פתיחת עסק אונליין

נשמח ליצור איתך קשר

מלא את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

פתיחת עסק אונליין

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

פתיחת עסק אונליין

העולם משתנה, בקצב מהיר מאוד, ומספק לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות שלא היו קיימות עד לפני עשור. אחת האופציות היותר מעניינות היא פתיחת עסק אינטרנטי – חנות אונליין שאם תוקם נכון ותנוהל בחוכמה תניב רווחים גבוהים במשך שנים רבות מאוד, זאת לצד יתרונות משמעותיים נוספים. איך בונים אתר מכירות באינטרנט? מהם הדגשים העיקריים? מהי הפלטפורמה הטובה ביותר לחנות? בעמוד זה תמצאו תשובות לכל השאלות הנ”ל ואחרות.

מה כדאי למכור בחנות אינטרנטית?

חנויות מקוונות הן עסק עם פוטנציאל גבוה מאוד. הסיבה לכך פשוטה: כולנו מבלים זמן רב במרחב הדיגיטלי, ובין השאר גם מבצעים קניות רבות באינטרנט. מצד שני חשוב לזכור שלא כל מוצר מתאים למכירה בעסקים  דיגיטליים. בהתאם ההחלטה הראשונה לקראת פתיחת עסק אונליין היא בחירת המוצרים שיוצעו לציבור הגולשים – מוצרים שאנשים נוהגים לקנות גם באינטרנט או מוכנים לעשות זאת.

אופציה נוספת של עסק דיגיטלי היא להציע שירותים שאפשר לספק גם באופן מקוון – למשל קידום ברשתות חברתיות. עוד אופציה היא שילוב, כשדוגמה טובה לכך היא חנות אינטרנטית שאפשר לרכוש בה גם קורס שלם לשיווק וגם שירותי שיווק בדיגיטל.

בכל מקרה, כשמחפשים רעיונות לעסק אינטרנטי נקודת המוצא צריכה להיות תחום שאתם מתמצאים בו. עוד דגש הוא מוצרים ושירותים שמספקים מענה לצורך אמיתי, כך שיהיה להם ביקוש.

מה עדיף, חנות עצמאית או באחת הפלטפורמות הגדולות?

ההחלטה המשמעותית השנייה היא איפה להקים את החנות. בדיוק כפי שעבור חנות פיזית הלוקיישן הוא מפתח קריטי להצלחה, כך גם לוקיישן דיגיטלי הוא מרכיב חשוב מאוד.

אופציה אחת היא פתיחת חנות באמזון או באיביי, ויש עוד פלטפורמות שכוללות המון המון חנויות דיגיטליות. היתרון הגדול ביותר של חנויות מהסוג הזה הוא הכמות העצומה של הגולשים שמגיעים לפלטפורמות האלה כדי לחפש מוצר כזה או אחר, כך שגם עסק לא מוכר עשוי לזכות בחשיפה בקנה מידה רחב. בנוסף עצם הנוכחות בתוך אמון או איביי תורמת למיתוג החנות כאמינה, מועילה ומקצועית. החיסרון הוא כמובן העלות הכספית הגבוהה יחסית עקב הצורך לשתף את הפלטפורמה בהכנסות וכמו כן העמלות החודשיות הקבועות.

האופציה השנייה היא חנות עצמאית. במקרה כזה ישנו מצד אחד אתגר מורכב והוא משיכת הלקוחות אל האתר, ומצד שני אין צורך להפריש נתח נכבד מהרווחים לג’ף בזוס. פלטפורמות כמו קונימבו, שופיפיי ו-WIX מאפשרות הקמת עסק באינטרנט בקלות יחסית, ובוודאי כשנעזרים באנשי מקצוע מיומנים.

האם כדאי להשקיע בקניית עסק קיים?

עוד אפשרות שעומדת לרשות יזמים ששואלים את עצמם איך פותחים אתר מכירות היא קניית חנות דיגיטלית קיימת. ישנם לוחות מקוונים שבהם אפשר למצוא עסק אינטרנטי למכירה, ויש גם מתווכים שדרכם ניתן למצוא חנויות כאלה. לפעמים עשויה לצוץ בדרך זו הזדמנות ולכן כדאי לשקול אותה, אם כי במרבית המקרים הקמת עסק אינטרנטי חדש, כזה שמאפשר לכם להביא לידי ביטוי את הידע והיכולות שלכם, היא האופציה המשתלמת ביותר, מכל הבחינות.

העלויות הראשוניות של פתיחת עסק באינטרנט

אחד היתרונות הגדולים של עסק אינטרנטי הוא העלויות הצנועות מאוד של הקמתו. למעשה קרוב לוודאי שניתן להקים עסק מהבית, כך שנחסכות ההוצאות המשמעותיות של שכירת חנות פיזית, רכישת ציוד וכו’. בנוסף בחירה נכונה של המוצרים שיימכרו בחנות המקוונת חוסכת גם את הצורך להצטייד במלאי גדול ויקר, ובפרט בשלב הראשוני.

העלויות שכן ישנן הן עבור הקמת האתר, האחסון, לפעמים כדאי לקבל ייעוץ משפטי מעו”ד מסחרי מנוסה וגם רואה חשבון טוב הוא נכס יקר ערך ובפרט בתחילת הדרך. הוצאה אפשרית נוספת לקראת פתיחת עסק קטן מהבית היא של ציוד משרדי בסיסי.

בהתאם התשובה לשאלה איך לפתוח חנות אינטרנטית בלי להוציא שקל מהכיס היא שככל הנראה הדבר בלתי אפשרי, אבל במרבית המקרים העלות הראשונית היא לכל היותר 20,000-30,000 ש”ח.

על מה חשוב להקפיד כשפותחים חנות באמזון?

ענקית המסחר המקוון מקפידה על ידידותיות למשתמשים ולכן די קל ללמוד איך פותחים חנות באמזון מבחינה טכנית. באופן דומה גם הפתיחה של חנות באיביי היא פעולה טכנית לא מורכבת מאוד, אבל ישנן החלטות נוספות והן קריטיות.

החלטה אחת היא בחירת תוכנית התשלום. ברוב המקרים מתאימה התוכנית הבסיסית, ובכל מקרה חובה להיות עם יד על הדופק כדי לוודא שבכל נקודת זמן נתונה העסק משלם את הסכום המינימלי האפשרי. עוד דגש חשוב הוא הצגת כל המוצרים באופן הברור והמדויק ביותר. פרסום לא נכון או מחסור בפרטים עלול לפגוע באופן דרמטי בדירוג של החנות ובפוטנציאל החשיפה שלה, ולכן חשוב להקדיש תשומת לב וזמן גם לתמונות של המוצרים וגם לטקסטים הנלווים. ישנם אנשי מקצוע שיודעים בדיוק איך לפתוח חנות באמזון, על בסיס ניסיון מגוון – כדאי לשקול להיעזר בהם.

פתיחת חנות עצמאית – דגשים חשובים

חנות עצמאית חייבת להיות אטרקטיבית מאוד ולהציע חוויית משתמש מעולה. בהתאם מומלץ בחום לא לנסות לבנות אתר לבד אלא להפקיד את המלאכה בידי מי שיודעים בדיוק איך לפתוח אתר מכירות מרשים באמת. בנייה מקצועית מבטיחה גם שימוש בפלטפורמה האופטימלית, ועוד תועלת משמעותית היא שבדרך זו קל יותר לקדם את האתר והחנות בהמשך הדרך.

בנוסף, כשהקמת האתר מתבצעת על-ידי גורם מקצועי שכבר למד איך לפתוח חנות אינטרנטית, ניהול התוכן פשוט ונוח – ולכן תוכלו להוסיף מוצרים, להוריד כאלה שכבר לא רלוונטיים, לעדכן מחירים, להבליט מבצעים וגם לקבל מידע מועיל מאוד על הלקוחות, והכל בפשטות ובמהירות.

עוד חשוב להבין שגם אם מוצאים דרך איך פותחים חנות אינטרנטית בחינם, כלומר בניית אתר בכוחות עצמכם, עדיין נדרש תשלום עבור הסליקה. חובה למצוא פתרון סליקה מקצועי ואמין לחלוטין, כזה שכל הלקוחות יוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות.

המלצות נוספות

אחרי שמבינים איך פותחים חנות אינטרנטית, ואיפה, יש עוד כמה טיפים שכדאי לאמץ:

* חשבון בנק נפרד – מומלץ בחום להפריד בין חשבון הבנק האישי לזה העסקי. פתיחת חשבון עסקי אונליין מתבצעת בקלות, ואם תתעקשו תקבלו במרבית המקרים פטור מלא מעמלות ניהול עו”ש.

* הפרדה בין העסק לבית – הקמת עסק מהבית מחייבת עוד הפרדה חשובה, בין החיים האישיים לעסקיים. בפרט חשוב לזכור את זה בתקופה הראשונה שבה יש מן הסתם עבודה רבה סביב החנות החדשה.

* מחויבות לחנות – במקביל חובה להתייחס במלוא הרצינות לחנות ולא לחשוב שהעסק ינהל את עצמו. למעשה הסעיף החשוב ביותר בתשובה לשאלה איך לפתוח חנות באינטרנט הוא לזכור שמדובר בעסק לכל דבר, ובדיוק כמו עסק פיזי הוא מצריך תשומת לב רבה וניהול מקצועי.

* קידום החנות – קל (יחסית) להבין איך לפתוח עסק אינטרנטי, קשה יותר לנהל אותו באופן מיטבי כך שהוא יניב מקסימום רווחים. הדגש העיקרי של קידום העסק באינטרנט הוא המשכיות: אין טעם להשקיע משאבים רבים בהתחלה ואז להפסיק. גוגל, וגם הלקוחות, מצפים לקידום מתמיד – עוד ועוד תכנים בחנות לטובת חוויית משתמש מעולה וגם נוכחות מחמיאה בגוגל, אזכורים מדויקים ברשתות חברתיות, אינטראקציות עם הלקוחות ובמידת הצורך גם פרסום ממומן. ניתן להיעזר בחברה שמספקת שירותי שיווק ופרסום דיגיטלי לעסקים וכך להפוך את החנות לשוקקת חיים ולהגדיל את המכירות עוד ועוד.

בלוג

איך להגדיל צפיות ביוטיוב

זה מלווה אתכם כבר לא מעט הזמן; הרעיון הגאוני הזה שפשוט חייב להפוך לערוץ יוטיוב. אז עשיתם את זה – פתחתם ערוץ ואפילו העליתם כמה

בלוג

מה זה פרופיל פייסבוק מאומת?

יכולות לעלות לא מעט שאלות שקשורות לפרופיל הפייסבוק האישי שלכם. השאלות יכולות להגיע לאחר שוטטות קצרה בין פרופילים אחרים, שם תוכלו לראות פרמטרים שונים. לא

פרסום ברשתות חברתיות

איך לבנות ערוץ יוטיוב משפיע?

תמיד חלמתם שיהיה לכם ערוץ יוטיוב משפיע? המאמר הבא נכתב על מנת לספק לכם טיפים חשובים לבניית ערוץ מצליח משלכם. אחרי שתקראו את המאמר בשלמותו,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו