איך מפרסמים בפייסבוק ב-7 שלבים פשוטים?

איך מפרסמים בפייסבוק ב-7 שלבים פשוטים?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

מעל למחצית מהישראלים פתחו פרופיל בפייסבוק. בממוצע, המשתמשים נכנסים לאפליקציה או לאתר שמונה פעמים ביום ומבלים בו בכל פעם כעשרים דקות. בעלי עסקים אשר רוצים להגיע לקהל הגדול שכבר נמצא ברשת החברתית יכולים לשאול מפרסמים בפייסבוק בתשלום?

לוגו פייסבוק

בשורה התחתונה אפשר לראות כי המערכת של פייסבוק פשוטה יחסית לפרסום וכמעט כל אחד יכול בקליק לשלם כסף ולקדם פוסט זה או אחר. המערכת עצמה נראית פשוטה, אך החוכמה היא לא לשלם כסף אלא לראות תוצאות. לכן, השאלה הנכונה לשאול היא “איך לפרסם בפייסבוק ולהביא לקוחות?” ועליה נענה בכתבה זו.

איך לא לפרסם בפייסבוק?

רגע לפני שנצלול ונכיר טוב יותר את האפשרויות של פייסבוק כאמצעי נפלא להבאת לקוחות חדשים לעסק, הנה רשימת הדברים שאנחנו לא רוצים לעשות ושעלולה לגרום לנו להפסד כספים ללא תמורה:

בוסט פוסט

הדרך ה”קלה” ביותר לפרסם בפייסבוק היא ללחוץ על כפתור ה”בוסט” ולתת למערכת לעשות את שלה. בדרך כלל המערכת תיזום הצעה שתכלול כמה כסף “כדאי” לנו להשקיע והיא מראה לנו לכמה אנשים נוכל להגיע. הבעיה בפרסום שכזה היא שלא באמת מדובר בפרסום. ללא תכנון מוקדם ובניית הקהל, הסיכוי שתהיה ל”בוסט” השפעה על העסק שלנו – קטן ביותר.
אלו מאיתנו שכן רוצים לחשוף פוסטים לקהל רחב יותר יכולים לעשות זאת, רק לאחר תכנון נכון. חשוב שיהיו תכנים קודמים בדף, לבנות את הקהל על ידי יצירת הגדרות, להטמיע פיקסל (תכף נפרט) ולהשקיע בפוסט המפורסם.

ראו גם: חברת פרסום בפייסבוק

 

פניה לכולם

אחד היתרונות של פרסום דיגיטלי ובפרט בפלטפורמת פייסבוק הוא היכולת שלנו לפנות לקהל שרלוונטי לעסק שלנו. ניסיונות לפנות לכולם עלולים להתגלות במהרה כיקרים ולא יעילים. במקרה זה “תפסת מרובה – לא תפסת” הוא משפט רלוונטי.
כחלק מתהליך הפרסום בפייסבוק יש “לבנות קהל”. חשוב מאד להבין מיהו הקהל האידאלי של העסק ולאחר מכן להגדיר אותו במערכת כדי להצליח להגיע אליו.

מכירה מהירה

אין תענוג גדול יותר למכירה ללא מאמץ. רבים מאלו ששואלים איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום רוצים רק למכור מוצרים. בפועל, חשוב להבין שהמשתמשים גולשים בפייסבוק כדי ליהנות ולא כדי לקנות. לכן, תהליך המכירה צריך להיות חכם ועדין. ניסיונות להציע הצעת קניה מהירה בצורה שלא רלוונטית לקהל, יתגלו כמאכזבים.
במקום להציע מוצר או שירות שלא בטוח שגולשים בפייסבוק מעוניינים בו, יש למצוא מה כן יעניין אותם ולחשוב על יצירת משפך שיווקי. התייחסות לפרסום כאל קמפיין רציני יכולה להוביל את הגולשים לעסק כשהם מוכנים ליצירת קשר אמיתי.

ראו גם: מדריך רימרקטינג בפייסבוק

פרסום בטאבולה

איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום ומגיעים לתוצאות?

ישנן מספר עבודות הכנה שיש לעשות כדי לפרסם ולהגיע לתוצאות. לאחר מכן מדובר על מערכת שלוקחת אותנו שלב אחר שלב ועלינו למלא אחר ההוראות. לפני שנתחיל לפרסם כדאי שנגדיר את המטרה שלנו. זה נכון לכל מהלך פרסומי ושיווקי ולא רק לפייסבוק ובלעדיו יהיה לנו קשה לדעת האם השגנו את מה שרצינו. לאחר הגדרת המטרה נעשה את הפעולות הבאות:

נגדיר את קהל היעד

רובנו נכיר את הקהל שלנו ועדיין, כדאי שנגדיר אותו ונדע מה הגיל שלו, שמהם תחומי העניין שלו, האם הוא מסתובב בקבוצות מסוימות בפייסבוק והאם ישנם מאפיינים שמשותפים לו.

נקבע את התקציב

אנחנו לא רוצים לצאת לדרך בלי שאנחנו יודעים מה התקציב שנרצה להשקיע. המערכת תאפשר לנו להגדיר תקציב ליום או לתקופה. באופן כללי, עדיף להגדיר את התקציב היומי בהתאם למה שנרצה להוציא לאורך התקופה. עם הזמן אפשר לשנות את הנתון הזה וכמובן ניתן גם להפסיק את הקמפיין.

נכין מודעה

ישנם שני חלקים במודעה שנרצה לשים עליהם דגש. האחד הוא הטקסט והשני הוא התמונה. שניהם חייבים להיות מושלמים, מושכים ולדבר אל הקהל שלנו. תמונה טובה תגרום לאנשים לעצור על המודעה וכתיבה מושכת תגרום להם לקליקים.

 

פתיחת קמפיין פייסבוק

לאחר שביצענו את עבודות ההכנה ואנחנו יודעים למי אנחנו רוצים להגיע ומה להציע לו, אנחנו יכולים להיכנס אל מערכת הפרסום של פייסבוק. כדאי לדעת כי הפרסום מתבצע בשם דף עסקי ולא בשם פרטי או קבוצה. אלו מאיתנו שלא מחזיקים עדיין בדף עסקי, יצטרכו לפתוח אחד.

פעולה זו נשמעת פשוטה (והיא לוקחת שניות ספורות) אך חשוב לבחור את השם הנכון שייצג את העסק. נקודה נוספת שכדאי לדעת היא שניתן לפרסם בפייסבוק בתשלום בכרטיס אשראי בלבד. ברגע שאנחנו רוצים להתחיל לפרסם, נבצע את הפעולות הבאות:

  • ניגש לדף העסקי ונלחץ על “יצירת מודעה” (Create Ad).
  • נגדיר את סוג הפרסום המועדף עלינו. בין היתר נוכל לבחור בין “הגדלת מעורבות” לבין “המרות”. כל קמפיין מכוון לתוצאה אחרת ובהתאם נבחר את הסוג שלו.
  • נציין את שם הקמפיין – לצורך מעקב והתנהלות שלנו. מומלץ לתת שם שנוכל להבין אותו ובמה מדובר ולא לבחור במספר או שם כללי.
  • נבחר את הקהל שלנו. פייסבוק יאפשר לנו להגדיר את גיל הקהל, אזור המגורים (או ביקור באזור מסוים) ומאפיינים נוספים.
  • נציין באילו פלטפורמות אנחנו רוצים לפרסם כאשר מתוך המערכת של פייסבוק אנחנו יכולים לפרסם גם באינסטגרם.
  • נגדיר את התקציב. מומלץ לבחור תקציב יומי ובשקלים כדי שנוכל לדעת בדיוק למה לצפות. בשלב זה נוכל גם לבחור האם להתחיל ולהפסיק את הקמפיין בתאריכים ספציפיים.
  • נוסיף את המודעה ואת התמונה ונשלח לאישור של פייסבוק ולאחר עליית המודעה נוכל לעקוב אחר התוצאות, לבצע שינויים ולהריץ מודעות נוספות במקביל.

ראו גם: פתיחת קמפיין באינסטגרם

לעבוד עם מומחים בתחום הפייסבוק

אף אחד מאיתנו לא היה מפרסם בטלוויזיה ללא משרד פרסום. לכן אין כל סיבה לפרסם בפייסבוק באופן עצמאי ולעשות ניסיונות. לתשובה איך מפרסמים בפייסבוק בתשלום ומגיעים לתוצאות מעולות יש תשובה ואנחנו, בירדן דיגיטל נשמח לענות עליה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו