מדריך ששווה כסף: פרסום בגוגל לעסקים בשנת 2020

מדריך ששווה כסף: פרסום בגוגל לעסקים בשנת 2020

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אנחנו בעיצומה של שנת 2020 ונראה שהמילה “אונליין” לא נאמרה מעולם כל כך הרבה. הילדים עברו ללימודי אונליין, אנשים שבעבר לא רכשו באינטרנט החלו לעשות זאת ובעלי עסקים שכמעט לא הייתה להם נוכחות עסקית ברשת, הבינו את חשיבותה.

אייקונים של שיווק דיגיטלי

כבר בתחילתה הביאה השנה שינויים בתחום פרסום בגוגל לעסקים וזאת לפני שאפשר היה לדעת מה באמת היא תביא עלינו. על מגמות הפרסום ועל מה עסקים צריכים לשים דגש כדי להצליח במאמצי הפרסום, הכול בכתבה הקרובה.

פרסום בגוגל – מה שנמצא קרוב, נגיש יותר

זה שנים שנראה שגוגל שמה דגש על החיפוש הלוקאלי ויש בכך היגיון. המטרה של מנוע החיפוש היא לספק לנו את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורנו. לצד זאת נראה כי מנוע החיפוש משתכלל כל הזמן ולכן המילה “רלוונטיות” היא המובילה בחיפוש. כלומר, אם חיפשנו אחר מוצר או שירות שאין כל משמעות לנגישות שלו ולקרבה שלנו לבית העסק, ככל הנראה לא תהיה השפעה לקרבה לבית העסק.

בתי עסקים כמו מסעדות, נותני שירות אישי (מכוני יופי, משרדי ראיית חשבון ועוד), יכולים להתקדם באופן אורגני בתוצאות החיפוש מקומי. מומלץ בחום לבצע רישום מדויק של העסק, להוסיף אותו לשירותי המפות של גוגל (“Google Maps“) ולספק מידע רב על העסק. ככל שהגולשים יכולים לקבל מידע מדויק יותר על העסק עצמו כמו: מהן שעות הפתיחה, היכן העסק ממוקם, מי עובד במקום ועוד, כך תהיה העדפה לקידום העסק מצד מנוע החיפוש.

 

פרסום בגוגל – הקשר האישי עולה בחשיבותו

כל מי שרוצה לדעת יותר על פרסום בגוגל לעסקים צריך להבין כי בשנת 2020 אנשים רוצים שהקשר יהיה אישי. משפטים כמו “חברתנו מתמחה ב…” כבר לא עושים רושם שהרי כולם יכולים להעיד על עצמם ממרחק. דווקא בעידן הדיגיטלי, כשנראה שכולם מרוחקים זה מזה, יש רצון לקרבה, היכרות וקשר אישי. גם בפרסום הדיגיטלי אפשר לעשות והנה מספר המלצות פשוטות ליישום:

תמונות אישיות

הגולשים מתרשמים הרבה יותר מתמונות אישיות. אין כל ספק שמגמה זו מגיעה מתוך הניהול הרשתות החברתיות, אך היא תופסת תאוצה גם באתרים. לא עוד תמונות ממאגרים (ובוודאי לא מאגרים חינמיים) אלא תמונות אישיות ככל האפשר. חשוב מאד שתמונת בעל העסק תופיע בצורה ברורה לפחות בדף העל אודות.

פרסום בגוגל

הוספת טייטל

הבלוגים שבאתרים הם כלי חזק שמשמש גם לקידום וגם להיכרות עם העסק. הלקוחות רוצים לקרוא לא רק את התוכן אלא גם מי כתב אותו. בשנת 2020 הגיע הזמן להוסיף “טייטל” (תואר), שורה או שתיים על כותב המאמר כולל שם, תפקידו בעסק ורקע אישי.

ביקורות

גוגל מאפשר ללקוחות לדרג את בית העסק ומומלץ להשתמש בכך. עסק שמקבל ביקורות חיוביות מלקוחות שונים יעלה באמינות שלו. בעידן הדיגיטלי יצירת אמינות היא אחד הדברים שיש לשים עליו דגש. יש לפתוח כרטיס עסק בגוגל, לאפשר לאנשים לדרג אותו ולדאוג שדירוג זה יופיע גם באתר (כלומר אפשר יהיה להגיע למידע מתוך האתר עצמו).

פרסום בגוגל – נכסים אישיים

השינויים של שנת 2020 ותקופת הסגר מדגישים יותר מתמיד שעסקים שרוצים להתקדם, בטווח הארוך, חייבים לפתח לעצמם נכסים דיגיטליים שיהיו בשליטתם. ישנם יתרונות עצומים לפרסום ושיווק ברשתות החברתיות, לסרטונים ותמונות, אך אין תחליף לבניית אתר עצמאי.

עסקים אשר רוצים להבטיח לעצמם שליטה על העברת המידע, ליהנות מחשיפה ולא להסתכן בשינויים של פלטפורמה זו או אחרת, צריכים להקים אתר. בעלי אתרים ש”מעלים אבק” צריכים לעשות בדיקה, לרענן אותם מבחינה טכנית ותוכן ואלו שעוד לא הקימו אתר, יעשו טוב אם יבנו אחד. בתקופת הסגר אפשר היה לראות כי נושאים מסוימים מקבלים יותר חשיפה ואחרים פחות וזאת על פי החלטה של הרשתות החברתיות ועסקים שלא היה להם אתר עצמאי נפגעו מכך.

 

התוכן הוא עדיין המלך

מאז הקמת מנוע החיפוש ועד היום – התוכן הוא המלך. תוכן מקדם את האתר, בונה אוטוריטה, מסייע לגולשים לקבל החלטה אם לפנות לעסק או לא ועוד. עם זאת, התחרות עולה ולכן אי אפשר להסתפק עוד בתוכן גנרי, משעמם וגם לא בתוכן קצר ומלא במילות מפתח. המגמה ברורה – התוכן האיכותי הוא המלך.
אם בשנת 2013 אפשר היה לקדם אתר בעזרת תוכן שיווקי וקצר ומלא במילות מפתח, ברור כי בשנת 2020 התוכן חייב להיות מעמיק, בעל ערך וארוך יותר. אין זה אומר שיש לכתוב דברים מיותרים, אלא שכדאי לפרט, להסביר, לתת דוגמאות והכול כדי שהגולשים יקבלו מענה לשאלותיהם.

ניתוח פרסום עסקים בדיגיטל

פרסום בגוגל לעסקים – שילוב בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל

אין דרך אחת לפרסם בגוגל, אך שילוב נכון וחכם בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בגוגל, יכול להיות בעל אפקט חזק. השנה חשוב יותר מאי פעם לצאת לדרך עם אסטרטגיה ברורה. יש לנתח בשלב הראשון את העסק: להבין מיהו קהל היעד, מהן המטרות ולבחון אילו נכסים יש לעסק. בשלב השני אפשר לבחור את אמצעי הפרסום והשיווק הטוב ביותר ולקבוע: אילו תכנים ילוו את הפרסום ואילו פעולות יבוצעו.

בשלב השלישי ניתן לצאת לדרך. אפשר לשלב בין פעולות קידום אורגני לפרסום ממומן או לבחור באחת מהדרכים. בכל מקרה חשוב כל הזמן להיות עם אצבע על הדופק, לבדוק את ההתקדמות והאם המטרות של העסק מושגות ולעשות שינויים על פי הצורך.

דינמיות בשנת 2020

פרסום בגוגל לעסקים דורש דינמיות, תשומת לב לפרטים הקטנים ומומחיות. בירדן דיגיטל עומד לרשות הלקוחות צוות מקצועי אשר בוחן את הצרכים של העסק, יוצר אסטרטגיית פעולה ומנהל אותה באופן צמוד. אנו מזמינים אותך ליצור קשר, לספר על עצמך, לבחון יחד כיצד נוכל לעלות את העסק שלך למעלה וליהנות מיחס אישי ומקצועי בכל מה שקשור לשירותי שיווק דיגיטלי.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו