פשוט ומהיר: המדריך לקידום ביוטיוב מהחברה #1 בתחום

אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר כיום ברחבי הרשת הוא אתר שיתוף הסרטונים יוטיוב אשר הוקם בשנת 2005 על ידי שלושה שותפים, עובדים לשעבר בחברת הסליקה האינטרנטית פייפאל, ונמכר לענקית האינטרנט גוגל לאחר כשנה של פעילות בסכום אסטרונומי של 1.65 מיליארד דולר ומאז היא חברת בת של גוגל.

קידום אורגני

בגוגל הבינו מהר מאוד את גודל הפוטנציאל ובתור מנוע החיפוש והאתר מספר אחד ברשת לא יכלו לקפוא על השמרים וצירפו אותם מיד לקבוצת ענקית האינטרנט מתוך מחשבה שהאתר הוא למעשה שדרוג לכל התכנים האפשריים. כיום ישנם ביוטיוב אינסוף תכנים כאשר כולם מועברים באופן ברור באמצעות סרטונים וקליפים שזוהי הדרך הטובה ביותר להעברת מידע. בין אם מדובר בשירים, פרקים מסדרות, קליפים, תכני עשה זאת בעצמך, הסברים, סרטוני פנאי ועוד, הכל נמצא ביוטיוב והכי חשוב שקל למצוא כל דבר. המדריך לקידום ביוטיוב — קדימה מתחילים!

פרסום ביוטיוב — מה זה ולמה זה טוב?

יוטיוב הינו אתר אינטרנט לשיתוף ואחסון של סרטונים כאשר כפי שציינו קודם לכן, המנוע מאגד בתוכו מגוון עצום של תכנים בשלל נושאים ותתי נושאים. כיום כמעט ולא ניתן למצוא תוכן שאין לו מספר רב של סרטונים ביוטיוב כאשר אפילו פרקים שלמים מתוכניות טלוויזיה תוכלו למצוא שם ביחד עם שירים וסרטוני הסבר. כיום אנשים מבלים שעות רבות ביוטיוב כאשר חלקם משתמשים בו להשמעת תכני מוזיקה אותם הם אוהבים ברצף בעוד חלק מהאנשים ישתמשו ביוטיוב על מנת להראות לילדיהם תכנים פעוטות ברצף.

בנוסף, מגוון רב של אנשים יפנו ליוטיוב כאשר יצטרכו לקבל הסבר או הדרכה בנושא מסויים כמו למשל איך לפרק ולשפץ גריל גז, כאשר כל שעליהם לעשות הוא לכתוב בשורת החיפוש את התוכן אותו הם מחפשים ולאחר מספר שניות עולות בפניהם מספר רב של אופציות שונות כאשר כל אופציה היא סרטון בפני עצמו. לאחר שסיימתם את הצפייה בסרטון שבחרתם תוצע לכם ביוטיוב באופן אוטומטי בחירה במגוון מצומצם נוסף של סרטונים מאותו הז׳אנר של הסרטון הקודם כאשר במקרה שלנו הוא יציע לנו מספר סרטונים נוספים בנושא של שיפוץ גריל גז או אם ראינו קליפ של זמר מסויים הוא יציע לנו מספר קליפים אחרים של אותו זמר או קליפים של זמרים אחרים באותו סגנון.

ראו גם: שירותי ניהול רשתות חברתיות

 

לאור הסיבה שהטראפיק באתר כל כך גבוה הבינו גם המפרסמים וחברות הפרסום מהר מאוד שכנראה זה המקום עבורם לפרסם ושם צריך להראות נוכחות אם שם נמצא טראפיק גבוה של לקוחות פוטנציאליים. קידום עסקים ביוטיוב הפך תוך זמן קצר לאחת הפלטפורמות המובילות בשיווק ופרסום אינטרנטי. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לבנות מערך סרטונים, לפתוח ערוץ וקדימה, להציג צופים.

קישור ליוטיוב בתור כלי לקידום אורגני

כאשר מדברים על קידום אורגני בתוצאות החיפוש ועל המיקום של האתר שלכם בדפי החיפוש של גוגל, יש חשיבות למספר רב של פרמטרים שאת כולם גוגל לוקח בחשבון ומכניס לאלגוריתם שלו. אחד מאותם פרמטרים חשובים מאוד הוא תוכן איכותי ורלוונטי שעוזר לגולש למצוא את מה שחיפש. כאשר גולש מחפש תוכן מסויים אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר לו את זה היא דרך סרטון וזה בדיוק היתרון המשמעותי של ערוץ ביוטיוב כאשר מדברים על קידום אורגני היות ואנו יכולים לשזור באתר שלנו סרטונים או קישורים ליוטיוב ובכך להעלות את הציון של האתר שלנו בפני גוגל היות ואנו מציגים לגולשים שלנו תוכן רלוונטי עם ערך מוסף.

מה הפוטנציאל העסקי הטמון בפרסום ביוטיוב?

כיום יוטיוב נחשב לאתר השני הנצפה ביותר בכל רחבי רשת האינטרנט כאשר האתר שמקדים את יוטיוב הוא גוגל שנחשב ליותר פופולרי ממנו. העובדה שזהו האתר השני בכמות הצפיות בעולם הופכת אותו לכזה עם כמות כניסות יומית אסטרונומית ולכן כמות הטראפיק עבור המפרסמים היא עצומה. על מנת להבין את איכות הפרסום ביוטיוב מנסה לדגום באמצעות סקרים מידי פעם את חתכי הגיל ועוד מספר מאפיינים שיעזרו לה לתת למפרסמים גישה לקהלי היעד הרלוונטיים עבורה בחתכי גילאים, חתכים גיאוגרפיים, סוציו אקונומיים ואחרים.
ראו גם: פרסום אתרים באמצעות גוגל

 

קידום ביוטיוב מקנה למפרסמים שליטה טובה בקהל היעד שלהם כלומר סרטון שמאופיין בתור כזה שצופים בו נערים מתבגרים, לפניו תגיע פרסומת של מוצר שמתאים לנערים מתבגרים כאשר יוטיוב מנסה כל הזמן לייעל את תהליך הטירגוט של הגולשים שלה על מנת לתת אפקטיביות לפרסומת של אלו שבאים לפרסם אצלה.

ערוץ ביוטיוב לקידום

כלי נוסף הוא ערוצים ביוטיוב כאשר כיום לכל חברה או לכל מותג, כל כוכב רשת וכל זמר יש את הערוץ שלו ביוטיוב, דבר העוזר רבות ליוטיוב לקלוע לקהלי היעד השונים אותם מבקשות חברות הפרסום. כלומר אם ישנה זמרת שרוב המעריצות שלה הן ילדות ונערות בגילאים 10-18, הערוץ הזה יהיה המקום האולטימטיבי עבור חברה שמוכרת מוצרי איפור לילדות לפרסם את מוצריה. למעשה הפוטנציאל העסקי הטמון ביוטיוב והפוטנציאל הגדול עבור מפרסמים וחברות פרסום דיגיטלי הוא ענק תודות לעובדה שהפרסומת הופכת לאפקטיבית יותר והיא תופיע אך ורק בפני קהל יעל רלוונטי, בניגוד לרדיו או לטלוויזיה, שם הפרסומת מופיעה לעיני כל מי שצופה בטלויזיה או מאזין לרדיו והיא לא תמיד תהיה רלוונטית אליו.

ניתוח נתונים של קמפיין ממומן

פרסום ביוטיוב — איך עושים את זה בכלל?

על מנת לקדם סרטון ביוטיוב עלינו לעבוד על פי מספר כללים מאוד חשובים. בראש ובראשונה עלינו לבחור כותרת מתאימה לסרטון שלנו וגם תיאור מתאים היות וגוגל רואה את שני הפרטים הללו והם יצוצו בכל חיפוש של טקסט שמתכתב עם הכותרת או תיאור הסרטון.

חשוב שגם הכותרת וגם התיאור יהיו רלוונטיים מאוד אך גם מושכים ואטרקטיביים על מנת שכמה שיותר אנשים ירצו להיכנס לצפות בהם. פרט לכותרת ולתיאור חשוב לשים תמונה שמושכת גם כן את תשומת הלב היות וזה הדבר הראשון שיוצג בחיפוש ביוטיוב או בגוגל ועלול להשפיע רבות על הגולשים.

דבר חשוב מאוד נוסף שמדברים על קידום ביוטיוב של סרטונים הוא אורך הסרטון שאותו יצרתם. סרטונים קצרים נתפשים בפני גוגל ככאלה שלא תורמים לגולש בעוד סרטונים ארוכים מידי עלולים שלא לעניין את הגולש לאורך זמן רב.

ככל הנראה אורך הסרטון המיטבי ינוע בין עשר לעשרים דקות כאשר מחקרים מראים כי הסרטונים הנצפים ביותר הם בערך באורך של כרבע שעה. דבר שמושך תשומת לב רבה לסרטון שלכם יהיה מספר התגובות שיהיו מתחת לסרטון.

גוגל יודע מהי תגובת ספאם ולכן יקח בחשבון רק אינטראקציות חיוביות ותגובות אמיתיות שיהיו מתחת לסרטון היוטיוב. בנוסף במידה ויש מילת מפתח מסויימות אותה אנו מקדמים באתר שלנו רצוי מאוד שהיא גם תופיע בסרטון בדגש על כותרת הסרטון וגם בתיאור הסרטון.

פרסום בדיגיטל

כמו כן במידה ואנו יוצרים מספר סרטונים מומלץ שהם יופיעו תחת ערוץ יוטיוב מסויים כאשר אם אנחנו מצליחים להכניס אותם לערוץ עם טראפיק גבוה זהו כמובן בונוס גדול מאוד. אם זהו סרטון איכותי שזוכה למספר רב של צפיות גוגל יבין שזהו סרטון עם תוכן איכותי או אם בעקבות הסרטון הערוץ זכה למצטרפים חדשים, זה גם יזכה את הסרטון בנקודות זכות מבחינת גוגל.

עלויות של פירסום ביוטיוב

העלויות של קידום ביוטיוב משתנות בין קמפיין לקמפיין וכמובן ביחס למטרה של הקמפיין. ניתן לבצע קידום של תוכן ביוטיוב על פי מספר קליקים כאשר נשלם ממוצע של דולר עבור כל קליק אך ייתכן כמובן סרטון שהמחיר לקליק שלו יהיה גבוה יותר. מעבר לכך ניתן לעלות קמפיין של קידום ביוטיוב לפי חשיפה בו תשלמו על פי החלטה שלכם בהתאם לתקציב אותו אתם רוצים להוציא ובהתאם לתקציב כך יהיה גודל החשיפה. באופן כללי עלות קידום ביוטיוב נעה בין סכום של 1,800-10,000 שקלים בחודש, תלוי מה התקציב שלכם. כמובן שאפשר להתחיל מהבסיס שזה אומר פתיחת ערוץ יוטיוב בחינם עם הוספת סרטונים, אבל חייב שזה יתבצע בצורה מקצועית.

קבוצת ירדן היא בין החברות הוותיקות ומתמחה בשיווק ופרסום בערוצים הדיגיטליים השונים. בין השאר אנו עוסקים בקידום אורגני, קידום ממומן ובניית קמפיינים פרסומיים בגוגל, קידום אורגני וממומן בפייסבוק, קידום באינסטגרם, קידום ביוטיוב ועוד. לפרטים נוספים אודות קידום ביוטיוב ולבניית אסטרטגיית קידום, שיווק ופרסום דיגיטלית בהאתמה אישית על פי הצרכים של העסק והתקציב העומד ברשותכם, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בכל שאלה או בקשה וללוות אתכם שלב אחר שלב בתהליך. אם אתם עדיין לא שוחים בערוצי הדיגיול השונים, זה הזמן למנף את העסק שלכם וליצור תנועה איכותית לאתר ולערוצים הדיגיטליים השונים.

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up