פרסום עסקים באינטרנט בחינם ובתשלום: מדריך פרקטי לעסקים

פרסום עסקים באינטרנט בחינם ובתשלום: מדריך פרקטי לעסקים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

כל בעל עסק יודע ומבין כי לרשת האינטרנט יש כוח פרסום אדיר. למעשה, עסקים שלא מנצלים את הפלטפורמות הדיגיטליות באופן כזה או אחר, נשארים מאחור. פרסום עסקים באינטרנט נחשב היום לאחד התחומים הכי חזקים בעולם השיווק והקידום באינטרנט כאשר הסיבה לכך היא מרכזית. 

ביום יש מליוני גולשים ברשת שמתפזרים על פני פלטפורמות הדיגיטל השונות ביניהן יוטיוב, פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, ליקדין, טוויטר ועוד. ברגע שנדע לנתח את העסק שלנו, להשוות אותו למתחרים שלנו ולהבין איפה הכי כדאי לנו לפרסם את העסק שלנו ואיך לעשות זאת בצורה הטובה, היעילה והממוקדת ביותר, אנחנו על הגל. 

שיווק אונליין

פרסום עסקים באינטרנט מדברים למי שמקשיב

כדי להבין את היתרון החזק ביותר של עולם הפרסום באינטרנט, בואו ניקח בתור דוגמא שיטת פרסום יחסית מיושנת ומסורתית: ג‘ינגלים ברדיו. אתם נוהגים לעבודה, עומדים כמו בכל בוקר בפקק והנה באמצע הפלייליסט של הרדיו ובין דיווחי התנועה אתם מאזינים לפרסומת ג‘ינגל. הפרסומת אמנם נחמדה וחביבה אבל היא פונה לאנשים שמחפשים תואר ראשון על בסיס מקצוע. 

אתם כבר עובדים בשוק העבודה למעלה מ-20 שנה, מרוצים ממקום העבודה שלכם בו קודמתם כבר 3 פעמים ולכן הפרסומת הזו ממש לא רלוונטית אליכם,. לעומת זאת, כאשר אתם גולשים באינטרנט, האלגוריתם של מערכת הפרסום פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואפילו גוגל יודעים לזהות אילו פרסומות מעניינות אתכם לפי:

  • תחומי עניין
  • גיל
  • אזור מגורים
  • מצב משפחתי
  • מצב סוציואקונומי
  • ועוד…

 מסיבה זו הפרסום בפלטפורמות הדיגיטליות  נחשב ליעיל ביותר כי הוא פשוט פונה למי שמביע עניין בפרסומת ונחשב לקהל יעד פוטנציאלי לסגירת עסקה. פרסום בדיגיטל מגדיל את רמת החשיפה של העסק ומייצר מעגלי לקוחות נוספים.
ראו גם: מה זה ניהול רשתות חברתיות?

https://www.youtube.com/watch?v=Uar2hXRrckY

ניתן לחלק את סוגי פרסום עסקים באינטרנט לשניים

  1. פרסום עסקים באינטרנט בחינם – לפרסום עסקים באינטרנט בחינם יש כמה יתרונות מרכזיים כאשר הדגש הוא על החינמיות. לא לכל עסק עם דגש על עסקים קטנים הנמצאים בתחילת הדרך יש את התקציב לפרסם את עצמם באינטנרט בתקציבים גבוהים. פרסום עסקים באינטרנט בחינם כן דורש זמן, אנרגיה ומאמץ אבל אין ספק שזה משתלם. 
  • גוגל ביזנס – גוגל מפות – למעשה, כאשר אנחנו מחפשים עסק או חברה על פי השם או על פי ביטוי מסוים, אנחנו מגיעים הרבה פעמים לעסקים הקיימים באותו תחום. גוגל ביזנס היא שיטה מעולה לפרסם עסקים בחינם ובעתיד, אם תחליטו לבנות לעצמכם אתר, גוגל יתחשב בעובדה שאתם נמצאים בגוגל ביזנס ויצ‘פר אתכם בתהליך הקידום. מדובר בעסקים בהקשר לוקאלי. לדוגמא אם אני מחפש חנות או מסעדה, אני אקבל תוצאות ממומנות, תוצאות אורגניות ותוצאות של מפות שזה בעצם התוצאות של גוגל ביזנס. המידע כולל בתוכו גם המלצות ולמעשה מדובר באחד הכלים הפרסומיים הכי חזקים שיש היום באינטרנט עם טראפיק מטורף בעיקר אם אתם עסק שקיים גם פיזית ולא רק אינטרנטית. 
  • סרטונים ביוטיוב – רוב הגולשים מעדיפים לצרוך את התוכן שלכם דרך סרטונים. זה קצר יותר, זה מעניין יותר, זה ממוקד יותר וזה פשוט עובד. דרך נפלאה לפרסם את העסק שלכם על ידי פתיחת ערוץ יוטיוב בחינם. כמובן שחשוב שזה יהיה ערוץ איכותי, מעניין, שהסרטון יהיה באיכות טובה ויביא ערך מוסף לצופה. המטרה היא ליצור סרטונים באורך של בין 9-15 דקות. ככה הסרטון לא קצר מדי ולא ארוך מדי ואפשר להעביר דרכו איזה מסר שאתם רוצים. יוטיוב נחשב היום לאחד הכלים הכי עוצמתיים שיש באינטרנט. אין צורך בציוד מיוחד, כל מה שאתם צריכים זה סמרטפון, סביבה שקטה וסאונד איכותי. זהו. זה ממש פשוט. אתם צריכים לעשות בשלב הראשון רשימת נושאים לסרטונים, למצוא את הזמן ופשוט לדבר על נושאים בתחום שלכם. זה יכול להביא לכם קהל מדהים ורלוונטי. 
    ראו גם: מדריך פרסום ביוטיוב בתשלום
  •  קידום בפייסבוק- כלי נוסף בחינם שמאפשר לנו להשיג חשיפה טובה ולפרסם עסקים באינטרנט היא דרך עמוד עסקי בפייסבוק. ברגע שיש לכם עמוד מקצועי עסקי ברשת החברתית פייסבוק, אוטומטית אתם יכולים להתחיל להיחשף לקהל ולפרסם את העמוד שלכם. בגדול מתחילים דרך חברים ואנשים שאתם מכירים ולאט לאט זה תופס תאוצה. אפשר גם בפייסבוק האישי לפרסם פוסטים, סרטונים, תמונות וזה פשוט נותן ערך לאנשים בתחום שלהם. מי שכותב מידע מעניין באופן עקבי, אנשים לאט לאט יפנו ויתעניינו.  
מסך מחשב עם נתונים

2. פרסום עסקים באינטרנט בתשלום – יש כל מיני דרכים לפרסם את העסק שלנו בתשלום. כמובן שכל עסק חייב להכיר את הקהל שלו ואת המטרות שלו כדי להבין איפה שווה לו לשים את הכסף. הדרך הראשונה לפרסם באינטרנט בתשלום היא על ידי בניית אתר אינטרנט וקידומו בגוגל. גם כאן, תהליך הקידום מתחלק לשני סוגים

  • קידום אורגני בגוגל– זה יכול להיות קידום אורגני בחינם כלומר, תהליך קידום שנעשה לאתר שלנו בעצמנו או קידום דרך חברה מקצועית או מומחה לקידום אתרים. אנחנו ממליצים על קידום אורגני באמצעות חברה מקצועית המתמחה בקידום אורגני כדי שבאמת נביא את האתר שלנו למקומות טובים בגוגל בזמן הקצר ביותר. השלב הראשון כולל כמובן בניה של אתר שזה כבר תהליך בפני עצמו. יש כל מיני פעולות שהמקדם עושה במשך הזמן כדי לקדם את האתר שלנו בין אם זה מחקר מילות מפתח מעמיק, הטמעה של קישורים ותוכן גם באתר וגם מחוצה לו, סידור דפי האתר באופן הגיוני, העלאת סרטונים ותמונות לאתר, טעינה מהירה של הדפים. כל הפעולות הללו נכנסות לקבוצה של תהליכים המכונה אופטימיזציה לאתרי אינטרנט. המטרה שלנו היא להפוך את האתר שלנו לכמה שיותר רלוונטי לפי הקריטריונים שקובעים בגוגל. ככל שנשקיע יותר בקידום אורגני, כך האתר שלנו יקודם בתוצאות החיפוש בגוגל. כמובן שככל שהתחום יותר תחרותי, ככה המחיר של הקידום עלול לעלות משום שהתהליך מאתגר יותר למקדם. 
  • קידום ממומן בגוגל – שיטה נוספת לפרסום עסקים באינטרנט ושייכת לקבוצת פרסום באינטרנט בתשלום היא באמצעות קידום ממומן. הקידום הממומן הוא סוג של קמפיינים פרסומיים. כלומר, אנחנו משלמים לגוגל כסף על כל קליל שגוגל מקליק על המודעה שלנו. בתחומים תחרותיים, המחיר של הקמפיינים הללו גבוה מאוד וזה החיסרון של השיטה הזו. בנוסף, 
  • רשתות חברתיות – ניתן לפרסם בתשלום גם ברשתות החברתיות בין אם זה ביוטיוב, בפייסבוק או גם באמצעות פרסום באינסטגרם. בכל רשת חברתית, תהליך הפרסום שונה ולכן חשוב להכיר את הרשת עצמה ואיך היא עובדת.

לכל שיטת פרסום באינטרנט יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכן שווה להתייעץ עם חברה מקצועית שתסייע לנו להבין באילו כלים שווה לנו להשקיע בתהליך הפרסום באינטרנט.  

https://www.youtube.com/watch?v=_OsrFBP_jtw

פרסום עסקים באינטרנט כמה זה עולה?

המחירים לפרסום עסקים באינטרנט משתנה ותלוי בסוג הפרסום, כמות הקמפיינים שאנחנו מובילים ומה בעצם זה כולל. כלומר יש הבדל גדול בין שילוב בין קידום אורגני, ממומן וניהול ערוץ ביוטיוב להקמת קמפיינים בפייסבוק וניהול עמוד עסקי. באופן כללי, ככל שהעסק יותר גדול, ככה נהוג להשקיע יותר כסף בפרסום. עסקים קטנים משקיעים בממוצע בין 1,000-5,000 שקלים בפרסום באינטרנט,
עסקים בינונייים משקיעים בין 5,000-10,000 שקלים.
עסקים גדולים בין 10,000-50,000 שקלים בחודש.

חשוב מאוד שלא סתם לבזבז כסף ולהבין קודם את המטרות שלנו, מי הם קהלי היעד שלנו ורק אז לבנות תכנית אסטרטגית פרסומית מקצועית. 
רוצים לקבל מידע נוסף על פרסום עסקים באינטרנט? העסק שלכם מביא לקוחות אבל לא מספיק? רוצים למנף ולקדם את עצמכם בעזרת המומחים? נעים להכיר! קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל. אנו מתמחים בבניית אתרים, קידום אתרים בגוגל בשיטה האורגנית, קידום אתרים בגוגל בשיטה הממומנת, קידום ברשתות החברתיות ועוד. נשמח לבנות עבורכם אסטרטגיית קידום ייחודית התואמת באופן המושלם את צרכי העסק ולהביא אתכם לקדמת הבמה הדיגיטלית. צרו איתנו קשר ונחזור אליכם במהרה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו