פתיחת אתר: איזה סוגי אתרים ניתן לפתוח?

כיום כולנו נמצאים מול המחשב שעות רבות במהלך היום כאשר זמן ניכר מאותן שעות הוא ברשת האינטרנט, בין אם בזמן העבודה ובין אם בזמננו האישי. העובדה שכיום יותר ויותר אנשים נמצאים ברשת האינטרנט כבר מזמן חייבה את העסקים השונים להגביר את הנוכחות שלהם ברחבי הרשת הן באמצעות אתרים איכותיים והן באמצעות פרסומות מהסיבה הפשוטה שמי שלא נמצא שם פשוט לא קיים וכתוצאה מכך לא יקבל לידים או לא יבצע מכירות. 

כיום רוב חיפושי השירותים של משתמשי הקצה ורוב החיפושים והמחקרים אחרי מוצרים כאלה ואחרים מבוצעים על גבי רשת האינטרנט, ומי שלא נמצא שם פשוט מפסיד לקוחות פוטנציאליים. 

ניתוח פרסום עסקים בדיגיטל

כאשר אנחנו עובדים על פתיחת אתר לעסק ישנם מספר משתנים אותם אנו צריכים לקחת בחשבון שהראשון שבהם הוא איך אנחנו רואים אל האתר שלנו ואיזה סוג של אתר הוא יהיה. 

לאחר מכן עלינו להבין כיצד האתר שלנו הולך להיראות היות ולא מספיק רק להקים אתר אלא צריך לחשוב על איך יראה העיצוב שלו ולבסס את התוכן. כלומר עלינו לחשוב על כך שהאתר עתיד לתת לגולשים שלנו ערך מוסף. לאחר שאנחנו מיוצבים על קו המחשבה ועל ההקמה של האתר עלינו לחשוב על התפעול השוטף שלו ועל איך אנחנו הולכים לקדם אותו. הקידום של האתר יכול להיות אורגני או ממומן או שילוב של השניים או אפילו חלק מקמפיין דיגיטל בחלקו הגדול שבכלל נמצא ברשתות החברתיות למשל. אז על מנת לעשות לכם סדר בדברים החלטנו לכתוב לכם את המדריך לפתיחת אתר באינטרנט ותחזוקתו השוטפת. 

איזה אתר אנחנו רוצים להקים?

  1. אתר תדמית — אז כמו שאמרנו קודם לכן, ישנם מגוון רב של אתרים ובראש ובראשונה עלינו להבין איזה אתר אנחנו רוצים להקים כאשר אנחנו מדברים על פתיחת אתר. הסגנון הכי פשוט של אתרים אלו הם אתרי תדמית שכל תפקידם הוא לעשות לעסק שלנו כרטיס ביקור ברשת. כלומר, זהו אתר שמציג את החברה ומספר אודותיה ועל מגוון השירותים או המוצרים שהיא מספקת, ונותן לגולשים מעט ערך מוסף בעזרת תכנים כאלה ואחרים שעליהם עוד נדבר בהמשך. אתר תדמית יספק את הרוב המוחלט של העסקים שרק רוצים למשוך נוכחות של משתמשים לאתר שלהם או עסקים בתחילת דרכם השיווקית. 
  2. אתר קטלוג — סוג נוסף של אתר הוא אתר קטלוג שהוא למעשה דומה מאוד לאתר תדמית רק שבו הגולש יכול לראות את קטלוג המוצרים והשירותים באופן ויזאולי ברור אך אינו יכול לבצע רכישה של שירותים או מוצרים דרך האתר. אתר קטלוגי יתאים בדרך כלל לעסקים שמוכרים מוצרים או שירותים מסויימים מזה זמן רב אך אינם מחזיקים פלטפורמה של מכירות אונליין ולכן הגולשים ישאירו ליד במקרה של אתר קטלוג ואנו נדע לחזור אליהם ולבצע את סגירת המעגל ופעולת הרכישה של הלקוח. 
  3. אתרי אי קומרס- סוג נוסף ואחרון של אתר הוא קידום ובניית אתר חנות אינטרנטית שפועל על פי עקרון האי — קומרס, המסחר האלקטרוני. למעשה אתר חנות הוא דומה מאוד לאתר קטלוג אך ההבדל המהותי ביניהם הוא שבאתר חנות יש את הפלטפורמה המלאה לסגור את המעגל כולל ביצוע רכישה על ידי הלקוח באתר ותשלום באמצעות מערכת סליקה אונליין שמנוהלת על ידי האתר. אתר חנות מתאים בעיקר לעסקים גדולים או בינוניים בעלי פלטפורמה לוגיסטית רחבה יותר של שילוח, סליקה ותמהיל מוצרים עם מלאי גדול למספר רב של מכירות. 
    ראו גם: מגזין מסחר באינטרנט?
מסך מחשב עם נתונים

פתיחת אתר ומחשבה על העיצוב

אחד הדברים החשובים ביותר בפתיחת אתר אינטרנט לאחר שבחרנו איזה סוג אתר אנחנו רוצים לפתוח הוא העיצוב של האתר. חשוב מאוד להבין שברחבי הרשת יש עשרות אתרי אינטרנט של חברות ועסקים דומים שמוכרים את אותם שירותים ומוצרים ויש לנו הזדמנות אחת לשבות את ליבם של המשתמשים בעזרת האתר שלנו. במידה והמשתמש יכנס לאתר והוא יראה לו מיושן או אינו מקצועי הוא מיד יעזוב אותו. 

לכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב מרהיב שישדר למשתמש אתר מקצועי מה שמשליך מבחינתו על המקצועיות והרצינות של החברה שלנו. אין ספק שבשביל לנצח בדיגיטלי צריך לבלוט והדרך הראשונה לעשות זאת היא בעזרת אתר אינטרנט שמעוצב יפה בצורה מודרנית עם אלמנטים גרפיים יפים, תמונות יפות אך מעבר לכל אתר נוח ואינטואטיבי. 
ראו גם: בניית אתר חנות

אינטואטיביות

כאשר המשתמש רואה שהאתר שלנו נוח לגלישה הוא ישאר בו זמן רב יותר ויעבור בין יותר עמודים. לנושא הזה יש השפעה גם על תהליך הקידום משום שאתרים שזוכים לטראפיק גבוה וזמני גלישה ארוכים, מקבלים נקודות זכות בתהליך הקידום, לעומת אתרים שננטשים מהר ונפגעים בקידום. אתר נוח הוא קודם כל אתר שבו הגולש מוצא בקלות את מה שהוא רוצה בין אם זה באמצעות תפריטים נוחים וברורים ובין אם זה באמצעות תמונות איכותיות או היררכיה נוחה לאתר. 

התאמה למובייל

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעיצוב האתר הוא התאמה של האתר שלנו למובייל. כיום גוגל שמה דגש רב על כך שהעיצוב של האתרים יתאים למובייל היות ומספר רב מאוד מהתנועות הם בכלל מטלפונים חכמים ולא ממחשבי דסקטופ ולכן גוגל רוצה שהערך של האתר שלנו עבור הגולש יהיה גבוה גם בגרסת המובייל של האתר. אתר שלא עושה התאמה של העיצוב שלו למובייל בסופו של דבר יפגע בצורה משמעותית וגוגל תוריד לו ניקוד רב והדירוג שלו בגוגל יפגע. 

בשורה התחתונה, כאשר אנחנו מדברים על עיצוב האתר עלינו לשים את עצמנו בנקודת מבטו של הגולש וליצור עבורו חווית הגלישה תהיה מהנה יותר, קלה יותר וחווייתית יותר באמצעות העיצוב של האתר. מומלץ לתת לחברה שמתמחה בעיצוב אתרים לעצב את האתר שלכם על מנת ליצור חווית משתמש ייחודית שתתאים לאופי האתר שלכם אך לא פחות חשוב לאופי החברה שלכם. ניתן כמובן לבצע בעצמכם את עיצוב האתר אך פתיחת אתר היא אבן דרך חשוב מאוד בחייו של עסק ולכן כדאי שהיא תיעשה בצורה נכונה על ידי אנשי המקצוע הנכונים. 

ראו גם: קידום אתרים לעסקים

קידום לאחר פתיחת האתר

אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לאחר שכבר פתחנו את האתר אינטרנט שלנו הוא קידום שלו. כיום אתר אינטרנט ללא קידום ברשת שווה ערך לאבן שאין לה הופכין ולכן עלינו להמשיך ולהראות נוכחות על ידי פעולות שונות. חלק מאותן פעולות שניתן לבצע הוא קידום אורגני כאשר הסוג הזה של הקידום הוא בבחינת זריעה לדורות. הקידום האורגני מטרתו היא להעלות את הדירוג של האתר שלנו במנוע החיפוש של גוגל ואנו נעשה את זה בעזרת אופטימיזציה של האתר מבחינת הניראות, מבחינת מהירות האתר ומבחינת התכנים שאותם נעלה. 

פרופיל קישורים מגביר תנועה לאתר

כמו בכל דבר גוגל בודקת כמה התוכן אותו אנו מעלים לאתר הוא רלוונטי עבור הגולשים שלנו ולכן כדאי מאוד להעלות תכנים שיעזרו לגולשים שלנו כמו מדריכים, מדריכי עשה זאת בעצמך, סרטוני הדרכה וכדומה. מעבר לקידום האורגני יש את הקידום הממומן שגם בו אפשר להיעזר אחרי פתיחת אתר על מנת שתהיה לנו נוכחות גבוהה בגוגל עד שהקידום האורגני יעבוד. הקידום הממומן כולל קמפיינים של מודעות על מנת שיראו את האתר שלנו בין תוצאות החיפוש הראשונות כאשר מחפשים את אחת ממילות המפתח שקשורות לאתר שלנו ואותן אנו רוצים לקדם. עלות של קידום ממומן בדרך כלל תימדד על ידי קליק שהוביל לאתר שלכם ומחיר קליק נגזר בדרך כלל מהיצע מול ביקוש, כלומר אם התחרות בענף שלכם גבוהה יותר כך עלות הפרסום תהיה גבוהה יותר. 

עלות פתיחת אתר

העלות של פתיחת אתר משתנה כמובן בהתאם לסוג האתר שאנו רוצים לפתוח והיא נגזרת גם מגודל ההשקעה בעיצוב שלו. אתר תדמית פשוט למשל יעלה לנו בין 3000 ש״ח ל-4000 ש״ח כאשר ייתכן ותוכלו למצוא בונה אתרים במחיר זול יותר אך לא בטוח מה יהיה טיב העבודה אותה הוא יבצע. אתר קטלוג יעלה כבר מעט יותר העלויות שלו ינועו בין 5000 ש״ח ל-8000 ש״ח. במידה ותרצו לפתוח אתר חנות מדובר בעלויות מעט יותר גבוהות שמתחילות בערך בסדרי גודל של 10,000 ש״ח וכוללת את כל הפלטפורמה של החנות כולל אפשרויות שילוח וסליקה. 

רוצים לקבל מידע נוסף על פרסום עסקים באינטרנט? העסק שלכם מביא לקוחות אבל לא מספיק? רוצים למנף ולקדם את עצמכם בעזרת המומחים? נעים להכיר! קבוצת ירדן היא חברת שיווק דיגיטלי המובילות בישראל. אנו מתמחים בבניית אתרים, קידום אתרים בגוגל בשיטה האורגנית, קידום אתרים בגוגל בשיטה הממומנת, קידום ברשתות החברתיות ועוד. נשמח לבנות עבורכם אסטרטגיית קידום ייחודית התואמת באופן המושלם את צרכי העסק ולהביא אתכם לקדמת הבמה הדיגיטלית. צרו איתנו קשר ונחזור אליכם במהרה.

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up