קידום בפייסבוק לעסקים

קידום בפייסבוק לעסקים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

לא משנה באיזה תחום העסק שלכם פועל ולא משנה האם מדובר בעסק גדול או קטן, עסק הפועל בקריות, בתל אביב או בבאר שבע – קידום עסקים בפייסבוק הוא עולם שלם שיכול להקפיץ את אחוזי המכירות של העסק שלכם בעשרות אחוזים.

בעידן שבו אנו פועלים, עידן שחי, נושם ובועט דיגיטל כל עסק חייב שיהיה לו עמוד עסקי ברשת החברתית בעלת התנועה החזקה ביותר היום – פייסבוק. הרשת החברתית פייסבוק הפכה בשנים האחרונות לזירה העיקרית בה אנו יכולים להעלות ולחזק את ערך המותג בעיני לקוחות פוטנציאליים וקיימים. המדריך לקידום עסקים בפייסבוק – מתחילים.

קידום עסקים בפייסבוק – אילו סוגי קידום קיימים?

קיימים שני סוגים עיקריים של קידום עסקים בפייסבוק וזאת ממש בדומה למה שקורה במנוע החיפוש גוגל.

  1. קידום אורגני בפייסבוק – אותם פוסטים, תמונות וסרטונים שאנו מעלים באופן אישי מבלי לשלם כסף לאף אחד. מכיון ומדובר אך ורק בפוסטים המקבלים תגובות, לייקים ושיתופים מחברים שנמצאים במאגר שלנו או אנשים שהביעו בצורה כזו או אחרת עניין בדף שלנו, הכל תלוי בכמות האנשים שנמצאים אצלנו בעמוד, עשו עלינו לייק, מכירים אותנו באופן אישי וכדומה. כידוע, לתנועה זו אין פוטנציאל מאוד גדול בהשוואה לסוג הקידום השני בו המדריך שלנו עוסק שהוא המפתח להצלחה העסקית שלכם בדיגיטל.
  2. קידום ממומן בפייסבוק – הכוונה בקידום ממומן בפייסבוק היא לקמפיין פרסומי. הקמפיין מורכב משלושה חלקים. החלק הראשון הוא הקמפיין עצמו וזה המקום שבו כל מותג, חברה או בעל עסק מגדירים את המטרה השיווקית שלהם. תחת הקמפיין אנחנו יכולים ליצור למעשה כמות בלתי מוגבלת של סדרות מודעות ותחת הסדרות הללו להשתמש בכמות בלתי מוגבלת של מודעות. אנחנו יכולים לטרגט את קהל היעד שלנו באופן הכי ספציפי ומדויק שאפשר: לפי מיקום, לפי גיל, לפי סגנון צריכה, לפי התנהגות ועוד. החלק השלישי מורכב בעצם מהמודעה וזה מה שהקהל שלנו רואה. זה יכול להיות טקסט, תמונה, וידיאו וזה בעצם מה שהקהל יעד שלנו רואה. בהמשך נציג בפניכם מילון מושגים שכל אחד חייב להכיר בתחום של קידום עסקים בפייסבוק.

ראו גם: קידום אורגני בגוגל

 קידום עסקים בפייסבוק – יתרונות מול חסרונות

בעלי עסקים רבים מתלבטים האם כדאי או לא כדאי להם להשקיע בקידום העסק שלהם דרך הפייסבוק. כדי לענות על השאלה הזו בצורה הכי אובייקטיבית שיש, חשוב קודם כל להבין מה היתרונות מול מה החסרונות של שיטת קידום זו.

נתחיל מהיתרונות של קידום עסקים בפייסבוק

  1. עולם חדש– בעבר רק מותגים מאוד גדולים היו יכולים להשקיע כסף בקידום. היום, כל אדם, לא משנה מה התקציב שלו ומה גודל העסק שלו, יכול לפרסם את עצמו. איך? בפייסבוק. לא רק שהדבר הזה פותח המון דלתות וגורם לתחרות מאוד גדולה בין עסקים העוסקים באותו תחום, זה בעצם יוצר סוג של שיוויון הזדמנויות ומי שמבין את זה מקבל את הכוח לבדל את עצמו, לייצר הכנסה ועוד. בעצם אני יכול לפרסם את עצמי שוב ושוב בסכום כסף יחסית מאוד נמוך. אני כבר לא חייב להתחרות מול חברות ענק עם תקציבים של עשרות אלפי שקלים בחודש להשקיע בקידום במודעות חוץ, ברדיו, בעיתון או בטלוויזיה. היום כל אחד יכול וזה בזכות פייסבוק. גם השכנה עם חנות הפרחים הבוטיקים שמתחת לבית, יכולה לפרסם את עצמה בפייסבוק, ביג טיים.
  2. יעילות – לקידום עסקים בפייסבוק יש כוח מאוד גדול בשל היעילות של המערכת הזו. דרך פייסבוק אפשר לטרגט ולבחור את קהל היעד באופן הכי ספציפי שאתם רק יכולים לדמיין. קחו את עצמכם בתור דוגמא. כשאתם נוסעים ברכב ומקשיבים לפרסומת ברדיו שפונה לחיילים משוחררים, אתם פשוט יכולים להעביר אותה כי היא לא רלוונטית אליכם. בפייסבוק, אתם מראש מפרסמים רק לקהל היעד הרלוונטי לכם וזה כל היופי.
  3. אלגוריתם ולוקאלייק – אם אנחנו בוחרים לטרגט קצת יותר רחב, הפייסבוק יודע לזהות לפי נתונים למי המודעה שייכת. מדובר באלגוריתם סופר משוכלל שאפילו קשה מאוד להסביר את זה במילים. פייסבוק יודע לזהות מה נכון ומה לא נכון בפרויקטים פרסומיים.
  4. קהלים ”חמים“ – עם הזמן, אנחנו יכולים להחליט שאנחנו אוספים קהלים, למשל אנשים שגלשו בדף שלנו או צפו בסרטונים שלנו או הגיבו ואז להעביר את הקמפיין לקהלים הללו.
  5. פוטנציאל אינסופי – הפייסבוק מציע לנו אינספור לקוחות. זה פשוט לא נגמר. כל מה שצריך זה לעשות את זה נכון.

וכעת החסרונות:

  1. התייקרות – ככל שהזמן עובר המחירים של קידום בפייסבוק עולים בשל העובדה שעוד ועוד אנשים רוצים לפרסם. זה עובד על היצע וביקוש.
  2. תחרות – כדי שאנשים ישימו לב אלינו, אנחנו חייבים להיות שונים, מיוחדים, אחרים, בטח בתחומים שהם מאוד תחרותיים. חשוב לדעת שבקידום וקידום עסקים בפייסבוק יש תחרות מאוד גדולה.
  3. פרסומות – אנשים יודעים לזהות מה מופיע אצלם בפיד בתור פרסומת ממומנת ומה לא. לא כולנו רוצים לצרוך פרסומות ולכן קצב וכמות הסינון, יחסית גבוהה. שוב גם כאן נכנס עניין היצירתיות, הגיוון, החדשנות. ככל שהקמפיין שלנו יהיה מגניב יותר, שונה, מקורי, ככה הסיכוי שיותר אנשים יבחרו להיחשף אליו עולה.

ראו גם: קידום נכון באינסטגרם

בשל החסרונות, כאן בדיוק נכנסת לתמונה החשיבות של פעילות נכונה דרך הפייסבוק.

מה ההבדל בין קמפיין בפייסבוק לבין מודעה בפייסבוק?

בעיקרון יש 2 דרכים עיקריות לקדם עסקים בפייסבוק. האחת היא דרך מודעה אותנו אנו מייצרים במנהל המודעות של פייסבוק והשניה היא על ידי תשלום פוסט ממומן שכבר קיים אצלנו והיינו רוצים שעוד גולשים ייחשפו אליו. בעוד את יצירת הפוסט, כל אחד יכול לעשות ישירות מהעמוד שלו, את המודעה אפשר ליצור רק מתוך מערכת ההודעות של פייסבוק ויש בה עוד המון אפשרויות שלא קיימות דרך הפוסט כמו קישור למוקד הזמנות, הורדת אפליקציה ועוד. להסבר מורחב על מודעה או בוסט בפייסבוק, היכנסו ללינק

 

קידום עסקים בפייסבוק  – כמה זה עולה?

בגדול, אנחנו הם אלה שקובעים את התקציב. אפשר לפרסם ב-100 שקלים בחודש ואפשר לפרסם ב-10,000 שקלים בחודש ואפילו יותר. כן חשוב להבין שאם אנחנו לא משקיעים כמה עשרות שקלים ביום בפייסבוק, הקידום לא מספיק יעיל. ככל שהתחום יותר תחרותי, ככה הקמפיין עולה יותר. יש כמה מסלולים לקידום בפייסבוק על פיהם נקבע המחיר:

  1. CPM– תשלום המתבצע מראש עבור 1000 חשיפות, בלי קשר לכמות ההקלקות על המודעה שלי.
  2. CPC– דומה לקידום ממומן בגוגל. התשלום מתבצע עבור כל הקלקה על הקמפיין. כמובן שזה תלוי בתקציב שהגדרנו אותו מראש. ניתן לקבוע תקציב ליום, לשבוע או לחודש.
  3. תשלום פר המרה – שיטה המייצרת מכירה. עלינו לשלם באופן ישר בהתאם לסך הפניות שהזינו על פי החשיפה.
  4. תשלום פר מעורבות – תקציב יחסית נמוך. התשלום עבור מעורבות של הגולשים הנחשפו למודעה.
  5. תשלום עבור חיזוק – תקציב גבוה. אנו משלמים עבור חיזוק החשיפה של המודעה שלנו.

המחיר לקמפיין פרסומי מושפע מסוג המודעה, התחום בו המודעה עוסקת ורמת התחרות.

עלויות במחירים:

מילון מונחים שחייבים להכיר בקידום עסקים בפייסבוק

  • קהלים מותאמים אישית – כמעט מכל דבר ניתן ליצור קהל מותאם אישי. קובץ CSV הוא בעצם קובץ של לקוחות שעשו פעולה מסוימת ואפשר להציג אותם בפני פייסבוק ולתת הוראה לפייסבוק איזה קהל צופה במודעה.
  • תנועה מהאתר – ככה אפשר להראות לגולשים שביקרו בעמודים ספציפים באתר שלנו אותם תחומי ענין דרך הפייסבוק. זה כלי מאוד עוצמתי. זה נקרא גם רימרקטינג.
  • טרגטינג – מיקוד. סוג של מנגנון קידום המאפשר לנו להבין מיהו קהל היעד שלנו ועל פי נתונים להציג את הקידום רק לאותו קהל יעד.

רוצים לשמוע מידע נוסף על קידום עסקים בפייסבוק? קבוצת ירדן בעל ניסיון רב ביצירת קמפיינים ממומנים בפייסבוק תוך ביצוע כל השלבים ובניית אסטרטגיית קידום וקידום חכמה לטווח הארוך. צרו איתנו קשר והמומחים שלנו ישמחו לחזור אליכם תוך מענה מקצועי על כל השאלות. אין זה להתלבטויות! המכירות של העסק שלכם תלויים בזה!.

קידום עסקים בפייסבוק
קידום דף עסקי בפייסבוק
קידום עסקים קטנים בפייסבוק
קידום עסק בפייסבוק
קידום העסק בפייסבוק
קידום בפייסבוק לעסקים
קידום עסק בפייסבוק יתרונות וחסרונות
קידום עסקים בפייסבוק יתרונות וחסרונות
קידום דף עסקי בפייסבוק בחינם
טיפים לקידום דף עסקי בפייסבוק
קידום דפים עסקיים בפייסבוק
קידום עסקי בפייסבוק
קידום בפייסבוק לעסקים קטנים



גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו