אפיון חווית משתמש – למה זה חשוב ואיזה אפקט יש לכך על המוצר הסופי

אפיון חווית משתמש – למה זה חשוב ואיזה אפקט יש לכך על המוצר הסופי

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

כשמפתחים ומעצבים עובדים על פיתוח מוצר מסוים, המטרה שלהם היא לא רק לייצר ולשווק מוצר עם כל הפונקציות והפיתוחים הרלוונטיים עבורו, אלא מטרתם היא שהמוצר ישרת את המשתמשים בו בצורה הטובה ביותר. הן מבחינת התוצר שהוא יכול לייצר והן מבחינת נוחות ויעילות השימוש בו.

לכן, מפתחים ומעצבים מקפידים על מה שמוכר בז’רגון המקצועי בשם “אפיון חווית משתמש”. הכוונה היא לאפיין את צרכי המשתמש במוצר, להבין באיזו דרך יהיה נכון ונוח למשתמש לעבוד עם המוצר ובהתאם לכך לפתח ולעצב אותו בצורתו הסופית. ככל שחווית המשתמש במוצר תהיה טובה יותר, ומתוך הנחה שהמוצר אכן יכלול את הפונקציות הרלוונטיות ויעשה את עבודתו, כך גדלים הסיכויים שיהיה קל יותר למכור אותו לקהל היעד.

למה זה חשוב ועל מה זה משפיע

לפני שנסביר איך אפיון חווית משתמש מתבצע בפועל, ואיזה אפקט יש לו על התוצר הסופי, קרי על האופן בו המוצר מעוצב ומפותח, נסביר למה זה בכלל חשוב ועל מה האפיון יכול להשפיע.

כשעובדים על פיתוח מוצר, בכל תחום שהוא, בוודאי כשמדובר על אתרי אינטרנט, תוכנות או מערכות ניהול או כל מוצר מחשוב אחר, לא תהיה משמעות למוצר אם המשתמשים שאמורים לעשות בו שימוש לא יוכלו לעבוד איתו בצורה נוחה, יעילה ופשוטה. תהליך העבודה שלהם ייפגע אם המוצר לא יוכל לספק להם חווית שימוש כפי שהם מצפים לקבל. אם כך יהיה, סביר להניח שהם יבחרו לעבוד עם מוצרים אחרים.

לכן, מי שאחראי על תהליך הפיתוח והעיצוב, ילמדו היטב את כל ההיבטים הקשורים לאפיון צרכי המשתמש, ילמדו מה בדיוק הוא צריך, איך אפשר לספק לו את זה, ואיך אפשר לעצב את המוצר באופן כזה שהוא יוכל לגשת לכל דבר בצורה מהירה ונוחה. החל מכפתורים, פונקציות פעולה, חיפוש, פרמטרים ועוד.

הביצוע יהיה אך ורק אחרי מחקר מקיף, הן של צרכי המשתמש עצמו, הן של האמצעים העומדים לרשות המעצבים והמפתחים והן של משאבי המערכת, זאת על מנת לדעת במה אפשר להשתמש ובמה לא.

כיצד אפיון חווית המשתמש משפיע על המוצר הסופי

תהליך האפיון, מעבר לכל הנושא של מחקר מקדים, כולל כמובן יצירת סקיצות והצגת דגמים שונים מתוך כוונה לאפשר ללקוח לבחור את המוצר הסופי הטוב ביותר עבורו.

ברגע שהתהליך מסתיים, אז יהיה ניתן לראות כיצד חווית המשתמש משפיעה על המוצר, הן מבחינת שימוש והן מבחינת עיצוב. התוצר הסופי אמור להיות כזה, שהמשתמש ייגש אליו, והוא יכול לעבוד עם המערכת כפי שהוא מצפה. היא אמורה לעבוד בצורה מהירה, קלה, לאפשר לו לבצע פעולות, לקבל פידבקים, ולהשיג תוצרים איכותיים. התוצאה הסופית אמורה להציג מוצג אשר מעוצב בצורה יפה, מעודכנת ורלוונטית.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו