הטלפונים החכמים נכנסו בסערה לחיינו כאשר השימוש בהם עבור כולנו הוא הרבה יותר מסתם טלפון. כיום עבור רובנו המוחלט הטלפון החכם הוא גם סוג של מחשב אישי נייד. אנו עושים איתו כיום כמעט הכל החל מחיפושים באינטרנט, שמיעת מוזיקה וצפייה בסרטונים, בודקים את המיילים, משוטטים באינטרנט, מעבירים את הזמן הפנוי באפליקציות של רשתות חברתיות ומשחקים ועוד מגוון רב של שימושים כאשר חלקם למטרות פנאי וחלקם גם למטרות עבודה ויום יום.
כתוצאה מכך, הבינו המפרסמים וחברות הפרסום כי הכוח שהיה בעבר באינטרנט בפלטפורמה של מחשבים עבר בצורה כמעט מוחלטת למובייל כאשר הצפי הוא שבשנים הקרובות שוק הפרסום במובייל יעקוף את שוק הפרסום במחשב ולכן כבר עכשיו חברות רבות שרואות בו בתור ערוץ השיווק המרכזי שלהן מגדילות בו את הפעילות באופן ניכר ומנצלות את העובדה שהתחום עדיין לא בשיאו, בעיקר בהיבט של עלויות אל מול פרסום במדיות אחרות, כולל מדיות מסורתיות כמו טלוויזיה ועיתונות.
אין ספק שכיום כולנו מוקפים בשיווק באינטרנט באמצעות המובייל כאשר הדבר רק עתיד להתעצם בשנים הקרובות עקב החשיפה הגדולה והאיכותית שהמובייל נותן למפרסמים באמצעותו בנוסף לגדילה הטבעית שעוד צפויה בהיקף המשתמשים.
כיום ענף פרסום במובייל מוערך במיליארדי דולרים בשנה, סכום שלהערכתם של מומחים רבים עשוי להכפיל ואולי אף לשלש את עצמו לעשרות רבות של מיליארדי דולרים תודות ליתרונות הרבים שהוא טומן בחובו.
היתרונות של פרסום במובייל
אז כמו שכבר ציינו חברות פרסום רבות רואות את הפרסום במובייל בתור העתיד של עולם השיווק הדיגיטלי והפרסום אך מדוע למעשה זה מה שהן צופות? מסיבה אחת פשוטה שהפרסום במובייל ככל הנראה יעיל יותר מכל סוג אחר של פרסום ויש לו יתרונות רבים שתומכים בכך.
היתרון המרכזי של הפרסום במובייל הוא הרלוונטיות עבור הלקוח הפוטנציאלי כאשר אם אנו משווים אותו למשל למודעה בעיתון, ככל הנראה שאת הרוב המוחלט של האנשים שרואים אותה היא לא תעניין אותם כל כך אך מודעה או פרסומת שאנחנו מקבלים ישירות למובייל ככל הנראה מתאימה לנו מאוד היות והיא מתבססת על מספר פרמטרים כמו למשל דברים שחיפשנו לאחרונה בעזרת הטלפון החכם שלנו, מודעות תלויות מיקום גיאוגרפי שלנו או מבצעים בקרבת מקום לאיזור שבו אנחנו נמצאים.
כך למשל שאם הטלפון החכם שלנו יודע שחיפשנו לפני מספר ימים נעליים חדשות ואנחנו נמצאים בקרבת מקום לחנות נעליים שרוצה לשלוח פרסומים ללקוחות בקרבת מקום לחנות שלה אז בסבירות גבוהה מאוד שאנחנו לקוח פוטנציאלי עבורה ולכן היא תרצה לשלוח לנו את הפרסומת במובייל.
החנות מבחינתה הרוויחה בכך שהיא אינה מבזבזת לכאורה את התקציב פרסום שלה על אנשים שלא חיפשו נעליים כלל אלא על מישהו שהיא יודעת בוודאות שכן חיפש נעליים ונמצא יחסית קרוב לחנות.
אנחנו מאידך נרוויח תזכורת שאם אנחנו עדיין מחפשים נעליים אז יש מבצע או יש חנות ליד המיקום שלנו שמוכרת בדיוק את מה שחיפשנו.
ראו גם: בניית חנות וירטואלית
גמישות וזמינות גבוהה דרך פרסום במובייל
מעבר למיקוד של הפרסום יתרון נוסף הוא הגמישות והזמינות של הפרסום במובייל כאשר קודם כל מאוד קל ופשוט יחסית להניע קמפיין במובייל שלא דורש מהמפרסמים יותר מידי פרט לסרטון קצר או תמונה ואנחנו מוכנים עם הקמפיין או בניית אתר למובייל.
בנוסף הקמפיין תמיד זמין ואינו תלוי בשום מדיה כמו טלוויזיה, עיתון או זמן ביום היות והוא יופיע ברגע שאנחנו נפתח את הטלפון החכם שלנו שנמצא איתנו כמעט כל הזמן.
יתרון גדול מאוד נוסף הוא פילוח שוק מדוייק ונכון שנעשה באמצעות נתונים יבשים כמו גיל, איזור מגורים ומאפיינים דמוגרפיים אחרים. באמצעות אותם נתונים שכל טלפון חכם יודע על הבעלים שלו באמצעות האפליקציות השונות אנחנו נוכל לפלח את השוק שלנו בצורה יעילה מאוד כאשר אם למשל נחליט שאנחנו רוצים שהקמפיין המסויים יגיע אך ורק לנשים צעירות בגילאים 18-21 שגרות במרכז הארץ, לא תהיה לנו בעיה בכלל לעשות את הקמפיין הזה בצורה יעילה ולטרגט את אותו קהל יעל ובכך להפוך את הפרסום שלנו לאפקטיבי יותר.
עוד יתרון מרכזי הוא העלויות שהזכרנו במילה קודם לכן. ענף הפרסום במובייל עדיין לא הגיע לשיא שלו בהשוואה למדיות אחרות וכיום ניתן להעלות קמפיינים מאוד יעילים במחיר מאוד זול, דבר שלא יסולא בפז לאור האפקטיביות ולאור היתרונות שציינו עד כה ולכן כדאי מאוד להשתמש בכלי הזה לפני שהמחירים שלו יעלו בצורה דרמטית, כפי שמומחים רבים מעריכים שיקרה.
פרסום במובייל – אינסטגרם
אחת הפלטפורמות המובילות ביותר כיום לפרסום במובייל היא אפליקציית האינסטגרם. האינסטגרם זוהי רשת חברתית שנותנת לנו את האפשרות להעלאת תמונות, סרטונים קצרים וכדומה. עסקים רבים הבינו שהטראפיק ההולך וגובר באינסטגרם מצריך גם מהם שתהיה להם נוכחות מאסיבית שם כאשר חלקם הגדול פתח כבר עמוד אינסטגרם עסקי אליו העסק מעלה תכנים בדמות מוצרים חדשים, פרסומות וכדומה.
מעבר לכך שהאינסטגרם יודע בדיוק מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלכם ויודע עליכם את כל הפרטים היבשים שלכם הוא גם יודע טוב מאוד מהם תחומי העניין שלכם לאור העמודים שאתם עוקבים אחריהם אך בעיקר לאור התמונות והסרטונים שאהבתם שנתתם להם לייק. השילוב של השניים מאפשר למפרסמים לפרסם לכם בפיד בצורה שהיא על גבול המושלמת עבורכם, שכן הם יודעים מי הוא קהל היעד של המוצר או המותג שלהם, הם יודעים מה הם תחומי העניין שלכם, הם יודעים בדיוק מה חיפשתם ברשת או באינסטגרם לאחרונה והם מפרסמים לכם בדיוק את זה בפיד שלכם. ניתן לזהות בקלות את אותן פרסומות גם בגלל שמיד לאחר שתראו את הפרסומת תגידו לעצמכם שאתם בדיוק חשבתם שאתם צריכים את המוצר הזה אך בעיקר בגלל שכתוב שזוהי מודעה ששילמו בעבורה כסף.
ראו גם: קידום עסקים בטאבולה
פרסום במובייל – פייסבוק
לפי מחקרים עדכניים הרוב המוחלט של האנשים שגולשים ברשת הפייסבוק עושים זאת מהטלפון החכם שלהם מה שהופך את הפרסום במובייל דרך הפייסבוק ליעיל ואפקטיבי יותר מכל הסיבות שהסברנו עד עכשיו, גם יעיל בהיבט של טירגוט וגם כי במובייל נמצא רוב הטראפיק.
ההוכחה לכך שפרסום בפייסבוק דרך גרסת המובייל עובד הוא שרוב ההכנסות מפרסום של פייסבוק הם כתוצאה מפרסום במובייל, וזה בהחלט מוכיח לנו שהמפרסמים מעדיפים לפרסם במובייל במקום בגרסאת הדסקטופ של פייסבוק. ישנן כמה פלטפורמות של קידום ופרסום בפייסבוק בעולם המובייל כאשר בראש ובראשונה קיים הפוסט הממומן שמופיע לנו בפיד כמו כל פוסט רגיל אחד וכולל מלל, תמונה או את שניהם. זוהי מודעה שייתכן ותראו כי אתם עומדים בהגדרה שאותה נתן לפייסבוק המפרסם של הפוסט. ישנה פלטפורמה נוספת של פוסט מקודם, שהוא כמעט אותו דבר כמו פוסט ממומן אך אותו אתם תראו רק אם עשיתם לייק לאותו עמוד שמפרסם את הפוסט.
איך ניתן לבצע פרסום במובייל?
את הפרסום במובייל תוכלו לעשות באמצעות המקדם שלכם או באמצעות חברת דיגיטל. לא כל המקדמי אתרים עובדים בכל הפלטפורמות של רשתות חברתיות כמו האינסטגרם והפייסבוק שהזכרנו קודם לכן ומהסיבה הזו מומלץ לפנות בנושא לחברות שיווק דיגיטלי שמתמחות בקמפיינים שקשורים לעולם הדיגיטל. כיום כבר ישנן חברות שמתמחות בשיווק דיגיטלי בדגש על המובייל (בניית אתרים למובייל, התאמת אתר וורדפרס למובייל, פירסום ברשתות חברתיות ועוד) וזהו בהחלט דבר שכדאי לבחון לפני שאתם בוחרים מי יעשה את הקמפיין שלכם על מנת שהוא יעשה בצורה הכי מקצועית וממוקדת שניתן. מיותר לציין שככל שמי שיבצע את הקמפיין יהיה מקצועי יותר בתחום הדיגיטל כך האפקטיביות שלו תהיה גבוה יותר ותניב לכם יותר לידים ויותר הכנסות.
כמה עולה קמפיין פרסום במובייל?
המחירים של הקמפיינים של ענף הפרסום במובייל משתנים כמובן מקמפיין לקמפיין ותלויים בעיקר במה שהגדרנו בתור המטרה של הפרסום. למשל קליק באינסטגרם או בפייסבוק עולה בין חצי שקל לשלושה שקלים אך קמפיין למשל שנעשה הכולל מודעה שאותה נרצה לקדם יכול לעלות בין 5000 ש״ח ל-30000 ש״ח כאשר הכל תלוי מהי רמת החשיפה אותה אנו רוצים להגדיר וכמה ממוקד יהיה אותו קמפיין שאנחנו מעלים. כמובן ככל שנרצה יותר להשתמש בכלי המיקוד של הרשתות החברתיות והמובייל כך הקמפיין שלנו יעלה יותר. כמו כן מאוד חשוב להתייחס לבניית אתר למובייל ובניית אפליקציית מובייל, שיכולים להקפיץ את העסק שלכם כמה דרגות מעלה!
רוצים להפוך את העסק שלכם ללהיט החם הבא דרך המובייל? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל עם דגש על שירות בהתאמה אישית הכולל בין השאר שיווק ופרסום בגוגל, שיווק ופרסום ברשתות החברתיות, ניהול עמודים עסקיים בפייסבוק, פרסום ממומן באינסטגרם ועוד. נשמח לסייע לכם שלב אחר שלב ולבנות עבורכם תכנית אסטרטגית שיווקית מנצחת.
פרסום במובייל |
שיווק במובייל |
פיתוח אפליקציות מובייל |
דף נחיתה למובייל |
התאמת אתר וורדפרס למובייל |
אתרים למובייל |
פרסום במובייל בגוגל |
התאמת אתר למובייל |
בניית אתר למובייל |
בניית אתרים למובייל |
התאמה למובייל |
פיתוח למובייל |
אתר מובייל |
איך מתאימים אתר וורדפרס למובייל |
בניית אפליקציית מובייל |
ענף הפרסום במובייל |
קורס שיווק במובייל |
שיווק אפליקציות למובייל |
בדיקת התאמת אתר למובייל |
פיתוח אפליקציה מובייל |
פיתוח אפליקצית מובייל |
קורס פיתוח אפליקציות מובייל |
עלות פיתוח אפליקציית מובייל |
פיתוח למובייל מה זה |
פיתוח משחקים למובייל |
פיתוח אפליקציה למובייל |
סביבת פיתוח למובייל |
פיתוח תוכנה מובייל |
קורס פיתוח אפליקציות למובייל |
מדריך פיתוח משחקים למובייל |
אתר סמסונג מובייל |
קידום אתר מובייל |
אתר מותאם מובייל |
אתר מותאם למובייל |