עלות (אך בתנאים מסוימים שכדאי לבדוק מראש). לעומת אותן מערכות ישנה אפשרות לפנות לאנשי מקצוע ולקבל דף נחיתה מותאם באופן אישי.

היתרון של שימוש במערכות קיימות הוא היכולת לשלוט בדף ללא עזרה של אנשי מקצוע (לרוב ללא עזרה). כמו כן, העלויות של המערכות נמוכה ופעמים רבות אפשר להגיע לתוצאה הרצויה תוך זמן קצר יחסית. החסרונות במערכת שכזו הם ה”גנריות” של התבניות שנראות דומות זו לזו, הצורך ללמוד את העבודה באופן עצמאי ומגבלות שונות שהסרתן דורשת תשלום.

היתרון של פניה לאנשי מקצוע הוא שימוש בידע של אנשים שמכירים את העבודה. נדרש צוות שלם שיעבוד בשיתוף פעולה כדי לקבל את התוצאה הרצויה. החיסרון הוא בתשלום שבדרך כלל יהיה גבוה יותר גם ממערכות שמבקשות תשלום מינימלי. כמובן, כאשר העבודה נעשית על ידי אנשי מקצוע לא מדובר בתבנית אלא התאמה אישית לכל צורך ודף נחיתה שמצליח לגרום לגולשים לבצע את הפעולה הרצויה.

ראו גם: איך לקדם אתר בגוגל?

 

נוכחות דיגיטלית מרשימה – בכל מקום

אנחנו בשנת 2020 והנתונים מצביעים על כך שמעל למחצית מהאנשים גולשים מהמכשיר הנייד ולא מהמחשב הנייח. לכן, היום לא מספיק לבנות דפי נחיתה שמתאימים רק למחשב אלא יש לחשוב על הגולשים ואיפה הם יפתחו את הדף.
יצירת נוכחות דיגיטלית מרשימה מתחילה בהבנת הקהל. הבנה שהוא נמצא בכל מקום, בכל שעה ודף הנחיתה חייב להתאים לכך. ניתוח מעמיק של ההצעה, של הקהל ושל העסק, יוביל ליצירה מושלמת של דף שמצליח לעניין את הקהל וגורם לו להשאיר פרטים.
מבחינת “מיקום” דף הנחיתה יכול להיות בתוך אתר קיים או לקבל כתובת URL ולעמוד בפני עצמו. כך או אחרת, הוא חייב להיות ממוקד מבחינת המסר, רלוונטי לקהל, מושך ולשרת את הקהל ואת העסק. תכנון נכון בשילוב מקצועיות יובילו לתוצאה הרצויה.

לעבוד עם מקצועיים בתחום

חברת ירדן דיגיטל מספקת שירותי קידום ושיווק דיגיטלי ברשת. אנחנו יודעים שנדרש צוות כדי להביא לעסק שלך עוד לקוחות. שירות בניית דפי נחיתה יכול לעמוד בפני עצמו ולרוב יהיה חלק מקמפיין ועבודת שיווק. הצוות שלנו ישמח לשמוע ממך, למקד את ההצעה, ליצור דף נחיתה מרשים ובסופו של דבר, להביא לך תוצאות ולקוחות. אנחנו נשמח לעמוד לרשותך, עכשיו רק נשאר שנדבר.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו