אחד הכללים החשובים ביותר שמכיר כל איש שיווק ופרסום הוא הכלל שאומר שעליך להיות היכן שהלקוחות שלך נמצאים. כאשר אתם יוצאים במאמץ לפרסום ושיווק העסק שלכם, חשוב מאוד שתדעו היכן מסתובבים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה מעניין אותם, היכן הם מבלים את שעות היום שלהם וכן הלאה, ובהתאם לכך תדעו היכן לטרגט אותם, קרי היכן להציב את המודעות ואת פעולות השיווק שלכם כדי שאלו יפגשו את אותם לקוחות. פרסום בפייסבוק הוא פרסום שיודע כיום לפגוש את כל הלקוחות של כל סוגי העסקים וגם מאפשר לפגוש פלחים מאוד מוגדרים וספציפיים על פי שורה של מסננים שעליהם נדבר בשורות הבאות.
מדוע פרסום בפייסבוק?
עד לפני עשור שנים, עולם הפרסום היה שייך לחברות ענק ולחברות בינוניות. עסקים קטנים הסתפקו בפליירים או לכל היותר במודעה קטנה בדף פנימי של המקומון השכונתי. כיום, מאפשר לנו פייסבוק להגיע לכל אדם, לא רק בכל הארץ אלא בכל העולם, ולפרסם את עצמנו בפניו. המשמעות היא שאם אתם רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים, פרסום בפייסבוק מספק לכם בדיוק את זה. יחד עם זאת, אתם לא באמת רוצים להגיע לכל האנשים בכל העולם, בכל גיל ובכל תחום עניין. ישנם אנשים ספציפיים שעליכם לדעת לאפיין אותם, ובהתאם לכך תוכלו גם למקד את הפנייה שלכם במסגרת קמפיין פרסום בפייסבוק.
ראו גם: פרסום באינסטגרם
איך מטרגטים את הפנייה בצורה ממוקדת?
פנייה ממוקדת לפלחי שוק שמתאימים לכם היא פעולה שנקראת טירגוט מלשון Target או מטרה באנגלית, קרי פנייה לקהל המטרה שלכם. טרגוט מבוצע על ידי הגדרת שורה של קריטריונים שאופייניים ללקוחות פוטנציאליים אפשריים שלכם, כך שהמודעה שלכם תוצג אך ורק למשתמשי פייסבוק שעונים על הקריטריונים הללו. למשל, אם אתם מציעים שירותי השקעות בנדל"ן, אתם רוצים לפנות לפנסיונרים, לאנשים שעל פי הפעילות שלהם בפייסבוק אפשר להבין שהם בעלי הון, לאנשים שמתעניינים בנדל"ן, לאנשים שמתעניינים בהשקעות, לאנשים בישראל וכן הלאה. את כל אלה תוכלו להגדיר במסגרת הקמפיין שלכם בפייסבוק וליצור לעצמכם מסע פרסום ממוקד מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
ראו גם: חברת שיווק דיגיטלי שמתחמה בשיווק חברות בניה
איך מבצעים פרסום בפייסבוק?
פייסבוק מאפשרת לכל בעל עסק, ולכל אחד למעשה, לפתוח חשבון מפרסם ולהתחיל לפרסם בפייסבוק בתוך דקות ספורות. בחשבון תוכלו להגדיר את הקריטריונים עליהם דיברנו קודם לכן, להעלות תמונות קריאייטיב, לכתוב את הטקסט של מודעת הפרסום, להגדיר את קהל המטרה, את השעות ביום שבהן תוצג המטרה ואפילו את התקציב היומי או השבועי המקסימלי שלכם. יחד עם זאת, כדאי וחשוב לדעת שפרסום בפייסבוק זה לא קסם ואתם מהר מאוד יכולים למצוא את עצמכם משקיעים כספים גדולים ללא תוצאות. על כן, על אף שאתם יכולים לבד, גם פרסום בפייסבוק רצוי שיתבצע בליווי גורם מקצועי ובתוך מכלול שלם של פעולות שיווק ופרסום גם בערוצים אחרים כמו גוגל, יוטיוב וכדומה.
פרסום בפייסבוק מביא תוצאות
בשנים האחרונות ניתן לזהות מעבר מאסיבי של תקציבי פרסום מאמצעי הפרסום המסורתיים (שלטי חוצות, עיתונות מודפסת ואפילו רדיו וטלוויזיה) אל עבר המרחב הדיגיטלי בכלל והאינטרנטי בפרט. בתוך מרחב האינטרנט, רשתות חברתיות הן בין פלטפורמות הפרסום האטרקטיביות ביותר, ובהן פייסבוק מובילה בראש. יחד עם זאת, על אף שכל אחד יכול לבצע פרסום בפייסבוק באופן עצמאי ובתקציב יומי נמוך, עדיין מדובר בפעילות פרסום לכל דבר ועניין, פעילות שחייבת להישען על עקרונות מקצועיים ועל ניהול כולל של פעילות הפרסום, בתוך מסגרת כוללת של פרסום ושיווק העסק.
פרסום בפייסבוק – זה אף פעם לא בחינם
אחת התקוות הגדולות ביותר שהביא איתו האינטרנט, היא התקווה של עסקים קטנים לפרסם את עצמם כמו הגדולים, ובחינם לגמרי. לכל אדם, יש את האפשרות ליצור קשר עם כל אדם בכל רחבי כדור הארץ ואם כך, אז אפשר לפרסם את העסק בחינם או בעלויות נמוכות מאוד. אלא שככל שהאינטרנט הפך ליותר ויותר אטרקטיבי למפרסמים וככל שהוא הפך ליותר ויותר תחרותי בין עסקים, כך הוא גם הפך למרחב שבו נדרשת רמה מקצועית גבוהה יותר של פעילות הפרסום. בהיבט של פרסום בפייסבוק, בוחרים בעלי עסקים רבים לפתוח לעצמם חשבון מפרסם ולנהל את פעילות הפרסום שלהם באופן עצמאי. זה נראה מאוד זול ומאוד אפשרי, אלא שבעולם הפרסום אין דבר כזה זול או בחינם. אם זה באמת היה זול או בחינם, אז כל אחד היה יכול להצליח וזה פשוט לא ריאלי בעולם תחרותי. בעולם הפרסום, אין דבר כזה חינם או בזול. זה או שאתם משקיעים את הסכומים הנדרשים כדי להצליח, או שאתם משקיעים הרבה סכומים קטנים, אבל זה פשוט לא יצליח.
ניהול פרסום בפייסבוק באמצעות מומחים
פעילות פרסום של כל עסק, בין שמדובר בחברה בינלאומית ובין שמדובר בעסק קטן או בינוני, היא פעילות שחייבת להתנהל בצורה מסודרת על פי תכנון מסודר ועל פי תכנית יישום וביצוע מסודרת. צריך לחשוב בדיוק מיהו קהל היעד שיש לפנות אליו, איך מזהים אותו, איך פונים אליו, מהם המסרים שצריכים להציג בפניו ואפילו באיזה מינון, באילו ימים של השבוע ובאילו שעות של היום כדאי לפנות אליו. פעילות פרסום כזאת צריכה לבחון המון אפשרויות פנייה, למדוד את התוצאות ולבצע תיקונים תוך כדי תנועה, הכל במטרה להפיק את המקסימום מפעילות הפרסום. המדובר כמובן בתהליך מאוד מקצועי, שדורש מעורבות של אנשי מקצוע ודורש ניהול כולל ומסודר של פעילות הפרסום.
זה נכון שאתם יכולים לפתוח חשבון מפרסם בפייסבוק ולעשות את זה לבד, אבל זה לא נכון באמת לעשות את זה לבד. פרסום בפייסבוק הוא מקצוע לכל דבר ועניין, ואם אתם לא רוצים רק לפרסם אלא גם להפיק מהפרסום שלכם את הערך הנדרש, קרי הצלחה של העסק שלכם, אתם רוצים לעשות את זה בליווי אנשי המקצוע המתאימים.