איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את זה עלינו כשהיינו קטנים יותר, וכנראה שבשלב מסוים (אם לא כבר) נאמר את זה בעצמנו על בני הנוער של הדור הזה. להבדיל מההורים והסבים שלנו, כנראה שאנחנו נהיה צודקים במיליון אחוזים – הנוער של היום הוא באמת לא הנוער של פעם.

בני הנוער כיום מחוברים הרבה יותר לעולם הגדול והדיגיטלי, יוצרים קשרים עם אנשים מחו”ל, לומדים דברים בצורה עצמאית דרך האינטרנט ומחפשים כל דרך לפתח את עצמם ולהתחיל לבסס את העתיד שלהם כבר בגיל צעיר.

הרבה פעמים, המסע הזה מוביל אותם גם להקמת יוזמות ואפילו לפתיחת עסקים, שם הם עלולים להיתקל בכל מיני קשיים בירוקרטיים כיוון שעוד לא מלאו להם שמונה-עשרה. אנחנו כאן כדי להתייחס לאחד הקשיים הבירוקרטיים הללו – הוצאת קבלות מתחת לגיל 18, ובמילים אחרות – מה עושה קטין שפתח עסק, מקבל תשלום עבור מוצר או שירות וצריך לדווח על אותה הכנסה לרשויות המיסים?

 

התשובה הפשוטה: פתיחת עוסק פטור

אנשים רבים לא מודעים לכך, אבל עוסק פטור ניתן לפתוח בכל גיל! ברגע שבן הנוער שלכם יפתח עוסק פטור, הוא יכול להוציא קבלות של עוסק פטור בדיוק כמו מבוגרים.

 

איך פותחים עוסק פטור לקטין?

תהליך פתיחת עסק עצמאי לקטין דומה לשל מבוגר, אך טומן בחובו שתי הגבלות מסוימות שאין לאנשים בוגרים:

  1. אי אפשר לעשות את התהליך אונליין: בעוד שאנשים שעברו את גיל 18 יכולים לפתוח עסק עצמאי בעזרת טפסים מקוונים בקלות ובמהירות, בני נוער וילדים מתחת לגיל 18 חייבים להגיע באופן פיזי למשרדי מס ערך מוסף (מע”מ) ולמשרדי מס הכנסה.
  2. דרוש ליווי של אפוטרופוס: קטין לא יכול לפתוח עסק עצמאי מבלי ליווי של נציג אפוטרופוסי (ההורים שלו או מי שממונה עליו כאפוטרופוס) לצידו, שצריך להגיע איתו למשרדי הממשלה.

 

האם עסק עצמאי של קטין זכאי להטבות?

בהחלט! עוסק פטור עד גיל 18 פטור לחלוטין מתשלומי ביטוח לאומי, והוא גם מקבל נקודת זיכוי נוספת במס הכנסה (הטבה ששווה בין 2,000-3,000 ש”ח בשנה).

חשוב להדגיש שבני נוער שפותחים עסק עצמאי חייבים להתנהל כמו אנשים בוגרים מבחינת הרשויות – עליהם להוציא קבלות, לדווח על הכנסות ולשלם את המיסים על פי החוק.

שיהיה בהצלחה!

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו