יחס המרה – מה זה בדיוק?

נשמח ליצור איתך קשר

מלא את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

יחס המרה – מה זה בדיוק?

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

יחס המרה

 

בעידן האינטרנטי חלו לא מעט שינויים משמעותיים בכל הקשור לערוצי השיווק והפרסום הקיימים. אם עד לפני מספר שנים בודדות בעלי עסקים היו צריכים לתלות שלטים בכל רחבי העיר או לפרסם את בית העסק שלהם במודעות עיתונות, הרי לנו שכיום ניתן לעשות זאת ברמת יעילות גבוהה הרבה יותר בכמה לחיצות כפתור פשוטות בלבד. כל עולם השיווק והפרסום עבר לא מעט שינויים אשר מאפשרים כיום לכל דורש לפרסם את שירותיו או מוצריו בקלות וביעילות. אפשרויות הפרסום החדשות נחשבות טובות ומוצלחות הרבה יותר בשל העובדה הפשוטה כי כלל המגיעים לאתרי האינטרנט, עמודי הפייסבוק או דפי הנחיתה אשר מפרסמים שירות או מוצר, מעוניינים לעשות שימוש בשירות או במוצר המפורסם.

 

אפשרויות הפרסום והשיווק החדשות מעולם האינטרנט

 

לעומת זאת, אפשרויות השיווק הישנות חשפו את הפירסומים לעיני כל ללא כל הבחנה בין לקוחות פוטנציאליים אשר באמת מעוניינים לעשות שימוש בשירות או במוצר המורסם לבין כאלה אשר כלל לא מתעניינים בתחום. חשיפה של פרסום לעיניהם של רבים כאשר רק חלקם הקטן אכן מעוניין בחשיפה זו נחשבת לחשיפה לא ממוקדת ולא מיטבית. פעמים רבות שהתשלום עבור החשיפה נגבה מהמפרסמים לפי כמות העיניים אשר צפויות לראות את המודעות מה שמחייב את המפרסמים לשלם לא מעט כסף עבור פרסום לאנשים לא רלוונטיים כלל. בעקבות כך כמעט ואין בית בית עסק אשר מכבד את עצמו שלא עושה שימוש באחד מערוצי השיווק האינטרנטיים.

 

כל מה שחשוב לדעת על יחס המרה

 

במידה וגם אתם מעוניינים להתחיל לפרסם את בית העסק, השירותים או המוצרים שלכם, חשוב לדעת כי עומדת בפניכם תחרות לא פשוטה. בשל הביקוש הגדול לאתרי האינטרנט או לאפיקי הפרסום השונים ברשת, כיום יש מאות מיליוני מתחרים כמעט בכל תחום שתבחרו. תחרות זו מחייבת אתכם להיות מספיק טובים ומקצועיים על מנת שתמצאו את מקומכם בין כלל המתחרים. מנועי החיפוש של גוגל מציגים את התוצאות המקצועיות, האיכותיות והמעשירות ביותר בעמוד הראשון של התוצאות ושם רוב ככל הגולשים הפוטנציאליים נמצאים. על כן חשוב לדעת לקדם נכון את אתר האינטרנט שלכם, על מנת להצליח ליהנות מהפירות האפשריים של שיווק ופרסום ברשת.

 

כך תבטיחו את אפקטיביות הפירסומים שלכם

 

על מנת לבדוק את אפקטיביות הפירסומים השונים שלכם, חשוב להכיר את המושג יחס המרה. יחס המרה פירושו היחס בין כמות הגולשים הפוטנציאליים שהגיעו לאתר האינטרנט או לדף הנחיתה שלכם לבין יחס הגולשים אשר ביצעו פעולה כלשהי. את הפעולה אתם מגדירים בעצמכם ועל פי רוב היא מוגדרת כמכירת מוצרים, הזמנת שירותים או השארת פרטים אישיים. יחס המרה טוב הוא כזה אשר משאיר את רוב הגולשים אשר הגיעו למודעה או לאתר שלכם להמשך שירות. פרסומים, מודעות או אתרי אינטרנט שאינם מסםיק איכותיים ומקצועיים יגרמו לגולשים רבים אשר כבר הגיעו לעמוד שלכם לצאת ללא השארת פרטים, רכישת מוצרים או שימוש בשירותים נוספים. במקרים אלה בהם אחוזי ההמרה לא טובים, חשוב לדעת לבצע מגוון פעולות לחיזוק וקידום אחוזי ההמרה.

 

הגורמים השכיחים ביותר אשר מביאים למצב בו אחוזי ההמרה נמוכים הם:

 

א. חוסר הבנה בין המפרסם ללקוח הפוטנציאלי – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נכנסים לאתר או לוחצים על קישורים לדפי נחיתה כאשר הם חושבים שיהיה שם מוצר או שירות שיכול לעניין אותם. במידה והמפרסמים גורמים לגולשים לחשוב שלחיצה על הקישור תחשוף אותם למוצר איכותי או שירות מקצועי אך בפועל הם יקבלו מוצר או שירות לא כפי שחשבו שיקבלו, סביר להניח שהם יחפשו את דרכם החוצה כמה שיותר מהר. מקרים אלה פוגעים באופן ישיר באחוזי ההמרה בשל העובדה הפשוטה כי לקוחות פוטנציאליים נכנסו לאתר או לדף הנחיתה אך לא עשו שום פעולה נוספת של רכישת מוצר, שימוש בשירותים המוצעים או אפילו השארת פרטים. לכן, שיפור יחס המרה מחייב את המפרסמים ליישר קו בין תיאור המוצרים או השירותים לבין מה שהלקוחות יקבלו בפועל לאחר שילחצו על הקישור.

 

ב. טעינה איטית של אתר האינטרנט –

סיבה נוספת ושכיחה לא פחות לפגיעה באחוזי ההמרה שלכם היא אתר אינטרנט שאינו מספיק מהיר. לגולשים רבים אין די סבלנות להמתין עד שאתר איטי יעלה בצורה מלאה ולכן הם פשוט בוחרים לצאת ממנו ולעבור לאפשרות הבאה. אתרי אינטרנט איטיים במיוחד פעמים רבות מסמנים על תקלות נוספות בממשק האתר, חוסר נוחות וחוסר מקצועיות, מה שכמובן מוביל את הגולשים הרבים החוצה. לכן, על מנת להצליח להגיע למצב של שיפור יחס המרה באתר אינטרנט, חשוב לוודא כי הוא נעשה באופן מקצועי ועובד ללא כל תקלות. מעבר לאיטיות האתר, כל תקלה נוספת בממשק עלולה להוביל את הגולשים שלכם החוצה אל עבר התוצאה הבאה בתור.

 

ג. פרסום מוצרים או שירותים עונתיים –

ישנם לא מעט מוצרים או שירותים אשר נמכרים הרבה יותר בעונת הקיץ בהשוואה לעונת החורף וכן להיפך. במקרים אלה אחוזי ההמרה יכולים להיות נתונים לשינויים עונתיים. בעונת הביקוש, סביר להניח כי אחוזי ההמרה יהיו גבוהים הרבה יותר בהשוואה לעונה המקבילה. הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי אנשים רבים מעדיפים לבחור בברירת המחדל מאשר להוציא את פרטי כרטיס האשראי ולשלם עבור מוצר או שירות שאינו חיוני להם באופן מיידי. אנשים נוטים להשאיר את הרכישות לרגע האחרון בו הם יהיו צריכים את המוצר או השירות ולא לרכוש אותו חודשים קודם לכן. נתון זה מביא גולשים רבים להתעניין במוצרים עונתיים במטרה שידעו לבחור נכון את המוצר או השירות הטוב ביותר בעת הצורך. כלומר, הם נכנסים לאתר או לדף הנחיתה למטרות היכרות בלבד ולא למטרות רכישה, מה שכזכור, פוגע ביחס אחוזי ההמרה. במקרים אלה על פי רוב אין אפשרות שתביא לשיפור יחס המרה באופן משמעותי.

 

הליך אופטימיזציה ליחס המרה – כך תעשו זאת נכון

 

במטרה ליהנות מהליך אופטימיזציה ליחס המרה, כיום יש לא מעט אפשרויות שונות לעשות זאת. אחת האפשרויות השכיחות ביותר היא לעקוב אחר תנועת הגולשים ופעולותיהם באתר או בדף הנחיתה. ניתן לבצע מעקב על ידי מגוון פרמטרים אשר ידעו להצביע על המקום אליו התייחסו הגולשים הכי הרבה. במקרים רבים מדובר בתמונות מקצועיות אשר שימוש יתר בסגנון זה עשוי להוביל לשיפור יחס המרה, במקרים אחרים מדוברדווקא בידע מקצועי כתוב בו ניכר הגולשים התעמקו ובאחרים דווקא הפרסומות היו מרכז ההתמקדות של הגולשים. כך או כך חשוב לדעת כיצד לשפר את יחס המרה על מנת להבטיח הוזלה משמעותית בתשלומי השיווק וכמובן הגעה לתוצאות שיווק טובות הרבה יותר.

 

מעקב אחרי תנועת הגולשים יכול לסייע לשפר את יחס ההמרה

 

כיום יש לא מעט אנשי מקצוע אשר כל מטרתם היא לסייע לאתרי אינטרנט רבים לשפר את יחס ההמרה שלהם. יחס המרה שיווק דיגיטלי מאפשר לבתי עסק רבים למכור שירותים או מוצרים רבים דרך האינטרנט בכופן כמעט פסיבי לחלוטין. במידה וגם אתם רוצים ליהנות מתוצאות טובות ומאחוזי המרה טובים, חשוב לדעת לבחור נכון את אנשי המקצוע אשר ידעו להתגבר על כלל הגורמים אשר מורידים את יחס ההמרה שלכם. כפי שציינו לעיל יש לא מעט גורמים שמביאים לקוחות ליציאה מהירה מאתר האינטרנט או מדפי הנחיתה. אנשי מקצוע ידעו לזהות נכון את הגורם שמביא לאחוזי המרה לא מספקים ולשנותו.

 

אנשי מקצוע רבים ומקצועיים ידעו לזהות את הגורם ליחס המרה נמוך ולהתגבר עליו

 

במידה ותדעו לזהות נכון של גורם הפגיעה באחוזי ההמרה, תצליחו לעבור חצי מדרך שיפור יחס ההמרה שלכם. כלומר, התמקדמות נכונה בשיפורים רלוונטיים אשר באמת גורמים ליחס ההמרה שלכם להיות נמוך, תביא לשיפור ניכר תוך זמן קצר. חשוב לדעת לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום אשר יציגו לכם תוצאות חיוביות תוך זמן יחסית קצר. מנגד, חשוב להבין כי לעיתים לשינויים השונים יקח זמן לבוא לידי ביטוי ולכן עליכם גם לגלות מעט סבלנות עד שהתוצאות החיוביות יתחילו להגיע. שיפור יחס המרה על ידי הליך אופטימיזציה ליחס המרה יסייעו לכם ליהנות מלקוחות רבים נוספים שירכשו את המוצרים או השירותים שלכם.

 

 

בלוג

למה כדאי להשתמש ברימרקטינג?

מכירים את התחושה בה אתם מרגישים שמודעות מוצרים עוקבים אחריכם בפייסבוק? הסירו כל חשש – מדובר ברימרקטינג.   מה זה רימרקטינג? רימרקטינג נחשב לאחד הכלים

בלוג

איך להגדיל צפיות ביוטיוב

זה מלווה אתכם כבר לא מעט הזמן; הרעיון הגאוני הזה שפשוט חייב להפוך לערוץ יוטיוב. אז עשיתם את זה – פתחתם ערוץ ואפילו העליתם כמה

בלוג

מה זה פרופיל פייסבוק מאומת?

יכולות לעלות לא מעט שאלות שקשורות לפרופיל הפייסבוק האישי שלכם. השאלות יכולות להגיע לאחר שוטטות קצרה בין פרופילים אחרים, שם תוכלו לראות פרמטרים שונים. לא

פרסום ברשתות חברתיות

איך לבנות ערוץ יוטיוב משפיע?

תמיד חלמתם שיהיה לכם ערוץ יוטיוב משפיע? המאמר הבא נכתב על מנת לספק לכם טיפים חשובים לבניית ערוץ מצליח משלכם. אחרי שתקראו את המאמר בשלמותו,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו