שיווק באינטרנט לעסקים: הגדלת הכנסות פי 3!

אין ספק שבעשור האחרון עולם הפרסום עבר מתיחת פנים ושינה את פניו בצורה מוחלטת. אם היינו רגילים עד תחילת שנות האלפיים לראות את הפרסומות בעיקר באמצעי התקשורת המסורתיים כמו פרסומות בטלוויזיה, פרסומות בעיתון או ברדיו, היום אנו רואים את אותן פרסומות רק באמצעים שונים לגמרי, כאשר אותם אמצעים הם במחשב ובטלפונים החכמים. 

אסטרטגיה דיגיטלית

המפרסמים הבינו כי ישנה תנועה של נטישה של אותם אמצעי תקשורת והם חייבים לרכז את מאמצי הפרסום שלהם במקומות הנכונים, המקומות אליהם עבר אותו טראפיק מהאמצעים הישנים אל החדשים, לכיוון שנע לשיווק באינטרנט. השיווק האינטרנטי החל למעשה במחשבים בגרסאות הדסקטופ של אתרים שונים בעיקר עם פרסומות שתולות או באנרים אך התפתח בשנים האחרונות והתקדם גם לעולם המובייל והטלפונים החכמים, אל הרשתות החברתיות ועוד. 

מה זה שיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט הוא כותרת יחסית מאוד גדולה ונרחבת שמרכזת תחתיה את כל האמצעים החדשים שעומדים לרשות עולם הפרסום וקידום העסקים. חלק מאותם אמצעים דיגיטליים לא כוללים דווקא פרסום בשיטה המסורתית שאנו מכירים והם יהיו דווקא קשורים לקידום אתרים, שהוא אינו פרסומת גרידא כפי שאנו מכירים אך הוא תורם רבות מאוד לשיווק של העסק שלנו כאשר קידום אתרים כולל גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. 

שיווק באינטרנט ברשתות חברתיות

אמצעים נוספים של חברת שיווק דיגיטלי הם פרסום ברשתות החברתיות המוכרות לכולנו כמו למשל אינסטגרם או פייסבוק, או קמפיין שיווק בגוגל באמצעות מודעות, קמפיין של דפי נחיתה ופרסום באפליקציות שונות במובייל ועוד אמצעים רבים אחרים. יש שיאמרו כי כאשר אנחנו מעלים קמפיין דיגיטל חשוב ואף כדאי להתמקד באמצעי אחד כמו למשל הקמת אתר האינטרנט של העסק או החברה, בדף הפייסבוק או בגוגל. יחד עם זאת ישנן חברות שחושבות שכדאי לפזר את הפוקוס בין מספר מדיות דיגיטליות כך שאין כאן חוקים לכל הנושא של שיווק דיגיטלי כמו למשל בפרסום בעיתונות שמודעות ביום שישי נחשבות לאפקטיביות יותר על פני מודעות אחרות. כאן הכל תלוי בקמפיין ובמטרות שלו כאשר חשוב מאוד לנהל את הקמפיין הזה באמצעות חברה שחיה ונושמת את עולם הדיגיטל. 

היתרונות של שיווק באינטרנט

אז כפי שכבר ציינו העולם התחדש ועבר מתיחת פנים בתחום הפרסום אך יותר מכך הוא עבר מתיחת פנים מאוד משמעותית בפאן הטכנולוגי. כבר אמרנו שרוב הטראפיק כיום נשמר באינטרנט בעזרת הפלטפורמות השונות שהם מחשב, טאבלט וטלפון חכם אך לא נגענו במה התנועה של אותו טראפיק אל העולם הטכנולוגי נתנה לעולם הפרסום. היתרון המשמעותי ביותר של שיווק באינטרנט כנראה נזקף לזכות העבודה שזהו שיווק יעיל, בהרבה יותר יעיל ממה שהכרנו קודם לכן. 

אם בעבר חברה הייתה משקיעה סכום כסף נכבד על מודעה בעיתון או על פרסומת ברדיו או בטלוויזיה היא הייתה יודעת מראש שחלק מהקהל שישמע או יראה את הפרסומת הזו המוצר או  השירות אותו היא מוכרת כלל לא יהיה רלוונטי עבורו ולכן זהו למעשה בזבוז של כסף במובן כלשהו. 

שיווק עסקים

עם התפתחות הטכנולוגיה ובעיקר בטלפונים החכמים ורשתות החברתיות, למדו אותם ספקי מכשירי טלפון ומפעילי הרשתות החברתיות כיצד לבצע פילוח שוק של המשתמשים שלהם. כך למשל הפייסבוק מבקש מהמשתמשים שלו פרטים אישיים בעת ההרשמה והוא יודע בדיוק לאילו דפים הוא נכנס ואילו דפים הוא אוהב. ברשת החברתית אינסטגרם אנחנו מקבלים שדרוג נוסף כי אנו יודעים אילו תחומי עניין יש לכל משתמש ולאילו תמונות הוא עשה לייק וכך נוצר פרופיל של כל משתמש. 
ראו גם: פרסום עסקים באינסטגרם

איך עובד השיווק ברשתות החברתיות?

חברות הפרסום יודעות לבקש מאותן רשתות חברתיות למשל שהפרסומת שלהן תגיע אך ורק לפלח שוק מסויים למשל, גברים בגילאים 20-30 מאיזור תל אביב שחיפשו או עשו לייק לתמונות של תכשיטים לגברים. כך הפרסומת תגיע אך ורק לפיד שלהם ומפרסמים למעשה הופכים את הפרסום שלהם ליותר יעיל וממוקד קהל יעד ולא זורקים כסף על שיווק לקהל יעל לא רלוונטי. 

לא סתם רוב ההכנסות של הרשתות החברתיות כיום הן מפרסום היות והן נותנות למפרסמים פילוח שוק יעיל שאמנם עולה יותר כסף אך הוא איכותי יותר ומתאים לעולם הפרסום של היום שהמשתמשים רוצים לצרוך אך ורק את הפרסומות שמעניינות אותם לגבי דברים שרלוונטיים עבורם. מעבר לרלוונטיות של הפרסום עבור המפרסמים הפרסום באינטרנט הוא גם נוח יותר וגמיש יותר. המפרסמים לא צריכים לחכות לעיתון של יום שישי או למקבץ הפרסומות של החדשות אלא הם תמיד יוכלו לשלוח לנו פרסומות לפיד של הרשת החברתית או למובייל. 
מעוניינים בניהול רשתות חברתיות לעסק שלכם? היכנסו ללינק

איך עושים שיווק בפייסבוק?

הפייסבוק היא כנראה הרשת החברתית המוצלחת ביותר שקיימת כיום והיא גם כן הפכה בשנים האחרונות לאחת מהפלטפורמות השיווק באינטרנט הגדולות בעולם. על מנת לבצע שיווק בפייסבוק עומדות בפניכם מספר אופציות כאשר הראשונה היא פתיחת עמוד עסקי וקידום שלו. יש שיגידו שזהו דבר קריטי מאוד עבור כל עסק כיום שתהיה לו נוכחות בפייסבוק שאותה הוא יוכל לקדם. בנוסף לעמוד, פייסבוק מציעים קמפיינים של קידום כמו למשל קידום של עמוד באמצעות פוסט כאשר מי שעשה לייק לדף העסקי שלכם יראה את הפוסט הזה במסגרת הפיד של החדשות שלו בפייסבוק. במידה ואנו רוצים להגיע לקהל יעד חדש ישנה אופציה לקידום של פוסט ממומן שאותו יכולים לראות גם אנשים שלא נמנים תחת העוקבים של העמוד העסקי שלנו אך כן עומדים בהגדרה של קהל היעד שהגדרנו בתחילת הקמפיין עם פייסבוק. במקרה כזה אותם גברים בני 20-30 מתל אביב יזכו לראות את הפרסומת לעמוד העסקי של חברת התכשיטים לגבר שהחלטנו לקדם. 

שיווק באינטרנט באמצעות האינסטגרם

האינסטגרם נחשבת לרשת חברתית מובילה בעיקר אצל צעירים עם טראפיק גדול מאוד ולכן גם היא חשובה מאוד עבור המפרסמים. באינסטגרם תוכלו גם כן לפתוח פרופיל עסקי ולקדם אותו באמצעות פרסומות ממומנות. הפרסום באינסטגרם מופיע גם כן במסגרת הפיד שלכם כאשר הוא יהיה פוסט בדמות של תמונה או סרטון קצר והוא יגיע אליכם גם כן לאחר פילוח שוק שנעשה. בדיוק על אותו עקרון כמו פייסבוק, שהיא חברת האם של אינסטגרם, אתם תקבלו פרסומות בנושאים שמעניינים אתכם, בנושאים אותם חיפשתם במסגרת האינסטגרם או בנושאים של פוסטים שלהם עשיתם לייק קודם לכן. 

שיווק באינטרנט באמצעות קידום אורגני וממומן

נגענו בנושא של קידום אתרים קודם לכן אך לא הזכרנו אותו יותר מידי אבל הוא כנראה אחד הנדרכים החשובים ביותר בקידום של העסק שלכם ברשת האינטרנט. אתר איכותי של חברה שצועד במקומות הראשונים של מנוע החיפוש של גוגל הוא ככל הנראה ייתן לעסק שלכם מוניטין רב מעבר לעובדה שתקבלו הרבה מאוד לידים מתוקף היותכם ראשונים בתוצאות החיפוש האורגני. קידום אורגני הוא אלמנט חשוב מאוד בקידום של האתר שלכם ולפי הרבה מאוד מקדמי אתרים ואנשי פרסום הוא בגדר זריעה לדורות שכן מאוד קשה להגיע למקומות הראשונים בגוגל אך ברגע שהגעתם לשם זה יתן לעסק שלכם הרבה מאוד יתרונות. 

בלוג שיווק דיגיטלי

מעבר לקידום האורגני יש את הקידום הממומן של גוגל שבאמצעותו יופיעו פרסומות לאתר שלנו באיזור של הקידום הממומן בתוצאות החיפוש. במקרה כזה אנו נגדיר מראש תקציב וכל פעם שיחפשו את מילות המפתח שהגדרנו לגוגל, האתר שלנו יופיע בין תוצאות הקידום הממומן כאשר לידו תופיע המילה ״מודעה״. על קמפיין כזה אנו נשלם לגוגל על כל קליק שהוביל לאתר שלנו או על חשיפה של קמפיין כזה או אחר. ישנם גם קמפיינים שהתשלום לגוגל נעשה על כל ליד שקיבלנו לאתר שלנו, כלומר השארת פרטים של לקוח פוטנציאלי. 

מהן העלויות של שיווק באינטרנט?

העלויות של סוגי השיווק באינטרנט השונים משתנים מאוד בין מדיה למדיה. קידום אורגני של אתר למשל יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לחודש ועד עשרות אלפי שקלים בחודש תלוי כמובן בפעולות שעל המקדם לבצע. קמפיין פרסום בפייסבוק יכול לנוע בין 3000 ש״ח ל- 30 אלף ש״ח כאשר תלוי בתקציב שלנו כמובן וכמה חשיפה אנחנו רוצים לקבל במהלך הקמפיין. גם לקמפיין פרסום באינסטגרם המחירים נעים בין 1000 ש״ח ועד עשרות אלפי שקלים כאשר המחיר תלוי במה אנחנו דורשים מהאינסטגרם ומהי כמות החשיפה וצפיפות הפרסום אותה אנו רוצים להשיג. 
רוצים לשמוע עוד מידע על שיווק העסק שלכם באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות המובילות? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל. צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בכל שלבי התהליך ולבנות עבורכם תכנית שיווק אסטרטגית שתעיף את העסק שלכם לשמיים.

יכול לעניין אותך גם: איך לקדם אתר בגוגל?

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up