פרסום עסק באינטרנט – 10 הדברים שאתם ממש רוצים לעשות ועכשיו

נשמח ליצור איתך קשר

מלא את הטופס הבא ונחזור אליך בהקדם

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

פרסום עסק באינטרנט – 10 הדברים שאתם ממש רוצים לעשות ועכשיו

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

ניהול קמפיינים בעיתונות

בניית אסטרטגיה שיווקית

קידום
אורגני

ברגע שיש לכם עסק, אתם רוצים ליהנות מלקוחות שיגיעו אליכם דרך האינטרנט. עם זאת, יתכן שגם לכם יש שאלות רבות ותהיות בכל הנוגע לאמצעי הפרסום הנכונים. אם גם אתם מבולבלים, הכתבה הזו ממש בשבילכם. פרסום עסק באינטרנט בדרך הנכונה והיעילה ביותר, ברשימה שלפניכם.

בניית אתר אינטרנט

נשמע מובן מאליו אבל גם בשנת 2020 ישנם לא מעט עסקים שפשוט לא מחזיקים באתר אינטרנט משלהם. רוב האנשים עושים חיפוש בגוגל לפני שהם מקבלים החלטה. גם אם אין לכם כל כוונה להשקיע בקידום אתרים, אתם צריכים לדאוג שיוכלו למצוא אתכם. 

אתר האינטרנט הפרטי שלכם הוא ההזדמנות לספר את כל מה שאתם רוצים שידעו עליכם. מדף הבית שמציג את העסק באופן כללי, דרך השירותים או המוצרים ועד לבלוג בו תוכלו לכתוב כל תוכן שיכול לעניין את הלקוחות. האתר הוא מקור מידע חשוב שאתם לא רוצים לוותר עליו, גם אם נדמה שישנן דרכים נוספות לפרסם את עצמכם.

ברגע שאתם בונים אתר אתם יכולים להחליט אם להרחיב את הנושא או רק לספר על עצמכם בקצרה. האפשרויות רבות והכי חשוב, זה בשליטתכם ואתם לא חייבים להקשיב למדיניות פרסום כזו או אחרת. על אף שיש כאלו שמדלגים על בניית אתר עצמאי, ההמלצה שלנו היא לא להשקיע מעט ולהבטיח שיוכלו למצוא אתכם בחיפוש פשוט בגוגל (כלומר, שאם יחפשו את השם שלכם או שם העסק, ימצאו את האתר). 

הצטרפות לגוגל מפות

“גוגל מפות” הוא אמצעי מעולה לפרסום עסק מקומי באינטרנט וללא כל עלות. מנוע החיפוש שואף תמיד להציע את ההצעות הרלוונטיות עבור הגולשים. לכן, הוא מעלה לגולשים תוצאות שנמצאות קרובות אליהם באופן פיזי. כל זאת גם בלי שיבוצעו פעולות שיווק מסיביות. 

הצטרפות ל”גוגל מפות” נעשית כפי שציינו ללא עלות והיא דורשת השקעה קטנה מאד. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאתר, לבקש להוסיף את בית העסק, לפרט את המבוקש במקומות הרלוונטיים ורצוי גם להוסיף תמונות. אלו שיש להם אתר יכניסו גם את כתובת האתר (מומלץ בחום). 

יותר מדי עסקים מקומיים ובהם: מספרות, יועצים, מטפלים, חנויות, מאלפים ועוד רבים אחרים, לא יודעים שיש להם אפשרות לפרסם את עצמם ובחינם. כדי להוסיף את העסק נדרש מעט מאד זמן ואין כל סיבה לוותר על נוכחות נוספת ברשת.

דאגה לביקורות בגוגל

לא במקרה אנחנו מציינים את הכלים של גוגל, שהרי מדובר במנוע החיפוש העיקרי ובישראל כמעט בלעדי. רבים מהגולשים מחפשים מידע על העסק גם בגוגל ולו רק כדי להבין מול מי הם עומדים ומיהן הנפשות הפועלות. לכן, כדאי מאד להשקיע גם בביקורות בגוגל.

יש לנסות לעודד את הלקוחות לפרסם ביקורת על העסק בצורה הכי פשוטה, לבקש. אנשים שמחפשים מידע ברשת יודעים שמי שכתב את האתר רוצה להאדיר את עצמו ולכן יש כוח עצום לביקורות שנכתבו על ידי אנשים אמיתיים ו”רגילים”. פעולה זו לא בהכרח עוזרת להעלאת האתר כמו שהיא מחזקת את התחושה של הצרכנים ומעודדת אותם לפנות לבין העסק.
ראו גם: איך לקדם אתר בגוגל?

פרסום עסק באינטרנט ברשתות החברתיות 

לאחר שסקרנו חלק מהאמצעים של גוגל, אנחנו צריכים לבחון גם את הרשתות החברתיות. הן כאן ועסקים שמתעלמים מהן עלולים לפספס לקוחות רבים. בין הרשתות החברתיות ישנן: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טוויטר וטיק טוק. 

הדבר הראשון שחשוב להחליט הוא באיזו רשת חברתית נכון להראות נוכחות. הדבר השני הוא כיצד נכון לפרסם את העסק כך שיגיעו אליכם לקוחות. רוב העסקים לא ירוויחו בישראל מנוכחות בטוויטר, פשוט כי זו פלטפורמה פחות פופולארית. עסקים אשר פונים ללקוחות פרטיים בעיקר ולא לבעלי תפקידים מרכזיים בחברות, פחות ימצאו עצמם בלינקדין.

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם, בשתי הפלטפורמות או אחת מהן, יכול להיות יעיל מאד ולקדם את העסק באינטרנט. על מנת להחליט היכן ואיך לפרסם את העסק, צריך להבין את הקהל ולא להסתפק בפלטפורמה שבעל העסק הכי מתחבר אליה. פרסום עסק באינטרנט בחינם דרך הרשתות החברתיות יתבצע באופן אורגני על ידי העלאת פוסטים. ניתן לפנות לחברה לניהול הפייסבוק וניתן לבצע פרסום ממומן ויעיל בפלטפורמות החברתיות.

דיוור ללקוחות

בעבר, הנושא של רשימות דיוור היה בשיאו ועסקים רבים ניסו לעניין את הגולשים להירשם לרשימת תפוצה. עם הזמן הגולשים הפכו לסקפטיים, תיבות הדואר האלקטרוני החלו לסנן פרסומים ויותר עסקים הבינו שעליהם להשקיע מאמצים וזמן כדי לכתוב תוכן ולשלוח למתעניינים שלהם באופן קבוע. האם כל זה אומר שהשיטה לא עובדת? התשובה היא “לא”. דיוור ללקוחות יכול להיות כלי פרסום נהדר וגם זול בצורה משמעותית משיטות אחרות.

דיוור ללקוחות צריך להיות קודם כל מעניין ורלוונטי ללקוחות. אנשים לא אוהבים ששולחים להם פרסומות ולכן זו אינה השיטה. עם זאת, הם רוצים לקבל מידע ובמקרים מסוימים גם הנחות ואלו שמצליחים להיות בקשר עם הגולשים באופן קבוע ובצורה הנכונה, יכולים ליהנות מעלויות פרסום נמוכות יחסית ותוצאות מרשימות למדי.

נכסים דיגיטלים

פרסום עסק באינטרנט צריך להביא בחשבון את הרצון של הגולש להכיר את העסק ודיוור הוא הזדמנות נהדרת לעשות זאת. אפשר להזמין את הקהל להצטרף אל רשימת התפוצה שתעניק לו ערך ולעשות זאת ברשת החברתית או באתר. לאחר מכן יש להתחיל לשלוח דיוור שתואם את הציפיות של הקהל. אם מדובר בחנות, יתכן מאד ששליחת הנחות פעם בשבוע או חודש תהיה מעולה. אם מדובר בבעל מקצוע, טיפים ומידע יהיו כנראה רלוונטיים יותר.

פרסום ממומן בדרך הנכונה

אפשרות אחת של פרסום עסק באינטרנט היא אורגנית. כלומר טבעית ובלי שמנועי החיפוש יקבלו על כך תשלום. עסקים שרוצים להסתכל על הטווח הארוך צריכים לחשוב על שיווק ופרסום אורגני שיחזיק מעמד לאורך זמן. העלות יכולה להיות גבוהה יותר בהתחלה כיוון שאתם לא תרצו תוצאות מידיות ולכן יתכנו שיעברו מספר חודשים עד שתזכו לפניה הראשונה.

עבור עסקים רבים פרסום ממומן הוא הפתרון הנכון. באופן הכי פשוט הדבר אומר תשלום בעבור מודעה שמופיעה במקומות שתרצו. אפשר לפרסם בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ובכל שאר הרשתות. בנוסף, ישנה אפשרות לקנות שטחים לכתבות דרך טאבולה (עוד במאמר: הכל על פרסום בטאבולה). פרסום ממומן שמתבצע בדרך הנכונה יוביל לתוצאות מידיות ויהיה רווחי בטווח הקצר ולרוב גם הארוך. פרסום ממומן דורש הבנה בתחום והוא מורכב משלל החלטות ובהן:

היכן לפרסם?

ההחלטה הראשונה שיש לקבל היא היכן לפרסם. אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלות שונות ובהן: היכן הלקוחות שלכם נמצאים, כמה שווה לכם כל לקוח וכמה יעלה לכם הפרסום, מה עליכם לעשות מעבר לפרסום עצמו והאם התשתית הנוכחית שלכם מתאימה לפרסום? לאחר שיש לכם תשובות לשאלות הללו תוכלו להיות ממוקדים יותר ולהחליט היכן לפרסם.

שיווק רישתי

תוכן 

אין זה משנה באיזו פלטפורמה תפרסמו, אתם תצטרכו לכתוב את המודעה. חשוב שתכירו את המגבלות של כל פלטפורמה ותנצלו אותה בדרך הטובה ביותר. כתיבת מודעה היא דבר שיש להקדיש לו תשומת לב והיא בדרך כלל תתבצע על ידי מומחים בתחום, קופירייטרים שמכירים את עולם הפרסום. התוכן צריך לגרום לגולשים לעצור מול המודעה ולהשתכנע שהם רוצים להקליק עליה וליצור קשר עם העסק.

ויזואליות

במידה והפרסום מתבצע ברשתות החברתיות או ביוטיוב, ישנה חשיבות גבוהה לוויזואליות. התמונה הנבחרת או יצירת הסרטון הם משמעותיים ויקבעו האם הגולשים יעצרו ויתעניינו במודעה או האם הם יתעלמו וימשיכו הלאה. הוויזואליות צריכה להיבחר בקפידה ולהיות מתוכננת היטב. גם כאן, יש צורך בעורכים, גרפיקאים ואם מדובר בסרטון חשוב שיהיה תסריט איכותי (ובדרך כלל קצר ולעניין) שימשוך את הגולשים.

פרסום עסק – לבד או עם חברה המתמחה בתחום?

באופן עקרוני, כל אחד יכול לפרסם את העסק שלו גם ללא חברה מקצועית, או לפחות רשאי לנסות. אתם יכולים לכתוב תכנים, לפרסם את האתר שלכם ואפילו לנסות לבנות אותו בכוחות עצמכם. אתם יכולים להיכנס למערכות הפרסום ברשתות החברתיות ובגוגל ולהקים לעצמכם קמפיין. אתם יכולים לנסות להביא עוד לקוחות מהרשת, אך אם אתם לא מבינים בתחום או שאין לכם זמן לעשות זאת, ככל הנראה תרצו שנעבוד יחדיו.

הניסיון של חברת ירדן דיגיטל מאפשר לנו לתת לכם את השירות הטוב ביותר, להתקדם ביעילות ולראות תוצאות בפועל. אנחנו מאמינים שכל לקוח זקוק לטיפול אישי וקידום מקצועי שיכול להביא לו לקוחות מהרשת ולכן מבחינתנו פרסום עסק באינטרנט מתחיל בהבנת העסק, בניית אסטרטגיה וממשיך בתקשורת קבועה ודאגה לכך שאתם תתקדמו.

בלוג

איך להגדיל צפיות ביוטיוב

זה מלווה אתכם כבר לא מעט הזמן; הרעיון הגאוני הזה שפשוט חייב להפוך לערוץ יוטיוב. אז עשיתם את זה – פתחתם ערוץ ואפילו העליתם כמה

בלוג

מה זה פרופיל פייסבוק מאומת?

יכולות לעלות לא מעט שאלות שקשורות לפרופיל הפייסבוק האישי שלכם. השאלות יכולות להגיע לאחר שוטטות קצרה בין פרופילים אחרים, שם תוכלו לראות פרמטרים שונים. לא

פרסום ברשתות חברתיות

איך לבנות ערוץ יוטיוב משפיע?

תמיד חלמתם שיהיה לכם ערוץ יוטיוב משפיע? המאמר הבא נכתב על מנת לספק לכם טיפים חשובים לבניית ערוץ מצליח משלכם. אחרי שתקראו את המאמר בשלמותו,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו