רימרקטינג בפייסבוק: עובדות, יתרונות ומחירי פרסום

רימרקטינג בפייסבוק: עובדות, יתרונות ומחירי פרסום

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

מה זה בעצם רימרקטינג? רימרקטינג הוא מה שנקרא שיווק מחדש. אפר לעשות רימרקטינג בגוגל בכלל או בכל הרשתות בפרט כמו רימרקטינג בגוגל. היום, בעידן שבו כולו אתרי אינטרנט, חנויות אי קומרס ותנועה אדירה ובלתי פוסקת ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב כמעט לכל בעל עסק, חברה או ארגון יש אתר אינטרנט. מי מאיתנו שלא משקיע בבניית אתר אינטרנט מקצועי, עלול למצוא את עצמו מאחור. אפשר לחלק את הגולשים שמגיעים לאתרי האינטרנט השונים לשתי קבוצות:

  1. גולשים שהביעו עניין באתר שלנו ונטשו אותו מכל מיני סיבות.
  2. גולשים שהביעו עניין באתר שלנו, נשארו בו ויצרו איתנו קשר.
אסטרטגיה דיגיטלית

רימרקטינג – עובדות על גולשים בפייסבוק ועל הרגלי גלישה

למעלה מ-5 מליון ישראלים עושים שימוש יומיומי בפייסבוק. זה נתון מטורף. היקף שעות הגלישה היומי בפייסבוק נע בין 3-5.5 שעות ביום. רוב הישראלים מעדיפים לגלוש בפייסבוק בסופי שבוע.

מן הסתם הקבוצה הראשונה באחוזים מהווה נתח יותר גדול וגם משמעותי. זה בדיוק המקום שבו רימרקטינג בפייסבוק נכנס לתמונה. מדובר בעצם בסוג של אלגוריתם שקיים במערכת של פייסבוק שמאפשר לנו להחזיר את הקבוצה הראשונה, כלומר גולשים שהיו באתר ויצאו ממנו בחזרה לאתר דרך פרסום מודעות בפייסבוק. למה זה כל כך חשוב? משום שמדובר בקהל יעד שכבר קיים. אנחנו לא צריכים לעבוד קשה כדי להביא את האנשים האלה. אנחנו פשוט צריכים להכיר ולדעת איך לתפעל רימרקטינג בפייסבוק .זה נקרא גם קהל חם. למעשה, מדובר באנשים שהיו כבר באתר או בחנות שלנו אבל לא ביצעו רכישה או לא פנו אלינו.

יכול להיות שלא היה להם מספיק זמן, יכול להיות שהם לא מצאו את מה שהם חיפשו, יכול להיות שהם בחרו לצאת מהאתר ותכננו לחזור אליו במועד מאוחר יותר. אנחנו לא באמת יכולים לדעת את הסיבה. מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה להחזיר אותם לאתר שלנו באמצעות רימרקטינג בפייסבוק. למעשה, מנתונים עולה כי למעלה מ-90% מהגולשים שנכנסים לאתרים השונים, כלל וכלל לא מבצעים בהם שום פעולה. הפרסום והשיווק בדרך של רימרקטינג בפייסבוק בהחלט עוזרת לנו ואף יכולה להגדיל את ההכנסות שלנו בעשרות אחוזים.

ראו גם: פרסום מודעות באינסטגרם: מה ההבדל?

דוגמאות לרימרקטינג בפייסבוק

  • הבאת הגולשים באתר לדף רכישה
  • הצגת מודעת על מוצר מסוים שכבר רכשו באתר שלנו מוצר אחר

למעשה, רימרקטינג מסייע לנו לעקוב אחרי הגולשים שלנו למשך תקופה של כמה חודשים.

רימרקטינג בפייסבוק – איך זה עובד?

למרות שפייסבוק כל הזמן משנה את האלגוריתם שלה וכל פעם נכנסים כאלה שינויים ואחרים הרעיון הוא פשוט והוא תמיד עובד על אותו בסיס. בשלב הראשון אנחנו מניחים את הקוד של פייסבוק בכל הדפים הפנימיים של האתר שלנו. בשלב השני עלינו ליצור קהלי יעד בפייסבוק. השלב האחרון הוא שלב יצירת מודעה.

 

רימרקטינג בפייסבוק – למי זה מתאים?

לכל סוגי העסקים – גדולים וקטנים, לכל נותני השירותים ללא כל קשר להיקף העסקי או לפעילות העסקית. למעשה, כל אחד ואחת מאיתנו יכול לפרסם בפייסבוק באמצעות הדף העסקי שלו וגם כולנו יכולים ללמוד איך לעשות את זה בעצמנו. לפייסבוק יש מערכת פרסום, חכמה ממש כמו זו של גוגל המאפשרת לנו לשלב מגוון רחב של כלי עזר ופיצ‘רים, לפלח ולטרגט את קהלי היעד שלנו, לתזמן את הקמפיינים הפרסומיים שלנו ועוד. וכדאי גם לבדוק את האופציה של רמרקטינג בגוגל.

רימרקטינג בפייסבוק – יתרונות מול חסרונות

נתחיל ביתרונות:

  1. אחוזי הקלקה והמרה אדירים – למעשה, רימרקטינג בפייסבוק הוא אחד מכלי השיווק היעילים והאפקטיביים בכל עולם הדיגיטל. התהליך יעיל ומוכיח את עצמו פעם אחר פעם. אפשר להמחיש את זה בתור דוגמא מהעולם הלא דיגיטלי. רונית מסתובבת לה ברחובות דיזינגוף לחפש שמלה ונעליים לקראת יום חתונתה של חברתה הטובה סיגל אותה היא מכירה מימי הגן. רונית נכנסת לחנות מעצבים העונה לשלם LOOKAS ורואה את הלוק המושלם. שמלה ונעליים שהיא מאוד אוהבת. רונית ניגשת למוכרת ומבקשת למדוד את השמלה והנעליים. לשמחתה השמלה פשוט מושלמת, יושבת על גופה ממש כאילו נתפרה עבורה, אך הנעליים קטנות בחצי מידה. המוכרת מספרת לה שממש בעוד כמה ימים נוחת משלוח מאיטליה ומלאי הנעליים צפוי להתחדש. רונית רוכשת את השמלה ואומרת לעצמה בלב שבינתיים היא תחפש נעליים אחרות. רונית ממשיכה להסתובב אך לדאבונה לא מוצאת את הנעל שרצתה. היא לא מוצאת את הזמן להגיע שוב לחנות. לאחר מספר ימים רונית נכנסת לחנות הדיגיטלית של המותג בו ביקרה ברחוב דיזינגוף אך הנעליים עדיין לא התווספו למלאי. לאחר מספר ימים רונית נתקלת במודעה של אותו מותג בדיוק בפייסבוק. היא נכנסת שוב לאתר ורואה כי המלאי התחדש. רונית רוכשת את הנעליים ושמחה עד מאוד להגיע לחתונה עם הלוק שחלמה עליו. לזה קוראים רימרקטינג בפייסבוק. באופן כזה, החנות הדיגיטלית הגדילה את אחוז ההקלקות ואף הובילה לסיטואציה של מכירה. מדובר בקמפיינים רמרקטינג מאוד יעילים שפשוט עובדים. מיותר לציין את הפוטנציאל העסקי האדיר שיש כאן ואת אחוזי המכירות שכמובן קופצים בזמן קצר יחסית.
  2. מידע חיוני ליצירת קמפיין רימרקטינג – העובדה שהגולשים מאוד מעורבים ברשת החברתית פייסבוק, מאפשרת לעסקים למקסם את היעילות שבכלי השיווקי ולהפוך את פייסבוק לפלטפורמה אופטימלית לרימרקטינג קצת יותר מתוחכם. בעזרת פייסבוק אנו יכולים להבין באילו דפים הגולשים שלנו ביקרו בדף שלנו, אילו פוסטים הם אהבו, אילו סרטונים נצפו וכך בעצם להתאים לכל גולש את הקמפיין רימרקטינג המושלם עבורו, או יותר נכון עבורנו.
  3. רימרקטינג דינמי בפייסבוק – הדור החדש של הרימרקטינג – מדובר בעצם בתהליך שמאפשר למפרסם לבנות קמפיין רימרקטינג הפונה באופן ייחודי וספציפיללקוחות פוטנציאליים. המערכת של פייסבוק יודעת באופן אוטומטי לבנות קמפיין רימרקטינג מותאם עבור כל גולש שלוקח בחשבון את המוצרים והשירותים השונים בהם הוא ביקר באתר. סופר מדויק.

ראו גם: מדריך קידום עסקים בפייסבוק

פרסום בגוגל

חסרונות של רימרקטינג בפייסבוק

  1. מוגבל רק לבעלי אתרים – אם אין לכם אתר אינטרנט או חנות אינטרנטית, שיטת רימרקטינג בפייסבוק לא רלוונטית עבורכם.
  2. תחרות – כמובן שעם הזמן עוד ועוד אנשים מגלים את הפוטנציאל האדיר הקיים ב רימרקטינג בפייסבוק וזה מוביל לכך שיש תחומים שהם מאוד תחרותיים. לכן, הקמפיין רימרקטינג חייב להיות סופר מקצועי, סופר מדויק וסופר מתחכם.
  3. מחירים – עם הזמן המחירים של קמפיינים פרסומיים עולה, הכל עניין של היצע וביקוש.
  4. דורש הבנה וידע – למרות שכל אחד יכול ללמוד איך בונים קמפיין פרסומי בפייסבוק ואיך לעשות שימוש בשיטת הרימרקטינג, יש כל מיני מושגים, ניאונסים ופיצ‘רים שאנחנו חייבים להכיר בתוך המערכת ולכן אם אין לכם את הסבלנות והזמן ללמוד את זה, עדיף להשאיר את זה למקצוען אמיתי.

רימרקטינג בפייסבוק – כמה זה עולה?

המחיר לשיווק ופרסום בפייסבוק מאוד משתנה ותלוי בגורמים כמו גודל הקמפיין, כמו הקמפיינים שאתם מפרסמים, סוג הקמפיין  רימרקטינג והמודעות הפרסומיות והתחום בו אתם מתחרים. המחירים לשיווק, קידום ופרסום בפייסבוק נעים בין 600-5,000 שקלים בחודש. כמובן שאם אתם משקיעים בקמפיינים ממומנים בפייסבוק שאינם רימרקטינג המחירים שוב משתנים ונקבעים או לפי יום, או לפי שבוע או לפי חודש.

לסיכום, אם יש לכם אתר אינטרנט או חנות אינטרנטית, דף עסקי בפייסבוק ואתם עדיין לא עושים שימוש בשיטת רימרקטינג בפייסבוק, זה הזמן להתחיל משום שיש לזה פוטנציאל אדיר בקידום העסק, מגנוט לקוחות פוטנציאליים והנעה אמיתית לפעולה.

רוצים לשמוע מידע נוסף על רימרקטינג בפייסבוק ? קבוצת ירדן דיגיטל מתמחה במתן שירותי מדיה, שיווק ופרסום בדיגיטל לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים לרבות שירותי בניית אתרים, קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, פרסום ושיווק ברשתות חברתיות ועוד. צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם מענה מלא על כל שאלה ולהתאים עבורכם מטריית שירותים התואמת באופן מושלם לצרכים ולתקציב העומד ברשותכם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו