מה זה seo?

מה זה seo?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

קידום אתרים אורגני – ובמונח המקצועי המקובל, SEO – הוא תהליך שעשוי לשדרג באופן משמעותי את הביצועים של כל עסק. על-מנת לעזור לכם להבין טוב יותר את התחום המורכב, הכנו עבורכם מדריך שכולל תשובות מקצועיות לשאלות כמו מהי המטרה של SEO, מי זקוק לשירות קידום אתרים אורגני, מה חשוב באמת בתהליך, מהם הקריטריונים השונים שמשפיעים על קידום האתר, ועוד. כמו כן תמצאו במדריך הסברים מקצועיים של מושגים רלוונטיים כמו פרסום Pull ופירוט של מרכיבים נוספים חשובים בדפי תוצאות החיפוש.

מהי המטרה של SEO?

המונח SEO הוא ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש ובפרט גוגל. זוהי גם המטרה של התהליך: להפוך את האתר לכזה שמנועי חיפוש "מבינים", כלומר יודעים במה הוא עוסק ואיזו תועלת הוא מספק לגולשים. עם ההבנה באה ההערכה – ובעקבותיה הדירוג במקומות גבוהים עבור מילות מפתח רלוונטיות.

מי זקוק לשירות קידום אתרים אורגני?

כל אתר חדש שמוקם מוכר ע"י הבעלים שלו, ע"י מי שבנה את האתר וע"י אנשים שבעל האתר סיפר להם עליו באופן אישי. זוהי כמובן קבוצה מצומצמת מאוד, מה גם שלא כל מי ששמע על האתר גם נכנס אליו.

בעל אתר שרוצה למצות את ההשקעה המשמעותית בבנייתו חייב לפעול כדי למשוך אליו עוד גולשים. עוד מטרה היא לגרום לאותם מבקרים לבצע פעולות מסוימות – אם האתר הוא חנות, הפעולה היא קנייה. אם זהו אתר קבצים, הפעולה הרצויה היא הורדתם, ובאתר תוכן הציפייה היא שהגולשים יצרכו את אותו תוכן.

שירות קידום אתרים אורגני מבטיח מקסימום גולשים ומקסימום ביצוע פעולות מהסוגים הנ"ל. בהתאם כל בעל אתר כמעט יכול להיתרם מאוד משירות מועיל זה. כדי להבין עד כמה חשוב להופיע במקום הראשון בדף התוצאות הראשון, או במקום קרוב ככל האפשר למקום הראשון, מוזמנים להתרשם מהגרף הבא – שמציג את ההבדלים הדרמטיים בין שיעורי הכניסה לאתרים בהתאם למיקום שלהם בגוגל:

מדוע SEO הוא עניין מורכב ומה חשוב באמת בתהליך?

לגוגל יש יותר מ-200 קריטריונים שמשפיעים על הציון שהמנוע מעניק לכל אתר. עם כמות כזו גדולה של קריטריונים – שעשויים להשתנות עם השנים, ולמעשה משתנים לא מעט – אין פלא שקידום אתר בגוגל הוא עניין מורכב. בנוסף, אף אחד לא באמת יודע מה המשקל של כל קריטריון, אבל ככל שמשפרים את ההתאמה של האתר לאותם קריטריונים, ובפרט מצטיינים יותר מהמתחרים, הציון עולה, האתר מגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפושים ונפח התנועה אליו גדל.

ישנם 3 דברים חשובים במיוחד בתהליך:

  1. תוכן רלוונטי למילות המפתח שעבורן רוצים לקדם את האתר בדירוגים בגוגל.
  2. אופטימיזציה – פעולות שונות למיטוב התוכן (ועבור המרכיב הזה נכין לכם מדריך נפרד ופרקטי במיוחד).
  3. קישורים – ניהול המוניטין של האתר ברשת באמצעות הוספת קישורים אליו מאתרים שגוגל מעריך.

כמו כן גם לחוויית המשתמש ולהתנהגות הגולשים באתר יש משקל לא מבוטל בתוצאות הסופיות של התהליך, וכדאי להקדיש תשומת לב גם להיבטים טכניים כמו למשל מהירות טעינת האתר.

פעולות On Site מול פעולות Off Site

תהליך SEO כולל שני סוגים של פעולות: אלה המתבצעות באתר עצמו (On Site) ואלה שמתבצעות מחוץ לאתר – למשל בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, פרסומות באתרים שונים וגם מהלכים שיווקיים מחוץ לדיגיטל (פרסום ברדיו, חלוקת פליירים וכו'). כל הפעולות מהסוג השני מוגדרות כ-Off Site.

בדרך כלל כדאי לשלב את שני סוגי הפעולות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות. כאמור, למיקום של האתר בדף תוצאות החיפוש יש השפעה דרמטית על מידת ההיענות של הגולשים והנכונות שלהם להיכנס לאתר. כפי שאפשר היה לראות בגרף שהופיע בתחילת המדריך, 1 מכל 3 גולשים ייכנס לאתר שמופיע בראש תוצאות החיפוש. אם האתר יורד למקום השני, ה-CTR (שיעור הגולשים שלוחצים על הקישור מתוך כל אלה שביצעו את החיפוש) כבר צונח לפחות מ-15%. לאתרים שמדורגים במקום ה-6 והלאה, וכמובן אלה שנדחקו לעמוד השני, רק בודדים נכנסים.

בנוסף למיקום, יש עוד גורמים שמשפיעים על ה-CTR, וכדאי להכיר גם אותם – ובפרט את התוצאות הממומנות ואת המפות.

תוצאות ממומנות PPC מול תוצאות אורגניות

בחלק מדפי תוצאות החיפוש החלק העליון כולל תוצאות ממומנות, כלומר מודעות. למשל, בצילום המסך הבא תוכלו לראות את דף תוצאות החיפוש עבור הביטוי "קידום אתרים בבאר שבע":

 

כפי שניתן לראות, כל 4 התוצאות הראשונות הן מודעות – שאותן מעלים מפרסמים באמצעות גוגל אדוורדס על בסיס מכרז, כשמי שמוכן לשלם יותר יגיע למיקום גבוה יותר. לפעמים גם בתחתית העמוד יופיעו קישורים ממומנים.

גוגל מפות

עוד דרך להגיע למקום בולט בדפי תוצאות החיפוש היא להופיע במפה שמפרסמת גוגל עבור חלק ממילות המפתח. ההופעה במפה הינה בחינם – באמצעות רישום ל-Google My Business (גם לנושא ספציפי זה של קידום בגוגל מפות ניצור עבורך מדריך פרקטי נפרד).

בכל מקרה כפי שניתן לראות בצילום המסך, גוגל מציגה על המפה אתרים רלוונטיים בהתאם לכתובת הפיזית שלהם וגם מפרטת אותם מתחת למפה, כך שזו עשויה להיות דרך יעילה למשוך גולשים.

התוצאות האורגניות יופיעו רק אחרי המפה – וכדי לקדם אתר למקומות הראשונים ברשימה זו הדרך היא SEO איכותי.

פרסום Pull מול פרסום Push

בעולם השיווק יש הבחנה בין שני סוגי פרסום: Pull ו-Push. קידום אתרים אורגני מתאים לסוג הראשון, ה-Pull, משום שהגולשים חיפשו ביטוי ספציפי וקיבלו תוצאות שמאפשרות להם לרכוש את אותו שירות או מוצר שחיפשו. אם למשל אדם כתב "ביטוח רכב" בגוגל, הוא יקבל גם בתוצאות האורגניות וגם במודעות הפניות לאתרים של חברות שמוכרות ביטוחי רכב (בניגוד למשל לפרסומות בטלוויזיה שמציגות לנו מוצרים שלא בהכרח יש לנו רצון לקנות – זוהי פרסומת מסוג Push).

לכל שאלה לגבי SEO מוזמנים לפנות אלינו – אנחנו עונים לכולם ומספקים שירותי קידום אתרים אורגני וגם קידום ממומן בהתאמה מדויקת לכל לקוח.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

מהם מגוון השירותים שמציע משרד פרסום מודרני?

צוותים מקצועיים במשרדי פרסום מודרניים מציע מגוון רחב של שירותים שמטרתם לסייע לבעלי עסקים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה האפקטיבית ביותר. צוות המשרד מתאים לכל בעל עסק אסטרטגיית שיווק שמתרחבת מעבר לפלטפורמות הקלאסיות ומספקת פתרונות מתקדמים וכוללים, בהתאמה לשינויים העדכניים בהנחיות לשיווק דיגיטלי נכון.

סרטוני מוצר בריז אנימציה
בלוג

סרטוני מוצר לחברות: המפתח לפתיחת דלתות בעולם השיווק הדיגיטלי

בעידן הדיגיטלי, שבו תשומת הלב של הצרכנים מתפזרת בין אלפי מסרים שיווקיים, סרטון מוצר איכותי הוא הכרטיס הכניסה שלך להצלחה. סרטון כזה מצליח לשלב בין ויזואליה מושכת, סיפור שהצופה יכול להתחבר אליו ומידע רלוונטי, ובכך להעביר את המסר השיווקי בצורה יעילה ובלתי נשכחת.

מתנות ממותגות לעובדים,מתנות ממותגות,מיתוג מתנות לעובדים
בלוג

רעיונות מדהימים למתנות ממותגות לעובדים

דרך מצוינת להראות הערכה לעובדים שלך היא על ידי מתן מתנה להם ביגוד ממותג. בין אם זה קפוצ'ון נעים, חולצת פולו מסוגננת או כובע פרקטי, העובדים יאהבו לייצג את החברה שלהם בגאווה.

למה קידום אתרים לעסקים הוא צעד חובה לכל בעל עסק?
בלוג

חברת SeoRocky למה קידום אתרים לעסקים הוא צעד חובה לכל בעל עסק?

קידום אתרים לעסקים הוא כלי שמאפשר לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן ממומן וממוקד. בעזרת קידום אתרים, ניתן להגיע למיקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, מה שמבטיח חשיפה מרבית לקהל היעד. בעידן שבו האינטרנט הוא המרכז, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של קידום אתרים לעסקים קטנים וגדולים.

שיווק דיגיטלי
בלוג

קידום אתרים עם AI

​ ​קידום אתרים עם AI (בינה מלאכותית) הוא שילוב של טכנולוגיות למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית בתהליך האופטימיזציה של אתרים לטובת שיפור הנראות שלהם במנועי חיפוש. השימוש ב-AI מאפשר ניתוח מתקדם של נתונים, זיהוי מגמות ודפוסים, והתאמה אישית של האסטרטגיה לצרכי האתר הספציפי. היתרונות המרכזיים כוללים אוטומציה ש

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו