איך להקים אתר, כמה זה עולה ומה חשוב לדעת?

איך להקים אתר, כמה זה עולה ומה חשוב לדעת?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אחת השאלות היותר נפוצות שנשאלות בתחום השיווק, הפרסום והקידום באינטרנט היא איך להקים אתר. מלבד העובדה שאתר אינטרנט מקצועי, נגיש ואינטואטיבי יכול להעיף את העסק שלכם מבחינה שיווקית למקומות מעולים ולסייע לכם להגדיל את רמת החשיפה של העסק שלכם, ברגע שתדעו איך להקים אתר שלב אחר שלב, יש לידע הזה עוד המון שימושים. כל רעיון, שירות או מוצר שאתם רוצים לפתח, יכול להתחיל דרך אתר אינטרנט. אתם בטוח מכירים לפחות אדם אחד שזקוק לאתר אינטרנט כדי לפתח את עצמו ולכן זו גם יכולה להיות הכנסה נוספת עבורכם.  

כתיבה שיווקית

להקמת אתרים יש ביקוש אדיר בכל התחומים, ככה שאם אתם מחפשים לעצמכם מקצוע חדש, רוצים להקים אתר לעסק שלכם או אפילו סתם רוצים להעשיר את הידע שלכם במידע נגיש וחשוב מהעולם הטכני, זו אחלה דרך להתחיל. 

באיזו מערכת כדאי לי להשתמש כדי לבנות אתר? 

תשובה לשאלה סופר קריטית ואולי החשובה ביותר בתהליך כולו. מכיון ורוב האנשים לא מעוניינים לבנות את האתר שלהם על מערכת קוד ממש מאפס, מערכת התוכן הטובה ביותר לבניית אתרים וגם המבוקשת ביותר בעולם נקראית – וורדפרס. למעשה, וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן אבל בעזרת כל מיני שינויים, פיצ‘רים, טריקים ותוספות אפשר להפוך אותה למערכת לבניית אתרים שאי אפשר להתחרות בה בשום צורה. אמנם בחרנו להתמקד במדריך הבא בבניית אתר דרך וורדפרס, אבל בהחלט אפשר לקחת את הידע הזה וליישם אותו גם על מערכות אחרות. 

כמה עולה להקים אתר? האם וורדפרס זה באמת בחינם

ובכן, אחד היתרונות הבולטים של הקמת אתר בוורדפרס בעיקר שמדובר במצבים בהם התקציב שלנו מוגבל הוא בהיותה של המערכת חינמית. בניית אתר בוורדפרס לא עולה כסף, אבל מה שכן נצטרך לשלם עליו הוא אחסון ודומיין.

  1. אחסון – המקום שבו האתר שלנו יושב.
  2. דומיין – כתובת.

יחד עם זאת, תוספות, פיצ‘רים, עיצובים מיוחדים – כל אלה גם כן עולים כסף. 

אם הולכים על אופציות חינמיות, יש לזה כל מיני חסרונות ולכן אם מדובר באתר לעסק שלכם או אתר ללקוח, עדיף לשלם על אחסון ודומיין כי בסופו של דבר אתר שווה לנכס. 

זה לא מספיק שהאתר שלי נראה וואו, הוא צריך לעבוד וואו

לוגואים של שיווק בדיגיטל

עם קצת ידע ומיומנות אפשר לבנות תוך 15 דקות אתר שנראה וואו. אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים אתר שגם יעבוד מעולה. מה זה אומר? זה אומר שהאתר שאנחנו בונים חייב להיות מותאם לכל סוגי המסכים בכל רזולוציה שקיימת – אתר רספונסיבי.  
ראו גם: בניית אתרי וורדפרס לעסקים

שורה תחתונה איך בונים אתר? 

לאחר שתיכנסו לאחסון שבחרתם ותיצרו לעצמכם שם משתמש, תגיעו לפאנל האחסון. בשלב הבא אנחנו צריכים להתקין על המחשב שלנו את המערכת של וורדפרס. ההתקנה כוללת בחירת שם משתמש, ססמא, דומיין כלומר הכתובת של האתר שלכם ושמירה. לאחר ההתקנה שלוקחת כמה דקות, אתם מתחברים למערכת הניהול. משם אתם בעצם יכולים לנהל את כל מה שקורה באתר שלכם. בשלב הראשון, הדבר הכי חשוב שאתם רוצים לעשות הוא להעיף את הפרסומות שוורדפרס שותלת לכם, בעיקר אם מדובר באתר מקצועי ולא באתר חובבני. הנה מתחיל לו התשלום:)

בשלב הבא מומלץ להוריד תוסף שנקרא אלמנטור והוא לגמרי בחינם. התוסף הזה הוא מה שיהפוך את האתר שלכם לגמיש ויאפשר לכם לזרוק לתוך המערכת כמעט כל מה שאתם רוצים בין אם זה תמונות, סרטונים, טקסטים ועוד. נותנים לוורדפרס את ההזדמנות להטעין את התוסף ואז אנחנו פשוט מפעילים אותו. 

השלבים הבאים בתהליך של בניית אתר כוללים: בחירת תבנית, בחירת דף ריק, הוספת כותרת למשל דף הבית ופרסום. זה מה שאנחנו עושים בכל דף ודף. עלינו גם להגדיר כל דף בקטגוריה מסוימת שתתפוס מקום בהיררכיה של האתר. לאחר מכן אנחנו מתחילים לעצב את הדפים, להפוך את האתר לאתר אופטימלי לקידום אורגני בגוגל עם כל מיני תוספות רלוונטיות, בודקים שהאתר שלנו מכיל תוכן איכותי, מעצבים אותו ועוד. 
ראו גם: עיצוב דפי נחיתה

טיפים חשובים בתהליך של בניית אתר

  1. תוכן – התוכן באתר חייב להיות גם רלוונטי וגם שימושי לגולש. לא משנה באיזה תחום האתר שלכם עוסק חייב להיות קשר הדוק בין הדפים שאתם מפרסמים באתר לבין התוכן שמופיע בהם. הכותרות באתר חייבות להיות ברורות, חייבות למשוך את העין לגולש. התוכן חייב להסביר לגולש שהוא לקוח פוטנציאלי למה כדאי לו לבצע רכישה או להשאיר את הפרטים שלו דווקא באתר שלנו. 
  2. תמונות וסרטונים – אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של בניית אתר הוא התמונות והסרטונים שמופיעים בו. כמות הטקסטים שגולש אחד מסוגל לקרוא הינה מוגבלת  ולכן יש חשיבות מאוד גבוהה לסרטונים, לאיכות שלהם וגם לתמונות. זה בעצם מה שמוסיף עניין בדפי האינטרנט השונים בתוך האתר שלנו. 
  3. ניווט קל, נגיש ונוח – מדובר במשהו סופר קריטי, גם באתרים שאפשר לבצע בהם רכישה כמו חנויות אי קומרס, וגם באתרים שאין בהם אופציית רכישה וכל מה שצריך לעשות זה להרים טלפון או לשלוח מייל לעסק. כאשר העיצוב פשוט ונקי, כשהדפים נטענים במהירות וכשמספר הטלפון מוצג באתר באופן בולט וברור זה מעודד יצירת קשר ישיר. בנוסף, כשאנחנו מצמצים את מספר הקישורים בדף כדי שהגולשים ימצאו בקלות את המידע הרלוונטי להם וממקמים את המידע החשוב ביותר בראש הדף כדי שהגולשים לא יצטרכו לגלול למטה במטרה לחפש את מה שהם רוצים אנחנו מגדילים את הפוטנציאל העסקי שלנו בכמה רמות. חשוב לבטל חלונות קופצים מיותרים ואם אפשר להוסיף גם שדה חיפוש פנימי בתוך האתר כדי שהגולשים יוכלו למצוא בדיוק מה שהם מחפשים והכי חשוב – לא להזניח את הגולשים שעושים שימוש במובייל.  כלומר, עלינו לוודא כמו שכבר ציינו קודם לכן, שהאתר מתאים גם למסכים קטנים. המטרה היא לאפשר לאנשים שמגיעים מכל מכשיר למצוא מה שהם מחפשים בקלות רבה. 
  4. שקיפות מלאה – שקיפות מייצרת אמון. ככל שתציגו לגולשים שלכם יותר מידע באתר כמו הניסיון, תמונות של לקוחות, איך הדברים קורים באמת, מה התמורה שהלקוח מקבל, על איזו מערכת אבטחה האתר מבוסס כאשר הגולשים משלמים, מדיניות של החזרת מוצרים- בקיצור כל מה שחשוב ללקוחות חוזרים, ככה הסיכוי שהאתר שלכם יצליח יעלה. 
מסך מחשב עם נתונים

מה הקשר בין בניית אתר לקידום אתר?

ובכן, קיים קשר הדוק. היום, מי שלא מקדם את האתר שלו, הסיכוי שהוא יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש נמוך עד אפסי. יש כל מיני פעולות שאנחנו צריכים לבצע באתר שלנו כבר בתהליך הבניה וגם באופן שוטף כמו למשל כתיבה והטמעה של תוכן איכותי לתוך האתר ולאתרים חיצוניים כדי לקבל קישורים, הוספה של תמונות וסרטונים, קישור האתר לרשתות החברתיות וקידומן ברשתות החברתיות, התאמת האתר למובייל ועוד. 

ככל שנבצע יותר פעולות התואמות את הדרישות של האלגוריתמים של מנועי החיפוש, כך האתר שלנו יקודם על פי מילות המפתח והביטויים התואמים את התחום שבו האתר שלנו עוסק. יש תחומים שהם מאוד תחרותיים ולכן ככל שנשקיע יותר בתהליך קידום האתר, ככה רמת החשיפה שלו תגדל וכך גם ההכנסות. 

רוצים לקבל מידע מקצועי נוסף ולהבין איך להקים אתר? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל. חברתנו מתמחה בקשת רחבה של שירותים ביניהם שירות לבניית אתרים מקצועיים – אתרי תדמית וחנויות אי קומרס, קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, פרסום, שיווק וקידום ברשתות החברתיות ועוד. דרכנו תוכלו להעיף את העסק שלכם במנועי החיפוש קדימה, לחסוך זמן יקר, אנרגיה והרבה כאבי ראש. אז צרו איתנו קשר ואנחנו נדאג לחזור אליכם כמה שיותר מהר. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו