הכירו: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק המומלצים!

הכירו: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק המומלצים!

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אם הקהל שלנו נמצא בפייסבוק, אנחנו גם צריכים להיות שם. ניהול דף פייסבוק יכול לדרוש מאיתנו משאבים רבים אך העלאת קמפיין פרסומי דורשת מאיתנו מיומנות ותקציב. בתכנון נכון נוכל לממן את העלויות במהרה ולייעל את הפעולות שלנו באופן מתמיד.

שיווק באונליין

הכרות עם מערכת הפרסום בפייסבוק משמעותית להצלחה שלנו. להתחיל את הדרך בלי לדעת אילו סוגי קמפיינים בפייסבוק מתאימים לנו ובלי להבין את הנקודות החשובות להצלחה, אנחנו עלולים להתאכזב. היתרון הגדול ביותר של פרסום דיגיטלי הוא שאנחנו יכולים לצפות לתוצאות ולגרום לעסק שלנו לגדול במהרה. זה הזמן להעשיר את הידע ולצאת לדרך כשאנחנו מוכנים.

סוגי קמפיינים בפייסבוק שעומדים לרשותנו

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו לבחור בסוגים שונים של קמפיינים. באופן כללי אנחנו יכולים לחלק אותם לשלושה סוגים: העלאת מודעות, הגברת מעורבות ואיסוף לידים. לא במקרה ישנן אפשרויות שונות ועלינו להבין את היתרונות ואת החסרונות של כל אפשרות לפני שנצא לדרך. יש לציין כי לפעמים נרצה להתחיל בסוג קמפיין אחד ולהמשיך באחר.

קמפיין בפייסבוק להעלאת מודעות – Brand Awareness

קמפיין זה טוב לחשיפת המותג בפני הקהל הרחב. המטרה שלו היא “לגלות” לאחרים על קיומו של המותג ולעשות את ההיכרות הראשונית או להזכיר לאנשים שכבר ראו את המותג להיכנס אליו. היתרונות הבולטים של קמפיין מסוג זה הוא העלויות הנמוכות שלו. כיוון שהאנשים לא נדרשים לעשות פעולה מיוחדת, פייסבוק לא גובה תשלום גבוה ואפשר להגיע לחשיפה גבוהה בתקציב נמוך.

החיסרון של קמפיין מסוג זה הוא התוצאות בפועל. נכון, יותר אנשים יכירו את המותג, אך זה לא אומר שהם ירצו לקנות או אפילו לעשות פעולה מסוימת פשוטה יותר. קמפיין זה יכול להתאים עבור עסקים חדשים ועסקים שרוצים לעשות רימרקטינג. 

ניתוח נותנים מכירת לידים

כדי להעלות את המודעות אפשר לבצע גם קמפיין “הגעה” או “Reach” שמאפשר לנו להיחשף לקהל גדול שנמצא בסביבת העסק. אפשר לדמות את הקמפיין לשלט גדול של בית העסק והמרה של הלקוחות תתבצע רק אם נצליח ליצור קהל חשיפה מדויק. יש לציין כי לרוב, על אף המחיר הנמוך של החשיפה, התוצאות עשויות להיות בלתי משביעות.

סוג נוסף של קמפיין פייסבוק שמגדיל את המודעות נקרא “תנועה” או “Traffic”. כאן מדובר ביצירת תנועה אל דף עסקי בפייסבוק או דף נחיתה בפייסבוק. אנחנו נגיע לקהל רחב ויכול להיות שלא כולו צריך את השירות או המוצר שלנו. היתרון של סוג קמפיין זה הוא שאנחנו יכולים לעשות B/A טסטינג ולבדוק איזו מודעה ואיזה דף נחיתה עובדים עבורנו הכי טוב.

קמפיין בפייסבוק הגברת המעורבות – Engagement

קמפיין להגברת המעורבות חושף את הקהל הרחב בפני העסק שלנו אך יש לו מטרה. ברגע שאנחנו רוצים שיותר אנשים יאהבו את הדף או הפוסטים שלנו ושיגיבו לנו, זו הדרך לעשות זאת. כמו הקמפיין הקודם של העלאת המודעות, הכוונה היא לא למכור ולא להפוך גולשים ללקוחות. בניגוד אליו, המטרה היא לייצר מעורבות מצד הגולשים ולא רק להציג להם את העסק.

היתרון של קמפיין הגברת מעורבות הוא העלויות הנמוכות יחסית, היכולת להגיע לקהל גדול ולייצר מעורבות בדף. אם אנחנו רוצים לחזק את הקשר עם הקהל שלנו ומוכנים לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח, יכול להיות שנייצר את התוצאות הטובות ביותר דרך הגברת המעורבות. החיסרון הבולט ביותר הוא שגם כאן אין לצפות לתמורה ישירה ולכן אנחנו צפויים להוציא כסף בלי לדעת האם נכסה את העלויות ומתי.

בתוך סוג קמפיינים אלו נוכל לכלול גם את “צפיה בווידאו” או “Video Views” שמטרתו להשיג מספר גבוה של צפיות. ניתן להעלות וידאו באורך של עד שלוש דקות אך ההמלצה של פייסבוק היא להעלות וידאו קצר של 15 שניות בלבד. היתרון של קמפיין זה הוא בהמשך כאשר נוכל לבחור לטרגט את המודעה הבאה (ורצוי שתהיה מודעת המרות) רק לקהל שצפה במספר שניות שהגדרנו מהסרטון.

 

קמפיין בפייסבוק המרות – Conversions

אנחנו יכולים לראות שישנם סוגי קמפיינים בפייסבוק שרק חושפים אותנו לקהל וקמפיינים שעובדים עבורנו. קמפיין המרות מאפשר לנו ליהנות מהפירות. הוא מאפשר לנו לאסוף לידים או לבצע מכירות באופן ישיר. כדי לבצע קמפיין המרות עלינו להכין קודם כל דף נחיתה בפייסבוק או דף מכירה אליו יגיעו הלקוחות. לאחר מכן עלינו ליצור את המודעה שתעניין את הקהל ולצאת לדרך.

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על הקמפיין ובהם: טירגוט נכון של הקהל, כתיבה מושכת, תמונה מצוינת והתאמה בין המודעה לבין הציפייה להמרה. כלומר, אם אנחנו מתכננים שהמודעה שלנו תהיה מעומעמת רק כדי שיותר קהל יעבור אל דף הנחיתה, אנחנו עלולים להתאכזב. במקרה שאין התאמה בין השניים הסיכוי שהגולשים יהפכו ללקוחות או שישאירו פרטים, קטן. התאמה בין כל המרכיבים היא המתכון להצלחה.

בתוך קמפיין המרות נוכל להכניס גם את קמפיין הורדת האפליקציה, “App Installs” שמטרתו היא לגרום ליותר אנשים להוריד את האפליקציה. לרוב האפליקציה מציעה גרסה או תקופת ניסיון בחינם ולכן קמפיין מסוג זה יכול להיות מוצלח אם הוא מכוון נכון לקהל היעד ומושך מבחינת התוכן שלו. רבים ממפתחי האפליקציות מסתמכים על סוג פרסום זה.

שיווק עסקים

לאורך השנים מערכת הפרסום בפייסבוק השתכללה והפכה להיות יעילה יותר. קמפיין “יצירת לידים” או “Lead Generation” יכול להיות יעיל. הוא מאפשר לנו להציע לקהל למלא טופס ליצירת קשר בדרך שמתאימה לו או לנו (או שניהם). הגולש לא צריך לצאת מפייסבוק כדי למלא את הפרטים ולכן היעילות של הקמפיין יכולה להיות גבוהה, לעסקים שחושבים שאין צורך שהלקוחות שלהם יעברו בדף נחיתה חיצוני.

קמפיינים בפייסבוק המיועדים לחנויות

בעלי חנויות אי קומרס או עסקים שמציגים את המוצרים שלהם בפייסבוק, יכולים לשפר את המכירות באמצעות סוגי קמפיינים בפייסבוק שמתאימים לחנויות. קמפיין “מכירת קטלוג” או “Catalog sales” מאפשר לנו לפרסם מודעות ייעודיות רק לאנשים שכבר ביקרו באתר שלנו וכבר הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות, אך שמסיבות אלו ואחרות לא ביצעו את הרכישה בפועל. אי השלמה של קניה אינה נדירה ולכן פייסבוק מאפשרים לנו לעודד את סיום הקניה על ידי הצגת המוצרים שהגולשים התעניינו בהם.

אפשרות נוספת לקמפיין היא להציע ללקוחות קופונים או מבצעים אטרקטיביים. כל זאת כדי לעודד אותם לסיים את הפעולה שהם בכל מקרה התחילו. קמפיין מסוג זה יכול להיות יעיל מאד כשהוא מבוצע כהלכה. הוא פונה לאנשים שכבר הביעו עניין ברכישה אך שמסיבות שונות לא ביצעו אותה.  

קמפיין נוסף הוא “הודעות” אשר מעודד את האנשים ליצור קשר עם העסק תוך שימוש במסנג’ר. הקמפיין עצמו יופיע במסנג’ר וכל מה שהגולש יצטרך לעשות הוא לענות עליה כדי להתחיל שיחה והוא מיועד לקהל שכבר הביע עניין לרכוש וכשאנחנו רוצים שיצור איתנו קשר כדי לעזור לו להשלים את הרכישה. 

חנויות פיזיות יוכלו להשתמש בקמפיין “ביקור בחנות” או “Store visits”. המערכת יודעת לזהות היכן האנשים נמצאים ואנחנו יכולים להציע לאלו שבסביבה קופונים (מוגבלים בזמן או לא) כדי שיכנסו אלינו. ככל שנריץ את המודעה יותר זמן העלויות צפויות לרדת.

 

לצאת בקמפיין פייסבוק ולהצליח

המטרה שלנו צריכה להיות ברורה. אנחנו יכולים להגדיר מהי הצלחה עבורנו והיא תהיה שונה בנינו לבין עסקים אחרים. רוב העסקים יעדיפו לבצע המרות, למכור או לאסוף לידים, אך ייתכן שגם קמפיינים להעלאת החשיפה יהיו יעילים עבורנו. לאחר שנגדיר את המטרה שלנו נוכל להתחיל לצאת לדרך.

אם כבר פתחנו דף עסקי בפייסבוק אנחנו יכולים להיכנס למערכת המודעות של פייסבוק, לבחור את סוג הקמפיין ולהתחיל לבנות אותו. כדאי שניצור יותר מאשר מודעה אחת וזאת כדי לא לסמוך רק על מסר אחד וכדי שנוכל לשפר את הצעדים שלנו באופן קבוע. כל מודעה שנוציא צריכה להיות עם תוכן ייחודי, קולע ועם תמונה או סרטון מושכים. 

לצד הכנת המודעה נצטרך לקבוע לאיזה קהל אנחנו רוצים להגיע. אם כבר אספנו נתונים תוך שימוש בפיקסל של פייסבוק, נוכל להתבסס על הקהל שכבר בנינו. אם עוד לא אספנו נתונים, כדאי שנעשה זאת. חשוב לציין כי לאחר שאישרנו את המודעות ועלינו לאוויר, עלינו לבדוק כל הזמן האם הקמפיין שלנו מוצלח או לא ולעשות פעולות לשיפור.

ההצלחה שלנו וניצול נכון של התקציב תלויים בגורמים רבים. אנחנו צריכים לשים לב לכל פרט ולהישאר ערניים ולא לתת לקמפיין לרוץ בלי שאנחנו בודקים שהתוצאות הן הטובות ביותר שאנחנו יכולים לקבל. בחברת ירדן דיגיטל נעשה את העבודה עבורכם ואתם תצטרכו לקצור את הפירות. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו