ניהול מוניטין ברשת שמשכנע לקוחות ומרשים חברות

ניהול מוניטין או הסרת תוצאות שליליות בגוגל הוא אחד הנושאים החמים של השנים האחרונות. מדובר בתחום שבו אדם או בעל עסק פונים לחברה המתמחה בקידום אתרים לצורך שינוי סיטואציה בה תוצאות החיפוש מובילות את הגולשים למידע שלילי. זה יכול להיות שם האדם, שם המותג, שם העסק או החברה או אפילו האתר שבבעלותנו. דוגמאות לתוצאות לא מחמיאות יכולות להיות כתבות שליליות על אותה חברה, פסקי דין ועוד כל מיני דברים בסגנון. הרי אם נחשוב על זה לרגע נבין שאף אחד או אחת מאיתנו לא היה רוצה שיופיעו באינטרנט כתבות או מידע שלילי עליו. לפעמים מדובר במקרים מאוד חמורים ברמה שכל העמוד הראשון ואפילו העמודים שאחריו מפוצצים בטקסטים שליליים ולפעמים מדובר במשהו נקודתי שצריך לדחוק למטה. יש אינספור דוגמאות לניהול מוניטין ברשת:

  • בר או מסעדה שהלקוחות בו חוו אירוע לא נעים. זה יכול להיות פיגוע ירי וזה יכול להיות הרעלת מזון שסוקרה ברשת בצורה מאוד חזקה וגרמה למוניטין שלילי על אותו מקום.
  • אולם אירועים בו התקיים אסון וזכה לסיקורים שליליים רבים לאורך תקופה. 
  • מקום ציבורי שהעניק לכמה לקוחות שירות לא טוב או אפילו מקרים של מרמה. 
  • אדם שהואשם בעבירה פלילית ופסק הדין פורסם באינטרנט. 
  • עסקה שאנשים עשו עם חברה מסוימת ורומו כמו למשל עסקת נדל“ן. 
  • מקום תיירותי שזה לקבל תגובות שליליות
  • ועוד… 
ניתוח נתונים של קמפיין ממומן

ניהול מוניטין ברשת מה האפשרויות?

  1. לפנות לבעל האתר להסיר את הכתבה השלילית או המידע השלילי- לרוב זה לא עובד, משום שיש כל מיני אינטרסים מאחורי הפרסומים האלה אבל לפעמים אם נשלם כסף, למשל לאתרים כמו פסקי דין, כן ניתן להסיר את המידע.
  2. דרך נוספת והנפוצה יותר היא זו שבעצם נקראית ניהול מוניטין או דחיקת תוצאות שליליות מהרשת. אמנם אנחנו לא יכולים להסיר את התוצאות האלה לחלוטין, אבל אנחנו כן יכולים לדחוק אותן אחורה לדפים האחוריים כמו עמודים 3 או 4. כמובן שאפשר לעשות עבודה יותר מעמיקה אבל לרוב זה מספיק.

אילו פעולות נדאג לבצע בניהול מוניטין ברשת?

  • אמדן רמת הקושי — כמה תוצאות שליליות יש בעמודים הראשונים. בנוסף, עלינו להבין עוד לפני שאנחנו מבצעים ניהול מוניטין ברשת כמה האתרים שבהם המידע השלילי מפורסם חזקים. האם מדובר באתרים כמו YNET, דה מרקר, כלכליסט וכדומה או שמדובר באתרים פשוטים. חשוב גם להבין כמה תוצאות כאלה יש האם מדובר בכל העמוד הראשון או רק תוצאה אחת או שתיים. כל מקרה נבחן לגופו.
  • הערכת זמן וכמה צריך להשקיע בזה מבחינת עלויות — כחלק מהתהליך של ניהול מוניטין ברשת עלינו להשקיע בקניית קישורים ותכנים שיפורסמו באתרים מובילים. ברוב המקרים יש צורך לפרסם ולהשקיע כסף באתרים גדולים. לעתים ניתן להסתפק בתשתית עצמאית, שוב כל מקרה לגופו. לרוב ניהול מוניטין ברשת לוקח בין 3 חודשים לשנה. במקרים קשים זה יכול לקחת שנתיים. זה בהחלט אפשרי אבל זה דורש השקעה. 

ניהול מוניטין ברשת באיזה אתרים כדאי לנו להיעזר

יש כל מיני אתרים שאפשר להיעזר בהם לניהול מוניטין ברשת. כאמור, רוב הגולשים משתמשים רק בתוצאות החיפוש הראשונות ולא מגיעים כל וכלל לעמוד השני, השלישי או הרביעי ולכן השיטה הזו של ניהול מוניטין ברשת היא מאוד טובה. אמנם אנחנו לרוב לא מסירים את המידע אלא רק דוחקים אותו אחורה אבל זה עובד יפה. כשבוחרים אתרים בהם אנחנו רוצים להטמיע את התוכן החיובי לצורך דחיקת התוכן השלישי, אלו חייבים להיות אתרים ותיקים, איכותיים עם דומיינים חזקים. בחירת אתרים כאלה לצד שימוש בטכניקה של הטמעת קישורים חיצונייפ בעצם מאפשרת לנו  לקבל  תוצאות טובות בתהליך של ניהול מוניטין ברשת. אתרים שכדאי לעשות בהם שימוש נקראים: אלינק ומדיום. מדובר בפלטפורמות לבלוגים מאוד חזקים. גם דרך יוטיוב אפשר לעשות סרטונים שמאפשרים לנו לדחוק את המידע. זה יכול להיות תמונות מתחלפות או אפילו סרטון הדרכתי. ערוץ יוטיוב מאפשר גם לבצע תהליך של קידום עם כמה סרטונים וזה עוד משהו שממש עוזר בניהול מוניטין ברשת. עמוד עסקי בפייסבוק גם יכול לעזור במידה ואנחנו דוחפים  כמות יפה של פוסטים, סרטונים ותוכן. עוד אופציה שיש לנו בניהול מוניטין היא פתיחת פרופיל עסקי בלינקדין.
ראו גם קידום ביוטיוב

משרד פרסום דיגיטלי

ניהול מוניטין ברשת כמה זה עולה?

שוב, זה מאוד תלוי כמה אנחנו משקיעים בזה. זה מאוד תלוי במורכבות ובאתרים שבהם המידע השלילי מופיע. זה מאוד דומה לתקציבים של קידום אורגני וזה נע בין 2,000 שקלים בחודש עד 10,000 שקלים בחודש. 

לסיכום, ניהול מוניטין ברשת הוא משהו שבהחלט שווה להשקיע בו. זה כן דורש השקעה, יצירתיות, מאמץ וגם תקציב לא מבוטל של כסף אבל בהחלט אם אתם רוצים לשנות את פני הדברים, אל תתייאשו, ניתן לעשות את זה ולא תוך הרבה מאוד זמן. אם היום אתם מוצאים מידע שלילי על העסק שלכם, עוד כמה שבועות או כמה חודשים, זה יכול להיות לגמרי אחרת. בואו לא נשכח שגוגל זה רובוט ואם משקים אותו במידע הנכון, זה פשוט עובד. 
זקוקים לניהול מוניטין ברשת? הגעתם למקום הנכון! קבוצת ירדן היא בין חברות הקידום המובילות בישראל. אנו מתמחים בשיווק וקידום עסקים קטנים וגדולים מכל התחומים. אנו מבצעים מגוון של תהליכים הקשורים לפרסום, שיווק וקידום בפלטפורמות המדיה השונות לרבות קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, ניהול מוניטין בגוגל, בניית אסטרטגיית קידום, מיתוג, שיווק ופרסום וניהול ברשתות החברתיות ועוד. נשמח לתת לכם מענה לכל שאלה ובקשה, לבנות עבורכם תכנית שיווקית בהתאמה אישית לפי הצרכים שלכם והתקציב העומד לרשותכם.

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up