קידום אתרים אורגני – ובמונח המקצועי המקובל, SEO – הוא תהליך שעשוי לשדרג באופן משמעותי את הביצועים של כל עסק. על-מנת לעזור לכם להבין טוב יותר את התחום המורכב, הכנו עבורכם מדריך שכולל תשובות מקצועיות לשאלות כמו מהי המטרה של SEO, מי זקוק לשירות קידום אתרים אורגני, מה חשוב באמת בתהליך, מהם הקריטריונים השונים שמשפיעים על קידום האתר, ועוד. כמו כן תמצאו במדריך הסברים מקצועיים של מושגים רלוונטיים כמו פרסום Pull ופירוט של מרכיבים נוספים חשובים בדפי תוצאות החיפוש.
מהי המטרה של SEO?
המונח SEO הוא ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש ובפרט גוגל. זוהי גם המטרה של התהליך: להפוך את האתר לכזה שמנועי חיפוש "מבינים", כלומר יודעים במה הוא עוסק ואיזו תועלת הוא מספק לגולשים. עם ההבנה באה ההערכה – ובעקבותיה הדירוג במקומות גבוהים עבור מילות מפתח רלוונטיות.
מי זקוק לשירות קידום אתרים אורגני?
כל אתר חדש שמוקם מוכר ע"י הבעלים שלו, ע"י מי שבנה את האתר וע"י אנשים שבעל האתר סיפר להם עליו באופן אישי. זוהי כמובן קבוצה מצומצמת מאוד, מה גם שלא כל מי ששמע על האתר גם נכנס אליו.
בעל אתר שרוצה למצות את ההשקעה המשמעותית בבנייתו חייב לפעול כדי למשוך אליו עוד גולשים. עוד מטרה היא לגרום לאותם מבקרים לבצע פעולות מסוימות – אם האתר הוא חנות, הפעולה היא קנייה. אם זהו אתר קבצים, הפעולה הרצויה היא הורדתם, ובאתר תוכן הציפייה היא שהגולשים יצרכו את אותו תוכן.
שירות קידום אתרים אורגני מבטיח מקסימום גולשים ומקסימום ביצוע פעולות מהסוגים הנ"ל. בהתאם כל בעל אתר כמעט יכול להיתרם מאוד משירות מועיל זה. כדי להבין עד כמה חשוב להופיע במקום הראשון בדף התוצאות הראשון, או במקום קרוב ככל האפשר למקום הראשון, מוזמנים להתרשם מהגרף הבא – שמציג את ההבדלים הדרמטיים בין שיעורי הכניסה לאתרים בהתאם למיקום שלהם בגוגל:
מדוע SEO הוא עניין מורכב ומה חשוב באמת בתהליך?
לגוגל יש יותר מ-200 קריטריונים שמשפיעים על הציון שהמנוע מעניק לכל אתר. עם כמות כזו גדולה של קריטריונים – שעשויים להשתנות עם השנים, ולמעשה משתנים לא מעט – אין פלא שקידום אתר בגוגל הוא עניין מורכב. בנוסף, אף אחד לא באמת יודע מה המשקל של כל קריטריון, אבל ככל שמשפרים את ההתאמה של האתר לאותם קריטריונים, ובפרט מצטיינים יותר מהמתחרים, הציון עולה, האתר מגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפושים ונפח התנועה אליו גדל.
ישנם 3 דברים חשובים במיוחד בתהליך:
- תוכן רלוונטי למילות המפתח שעבורן רוצים לקדם את האתר בדירוגים בגוגל.
- אופטימיזציה – פעולות שונות למיטוב התוכן (ועבור המרכיב הזה נכין לכם מדריך נפרד ופרקטי במיוחד).
- קישורים – ניהול המוניטין של האתר ברשת באמצעות הוספת קישורים אליו מאתרים שגוגל מעריך.
כמו כן גם לחוויית המשתמש ולהתנהגות הגולשים באתר יש משקל לא מבוטל בתוצאות הסופיות של התהליך, וכדאי להקדיש תשומת לב גם להיבטים טכניים כמו למשל מהירות טעינת האתר.
פעולות On Site מול פעולות Off Site
תהליך SEO כולל שני סוגים של פעולות: אלה המתבצעות באתר עצמו (On Site) ואלה שמתבצעות מחוץ לאתר – למשל בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, פרסומות באתרים שונים וגם מהלכים שיווקיים מחוץ לדיגיטל (פרסום ברדיו, חלוקת פליירים וכו'). כל הפעולות מהסוג השני מוגדרות כ-Off Site.
בדרך כלל כדאי לשלב את שני סוגי הפעולות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות. כאמור, למיקום של האתר בדף תוצאות החיפוש יש השפעה דרמטית על מידת ההיענות של הגולשים והנכונות שלהם להיכנס לאתר. כפי שאפשר היה לראות בגרף שהופיע בתחילת המדריך, 1 מכל 3 גולשים ייכנס לאתר שמופיע בראש תוצאות החיפוש. אם האתר יורד למקום השני, ה-CTR (שיעור הגולשים שלוחצים על הקישור מתוך כל אלה שביצעו את החיפוש) כבר צונח לפחות מ-15%. לאתרים שמדורגים במקום ה-6 והלאה, וכמובן אלה שנדחקו לעמוד השני, רק בודדים נכנסים.
בנוסף למיקום, יש עוד גורמים שמשפיעים על ה-CTR, וכדאי להכיר גם אותם – ובפרט את התוצאות הממומנות ואת המפות.
תוצאות ממומנות PPC מול תוצאות אורגניות
בחלק מדפי תוצאות החיפוש החלק העליון כולל תוצאות ממומנות, כלומר מודעות. למשל, בצילום המסך הבא תוכלו לראות את דף תוצאות החיפוש עבור הביטוי "קידום אתרים בבאר שבע":
כפי שניתן לראות, כל 4 התוצאות הראשונות הן מודעות – שאותן מעלים מפרסמים באמצעות גוגל אדוורדס על בסיס מכרז, כשמי שמוכן לשלם יותר יגיע למיקום גבוה יותר. לפעמים גם בתחתית העמוד יופיעו קישורים ממומנים.
גוגל מפות
עוד דרך להגיע למקום בולט בדפי תוצאות החיפוש היא להופיע במפה שמפרסמת גוגל עבור חלק ממילות המפתח. ההופעה במפה הינה בחינם – באמצעות רישום ל-Google My Business (גם לנושא ספציפי זה של קידום בגוגל מפות ניצור עבורך מדריך פרקטי נפרד).
בכל מקרה כפי שניתן לראות בצילום המסך, גוגל מציגה על המפה אתרים רלוונטיים בהתאם לכתובת הפיזית שלהם וגם מפרטת אותם מתחת למפה, כך שזו עשויה להיות דרך יעילה למשוך גולשים.
התוצאות האורגניות יופיעו רק אחרי המפה – וכדי לקדם אתר למקומות הראשונים ברשימה זו הדרך היא SEO איכותי.
פרסום Pull מול פרסום Push
בעולם השיווק יש הבחנה בין שני סוגי פרסום: Pull ו-Push. קידום אתרים אורגני מתאים לסוג הראשון, ה-Pull, משום שהגולשים חיפשו ביטוי ספציפי וקיבלו תוצאות שמאפשרות להם לרכוש את אותו שירות או מוצר שחיפשו. אם למשל אדם כתב "ביטוח רכב" בגוגל, הוא יקבל גם בתוצאות האורגניות וגם במודעות הפניות לאתרים של חברות שמוכרות ביטוחי רכב (בניגוד למשל לפרסומות בטלוויזיה שמציגות לנו מוצרים שלא בהכרח יש לנו רצון לקנות – זוהי פרסומת מסוג Push).
—
לכל שאלה לגבי SEO מוזמנים לפנות אלינו – אנחנו עונים לכולם ומספקים שירותי קידום אתרים אורגני וגם קידום ממומן בהתאמה מדויקת לכל לקוח.