איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום?

איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

כיום כל בעל עסק שחושב על פרסום יעיל של העסק שלו יודע כי קיים פוטנציאל אדיר בשיווק באינטרנט בדגש על רשת הפייסבוק. רשת הפייסבוק כבר מזמן אינה רק רשת חברתית אלא חלק נכבד מאוד מהחיים שלנו כאשר רובנו מבלים בה שעות רבות לצורכי פנאי וגם לצורכי עבודה לעיתים. העובדה שכיום מעל ל-75 אחוז מההכנסות של פייסבוק הם הכנסות כתוצאה מפרסום רק מעידות על הכמויות הגדולות שעסקים מפרסמים בה ואם כל העסקים משקיעים כל כך הרבה כסף בפרסום בפייסבוק אז ככל הנראה זה עובד ויש בזה משהו שמצדיק את זה. 

פרסום בגוגל

עסקים רבים מדווחים על החזר השקעה גבוה מאוד וכמות לידים גבוהה כתוצאה מהפרסום בפייסבוק תודות לאפקטיביות הרבה שהוא מביא עימו, עליה נדבר עוד רבות בהמשך. מבחינת פייסבוק, היא עצמה מביאה הרבה מאוד ערכים מוספים עבור בעלי העסקים שרוצים לפרסם בה כאשר הערך הגדול ביותר היא אתם, המשתמשים של רשת הפייסבוק שהם למעשה הנכס הגדול ביותר שלה. את אותם משתמשים פייסבוק הגדילה לעשות וחילקה לקבוצות על פי אזורי מגורים, תחומי עניין, גיל, מין ועוד משתנים רבים אחרים שעוזרים לה לפלח אתכם בצורה כזו שתביא ערך מוסך עבור המפרסמים וגם על זה נסביר בהמשך. 

מה זה פרסום בפייסבוק?

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה למעשה פרסום בפייסבוק ולמה העסק שלכם בכלל צריך את זה, אז קודם כל הפרסום בפייסבוק הוא הרבה מאוד דברים כאשר החלק הבסיסי ביותר של פרסום בפייסבוק הוא שיהיה לעסק שלכם עמוד עסקי בפייסבוק. באותו עמוד אתם למעשה יוצרים את האינטראקציה עם הלקוחות שלכם, שעשו לכם לייק לעמוד. 

עמוד עסקי הוא חשוב מאוד עבור כל עסק כיום גם בהיבט של נוכחות בפייסבוק וגם בהיבט של ערוץ חופשי וחינמי עם הלקוחות שלכם בו אתם מעלים תמונות עם מוצרים חדשים שלכם, מעלים סרטוני הסבר על שירותים שאתם מעניקים ועל שירותי עשה זאת בעצמך וכל דבר אחר שמעלה את הטראפיק לתוך העמוד שלכם. 

https://www.youtube.com/watch?v=mb0FKPg8Xg0

פוסטים לפרסום בפייסבוק

אבל חברה או עסק לא יכולים להסתמך על העמוד העסקי שלהם בלבד בשביל לפרסם בפייסבוק ולצפות לראות מזה לידים או כסף. עליהם לשלב את זה עם פרסום ממומן בפייסבוק שהוא כולל מספר דברים כמו פוסטים ממומנים ופוסטים מקודמים. הפוסט המקודם הינו פוסט רגיל שפשוט נוכל לקדם אותו להראות אותו שוב ושוב לקהל הלקוחות שעשו לייק ועוקבים אחרי העמוד העסקי שלנו בלבד בעוד שהפוסט הממומן הינו אותו פוסט לכל דבר ועניין שבמידה ואנחנו בוחרים בו מי שיראה את הפוסט אלו גם אנשים שלאו דווקא עוקבים או עשו לייק לעמוד העסקי שלנו. בנוסף לאלו ישנם אפשרות לפרסם בפייסבוק באמצעות מודעה שממנה יוצא ליד, מודעות צד רגילות, מודעות וידאו, מובייל ועוד מגוון רחב של אפשרויות רבות. 

מה היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

בניית אתרים סוכנות
  1. טראפיק – לפרסום בפייסבוק יש יתרונות רבים במיוחד על פני הפרסום המסורתי שאותו הכרנו עד היום. בראש ובראשונה כמו שכבר ציינו קודם לכן היתרון המרכזי של הפייסבוק הוא הטראפיק הגבוה שעובר בו מידי יום. כל מי שמפרסם מעוניין שהמודעה שלו תיחשף למספר הרב ביותר של אנשים כאשר פרסום בפייסבוק בהחלט נותן להם מענה על הצורך הזה. 
  2. קהל מטרה – מעבר לרק טראפיק כל מפרסם היה רוצה שהפרסומת שלו תהיה אפקטיבית ככל שניתן ושתגיע בדיוק לקהל המטרה שלו. כאשר אנו מפרסמים ברדיו או בטלוויזיה אנו יכולים למקד את שעת הפרסומות שלנו או את התוכניות בהם יושמעו או יופיעו הפרסומות שלנו ובהתאם לכך לנסות לפגוע בדיוק בקהל היעד שלנו, אך למרות זאת רבים מאותם אנשים שיצפו בפרסומת או יאזינו לה היא לא תהיה רלוונטית עבורם ולכך לפייסבוק יש פתרון עבור המפרסמים. הסברנו לכם קודם לכן שפייסבוק לאור הפרטים שנתתם לה ברגע שנרשמתם לרשת החברתית יודעת לבצע פילוח שוק די יעיל על פי מאפיינים דמוגרפיים וגם על פי ממאפיינים אחרים כמו תחומי עניין באמצעות דפים ועמודים שעשיתם להם לייק ובכך לתייג אתכם. המפרסמים מנצלים את האפיון הזה של פייסבוק וכאשר הם רוצים שפרסומת מסויימות תגיע לקהל יעד מסויים היא מגדירה אותו ופייסבוק יודעת בדיוק כיצד להראות לאותו קהל יעד שהוגדר את אותה פרסומת, מודעה או פוסט. 
  3. רימרקטינג בפייסבוק – מעבר לפילוח השוק האפקטיבי של פייסבוק היא גם יודעת לבצע רימרקטינג בהתאם לצורך ובהתאם לקוד שנשתל אצלכם בפרופיל באם ביקרתם בעמוד מסויים היא יודעת להמשיך לפרסם אצלם את המוצר או השירות שהוגדר. במקרים רבים יעיל מאוד הרימרקטינג להנעה לפעולה חוזרת כמו למשל רכישה של מוצר שנעצרה באמצע או התעניינות בשירות מסויים. פייסבוק יודעת שלא סיימתם או ביצעתם את הרכישה וככל הנראה אם התעניינתם אז אתם נחשבים ללקוח פוטנציאלי ולכן תפרסם אצלכם את המוצר שוב ושוב.  
https://www.youtube.com/watch?v=57iPb3fptPE

מעבר לכל אותם יתרונות יש אולי חסרון אחד לפרסום בפייסבוק והוא ככל הנראה רק המחיר. פרסום בפייסבוק יכול להיות מאוד יקר בעיקר כאשר מדובר על תחומים בהם יש תחרות רבה והעלות של חשיפה או העלות פר קליק תהיה יקרה יותר.  פרט לזה ככל הנראה שאין חסרונות משעותיים לפרסום בתשלום בפייסבוק היות וכמעט כל עסק מצליח עושה את זה ומחקרים מראים כי יעילות הפרסום של גבוה מאוד. 

מה המחירים של פרסום ממומן בפייסבוק?

כמו בכל דבר גם כאשר מדובר על פרסום בתשלום בפייסבוק המחירים נגזרים מכוחות השוק של היצע וביקוש. כאשר הביקוש לפרסום בתחום מסויים הוא גבוה אז גם המחירים שלו יהיו גבוהים יותר מתחומים אחרים. באופן כללי המחירים של קליקים בפייסבוק ינועו לרוב בין חצי שקל לשני שקלים בעוד קמפיין של פרסום ינוע בין 300 ש״ח ועד עשרות אלפי שקלים לקמפיין כאשר ככל שנשקיע יותר כסף כך החשיפה שלנו תהיה גדולה יותר. כאשר מתחילים קמפיין פרסום בפייסבוק חשוב מאוד לנהל אותו באמצעות הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק על מנת לוודא שיעילות הפרסום היא אכן רלוונטית או האם צריך לשנות משהו תוך כדי הקמפיין, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה. בדרך כלל חברה קטנה תשקיע בפרסום בפייסבוק בממוצע בין 1,000-2,000 שקלים בחודש, חברה בינונית תשקיע בין 3,000-6,000 שקלים בחודש בעוד חברה גדולה תשקיע בין 5,000-20,000 שקלים בחודש. חשוב לזכור שלא מדובר באפיק הפרסום הדיגיטלי היחידה וכי יש עוד אפיקי פרסום רבים כמו למשל קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, שיווק ופרסום באינסטגרם, פרסום ביוטיוב ועוד. 

מסך מחשב עם נתונים

האם כדאי להשתמש בשירותים של חברת דיגיטל בקמפיין שיווק בפייסבוק או לעשות זאת בעצמנו?

נתחיל מהסוף, בהחלט אפשרי לעשות קמפיין פרסום בפייסבוק בעצמנו אבל על מנת שנוכל לעשות זאת בצורה יעילה ואיכותית עלינו ללמוד את התחום מלמטה למעלה בצורה הרצינית ביותר שנוכל כיוון שיש מלא תחומים שעלינו להבין בהם כמו פוסטים, עמודי נחיתה, מודעות, רימרקטינג, קהל יעד וכדומה. בנוסף, מדובר בתחום דינמי שמשתנה כל הזמן ולכן עלינו להיות עם האצבע על הדופק ולבצע את ההתאמות בהתאם לאותם שינויים. דבר נוסף שמאוד חשוב בקידום עצמי הוא כל הנושא של האלגוריתם של פייסבוק ושל גוגל מול פייסבוק. עלינו להכיר את האלגוריתם הזה כמו שצריך ולדעת בדיוק איך הוא פועל ומה הוא בודק. 

אם אנחנו רוצים שהקמפיין יבוצע בצורה מקצועית וינהל אותה מישהו שמתמחה בכל תחום הדיגיטל בדגש על קמפיינים של פייסבוק, מבין בכל הדברים שציינו קודם לכן ויודע כיצד לנהל קמפיין מצליח שמביא תוצאות כדאי מאוד שנבחר בחברה של שיווק דיגיטלי שתנהל לנו את הקמפיין. תוך כדי הקמפיין בפייסבוק ניתן לעשות כל מיני התאמות בעזרת הכלי לניהול קמפיינים שלהם ואת זה יעשה בצורה הטובה ביותר איש מקצוע מהתחום. השכר של חברה שתנהל לכם את הקמפיין בדרך כלל יהיה שכר טרחה שינוע סביב העשרים אחוז או מחיר קבוע במידה ותקציב הקמפיין הוא גבוה. 

לפרטים נוספים אודות פרסום בפייסבוק ובדיגיטל, צרו איתנו קשר ונשמח להעניק לכם מידע רלוונטי עבור העסק שלכם. קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל. מקצועיות, ניסיון והקמת קמפיינים בהתאמה אישית הם המומחיות שלנו בין אם מדובר בהקמת אתר, קידום אורגני וממומן בגוגל, קידום ופרסום ברשתות החברתיות ועוד. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו