מדריך שלם על מדיניות הפרסום בפייסבוק :עשה ועל תעשה

מדריך שלם על מדיניות הפרסום בפייסבוק :עשה ועל תעשה

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

כל מי שרוצה לפרסם בפייסבוק צריך להכיר את המדיניות של הפלטפורמה. פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית המובילה בארץ ובעולם. כל עסק רשאי לפתוח לעצמו דף עסקי, אך החשיפה עשויה להיות נמוכה מאד והמאמצים עלולים להתגלות כרבים מדי לעומת התמורה הנמוכה.

לוגו פייסבוק

עסקים שרוצים להביא יותר לקוחות דרך פייסבוק יכולים להיעזר במערכת הפרסום. התשלום נחשב לנמוך יחסית, החשיפה יכולה להיות גבוהה וכשהקמפיין מנוהל על ידי מומחים, התוצאות יכולות להיות מעולות. עסקים רבים מסתמכים על מערכת הפרסום כדי להגיע לקהל הרחב, להגדיל את המכירות, מספר הלידים וכדי לחשוף עצמם לאנשים חדשים.

האם כל אחד יכול לפרסם בפייסבוק?

היתרון הגדול ביותר של פלטפורמות הפרסום הדיגיטליות הוא שאין באמת סף כניסה. כל אחד יכול להחליט לפתוח דף עסקי, לשתף פוסטים ולהשקיע בפרסום ממומן אבל לא כל אחד יודע כיצד להפיק יותר כסף מזה שמושקע. 

האינטרס של פייסבוק הוא לקבל כסף ולכן על פניו כל אחד שיש לו כרטיס אשראי יכול לפרסם תוך שימוש במערכת. בפועל, ישנן מגבלות רבות אשר יכולות לגרום לכך שהמערכת תקבע שעסק זה או אחר לא יוכל לפרסם. אם העסק תקין, חוקי והפרסום שלו אינו פוגעני, הוא בדרך כלל יוכל לפרסם וזאת כל עוד הוא לא עבר על מדיניות פרסום בפייסבוק.

שיווק אונליין

מדיניות הפרסום קובעת מה אפשר לפרסם, אילו מגבלות יש בפרסום ואילו תכנים לא יכולים להיות מפורסמים. עסקים אשר עוברים על המדיניות יקבלו סירוב להעלאת המודעה ובמקרים מסוימים לא יוכלו להמשיך לפרסם יותר. לפני תחילת הקמפיין הראשון כדאי מאד לעשות היכרות עם המדיניות של החברה.

הנושאים אותם מכסה מדיניות פרסום בפייסבוק 

מדיניות הפרסום של פייסבוק מורכבת ממספר נושאים. עסקים אשר מעוניינים לפרסם ולא מכירים את המערכת, צריכים לבחון את המדיניות כדי לדעת שהם עומדים בקריטריונים שלה.

כללי הפרסום 

כבר בתחילה פייסבוק מבהירה לנו כיצד היא עובדת וכי היא בודקת כל מודעה כדי לבחון שאנחנו לא עוברים על המדיניות. עם זאת, מצוין כי במידה ואנו חושבים שנעשתה טעות, אנחנו יכולים לבקש בחינה נוספת של המודעה. באופן כללי, הפלטפורמה “לא אוהבת” מודעות בעלי מאפיינים אישיים, כאלו שמרמזים על מיניות ומודעות שכוללות בדרך זו או אחרת ציון של המותג שלה, כלומר את פייסבוק.

את הבדיקה הראשונית של המודעה יבצע בדרך כלל אלגוריתם ולכן במידה והוא יזהה כי עלולה להיות פגיעה לאוכלוסייה זו או אחרת, למערכת או שישנה סיבה אחרת למנוע את הפרסום, הוא לא יאושר. במידה ולא עברנו על הכללים, אנחנו יכולים לבקש לערוך סקירה נוספת. 

https://www.youtube.com/watch?v=LOJ4G_cwGZM

בחינת המודעה

לפי פייסבוק, המערכת תבדוק את המודעה בדרך כלל תוך 24 שעות. בפועל, תקופות עמוסות מאד (כמו לקראת חגים), יכולות לעכב את הסקירה והאישור. מפרסמים רבים יעידו כי ביום יום המודעה מאושרת או מקבלת סירוב תוך שעות ספורות.

המערכת בודקת מרכיבים שונים בכל מודעה: טקסט, תמונה, מיקוד ומיקום המודעה. בנוסף, יכול להיות שהמערכת תסרוק את דף הנחיתה ותבדוק שהוא תואם למודעה. ברגע שמתקבל אישור או סירוב, תישלח הודעה על כך וזו תופיע גם במערכת וגם תישלח במייל.

ראו גם: בניית דף נחיתה מושך

תיקון מודעה במקרה הצורך

מפרסמים אשר מכירים את המדיניות ומנוסים בעבודה עם המערכת יקבלו בדרך כלל אישור על המודעות. עם זאת, במידה והמודעה נדחתה ניתן לתקן אותה. במקרה זה אמור להישלח אלינו מייל ובו הסיבה לכך שהמודעה לא אושרה. יש לבדוק מה נמצא כבעייתי מבחינת המערכת, לתקן ולשלוח מחדש.

אתר במובייל

בסיום עריכת המודעה מחדש יש לבצע שמירה ואז לשלוח מחדש לבדיקה. במקום אפשר לכתוב מודעה חדשה במקום זו שלא אושרה. במקרה ונראה לנו שלא עברנו על המדיניות נוכל לבקש בדיקה חוזרת כאשר פעמים רבות המערכת מאשרת את המודעות בבדיקה זו.

מה אסור לפרסם בפייסבוק

המדיניות מסבירה באופן מפורט מה היא לא מוכנה לפרסם ובשפה של פייסבוק – תוכן אסור (Prohibited Content):

  1. אין לפרסם מודעות שמפרות את המדיניות של פייסבוק או אינסטגרם.
  2. אין לקדם מוצרים ושירותים לא חוקיים. אין לפנות לקטינים עם תוכן בלתי הולם.
  3. אין להפלות או לעודד הפליה על כל בסיס לרבות: מין, לאום, נטייה מינית, מצב משפחתי, נכות, מצב רפואי, מוצא וצבע.
  4. אין לפרסם בפייסבוק טבק ומוצריו. אין לפרסם סמים ותרופות חוקיות ולא חוקיות.
  5. אין לפרסם ולעודד תוספי תזונה שעשויים להיתפס כלא בטוחים. בכלל זה נכנסים מוצרי דיאטה למיניהם.
  6. אין להציע נשקים וכל פרט הנלווה להם. 
  7. אין לקדם שירותים למבוגרים אלא אם הם קשורים למודעות לתכנון המשפחה ואמצעי מניעה וזאת בתנאי שהמודעה מתמקדת בתכונות המוצר ופונה לקהל מעל גיל 18.
  8. אין לפרסם תכנים למבוגרים בלבד לרבות בחירה בתמונות ערום או שמרמזות על ערום ואין להתייחס למיניות של מי שמופיע במודעה.
  9. יש להקפיד על זכויות יוצרים לרבות בבחירת התוכן, התמונה וכל פרט אחר במודעה.
  10. אין להשתמש בתוכן אלים או מזעזע. 
  11. אין לרמז או לתאר במפורש את תכונותיו האישיות של האדם לרבות: מצב אישי, מצב כלכלי, חברות באגודות, עבר פלילי ועוד.
  12. יש למסור במודעה רק מידע אמיתי.
  13. אין להשתמש בתוכן שנוי במחלוקת לרבות ניצול של משברים פוליטיים וסוגיות חברתיות.
  14. דף הנחיתה צריך להיות תואם לתוכן המודעה. עליו להיות באיכות טובה, מקורי וקשור לנושא.
  15. על המודעה לקדם עסק לגיטימי ללא מוצרים או שירותים שעלולים לפגוע ולהונות אדם אחר.
  16. המודעה צריכה להיות כתובה בשפה ראויה וערוכה היטב. אין לקלל, לפגוע ולהשתמש בסמלים כדי לעקוף מילים גסות.
  17. התמונה צריכה להיות תואמת למודעה ללא הצגת כפתורים ופונקציות שלא עובדות.
  18. אין להציג תמונות “לפני ואחרי” או תמונות שעשויות להציג מצג שווא של המוצר או השירות. אין להציג טענות מטעות וליצור ציפיות לא מציאותיות.  
  19. אין לקדם הלוואות קצרות טווח, מקדמות ואגרות חוב. כמו כן אין לפרסם מוצרים ושירותים פיננסיים לא חוקיים.
  20. מודעות המקדמות שיווק רב שכבתי או הזדמנות עסקית חייבות לתאר את המוצר במדויק.
  21. אין לקדם מכירה פומבית.
  22. אין לקשר את המודעה לתוכנות ריגול שונות או לאתרים שעושים שימוש בתוכנות זדוניות.
  23. במקרה של שימוש בסרטון או אנימציה, אין להפעילם באופן אוטומטי אלא רק בהתאם לבחירת המשתמש.
  24. אין לפרסם ולעודד מכירת חלקי גוף ונוזלי גוף אנושיים.
  25. אין לנסות לעקוף את תהליך בדיקת המודעות על ידי הסוואת תוכן.

ראו גם: מה זה רימרקטינג בפייסבוק?

https://www.youtube.com/watch?v=sxgDwSto3mM

תוכן שמותר לפרסם – במגבלות

ישנם תכנים אותם ניתן לפרסם אך עם מגבלות. פרסום אלכוהול, הימורים, תרופות ללא מרשם, יתבצעו בהתאם לחוקים המקומיים של המדינה ולגיל המינימלי בהתאם לקבוע בחוק. פרסום אתרי ואפליקציות להיכרויות אפשרי לאחר קבלת אישור. הגרלות יפורסמו על ידי גורמים ממשלתיים מאושרים בהתאם לחוקים המקומיים. ניתן לקבל אישור מראש לפרסום בתי מרקחת אונליין. 

פרסום מוצרים פיננסיים יתבצע בגילוי נאות ולגילאי 18 ומעלה בלבד. תוכן פוליטי יכול להיות מפורסם באישור פייסבוק בלבד. טיפולים בהתמכרויות גם כן דורשים אישור מתאים. פרסום שירותים בתחום הקריפטו חייב גם כן לקבל אישור מוקדם.

בניית דפי נחיתה

סרטונים

ניתן להשתמש במודעות בסרטונים ובתנאי שאלו עומדים בקריטריונים שצוינו לפני כן. כמו כן, הסרטונים צריכים להיות איכותיים וללא מסכים מהבהבים.

מיקוד

על פי המדיניות של פייסבוק אין להפלות קהל במודעות, לזלזל ויש לבצע מיקום (טירגוט) לקהל מותאם אישית בלי לפגוע בקהל עצמו או קהלים אחרים.

מרכיבי המודעה

על כל מרכיבי המודעה: טקסט, תמונה/ סרטון להיות רלוונטית לנושא המדובר בה. עליה להיות מדויקת ולתאר במה מדובר ולהיות מקושרת לדף נחיתה תואם (ההפניה יכולה להיות גם לאתר).

חברת קידום אורגני

תמונה

מומלץ שלא להשתמש בטקסט על גבי התמונה או להשתמש במעט טקסט עליה.

הגבלות על מודעות לידים

על פי מדיניות פרסום בפייסבוק יש לבקש אישור מראש במידה ואנו מבקשים מהלידים את המידע הבא:

  • מספר חשבון בנק
  • היסטוריה פלילית
  • מידע פיננסי
  • מספר זהות
  • מידע בריאותי
  • מידע בנוגע לביטוחים
  • השתייכות פוליטית
  • מוצא, דת, נטייה מינית
  • חברות באיגוד
  • פרטי משתמש וסיסמאות
https://www.youtube.com/watch?v=lAKEddOEd00

המותג של פייסבוק ואינסטגרם

פייסבוק מחזיקה באינסטגרם וקבעה כי במידה ויש צורך להשתמש במותג שלהן לצורך פרסום, יש לעשות זאת לאחר קבלת אישור. במידה ונעשית הכוונה לקבוצה או דף יש לציין זאת גם במלל. בנוסף, במידה וישנו צילום מסך מתוך הממשק, יש לציין למה הוא משמש ואין לשנות את הצילום.

ראו גם: פרסום ושיווק באינסטגרם לעסקים

שימוש נכון בנתונים

יש להשתמש במידע שנאסף ממערכת הפרסום בצורה מושכלת ונכונה. אין לשתף את המידע עם גורמים שאינם קשורים לפרסום. כמו כן על פי המדיניות אין להשתמש בנתונים מפרסום אחד לצורך פרסום שונה.

לסיכום המדיניות

בסיכום המדיניות החברה מיידעת אותנו, המפרסמים כי אנו אחראיים על המודעות וכי במידה ולא נפעל על פי ההוראות, אנו עלולים לקבל סירוב זמני או תמידי לפרסום. כמו כן ישנה התייחסות למנהלי פרסום ומצוין כי עליהם לנהל כל לקוח בחשבון מודעות נפרד. 

פרסום בטאבולה

חשיבות הבנת מדיניות הפרסום של פייסבוק

מדיניות פרסום ממומן בפייסבוק יכולה להיראות מעיקה וארוכה אך חשוב להבין אותה. המדיניות נוצרה על ידי החברה והיא זו שעוקפת אותה. המערכת של פייסבוק יכולה לקבוע האם נוכל להתחיל בפרסום או לא והיא יכולה להחליט לעצור עבורנו את הפרסום לאחר שהיא מוצאת שאנחנו עוברים על הכללים. זוהי נקודה שיש לייחס לה חשיבות רבה.

עסקים שונים משקיעים מאמצים רבים בפרסום. מעבר לתקציב המושקע, זמן רב מוקדש למעקב אחר הפעולות השונות ולעתים כל הפרסום של העסק מתבצע בפייסבוק בלבד. במידה והמערכת מחליטה לסרב להרצת מודעה או להפסיק את המודעה הנוכחית, העסק עשוי להיפגע. מצב חמור יותר יכול להיות אם המערכת מחליטה שלא נוכל יותר לפרסם דרכה.

לפני תחילת הפרסום חשוב מאד להבין כיצד המערכת עובדת ומהם התנאים שלה. פייסבוק היא מערכת עצמאית אשר קובעת את המדיניות שלה, בודקת את המודעות ומחליטה מי יכול לפרסם ומי לא. לכן, אנחנו רוצים להבין מהם התנאים, להכיר את המגבלות ולצאת בקמפיין (ולאחריו קמפיינים נוספים) שיוכל להביא לנו תוצאות באופן קבוע וללא עצירות בדרך.

יכול לעניין אותך גם: פרסום בטאבולה לעסקים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו