אתר וורדפרס או אתר בוויקס? מדוע כדאי לעבור (שוב) לוורדפרס?

אתר וורדפרס או אתר בוויקס? מדוע כדאי לעבור (שוב) לוורדפרס?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אתר וורדפס או אתר וויקס – ההתלבטות הנצחית של כל בעל עסקים שלא מתעסק ביום יום שלו בתחום הדיגיטל או האתרים. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות הללו, נבין את ההבדלים המהותיים בין השניים ולבסוף נבין מדוע כדאי לעבור לוורדפרס. המאמר מובא כשירות מטעם webgate.co.il המספקת שירותי אחסון וורדפרס בכל גודל על גבי תשתית ענן בישראל.

וורדפרס או וויקס – התאמה אישית

בין השניים וורדפרס מעניקה את יכולת הגמישות וההתאמה האישית הכי טובה, הסיבה לכך היא כיוון שלוורדפס יש אינספור פלאגינים הנמצאים ברשת המאפשרים את השינויים שכל אחד רוצה בעבור העסק שלו. דבר זה מתאפשר כיוון שרוב אתרי האינטרנט היום בנויים באמצעות וורדפרס, יתרון זה מושך אליו הרבה אנשים ואיתם מתכנתים שרוצים לשפר את האתרים שלהם באמצעות פלאגינים שעליהם נרחיב בהמשך.

טמפלייטים ותבניות

גם Wix וגם וורדפרס מציעים מגוון נושאים ותבניות ליצירת אתר אינטרנט.

WIX – מציעה מבחר של תבניות חינמיות וגם תבניות פרימיום שניתן לבצע בהן התאמה אישית באמצעות עורך הגרירה ואלמנטי העיצוב של הפלטפורמה. תבניות הפרימיום מציעות בדרך כלל איכות גבוהה יותר ואפשרויות עיצוב מגוונות יותר.

וורדפרס – מציעה גם תבניות חינמיות ותבניות פרימיום, כמו גם את היכולת להשתמש בערכות נושא ותבניות חיצוניות או ליצור ערכת נושא מותאמת אישית באמצעות קוד. עם וורדפרס, יש לך מבחר רחב יותר של ערכות נושא ותבניות לבחירה.

פלאגינים

Wix – מציעה מבחר כלים הנקראים פלאגינים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את האתר עם פלאגינים אלו מאפשרים פונקציואנליות נוספת בתוך האתרים – כל פלאגין את הפונקציונאליות שלו. לדוגמא:

  • טופס צור קשר.
  • הזמנות אונליין.
  • אינטגרציה של המדיה חברתית.

הכלים זמינים דרך שוק האפליקציות של Wix וניתן להתקין אותם בקלות באתר. חלק מהכלים ניתנים לשימוש בחינם, בעוד שאחרים דורשים תשלום.

וורדפס – קיימת ספריית כלים הנקראים פלאגינים שניתן להשתמש בהם כדי להוסיף תכונות ופונקציונליות שונות לאתר שלך. ישנם אלפי פלאגין חינמיים ופרמיום זמינים, כולל אפשרויות:

  • טופס צור קשר.
  • אתר מסחר.
  • פלאגינים שמתאימים ל- SEO.

לוורדפרס יש קהילת מפתחים גדולה, מה שאומר שיש רמה גבוהה של תמיכה ועדכונים זמינים עבור התוספים.

קוד מותאם אישית

בניגוד למה שנהוג לחשוב, ניתן להשתמש ב-HTML ו-CSS מותאמים אישית עם Wix. עושים זאת באמצעות מה ש-Wix מכנה אלמנט מותאם אישית. עם זאת, זה לא יספק תמיכה באלמנטים מותאמים אישית שלא תוכננו על ידי Wix.

וורדפרס, לעומת זאת, מאפשרת לך להשתמש ב-HTML ,CSS ו-JavaScript מותאמים אישית באתר שלך ללא הגבלה. ניתן להשתמש בשפות אלה כדי להתאים אישית את העיצוב והפונקציונליות של האתר שלך מעבר למה שזמין דרך ערכות נושא ותוספות.

אם אתם מכירים איך לעבוד עם קוד, זה יכול לתת מידה רבה של שליטה וגמישות על המראה האתר. עם זאת, חשוב לציין ששימוש בקוד מותאם אישית דורש רמה מסוימת של ידע ומיומנות, והוא לא מתאים לכל אחד.

במה יותר קל להשתמש?

מבחינת נוחות השימוש, Wix נחשבת בדרך כלל ליותר ידידותית למשתמש מוורדפרס. Wix היא פלטפורמה לבניית אתרים המשתמשת בכלי גרירה ושחרור ותבניות מעוצבות מראש, מה שמקל על כל אחד ליצור אתר בעל מראה מקצועי ללא כל ידע בקידוד.

וורדפרס, לעומת זאת, היא מערכת ניהול תוכן שדורשת רמה מסוימת של ידע טכני על מנת להשתמש בצורה יעילה. אמנם ניתן להשתמש בוורדפרס מבלי לדעת כיצד לקודד, אך ייתכן שיהיה לך קשה יותר להתאים אישית את האתר שלך מעבר לאפשרויות הניתנות על ידי ערכות נושא ותוספים.

בקיצור, קלות השימוש תהיה תלויה בצרכים ובכישורים הספציפיים של האדם. אם קיים צורך בפלטפורמה פשוטה המאפשרת לך ליצור אתר במהירות ובקלות, ללא כל ידע בקידוד, Wix עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. עם זאת, אם קיימת נכונות להשקיע את הזמן והמאמץ כדי ללמוד כיצד להשתמש בוורדפרס, או אם יש צרכים ספציפיים הדורשים אפשרויות התאמה אישית מתקדמות יותר, זו יכולה להיות פלטפורמה חזקה וגמישה יותר.

בילדרים

פלטפורמת וויקס – מציעה אפשרויות של בנייה ע”י גרירה ושחרור של אלמנטים.

וורדפרס – ישנם תוספים המאפשרים זאת.

מקומות שניתן ללמוד מהם

וויקס – המון הדרכות וסרטונים הכוללים גם מרכז תמיכה עם שאלות ותשובות.

וורדפרס – יש מדריך רחב שנקרא וורדפרס קודקס שיש בו הכל, בנוסף לכך יש קהילה ענקית שבונה אתרים עם וורדפס שמוכנים לעזור בכל שאלה.

שירות לקוחות

בוויקס – קיים שירות לקוחות 24/7 ומי שברמת ה-VIP מקבל עדיפות.

בוורדפרס – עיקר העזרה מסתמכת על הקהילה שנבנתה ועל סרטוני ההדרכה.

לסיכום מה עדיף וורדפרס או וויקס?

אם אתם מחפשים גמישות בשביל קידום אתרים או בשביל בניית האתר נמליץ לכם על אתר וורדפס. להלן סיכום היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטופורמות.

וורדפרס

  • עלות – חינם.
  • צריך בשביל האתר אחסון וורדפרס בנפרד – ניתן למצוא חברת אחסון החל מ-10$ לחודש.
  • ניתן לעשות בו הרבה דברים בהתאמה אישית.
  • מצריך למידה כלשהי על מנת לתפעל אותו.
  • קיימים אלפי תוספים רובם בחינם שמאפשרים לעשות באתרים מה שרק רוצים.
  • ערכות נושא חינמיות + אפשר לרכוש.

וויקס

  • מנוי חודשי.
  • המנוי שמשלמים באופן חודשי כולל גם את אחסון האתר.
  • קל לשימוש – לא מצריך המון ידע מקדים.
  • לא ניתן לשנות באתר המון דברים.
  • קיימת תוכנית חינמית אך המודל העסקי תלוי בפרסומות.
  • עלות – בין 15$ ל-149$ לאתר תדמית ובין 25$ ל-149$ לאתר מסחר.
  • כמות האחסון של אתר וויקס היא מוגבלת
  • מקבלים טמפלייט בחינם.
וויקס וורדפרס
עלויות 149$ לשנה חינם
טמפלייטים חינמיים יש יש
תמיכה 24 שעות ביממה קהילה ומדריכים
קוד פתוח לא כן
פלאגינים אין יש
דומיין בחינם לשנה הראשונה יש תלוי באחסון
אחסון יש צריך לשלם בנפרד

אחסון וורדפרס

אם בחרתם באתר וורדפרס אתם גם תצטרכו חברת אחסון וורדפס שתאחסן את האתר אצלה ותיתן מענה לכל הבעיות שעלולות להופיע. בוובגייט תקבלו אחסון וורדפרס בין 33- 75 שקלים בחודש כולל מע”מ שיכללו בפנים גם תעודת SSL, גם שרתים שהם בארץ שיגרמו לאתר שלכם להיות מהיר יותר, גם ניהול וורדפרס וגם שטח אחסון ללא הגבלה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו