מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

כשאנחנו מבינים איך עובד מנוע חיפוש, אנחנו יכולים לדעת טוב יותר איך לקדם אתרים. המדריך שהכנו יעזור לכם לדעת איך עובדים מנועי חיפוש – ובעיקר גוגל, שדרכו מתבצעים רוב החיפושים כיום. בפרט תמצאו במדריך תשובות לשאלות כמו מה זה אינדקס, מהי פקודת cache ומתי חשוב להשתמש בה, איך מוודאים שמנוע החיפוש התעדכן אחרי שביצענו שינוי באתר, ועוד.

נגן וידאו

מה זה אינדקס ואיך זה עוזר לנו?
גוגל הוא למעשה אינדקס. הכוונה היא שהחיפושים שמתבצעים על-ידי המנוע של גוגל לא כוללים את כל האינטרנט, אלא רק את הדפים שנכללים באינדקס שלו. כמובן שמדובר באינדקס נרחב מאוד, שכולל המון המון המון עמודים, אבל זוהי האחריות הבסיסית של בעלי אתרים ו/או מקדמי אתרים – לוודא שהאתר מאונדקס.

כדי לבדוק אם אתר מסוים מופיע באינדקס של גוגל, משתמשים בפקודה שנקראת cache. כפי שתוכלו לראות בצילום המסך המצורף, פשוט מוסיפים לפני ה-URL של האתר את הביטוי “cache:” בשורת הכתובת. אם האתר מאונדקס, תקבלו תשובה חיובית, ואת התאריך שבו המנוע של גוגל בדק את האתר בפעם האחרונה.

אם ביצענו שינוי באתר, ואנחנו רוצים לוודא שהוא נקלט במנוע החיפוש, כדאי להשתמש בפקודה זו – שמציגה כאמור את תאריך הסריקה האחרונה – ואפשר לבדוק אם היא התרחשה אחרי השינוי או לפניו.

בנוסף לפקודת cache, יש עוד פקודה שכדאי להכיר בהקשר של האינדוקס: פקודת site. את הפקודה הזו מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל, מיד אחרי המילה site יש נקודותיים ואז ה-URL של האתר – והתוצאה המתקבלת היא רשימה של כל העמודים באותו אתר שמופיעים באינדקס של גוגל.

בעזרת הרשימה המפורטת אפשר גם לאתר כפילויות – למשל עמוד אחד שמאונדקס פעמיים (פעם אחת עם HTTPS ופעם אחת בלי).

איך גוגל “רואה” את האתר?
כדי להבין איך מנוע החיפוש “רואה” את האתר, ומה הסדר מבחינתו, כדאי להיעזר באתר בשם browseo.net.

בתוך האתר הזה מקלידים את ה-URL הרלוונטי, ומקבלים תמונת מצב מפורטת שמשקפת את האופן שבו אותו אתר נקלט בגוגל: קישורים יוצאים, קישורי NOFOLLOW, קישורים פנימיים, ה-Title, ה-Description, הכותרות שיש באתר, תפריט, טופס צור קשר, תמונות, טקסטים, פוטר וכו’. בצילומי המסך הבאים תוכלו לראות את התוצאות המפורטות שמספק browseo.net:

עוד פעולה שגוגל מבצע, ושאפשר לקבל אינדיקציה טובה לגביה בעזרת תוסף לכרום בשם seoquake, היא ספירת מספר ההופעות של כל מילה שהוא מזהה בטקסטים באתר. בנוסף מנוע החיפוש בודק אם אותה מילה מופיע בכותרות, ומבצע תהליך דומה לגבי צמדי מילים (“שיווק דיגיטלי”, “קידום אורגני”), רצפים של שלוש מילים (“פרסום ממומן בגוגל”) וכו’. בקרוב נפרסם מדריך ספציפי ל-seoquake.

איך מנוע חיפוש “רואה” תמונות?
כל אתר מודרני כולל כמובן גם תמונות רבות – וגם אותן גוגל מבין, או לפחות מנסה להבין.

בצילומי המסך הבאים אפשר לראות תמונה שמופיעה באתר, ואת המידע שגוגל יודע לזהות בה. מנוע החיפוש יודע (ברמת ודאות של 62% מבחינתו) שבתמונה יש משאית, ואם נכנסים לרזולוציות יותר מדויקות גם אורות, צמיגים ועוד פרטים.

בנוסף מנועי חיפוש יודעים לזהות טקסט גם כשהוא בתוך תמונה:

ועוד מידע שגוגל אוסף לגבי תמונות באתרי אינטרנט הוא מידת הסיכון שיש בהן – לילדים או למבוגרים – וגם מבחינת סוג הסיכון: אלימות, מידע רפואי וכו’.

סביר להניח שלגוגל יש מנגנון דומה גם לגבי וידאו ולא רק תמונות, וגם לגבי קבצים להורדה אם יש כאלה באתר.

התייחסות לקישורים
מנוע החיפוש של גוגל כולל למעשה 2 מרכיבים: הראשון הוא כאמור האינדקס, והשני הוא הזחלן (Crawler). הזחלן עובר על כל הקישורים בתוך כל אתר שנכלל באינדקס, כשישנה הבחנה בין קישורים פנימיים לבין קישורים חיצוניים (מדריך מפורט לגבי החשיבות של קישורים פנימיים תוכלו לקרוא כאן). המנוע יוצר לעצמו רשימה של כל הקישורים הקיימים, ונעזר גם במידע הזה כדי להבין את מבנה האתר ולהעריך אותו.

איך ליידע את גוגל לגבי שינויים באתר?
פקודת cache משמשת אותנו כאמור גם כדי לבדוק אם האתר מאונדקס, וגם כדי לדעת מתי הייתה הסריקה אחרונה. אם ביצענו שינוי באתר, אבל גוגל עדיין לא התעדכן לגביו, כלומר הסריקה האחרונה התרחשה לפני מועד השינוי, אנחנו יכולים ליידע את מנוע החיפוש בעצמנו – באמצעות ה-Google Search Console (בקרוב נפרסם מדריך מפורט לגבי הקונסולה).

לפעמים אחסון בשרת גדול מניע את מנוע החיפוש לפעולה, ואתר חדש מאונדקס במהירות. גם פרסומים ברשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו’ – עם קישור לעמוד ספציפי באתר מגדילים את הסיכוי לעדכון בגוגל. הוספת קישורים אל עמוד חדש באתר היא דרך נוספת להגדלת הסיכוי שגוגל יסרוק אותו ובעצם מזרזת את התהליך.

איזה מנועי חיפוש יש בנוסף לגוגל?
גוגל יודע לחפש לא רק לפי טקסט, אלא גם לפי תמונה. בנוסף יש מנועי חיפוש לסרטים, למלונות, לאנשים, מנועי חיפוש בתוך אתרים ספציפיים, ועוד כדאי לדעת שחוץ מגוגל קיימים עוד מנועי חיפוש. הנפח של גוגל הוא בערך 90%, המנוע השני מבחינה זו הוא יוטיוב ואחריו בינג ויאהו. עוד מנועי חיפוש שכדאי לדעת על קיומם:

Baidu.com – מנוע חיפוש פופולרי מאוד בסין (שייך לממשל הסיני ומצונזר)

Yandex.ru – מנוע עם נפח חיפושים של כ-50% ברוסיה (ומן הסתם החלק שלו יגדל אחרי השינויים האחרונים במדינה). גם במדינות דוברות רוסית אחרות יאנדקס פופולרי.

Duckduckgo.com

ask.com

aol.co.il

ecosia.org

Walla.co.il – מנוע ששלט בארץ לפני שהוקמה גוגל.

Srch.co.il – מנוע שכנראה מושך את התוצאות מגוגל ומוסיף פרסומות משלו.

naver.com – מנוע חיפוש דרום קוריאני.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך