קידום בגוגל מפות

נשמח ליצור איתך קשר

מלא את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

קידום בגוגל מפות

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

קידום בגוגל מפות

גוגל מפות הוא אחד היישומים הפופולריים ביותר של החברה ששינתה את פני האינטרנט ובעצם את העולם כולו. המפות המפורטות והמעודכנות מאפשרות לנו לנווט בקלות ובנוחות ולמצוא כל יעד במהירות. כמו כן כולל היישום – שהושק ב-2005 והחל לכלול את ישראל 3 שנים לאחר מכן – גם צילומי לוויין, צילומים מפני השטח והדמיה ב-3D, זאת מעבר למפה הרגילה. בנוסף לתועלת לציבור הרחב גוגל מפות הוא גם אפיק שיווקי שיכול להיות אפקטיבי מאוד, ובכל מקרה כדאי לשקול קידום בו במסגרת כל אסטרטגיית שיווק בדיגיטל.

למה צריך לבצע קידום בגוגל מפות?

המטרה של בניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל היא נוכחות בולטת בכל מקום רלוונטי במרחב הדיגיטלי: ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ויש כמובן עוד), בדפי החיפושים בגוגל (בתוצאות האורגניות ו/או במודעות הממומנות), ביוטיוב, וגם המפות של גוגל הן הזדמנות שיווקית ובפרט עבור עסקים בעלי מאפיינים לוקאליים.

בהקשר זה כדאי לזכור שכשאנחנו מבצעים חיפוש בגוגל, מנוע החיפוש הפופולרי עשוי להציג בפנינו גם מפה ועליה סימונים של מיקומי עסקים רלוונטיים – עסק שיופיע על גבי המפה נחשף בפני הלקוחות הפוטנציאליים בדיוק ברגע שבו הם מחפשים מענה לצורך מסוים, ולכן יש סיכוי גבוה מאוד לאינטראקציה רצויה (טלפון אל העסק, הגעה פיזית אליו, הזמנת שירות וכו’). במקרים אלה פרסום במפות גוגל הוא פעולה שתניב תועלת רבה.

באילו מקרים גוגל מציגה מפה בתוצאות החיפוש?

קידום אתר בגוגל מפות עשוי כאמור להיות פעולה בעלת ערך רב, אבל לא בכל מצב היא מומלצת. האלגוריתם של גוגל מתייחס באופן טבעי לשורה ארוכה מאוד של פרמטרים, וגם ההחלטה האם להציג מפה – ועליה עסקים מתאימים – מושפעת משיקולים רבים.

בדרך כלל תוצג מפה בתוצאות החיפוש כשהביטוי שהוקלד כולל ציון אזור גיאוגרפי. למשל “צימרים ברמת הגולן”, “רופא שיניים בכפר סבא”, “פיצה טבעונית בפלורנטין”, “הדברת פשפשי מיטה בדרום” וכו’. במקרים אלה ברור לחלוטין שכוונת הגולש היא לאתר עסק שנמצא במיקום ספציפי ולכן גוגל מסייעת לו באמצעות המפה.

בנוסף ישנם מצבים שבהם גוגל מחליטה בעצמה להציג מפה גם כשאין מילת מפתח עם ציון אזור. בדרך כלל המפה תוצג כשסביר להניח שיש חשיבות ללוקיישן – כך למשל גם תוצאות חיפוש מהסוג של “פיצה טבעונית” בלי ציון אזור ספציפי יכללו מפה, משום שמן הסתם עבור מי שנמצא בחיפה מסעדה שמגישה פיצות טבעוניות בתל אביב היא לא באמת אופציה רלוונטית. במקרים אלה בחירת האזור תסתמך על המיקום של המחשב או הסמארטפון שבו בוצע החיפוש.

בכל מקרה מפות מוצגות בראש תוצאות החיפוש, ובנוסף הן מושכות תשומת לב רבה מטבען – ולכן החשיבות הרבה של פרסום עסק בגוגל מפות.

הכלי לקידום אורגני בגוגל מפות – Google My Business

בדיוק כמו קידום בגוגל, גם קידום עסקים בגוגל מפות אפשרי בשתי דרכים: קידום אורגני ומודעות ממומנות. כדי לבצע את הקידום האורגני הכלי הרלוונטי הוא גוגל מיי ביזנס – Google My Business.

חשוב להדגיש: גם בתקופה של גלובליזציה, ואפילו מואצת, וכשכל העולם או לפחות רובו מתנהל בדומה לכפר קטן, וכשכולנו מבצעים שלל אינטראקציות עם גורמים שונים בכל רחבי העולם – יש עדיין גם לא מעט עסקים מקומיים ולכן גם שלל חיפושים מקומיים. על-פי הערכות שונות כ-30% מהחיפושים מצדיקים הצגת מפה מצד גוגל, ולכן כדאי מאוד לנצל את האופציה של כרטיס עסק בגוגל מיי ביזנס.

קידום עסק באמצעות גוגל מיי ביזנס – דגשים חשובים

קידום בגוגל מפות באמצעות Google My Business לא מחייב תשלום לתאגיד הענקי (בדיוק כפי ש-seo לא כרוך בתשלום לגוגל). כל עסק יכול לבחור אם ליצור כרטיס אפקטיבי בכוחות עצמו, או להיעזר במומחים בתחום, כשבאופן טבעי עבור שירותי קידום בגוגל מפות, שכוללים יצירת נוכחות מרשימה ופעולות נוספות, כן נדרש תשלום (לחברת הקידום).

בכל מקרה, הדגשים העיקריים של יצירת כרטיס בגוגל מיי ביזנס הם:

* רישום מדויק – הליך הרישום מול גוגל כולל יצירת כרטיס שיש בו פרטים בסיסיים לגבי העסק: שם, כתובת פיזית, טלפון, אתר והקטגוריה שבה פועל העסק. לאחר אישור הפרטים גוגל שולחת – בדואר – קוד אימות. בדרך כלל נדרשת המתנה של כשבועיים עד שלושה עד לקבלת הקוד, ולכן כדאי לא להתעכב עם הרישום.

* כותרת עם מילות מפתח – הוספת מהות העסק לכותרת תורמת רבות לקידום. למשל – “צימר רומנטי” היא כותרת טובה יותר מסתם “צימר”, ובאופן דומה “עורך דין מומחה לגירושין” ייהנה מיתרון על פני מי שלא כללו את המילה “גירושין” בכותרת בחיפושים רלוונטיים.

* תמונת פרופיל ותמונת כותרת – כמו בפייסבוק, גם ב-Google My Business ניתן להוסיף את שתי התמונות, וכדאי כמובן לבחור תמונות שמושכות את תשומת הלב הרצויה.

* תמונות נוספות ו-וידאו – גוגל מאפשרת לבעלי עסקים לכלול בכרטיס העסק תמונות ו-וידאו. בעידן הוויזואלי שבו אנחנו חיים, יש לכך אימפקט משמעותי. אם עדיין אין לכם תמונות או סרטונים משכנעים, כדאי ליצור כאלה ואפילו בעזרת גורם מקצועי.

* ביקורות גולשים וחוות דעת לקוחות – אופציה יעילה במיוחד של קידום עסקים בגוגל מפות היא באמצעות ציונים גבוהים מלקוחות קיימים והמלצות. בהתאם כדאי לבקש מהלקוחות לדרג את העסק ולהוסיף כמה מילים, ואפילו להציע צ’ופרים למי שיעשה זאת (למשל 5% הנחה בקנייה הבאה, קינוח חינם וכו’).

* ציון יתרונות ספציפיים – עוד פיצ’ר שיש בגוגל מיי ביזנס ושכדאי להיעזר בו הוא ציון יתרונות ספציפיים. לדוגמה “תפריט לילדים”, “ידידותי לטבעונים”, “רומנטי” ו”חנייה בשפע” לבית קפה, או “בריכה מחוממת” ו”נוף מהמם” לצימר.

איך לפרסם מודעה במפה של גוגל?

פרסום בגוגל מפות, כלומר העלאת מודעה ממומנת שתוצג בפני גולשים רלוונטיים, מתבצע באופן דומה להעלאת מודעות “רגילות” – כלומר באמצעות גוגל אדוורדס. על-מנת להבטיח מקסימום אפקטיביות, חשוב לבחור נכון את מילות המפתח שעבורן תוצג המודעה ואת הפרטים שיוצגו בה – כדי שהגולשים הרלוונטיים ישתכנעו ליצור קשר עם העסק או להגיע אליו. ניסיון רחב היקף משדרג מאוד כל קמפיין פרסומי, ועוד כדאי לדעת שגוגל אדוורדס מספקת פידבקים מפורטים לגבי הביצועים של המודעות השונות. ניצול מושכל של המידע מאפשר להשביח את הפרסום ולהפיק תועלת גבוהה יותר ויותר מכל מודעה.

דגשים חשובים עבור הקידום בגוגל מפות

אחרי שמבינים למה בחלק גדול מתהליכי קידום אתרים גוגל מפות היא עוד מרכיב שכדאי להקדיש לו תשומת לב, כדאי להתעמק עוד קצת בעקרונות העיקריים של ניצול האופציה ושל קידום אתרים באופן כללי.

הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק בדיגיטל, על כל מרכיביה השונים, הוא מחקר יסודי. בהקשר של קידום בגוגל מפות כדאי להבין מהם המאפיינים הבולטים של קהל היעד ובהתאם ליצור את כרטיס העסק. כך לדוגמה אם ללקוחות הפוטנציאליים מאוד חשוב המחיר, רצוי להדגיש את התמחור הנוח של השירותים או המוצרים, ואם השיקול הבריאותי משמעותי (למשל עבור עסק בתחום המזון) – להבליט אותו.

עוד מרכיב בבניית אסטרטגיה יעילה הוא מחקר מילות מפתח, שמסייע גם לקידום האורגני וגם לפרסום המודעות (במפות ובתוצאות החיפושים באופן כללי). המלצה נוספת היא להיות כל הזמן עם יד על הדופק, כדי לוודא מקסימום תועלת מכל המרכיבים של קידום בגוגל מפות.

בלוג

למה כדאי להשתמש ברימרקטינג?

מכירים את התחושה בה אתם מרגישים שמודעות מוצרים עוקבים אחריכם בפייסבוק? הסירו כל חשש – מדובר ברימרקטינג.   מה זה רימרקטינג? רימרקטינג נחשב לאחד הכלים

בלוג

איך להגדיל צפיות ביוטיוב

זה מלווה אתכם כבר לא מעט הזמן; הרעיון הגאוני הזה שפשוט חייב להפוך לערוץ יוטיוב. אז עשיתם את זה – פתחתם ערוץ ואפילו העליתם כמה

בלוג

מה זה פרופיל פייסבוק מאומת?

יכולות לעלות לא מעט שאלות שקשורות לפרופיל הפייסבוק האישי שלכם. השאלות יכולות להגיע לאחר שוטטות קצרה בין פרופילים אחרים, שם תוכלו לראות פרמטרים שונים. לא

פרסום ברשתות חברתיות

איך לבנות ערוץ יוטיוב משפיע?

תמיד חלמתם שיהיה לכם ערוץ יוטיוב משפיע? המאמר הבא נכתב על מנת לספק לכם טיפים חשובים לבניית ערוץ מצליח משלכם. אחרי שתקראו את המאמר בשלמותו,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו