תחזוקת אתרים: מידע, יתרונות ומחירון 2020

ישנה נטייה לחשוב, כי לאחר שבנינו את אתר האינטרנט או את החנות הוירטואלית לעסק שלנו, יש  לאתר חיים משל עצמו, הוא ידע לעמוד על רגליו וללכת לבד ולעולם לא ייפול.  רבים מאלו שחשבו כך והלכו לשכב על זרי הדפנה לאחר בניית האתר, מצטערים עד היום שכך נהגו. 

אין זה משנה באיזה קוד נכתב האתר. אין זה משנה האם הוא בנוי ב-WOORDPRESS בג’ומילה, ב-WIX או בכל פלטפורמה אחרת, חינמית או בתשלום, פתוחה או סגורה ואין זה משנה האם הוא אתר תוכן, אתר תדמית או נועד למכירות או שהאתר של עסק קטן או גדול מאוד. אתר שלא מתוחזק באופן שוטף ועקבי- נדון בסופו של דבר לכישלון.
ראו גם: בניית חנות וירטואלית

בניית דפי נחיתה

תחזוקת אתרים- עולם ומלואו

תחזוקת אתרים, הינה למעשה רק צלע אחת במערכת גדולה של דברים שיש לבצע כדי שהאתר יתפקד כראוי. בין השאר ניתן להזכיר את הדאגה לשרת בו יהיה מיקום אחסון האתר, לרכישת כתובת הדומיין, לתעודות ה-SSL, לתוספים באתר ולתחזוקה הטכנית שלו ועוד. בשל העובדה שאם דברים אלו לא יקרו- האתר לא יעלה- אנו מבצעים אותם מיידית. דווקא תחזוקת האתרים, למרות חשיבותה נופלת בין הכיסאות, בשל העובדה כי אנו רואים את האתר נמצא, קיים ופועל. רק שאיננו יודעים, שבאמת, הוא סוג של מת מהלך.

תחזוקת אתרים למה זה חשוב?

ישנם כמה סיבות המגדירות את חשיבות תחזוקת אתרים. הסיבה הראשונה נעוצה בעולם קידום האתרים האורגני. כאשר אנו שואלים או מבקשים מידע במנוע החיפוש של GOOGLE הוא עורך סריקה מהירה באינדקס האתרים שלו, בשביל למצוא מהי התשובה הטובה והמתאימה ביותר עבור המבקש ובאיזה אתר היא ממוקמת. לצורך כך הוא נעזר באלגוריתם מיוחד, המשקלל כ-200 פרמטרים שונים, חלקם חסויים, המעניקים ציון או דרוג לאתרים. 

חלק נכבד מהפרמטרים האלו טמון באיכותו ורמתו של האתר וכן באופן תחזוקתו, המשפיע על 2 הראשונים. פרמטרים אלו זוכים להשפעה רבה במיוחד על תוצאות הדרוג. אתר שאינו מתוחזק כראוי, שהתוכן בו אינו מתעדכן, ההיררכיה של העמודים אינה בהירה, תפעולו וטעינתו מסורבלים ועוד דברים שתחזוקת אתרים משפרת או נוגעת בהם, יסבול מדרוג נמוך. מנוע החיפוש של גוגל, דרכו נצרכים כ-90% מהידע והתוכן שאנו מחפשים, ישליך אותו, הרחק במורד דפי התוצאות. 

הסיבה השנייה היא כי האתר, בסופו של דבר, הוא אוסף של תבניות, תוכניות ופלטפורמות טכנולוגיות. ממש כמו רכב. וכמו שרכב דורש תחזוקה- כך גם האתר. אחרת, מתחילים הסדקים, הנפילות, ההיתקעויות, הקריסות וכד’. באתרים מכירתיים, המכילים גם מערכת תשלומים וסליקה, יש חשש לפריצת וגניבת מידע ותפקיד תחזוקת האתרים הוא למנוע אותם.

מסך מחשב עם נתונים

הסיבה השלישית נעוצה בדינמיקה הייחודית של עולם הדיגיטל והרשת. השינויים והחידושים באים בקצב מסחרר, הן בתחום השיווקי, המערכתי והטכנולוגי ויש להם השפעה על כלל הקהלים, בכלל הפלטפורמות, ובכלל הדרכים והאופנים שאנו צורכים אותם. אם לא תתעדכן ותתחזק את האתר שלך באופן עקבי- אתה תישאר מאחור.

והדבר הרביעי נוגע לאופן הניהול שלך את האתר. במרבית המקרים, נדרש לכך ידע רב. האם האתר עובד טוב? האם הוא עומד ביעדיו? כמה נכנסו וכמה נפלטו בדרך ומהי הסיבה? גם אם אתה שוחה בחומר, לא תמיד יהיה לך מספיק זמן גם לתחזק את האתר באופן יעיל וגם לנהל את העסק. 

מה כוללת תחזוקת האתר?

תחזוקת אתר היא מילה כוללת לעשרות פעולות ושימושים בכלים מתקדמים, אשר תפקידם הוא לגרום לאתר שלנו לפעול בצורה הטובה יותר, הן בצד הטכני והן ביכולתו להביא את העסק שלנו לצמחיה המתבקשת. בגדול, ניתן לחלק את מטרת הפעולות לשלושה חלקים עיקריים: 

בצד הטכני, ניתן למנות פעולות כמו: תיקון קישורים שבורים, ניהול שירותי ה-FTP, התאמת וטיפול בקבצי מדיה, יצירת גיבויים לאתר, ומניעת פריצות ותקלות. יש חשיבות רבה גם לשיפור זמני הטעינה, פיתוח והטמעת קוד, ניטור אחר פעולה תקינה של רכיבים ופונקציות טכניות, הוספת באנרים וטפסים, ועוד.

בניית אסטרטגיה דיגיטלית

לצד התוכני והחזותי, ערך רב בכל עולמות הקידום האורגני והיעילות במשיכת הלקוח לאתר. לדוגמא: כתיבה, עריכה, הוספה וניהול של  תכנים מקוריים וריענון תכנים ישנים, שינויי עיצוב ומתיחות פנים גרפיות לאתר, עדכונים של אלמנטים מכרתיים כמו מבצעים, הצעות מיוחדות, הבלטת מוצרים, הוספת מוצרים חדשים לתוך פלטפורמות הסחר האלקטרוני ועוד. 

כמו כן, כולל עולם התוכן התייחסות, טקסטואלית וויזואלית לאירועים מיוחדים, והעלאת תכנים ע»פ גאנט שנתי, ניהול הדיוור דרך האתר והתכנים שיצורפו לו, ניהול הקידום האורגני של האתר, ניהול התגיות באתר, עריכה לשונית ועוד משימות רבות וחשובות לא פחות.

בצד הניהולי, תחזוקת האתרים עוסקת בבדיקה ובקרת איכות של כל מערכות הניהול וניתוח האתר. ולא פחות חשוב מכך, ניטור, ומדידה של ביצועי האתר, הן בצד הטכני  והן בצד השיווקי והמכירתי ומעקב אחרי תנועות הגולשים והפעולות שלהם באתר. לאחר מכן, מצופה כי לאור מסקנות הניתוח, השיפורים והשדרוגים ייושמו ויוטמעו באתר.

איך לבחור חברת תחזוקת אתרים?

עולם תחזוקת האתרים הוא עמוס ורב משימות. מעטים בעלי האתרים היכולים לבצע משימות רבות אלו בעצמם ולכן כדאי ורצוי לשכור את שירותי חברת תחזוקת אתרים. העלות החודשית של תחזוקת אתרים אינה גבוהה ביחס לתמורתה. היא נעה בין 200-400 ₪ לעסקים קטנים ובינוניים וכמובן משתנה בהתאם להיקף העבודה הנדרש, גודל האתר וסיווגו. 

יש להקפיד כי חברת תחזוקת האתרים, מיומנת ומקצועית ובעלת ניסיון רב. למה חברה ולא אדם בודד, שיעשה הכל? הייתם הולכים לרופא שהוא גם פנימאי, גם אורתופד, גם פלסטיקאי וגם קרדיולוג? כנראה שבכלל לא הייתם מאמינים שאדם כזה קיים. כך גם בעולם תחזוקת האתרים. המשימה דורשת כל כך הרבה מיומנויות, ש אדם אחד לא יכול להצטיין בכולם. חברה אמינה, תציג לכם מומחים בכל תחום, כדי שהשלם יהיה בסופו של דבר גדול מסכום חלקיו.

ועוד כמה דברים קטנים:

הקפידו כי החברה, מעניקה לכם תגובה מהירה וכי היא מאפשרת לכם זמינות מלאה לשירותכם. במקרים רבים האתר קורס וכל דקה שעוברת – עולה לכם כסף. כמו כן, הקפידו שינתן לכם שירות אישי. גם כי אתם מיוחדים וגם כי תחזוקת אתרים דורשת עבודה צפופה ואינטימית ותקשורת ישירה וקו פתוח, בנושאי תוכן, אנליזה, טכנולוגיה וניהול.

דרשו שקיפות. הרבה מן הפעולות נעשות מאחורי הקלעים ואנו נתקשו לרוב לזהות אותם. בקשו דוחות עשייה והתקדמות. זו זכותכם וחובת חברת תחזוקת האתרים. ולבסוף, תדביקו בהתלהבות שלכם. האתר הוא הבית שלכם וכולנו רוצים בית מתוחזק ומלהיב.

‘ירדן דיגיטל’ הינה סוכנות דיגיטל מהמובילות בישראל ובעלת ניסיון רב בתחזוקת אתרים שוטפת ולפי דרישה. נשמח לייעץ גם לך ולעזור במיקסום יכולות האתר שלך.

חברה לשיווק דיגיטלי
בלוג

חברת מדיה #1 בפרסום ושיווק בדיגיטל

מחפשים חברת מדיה? רוצים שהעסק שלכם ימונף וייחשף ליותר אנשים דרך פלטפורמות הדיגיטל השונות? קבוצת ירדן היא בין חברות המדיה המובילות בישראל עם שנים של

Scroll Up