קידום אתרים SEO ב-2020: מחירים, טיפים ומדריכים
תהליך האופטימיזציה למנועי חיפושי או בשמו הלועזי search engine optimization, בקיצור, קידום SEO הוא ככל הנראה אחד הכלים החשובים ביותר כיום בשיווק של העסק שלכם והוא כולל סל נרחב מאוד של כלים שכל תפקידם בסופו שם יום הוא להביא את האתר שלכם לדפים הראשונים בגוגל ומנועי החיפוש השונים. למעשה מטרתה העיקרית של האופטימיזציה היא להשיג את התוצאות הטובות ביותר בעזרת מה שקיים באתר שלכם ושינויים קלים אחרים.
חלק מאותו תהליך שהאתר עובר במסגרת האופטימיזציה שלו הוא התאמה של הדפים באתר וכלל התוכן באתר אל מילות החיפוש הרלוונטיות אותן בחרנו, מהירות הטעינה של האתר, התאמת האתר למובייל, התאמת הקוד של האתר ומגוון נוסף של פעולות שיעלו את הציון שלו בעיני האלגוריתם של גוגל ובהתאם כמובן יעלו את הדירוג שלו במנועי החיפוש השונים. התהליך של האופטימיזציה של האתר הוא לא משהו שקורה בין לילה וצריך לעבוד עליו לאורך זמן וכמובן לתחזק את כל אותם פרמטרים ולהיות מעודכנים בהנחיות ופרמטרים חדשים שגוגל מוציאה ולתת להם מענה.
קבוצת ירדן היא בין חברות הקידום המובילות בישראל עם שנים של ניסיון וידע בתחום. נשמח לסייע לכם להביא את האתר שלכם למקומות טובים יותר תוך הקפדה על תהליך שקוף, מקצועי ויסודי.
קידום SEO – מה זה seo ולמה זה טוב?
אז בעלי עסקים רבים ובעלי אתרי אינטרנט רבים שואלים מדוע הם צריכים קידום אורגני לאתר האינטרנט שלהם וחלקם אף שואלים מדוע הם בכלל צריכים אתר אינטרנט. אז התשובה לכך פשוטה מאוד והיא נעוצה בהתקדמות של האינטרנט בשנים האחרונות ומעבר של אחוז גבוה מהטראפיק אל הרשת. כיום אין ספק שהפרסום הכי אפקטיבי ומוכוון קהל יעד הוא פרסום באינטרנט בעוד שכלי החיפוש הכי פופולארי היום הוא מנוע החיפוש של גוגל ומי שלא נמצא שם פשוט לא קיים. אז נכון, ישנם עסקים שעדיין מצליחים לעבוד לא רע בכלל ללא קידום SEO וללא אתר אינטרנט איכותי אך כמות הלקוחות שהם מפספסים היא עצומה וכך גם העלייה באחוזי המכירות שהיו יכולים לעשות במידה ואותם עסקים היום מנצלים את הכלי של קידום אורגני.
יש לציין שכלי של קידום אורגני הוא משהו חשוב מאוד לטווח הארוך באינטרנט היות וקמפיינים של קידום ממומן תמיד אפשר יהיה לבצע אך דירוג גבוה של אתר הוא משהו שנבנה ונשמר למשך שנים ולכן חשוב מאוד בראיה של הסתכלות לטווח הארוך, במיוחד כאשר אנו מבינים שהאינטרנט רק הולך ומתפתח עם השנים וכך גם ימשיך לקרות בעתיד.
ראו גם: מה כרוך בקידום אורגני לעסקים?
חברת seo – תהליכים שיש לבצע במסגרת קידום SEO – השקיעו במבנה ובהיררכיה של האתר
אחד הדברים החשובים ביותר שגוגל בודקת במסגרת האלגוריתם שלה באתרים השונים הוא מבנה האתר כאשר פה נכנסים לתמונה מספר דברים. הראשון הוא בדיקת הכותרות של העמודים באמצעות בדיקת הקוד של האתר כאשר עלינו לוודא שיש סדר ולכל עמוד כותרת ראשית וכותרת משנית ולא שתי כותרות ראשיות למשל. דבר נוסף שמאוד חשוב במבנה של האתר הוא היררכיה נכונה שבאמצעותה יכול הגולש לבקר באתר בצורה נוחה ולמצוא בקלות את מה שהוא מחפש. על ההיררכיה להיות ברורה כאשר השימוש בתפריט הוא חשוב מאוד וגם כן השימוש בקטגוריות ותתי קטגוריות על מנת להפוך את הגלישה באתר לפשוטה עוד יותר. חשוב לשים לב כי הקטגוריות ותתי הקטגוריות יהיו שמות העמודים על מנת לקבל אתר מסודר וברור יותר ונוח לגלישה עבור הגולש. חשוב לציין שהיררכיה נכונה של האתר נותנת לנו קודם כל אתר נקי ומסודר יותר בהיבט הויזואלי אך מעבר לכך וזה הדבר החשוב יותר עבור גוגל היא מאפשרת לגולשים שלנו להגיע לעמוד הספציפי אותו הם מחפשים באתר שלנו תוך 3-4 קליקים.
ראו גם: בניית אתר מותאם ל-SEO
מומחה seo – התפקיד של התוכן בקידום SEO
פרט למבנה ישנו מרכיב חשוב קריטי בכל האספקט של האופטימיזציה של האתר והוא תהליך טיוב של התוכן שנמצא באתר. בעבר היה נהוג לערוך חקר מילות מפתח ובהתאם לתוצאות שמצאנו מהמחקר הכנסנו מאמרים לתוך האתר עם צפיפות מסויימת של אותם מילות מפתח. כיום העסק יחסית שונה וגוגל מתייחסת לתוכן ויזואלי כמו תמונות וסרטונים למשל בתור תוכן איכותי יותר כאשר גם המאמרים שנמצאים באתר ייבחנו על פי הערך המוסף שהם נותנים לגולשים שלנו. מבחינת כל התוכן הכתוב והמאמרים עלינו לוודא כי אותם ביטויים ומילות מפתח אותם אנו רוצים לקדם מופיעות במידה הנכונה בכל המאמרים שנכנסו אל האתר שלנו.
יחד עם זאת, הופעה מוגזמת של מילות המפתח או הופעתן במקומות שלא מתאימים לכך רק יגרעו מהציון של המאמר בעיני גוגל ומהערך המוסף שהוא נותן לגולשים. בנוסף הכינו תכנים ויזואליים לאתר שלכם כמו למשל סרטוני הדרכה בנושאים מסויימים שאותם גוגל מאוד אוהב שכן הגולשים מעדיפים לצפות בסרטון על פני קריאה של מאמר או מדריך. בנוסף לסרטונים ומאמרי תוכן איכותי חשוב מאוד לשלב בתוכן של האתר שלנו גם תמונות שהכותרת שלהם תהיה גם כן רלוונטית לאתר או למה שאנחנו רוצים לקדם ואפילו תשלב אחת או יותר ממילות המפתח שלנו מאותו חקר מילות וביטויי מפתח שהזכרנו קודם לכן.
ראו גם: כתיבה שיווקית לאתרים
seo מדריך – קניית קישורים seo כחלק מקידום SEO
דבר נוסף שתורם רבות, ויש היאמרו אחד התורמים המשמעותיים לדירוג גבוה של האתר, הוא החלפת קישורים. אחד הדברים החשובים בקידום SEO הוא לא לעשות דברים בצורה מוגזמת או בצורה של העתקה על מנת שלא לפגוע בדירוג האתר וכך בדיוק גם עם החלפת קישורים. גוגל יודעת שמקדמים שתלו כמות גדולה מאוד של קישורים באתרים רבים ולכן כיום הם לא צריכים לעבוד על כמות הקישורים אלא על האיכות שלהם. כלומר קישור מאתר אחר בעל דירוג גבוה בנושא מסויים לאתר שלנו יהיה שווה הרבה יותר מעשרים קישורים מאתרים שבכלל לא רלוונטיים או חסרי כל מעמד במנוע החיפוש של גוגל.
ראו גם: שיטות לקידום אתר בגוגל
יתרונות וחסרונות של קידום SEO
לקידום SEO אורגני ישנם הרבה מאוד יתרונות כאשר בראש ובראשונה הוא המחיר של הסוג הזה של הקידום. קידום אורגני הוא למעשה קידום שלא עולה לנו כסף בניגוד לשיטות קידום אחרות במסגרת הקידום הממומן שם אנו נשלם עבור חשיפה או עבור כל קליק. אז נכון, אנחנו כן משקיעים כסף וזמן רב בעריכת האתר ובתוכן שלו על מנת להפוך את הקידום האורגני ליעיל יותר אך לא מדובר בסכומים גבוהים בהתייחס לכך שזוהי השקעה לטווח הארוך.
יתרון נוסף של קידום אורגני הוא האמינות של דירוג גבוה. כלומר, כאנחנו מחפשים משהו במנוע החיפוש של גוגל אנחנו בדרך כלל נחפש את האתרים הראשונים שמופיעים במסגרת הקידום האורגני ולעיתים אף נדלג על האתרים שהופיעו במסגרת הקידום הממומן. הסיבה לכך היא בעיני הגולשים אתרים שמדורגים גבוה בקידום האורגני הינם אתרים ועסקים איכותיים יותר בעלי מוניטין גבוה. קל יותר לגולש להשאיר פרטים לליד באתר שמדורג גבוה במסגרת קידום ממומן כי לראייתו לאותו אתר יש גושפנקה מקהל לקוחות רב לעומת אתר שמופיע בראש הקידום הממומן שייתכן וזוהי חברה חדשה שהשקיעה הרבה כסף בשיווק אבל עדיין אין לה מוניטין ונסיון בתחום בו היא פועלת. כתוצאה מהאמינות שהדבר משדר כאשר אנו מופיעים גבוה במנוע החיפוש של גוגל ערך המותג של העסק שלנו עולה בהתאם ואנו נרוויח מזה בטווח הארוך לידים ולקוחות רבים. למעשה החסרון היחיד של קידום אורגני הוא העובדה שהוא לא קורה בין לילה ואנו נראה את התוצאות שלו רק לאחר השקעה ארוכת טווח ועבודה בלתי פוסקת על האתר שלנו.
ראו גם: השקעה בשיווק דיגיטלי באינטרנט
מה זה איש seo – האם להשתמש במקדם אתרים לביצוע קידום SEO?
ישנם בעלי אתרים רבים שחושבים שהם יכולים לבצע את הקידום האורגני של האתר בעצמם ולא להשתמש בשירותיו של מקדם אתרים מקצועי. הדבר בהחלט אפשרי וכל שעליכם לעשות הוא ללמוד כיצד מתבצע בפועל קידום SEO. אך מומחים רבים בתחום מעריכים כי הדבר הנכון הוא כן לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בקידום אתרים אורגני בעיקר לאור הנזילות והחדשנות הבלתי פוסקת של התחום. גוגל מוציאה חדשות לבקרים התאמות לאלגוריתם שלה ומקדמי אתרים מקצועיים חייבים להתעדכן בהם על מנת להמשיך ולשרת בצורה טובה ומקצועית נטולת כל פשרות את הלקוחות שלהם היא מקדמת את האתר. זוהי בהחלט מלאכה שאתם יכולים לעשות בעצמכם אך תצטרכו לעשות אותה בצורה טובה מאוד על מנת שהיא גם תהיה איכותית ותשרת את האתר שלכם ותביא אותו לאותם הישגים.
מה המחיר של קידום SEO?
המחירים של קידום SEO משתנים כמובן בין המקדמים השונים כאשר עם ההתפחות הרבה של התחום כך גם צצו להם הרבה מאוד מקדמי אתרים ללא נסיון המוכנים להתגלח על הזקן שלכם לעיתים תמורת סכום כסף שאינו גבוה. בסופו של יום עליכם לבחור את המקדם שהכי מתאים לכם מבחינה מקצועית ועליו אתם סומכים שיביא את האתר שלכם לתוצאות אליהן אתם רוצים להגיע. במידה ואנו מדברים על קידום של עסק קטן או בינוני המחירים בדרך כלל ינועו בין 1500 ש״ח ל-3000 ש״ח אך במידה וזהו אתר של חברה גדולה יותר המחירים עלולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים כאשר הכל תלוי גם בפעולות שצריכות להתבצע באתר שאותם הזכרנו קודם לכן במאמר.
יכול לעניין אותך גם: בניית אתר WordPress לעסק