מה זה ניהול רשתות חברתיות ואיך אפשר להביא לקוחות מהרשת?

מה זה ניהול רשתות חברתיות ואיך אפשר להביא לקוחות מהרשת?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

הרשת החברתית הראשונה, פייסבוק, צצה בישראל כבר בשנת 2008 ושנה לאחר מכן הייתה זמינה בגרסה עברית מלאה. הרשת סחפה אחריה משתמשים רבים והנתונים מצביעים על כך שישנם מעל לשישה וחצי מיליון פרופילים ישראלים כשמעל למחציתם פעילים וגולשים בפייסבוק מדי יום. מאז הקמתה ועד היום קמו עוד רשתות חברתיות, בהן אינסטגרם, לינקדין שמתרכזת בקריירה ובעסקים וכמובן, טוויטר.

לוגו פייסבוק

מבחינת עסקים רבים, העובדה שישנן רשתות חברתיות היא הזדמנות “להיכנס” למגרש של הגדולים, לפרסם ולהתפרסם. השיווק ברשתות יכול להתבצע בתשלום והוא יכול להיות אורגני לחלוטין כאשר לכל אפשרות יש יתרון וחיסרון. נוכחות ברשת שמשמעותה יצירת תוכן מעניין טבעי (קידום אורגני) מקרב את הקהל הרחב לעסק ובסופו של דבר משפר את המכירות.

שיווק ברשתות חברתיות – להכיר, לחבב, לסמוך

מודל בשם: “להכיר, לחבב, לסמוך” (Know, Like, Trust) מהווה את בסיס השיווק ברשת. הבנה שלו מאפשרת לעסקים רבים לקבל החלטות טובות ויעילות, שחוסכות משאבי זמן וכסף. הרעיון שעומד מאחורי המודל אומר שעל הקהל לעבור שלושה שלבים כדי שהוא יהפוך ללקוח:

להכיר

בשלב הראשון על הקהל להכיר את העסק. אם העסק לא נחשף לאנשים, הם לא יכירו אותו ולא יקנו ממנו. החשיפה יכולה להתבצע באופן אורגני או בתשלום וכך או אחרת, היא חייבת להתקיים. “נוכחות ברשת” משמעותה לפרסם פוסטים, “לתקשר” עם הקהל, לשאול שאלות ולנסות להיות מעניינים כך שהקהל יעבור לשלב הבא.

 

לחבב

רק לאחר שהקהל נחשף אלינו הוא יכול להחליט מה הוא מרגיש כלפינו (כלומר, כלפי העסק). השאיפה שלנו היא שיחבבו אותנו. כלומר, שירגיש ואלינו רגש חיובי, ירצו לקרוא את הפוסטים שלנו, יגיבו, יעשו לנו “לייק” וייהנו לראות אותנו על ה”פיד”. אנחנו לא צריכים לחפש קשר מעמיק אבל אלו מאיתנו שחושבים שהעידן הדיגיטלי מתמקד בריחוק טועים. אלו שמצליחים לגשר על פני הטכנולוגיה ונותנים תחושה של קרבה, יצליחו לעבור לשלב הבא.
ראו גם: 6 כללי זהב לכתיבה שיווקית מוצלחת

לסמוך

חשוב להבין כי קהל שלא סומך עלינו לא יקנה מאיתנו. ניהול רשתות חברתיות נועד להעביר את הקהל בשלושת השלבים. אנשים שסומכים עלינו יעדיפו לקנות אצלנו. הם ירגישו כי הם קונים ממישהו מוכר, לא ידאגו לגבי המשלוח או מסירת פרטי כרטיס אשראי והקשר איתם יכול להיות ארוך טווח.

פגישת שיווק דיגיטלי

מה זה ניהול רשתות חברתיות?

לאחר שהבנו כיצד פועלים הקשרים בתוך הרשתות החברתיות, נשאר להבין מה עלינו, כבעלי עסקים לעשות. אנחנו יכולים לפרסם את עצמנו ברשת באופן עצמאי. כל אחד (בגיל המתאים) רשאי לפתוח פרופיל אישי, קבוצה או ניהול דף עסקי, לכתוב סטטוסים ולצרף תמונות וסרטונים. הדבר נכון לפייסבוק אך גם לשאר הרשתות.

העבודה נשמעת לפעמים פשוט, אך מעטים מהעסקים יוכלו לספר שהזמן והמאמצים שהם משקיעים ביצירת נוכחות באינטרנט משתלמת להם. הרוב מגלים שיצירת נוכחות ברשתות החברתיות והתעניינות מצד הקהל דורשת מהם השקעה של זמן וגם כסף (עבור פעולות שונות כמו תמונות, עריכה, סרטונים ועוד).

ניהול מדיה חברתית הוא שירות מקצועי שניתן לעסק. הניהול כולל יצירת גאנט, פרסום סטטוסים, התאמת תמונות, סרטונים ואינטראקציה עם הקהל, פרסום ברשתות חברתיות ועוד. השירות מותאם לעסק באופן ספציפי כאשר חלק מהעסקים ירוויחו מנוכחות בפייסבוק ואחרים יצליחו יותר באינסטגרם. חלק צריכים לשלב בין מספר רשתות וניהול טוב יכלול את הרשתות הנדרשות.

 

ניהול מדיה חברתית – הרבה מעבר לפרסום סטטוס

ניהול רשתות חברתיות הוא הרבה יותר מאשר פרסום סטטוס. חשוב להבין כי המטרה של הניהול היא לייצר אינטראקציה עם הקהל הרלוונטי, להצליח להביא אותו לדף המדובר (או הפרופיל), לסקרן ולמשוך. ככל שישנן יותר תגובות מהקהל, ככל שהוא מתעניין יותר, כך הסיכוי שיהפוך ללקוח של ממש – עולה.

תהליך הניהול דורש עבודה מדויקת ושילוב של מספר אנשי מקצוע. בתחילת הדרך יש להבין את העסק, המהות שלו, להגדיר את הקהל ולתכנן אסטרטגיה שתגרום לו להגיע דווקא לעסק. כתוצאה ממחקר מעמיק אפשר יהיה לקבל החלטות חשובות לרבות: באילו רשתות חברתיות להתמקד, מה השפה המתאימה לקהל היעד ואפילו באילו שעות לפרסם.

פרסום בגוגל

בניהול נכון יוגש ללקוחות (כלומר בעלי העסק או מי מטעמם) גאנט תוכן שהוא תוכנית מה יפורסם בשבועות הקרובים. אותה תוכנית צריכה להיות רלוונטית לקהל, מעניינת, מדויקת וחכמה. אפשר להשאיר מקום לשינויים וחשוב להיות עם אצבע על הדופק, אך חשוב לדעת מהו הכיוון מבחינת הפרסום, השיווק, התוכן ואילו אלמנטים ויזואליים יופיעו ברשתות.
ראו גם: איך לפרסם בפייסבוק?

מדיה חברתית – להביא לקוחות מהרשת

הדרך להביא לקוחות מהרשת היא לזכור שאנחנו לא באים למכור ובוודאי לא לדחוף. אנשים נכנסים לרשתות החברתיות כדי ליהנות, לבלות, לראות דברים משעשעים ומעניינים. ניסיונות חוזרים למכירה עצמית יתגלו במהרה כלא מוצלחים. ניהול נכון של הנוכחות ברשת החברתית יביא בחשבון את הקהל, ייצור עניין, תכנים מקוריים, ייחודיות וידע להגדיל את החשיפה.

הבשורות הטובות לכל העסקים הן שאפשר להביא לקוחות מהרשת. המאמצים יכולים להיות משתלמים כשהם נעשים בדרך הנכונה. תכנון מקדים, הבנה של הקהל, תוכן מקורי וניטור קבוע של התגובות, יובילו להצלחה.

לבד או יחד?

כפי שציינו, כל אחד יכול לפתוח פרופיל ברשת החברתית וקבוצה או דף עסקי. כל עסק יכול לנסות ולנהל לעצמו את הנוכחות הדיגיטלית. חלק יצליחו וימשכו לקוחות וחלק ימצאו עצמם בסחרור של בזבוז זמן ומשאבים. במקום לעבוד לבד, קל יותר ופעמים רבות גם נכון יותר לפנות למומחים בתחום וליהנות מצוות שלם שעומד לרשות העסק.

עבודה משותפת עם ירדן דיגיטל מתחילה בבניית אסטרטגיית ניהול מדויקת שמתאימה לצרכים של העסק ולקהל. לאחר שברור מהן הפעולות שיש לבצע, הצוות המקצועי שכולל אנשי גרפיקה, תוכן ומומחים במדיה הדיגיטלית, יפרסמו סטטוסים, יגרמו לקהל להיחשף לתכנים ויעודדו מעורבות ותקשורת.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו