מדריך שיווק עסקים: הכפילו את ההכנסות שלכם פי 3!

כאשר אנו מקימים עסק הדבר שהכי חשוב לנו הוא הצלחתו וצמיחתו של העסק וכמובן שיהפוך לעסק בריא וגדול עם מאגר לקוחות רציני ומכובד. על מנת שהעסק שלנו אכן יצליח ויהפוך למה שאנחנו מייחלים לו, אנו צריכים להשקיע משאבים רבים כאשר חלק מאותם משאבים הם כמובן זמן וכסף. אחד המשאבים היותר יקרים אך אולי המשאב הכי חשוב שבו נרצה להשקיע הוא השיווק של העסק, שכן בסופו של יום שיווק נכון הוא זה שיעלה את כמות הלקוחות של העסק שלנו, בין אם מדובר על כמות הלקוחות הפיזית בחנות שלנו או על הטראפיק באתר האינטרנט שלנו, מי שמביא את כל אותם לקוחות פוטנציאליים הוא שיווק נכון.

ניתוח נתונים של קמפיין ממומן

בעבר היו נהוגות שיטות שיווק שכיום נהוג לכנותם שיווק מסורתי שחלק מאותם ערוצי שיווק כללו פרסום בעיתונות, פרסום ברדיו ואף פרסום בטלוויזיה. עם התפתחות רשת האינטרנט היה ברור לכולם ששיטות השיווק צריכות גם כן להשתנות ואכן כך קרה עקב מעבר של רוב הטראפיק אל רשת האינטרנט, שם התפתחו להם מאוד הרשתות החברתיות כמו פייסבוק אינסטגרם ואתרים נוספים כמו היוטיוב למשל ולשם גם פנו המפרסמים. היתרון הגדול של הפרסום באותן רשתות חברתיות או אתרים הוא הטירגוט היעיל של הפרסומת הישר לקהל המטרה שלה שעליו נדבר בהמשך.
ראו גם: פרסום בפייסבוק לעסקים

שיווק עסקים באמצעות בניית אתר וקידום אורגני

אחת הדרכים החשובות ביותר כיום לקידום עסקים היא הקידום האורגני של אתר האינטרנט. כיום הקמת אתר אינטרנט היא בגדר חובה עבור כל עסק שכן הופעה בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש גוגל שווה הרבה מאוד לידים ששווים בסופו של יום הרבה מאוד כסף לעסק שלכם. הדרך לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל עוברת בעיקר דרך קידום אתרים אורגני שתפקידו העיקרי הוא ביצוע פעולות על בסיס שוטף בכדי לעלות את דירוג האתר או לשדרג את מיקומו. אותן פעולות הן העלאת תכנים איכותיים שנותנים ערך מוסף עבור הגולש בנושא האתר והעסק שלכם כמו מאמרים בנושא או סרטונים, החלפות קישורים, התאמה למובייל ועוד דברים רבים שמקדם האתר שלכם עושה על מנת לשדרג אותו בכדי שיקבל ציון גבוה מהאלגוריתם של גוגל וכך יהיה מדורג גבוה בתוצאות החיפוש.

שיווק עסקים באמצעות קידום ממומן

בנוסף לנושא הקידום אתרים אורגני ישנו נדבך חשוב מאוד לשיווק עסקים באינטרנט והוא קידום ממומן. קידום ממומן למעשה היא מודעה שאנו שמים באתרים נוספים או פרסומת עם לינק לאתר שלנו כך שלמשל אם אדם חיפש בגוגל נושא שקשור לאתר שלנו, גם אם האתר שלנו לא יופיע בראש תוצאות החיפוש האורגני, הוא יופיע כחלק מתוצאות החיפוש שעליהן שילמנו כסף במסגרת הקידום הממומן. התקציב של הקידום הממומן לא חייב להיות קבוע ויהיה על פי מה שנחליט כאשר אנו נשלם בדרך כלל עבור כל קליק שבמסגרתו הייתה כניסה לאתר שלנו או על פי לידים שנתקבלו לאתר שלנו. בנוסף קידום ממומן יכול להיות שאנו נקבל לידים מפורטל בנושא מסויים בתור נותני שירות ואנו נשלם על הפרסום אם וכאשר נסגרה עסקה כתוצאה מאותו ליד.

שיווק עסקים באמצעות פייסבוק

כלי נוסף מאוד חשוב בימנו לשיווק אתרים הוא פרסום בפייסבוק כאשר פה נושא השיווק נחלק לשניים. בראש ובראשונה כל עסק כיום מתחזק עמוד פייסבוק שבמסגרתו הוא מעביר מסרים לקהל הלקוחות שלו ולאנשים שמתעניינים במותג או באותו העסק. מדובר למעשה בסוג של קידום אורגני בפייסבוק והוא מבוסס על הפוסטים, התכנים והסרטונים שאנו מעלים בעמוד עצמו. מעבר לכך יש את הנושא של פרסום בפייסבוק שהוא נושא מאוד חשוב בשיווק עסקים. בעזרת הכוח של הרשת החברתית אנו יודעים לטרגט את הפרסום שלנו בצורה יעילה יותר כלומר אם המוצר שלנו או העסק שלנו רלוונטי עבור נערים מתבגרים בגילאים 12-16 אנו נרצה לפרסם את העסק שלנו בעמודי פייסבוק שרלוונטיים לגילאים הללו ולהראות את הפרסומות לפרופילים שמתאימים להגדרת קהל היעד שלנו. היות ורשת הפייסבוק יודעת לפלח את הקהל שלה לפי פרמטרים רבים, המפרסמים יכולים לדרוש מפייסבוק בדיוק מי הם רוצים שהפרסומת תופיע אצלם ומי לא, דבר שהופך את השיווק שלנו ליעיל הרבה יותר מאשר פרסומת ברדיו, או מודעה בעיתון. בנוסף הפייסבוק יודע להשתמש בצורה יעילה בכלי הרימרקטינג, שפועל עלינו כאשר התחלנו להתעניין במוצר מסויים או אפילו התחלנו לבצע רכישה של מוצר מסויים אך לא סיימנו אותה, הוא ידע לתת לנו פרסומת של אותו מוצר שלמעשה תהווה עבורנו תזכורת של ביצוע הרכישה.
ראו גם: קידום באינסטגרם

חץ למטרה

שיווק עסקים ביוטיוב

גם שיווק עסקים ביוטיוב הוא נישה שעסקים רבים נכנסו אליה גם כן לאור הטירגוט היעיל של קהל היעד ולאור העובדה שאחוז גבוה מהגולשים צורכים את התוכן שלהם דרך סרטונים. יוטיוב יודעת מי קהל היעד של כל סרטון וסרטון ולכן מאפשרת למפרסמים גם כן לכוון בדיוק רב יותר אל מי תפנה הפרסומת. מעבר לאפיונים של גיל ומקום מגורים ביוטיוב אפשר להגדיר שאנחנו רוצים שהפרסומת של האתר שלנו או של העסק שלנו תופיע לפני סרטונים בנושאים מסויימים. בנוסף עסקים רבים התחילו להעלות סרטונים של העסק שלהם או של המוצרים שלהם לאתר היוטיוב שכיום הוא האתר השני בגודלו מבחינת טראפיק של גולשים, דבר שבסופו של דבר מעודד הנעה לפעולה ואף רכישה. על פי מחקרים רבים, יותר ויותר גולשים מונעים לרכישה לאחר שהם רואים סרטון של המוצר או סרטון הדרכה בנושא מסויים שעושה להם חשק לרכוש את המוצר. למעשה זוהי יכולה להיות פלטפורמה טובה מאוד ליחסים עם לקוחות על ידי פתיחת ערוץ יוטיוב לחברה שלכם אליו תעלו סרטונים על מוצרים שונים, סרטוני הדרכה בנושאים שונים ועוד מגוון רב של תכנים איכותיים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם.

שיווק עסקים באינסטגרם

כלי מאוד חשוב היום שלוקח חלק בכל אסטרטגיה של שיווק עסקים הוא שיווק ברשת האינסטגרם. באינסטגרם כיום יש הרבה מאוד טראפיק, בעיקר של אוכלוסיות צעירות מה שהופך אותו לפלטפורמה המושלמת עבור מפרסמים רבים. האינסטגרם יודע בדיוק על אילו עמודים באילו נושאים הסתכלתם ולכן יודע גם להראות לכם פרסומות בהתאם לתחומי העניין שלכם. כך למשל אם הסתכלתם לאחרונה בעמודים רבים של תכשיטים, הוא ידע לשזור לכם פרסומות בפיד שלכם של עמודים העוסקים בתכשיטים ואקססוריז למשל. בנוסף כמעט לכל עסק כיום יש עמוד אינסטגרם משלו אליו ניתן להעלות תכנים בדמותם של תמונות, סטוריז מחיי היום יום של העסק או הזמנות למבצעים וימי חיסול או כל דבר שעולה על רוחכם.

יתרונות וחסרונות של שיווק עסקים באינטרנט

היתרונות מהם נהנים אתרים שמשווקים את עצמם הם בעיקר באים לידי ביטוי ביתרון טכנולוגי ושיווק יעיל יותר. הזכרנו מספר כלים שיעזרו לעסק שלכם לגרום לשיווק יעיל יותר כמו למשל הטירגוט היעיל של עסקים שמפרסמים את עצמם ברחבי הרשת בעיקר ברשתות חברתיות שיודעים בדיוק למי להראות את הפרסומת על פי בקשתנו. יתרון נוסף של היעילות הטכנולוגית הזו הוא כלי הרימרקטינג שלמעשה כבר יודע שאנחנו רוצים את המוצר ורק נותן לנו עוד פוש אחד קטן לבצע את הרכישה. כפי שציינו הטראפיק הגדול כיום נמצא ברשת האינטרנט ולכן מי שיפרסם את העסק שלו שם יהנה מכמות לקוחות גדולה יותר ומחשיפה גדולה יותר. החסרון היחידי שיש לשיווק עסקים בעולם האינטרנט הוא אולי ההיבט הכספי שעסק חדש וקטן לא יכול להרשות לעצמו להשקיע כסף רב בשיווק באינטרנט אך גם כאן יש פתרון בדמויות של שיווק אורגני או איך ללמוד לעשות חלק מהדברים בעצמכם או להגדיר תקציב קטן יחסית עבור קידום ממומן.
ראו גם: איך לקדם אתרים בגוגל?

איך בוחרים חברה לשיווק עסקים?

על מנת להצליח עם השיווק האינטרנטי שלנו עלינו לעשות בחירה נכונה של מי שיהיה אחראי על השיווק שלנו. ראשית מומלץ לבחור חברה מוצלחת עם קבלות בעולם השיווק הדיגיטלי שביצעה מספר קמפיינים, מבינה וחיה את תחום הדיגיטל. בנוסף חשוב מאוד לפעול על פי הצרכים שלכם כאשר אם ערכתם אפיון שרוב השיווק שלכם צריך להיות מרוכז באינסטגרם או בפייסבוק למשל מומלץ לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בשיווק דיגיטלי במדיות הללו.

כתיבת תוכן

עלויות של שיווק עסקים באינטרנט

כפי שכבר ציינו קודם לכן, אחד המכשולים הגדולים יותר בשיווק עסקים באינטרנט הוא מכשול התקציב. שיווק עסקים באינטרנט יכול להיות יקר בעיקר בתחומים בהם התחרות היא רבה יותר כאשר מדברים על קידום ופרסום ממומן, שם העלות לקליק תהיה גבוהה יותר. לכן, ביכולתכם להגדיר מסגרות תקציב שבה תפעל חברת הקידום הדיגיטלי שלכם ותחלק אותו בין המדיות שהחלטתם שרלוונטיות עבור השיווק שלכם. למשל תקציב שמתחלק בין פייסבוק, אינסטגרם וקידום ממומן. את התקציב הזה ניתן לשנות בכל רגע נתון בהתאם לחקר שוק והערכות מצב אותה מחלקת השיווק של החברה שלכם תבצע. המחירים לשיווק עסקים באינטרנט נעים בין 1,000-10,000 שקלים בחודש.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק העסק שלכם? מחפשים חברה מקצועית שתבנה עבורכם תכנית שיווק אמיתית עם אסטרטגיה נכונה ומותאמת לצרכי העסק ולקהל היעד שלכם? קבוצת ירדן היא בין החברות המובילות בישראל לשיווק עסקים במדיות הדיגיטליות השונות לרבות פרסום בגוגל, בפייסבוק ובאינסטגרם, קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגל ועוד. אנו נדע להתאים עבורכם חבילת שיווק אישית על פי הצרכים של העסק והתקציב העומד ברשותכם מה שיהפוך אתכם למובילים בהשוואה למתחרים ויחזק את המותג שלכם אל מול הלקוחות. לפרטים נוספים אודות שיווק עסקים בדיגיטל, צרו איתנו קשר והמומחים שלנו ישמחו ליצור אתכם קשר.

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up