כל מה שצריך לדעת על טירגוט בפייסבוק: יתרונות, טיפים ואיך לעשות?

כל מה שצריך לדעת על טירגוט בפייסבוק: יתרונות, טיפים ואיך לעשות?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

קמפיין ממומן בפייסבוק צריך להביא קודם כול לקוחות. כאשר כסף יוצא מהעסק לטובת פרסום, הפעולה המתבצעת צריכה להיות משתלמת והרווח חייב להיות גדול יותר מההשקעה. כיצד טירגוט בפייסבוק קשור לכל זה? מיד נבדוק.

לוגו פייסבוק

ישנן מערכות פרסום שונות באינטרנט, אחת מהן היא של פייסבוק והיא מביאה מספר יתרונות בולטים. הפלטפורמה אוספת נתונים על קהל המשתמשים שלה והיא מציעה לנו, המפרסמים בתשלום, למקד את המאמצים והמשאבים שלנו באנשים שרלוונטיים לעסק.

חשיבות הטירגוט בפייסבוק

כל עסק שמחליט להשקיע את כספיו בפרסום ממומן בפייסבוק, צריך להכיר את היכולות של המערכת ולזכור שהמטרה הראשונה היא להרוויח על ההשקעה. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על הצלחת הקמפיין ואחד מהם הוא פניה אל הקהל הנכון או במילים אחרות – טירגוט בפייסבוק.

טירגוט (מלשון Target) משמעותו לסמן את קהל היעד. לסמן למי אנחנו רוצים לפנות עם הפרסום שלנו. פניה אל כל האנשים באשר הם אינה חכמה כיוון שהיא גורמת לנו לפנות גם לאנשים שלא יכולים, לא רוצים או לא קשורים לעסק שלנו. כדאי לשים לב כי גם מפרסמים גדולים בעלי תקציבי ענק מתאימים עצמם ליעד ואם הם עושים זאת, בוודאי שגם אנחנו נרצה לפעול באותה הדרך.
במקום לפנות לכולם, מערכת הפרסום מאפשרת לנו לפנות לאנשים שיכולים להפוך ללקוחות שלנו. אנחנו אמורים להכיר את קהל היעד שלנו ואם אנחנו עוד לא יודעים מהם המאפיינים שלו, נוכל להשתמש בכלים של פייסבוק כדי להכיר אותו לעומק. המודעה שלנו צריכה להיות ממוקדת ולקלוע ישירות לקהל.
ראו גם: פרסום ממומן בפייסבוק

 

הקהל “הכי ברור”

כמעט כל עסק שניסה לקדם את עצמו בתשלום הגדיר את הקהל שלו על פי נתוני גיל, מיקום וייתכן שגם מגדר. רוב העסקים יודעים פחות או יותר בני כמה הלקוחות שלהם (או הלקוחות הפוטנציאליים), אם הם נמצאים באזור מסוים הם יוכלו להגדיר פניה לאנשים מאותו אזור ואם יש צורך בכך, אפשר להחליט אם לפנות לגברים או לנשים או לכולם.
זהו הטירגוט הפשוט ביותר. כלומר, הוא חשוב ויש לו מטרה, אך הוא לא תמיד מספיק. חשוב מאד להכיר את הקהל ולנצל את היכולות של המערכת בצורה הטובה ביותר. אלו מאיתנו שמסתפקים בהגדרות הבסיסיות בלבד, עלולים שלא לנצל את התקציב שלהם בדרך המיטבית.

טירגוט בפייסבוק – השלב הבא

אף על פי שפייסבוק מציעה פלטפורמת פרסום נגישה ודי נוחה, היא מציעה גם פיצ’רים מורכבים וחכמים שכדאי להכיר. המטרה שלנו צריכה להיות להגיע לקהל הטוב ביותר עבורנו, זה שיתעניין בנו, במוצרים או בשירות שלנו ונעשה זאת על ידי הגדרת המאפיינים באופן מדויק ככל האפשר.
ראו גם: מדריך פרסום באינסטגרם

שיווק דיגיטלי גלובלי

מחקר כללי בפייסבוק

אם בעבר היינו צריכים להשתמש בקבוצות מיקוד כדי להבין מי הקהל שלנו ומה מעניין אותו, היום האינטרנט מספק לנו מידע רב. אנחנו יכולים לבצע מספר פעולות שיעזרו לנו לדעת טוב יותר למי לפנות. לצורך ההדגמה ניקח עסק בתחום ייעוץ המשכנתאות. עסק שכזה יכול לבדוק בפייסבוק מה מעניין אנשים, לחפש קבוצות שעוסקות בנושא המשכנתאות ולראות מה אנשים שואלים, באילו גילאים הם ואפילו לבדוק באילו דפים הם פעילים.
כניסה לתוך קבוצות ודפים בנושא משכנתאות, ייעוץ כלכלי ודומיהן, יאפשר לעסק שכזה לדעת מה אנשים שואלים, מה הם מחפשים, על מה הם לוחצים “לייק” וגם את המאפיינים הכלליים: גיל, מגדר ואזור בארץ. בדיקה מקיפה יכולה להצביע על נתונים רבים שיכולים להיות רלוונטיים לקמפיין. למשל, יכול להיות שרוב אלו שמתעניינים במשכנתא מתעניינים גם בעיצוב הבית ונתון זה יכול לעזור לטירגוט יעיל.

בדיקת הנכס האישי

אלו מאיתנו אשר מפעילים דף עסקי זה זמן מה ולא פותחים אותו בצמוד לתחילת הקמפיין, יוכלו לנתח את התגובות בדף עצמו. המערכת מספקת מידע על גיל המשתמשים, מגדר ונתונים סטטיסטיים שעוזרים בהחלטות טירגוט.
אם הדף אינו פעיל, אין בו לייקים או שהוא חדש, יהיה קשה לנתח את הנתונים ולא יהיה אפשר להסתמך עליהם. במקרה כזה, הניתוח ברחבי הפייסבוק יהיה היעיל ביותר.

 

טירגוט בפייסבוק – דיוק שמוביל לתוצאות

ככל שההגדרה של הקהל מדויקת יותר כך התוצאות טובות יותר. תוצאות טובות משמעותן ניצול של הכספים ורווח. בסופו של דבר המטרה היא להשקיע כסף בפרסום כדי לראות תוצאות ובפייסבוק ניתן לראות אותן תוך זמן קצר. אחד הגורמים המשפיעים הוא כמובן הטירגוט.

מאפיינים אישיים

ציינו כי המאפיינים האישיים הם הברורים מאיליו, אך אין להתעלם מהם. בשלב הראשון כדאי לסנן את הקהל על פי גיל היעד, מגדר (אם יש צורך בכך) ואם מדובר בעסק מקומי, להתייחס למיקום גיאוגרפי. חשוב לשים לב כי המערכת מאפשר להגדיר אנשים שגרים במקום ובאנשים שמבקרים במקום ולכל עסק מתאימה הגדרה שונה. בחלק זה יש להגדיר גם את השפה אם כי בישראל לא תמיד כדאי להשתמש באפשרות זו (רבים בוחרים בגרסה באנגלית וכותבים את שמם באנגלית והדבר עלול לגרום לפספוס שלהם).

בניית אסטרטגיה דיגיטלית

תחומי עניין

המשתמשים מביעים את תחומי העניין שלהם ומערכת הפרסום של פייסבוק יודעת לזהות זאת. כמפרסמים, עלינו להבין מה עוד מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. אם נבחן את הדוגמה של ייעוץ משכנתאות, יתכן והלקוחות שלנו מתעניינים גם בבניה, עיצוב לבית ותחומים נוספים. ככל שנדע מהם תחומי העניין של הלקוחות שלנו כך הסיכוי שנקלע בפרסום גבוה.
ראו גם: מה זה רימרקטינג בפייסבוק?

פניה לאוהדים או להפך

אנשים אשר אוהבים את הדף שלנו כבר נחשפו אליו. אנחנו יכולים להחליט האם אנחנו רוצים לפרסם לקהל שכבר מכיר אותנו, שעשה לנו לייק או רק למי שלא מכיר אותנו או שניהם. כמו כן, נוכל לקבוע האם לטרגט קהל שמחובר אלינו באינסטגרם ואפשרויות נוספות. ישנם יתרונות וחסרונות לפרסום לקהל שמכיר אותנו ובכל מקרה, הפרסום צריך להיות שונה לעומת קהל שמעולם לא שמע עלינו.

ליצור קהל

יש לנו אפשרות “לבנות קהל”. האלגוריתם של פייסבוק לומד עלינו ועל הקהל שלנו כל הזמן והוא מאפשר לנו כבר בשלב הראשון לפנות לקהל בהתאמה אישית. אנחנו יכולים לפנות באופן ישיר לאנשים שיש לנו את כתובת האימייל שלהם או פרטים אישיים אחרים.
בנוסף, אנחנו יכולים לבצע קמפיין רימרקטינג תוך שימוש בפיקסל של פייסבוק באתר. על הפיקסל כתבתי בנפרד ואכתוב בקצרה כי מדובר על קוד שמיועד לשתילה באתר, בדף הנחיתה או בכל נכס דיגיטלי עצמאי. אותו קוד יודע לאסוף נתונים ולהשתמש בהם כדי למקד את הפרסום לקהל היעד.

 

החלטה למי לא לפנות

כפי שפייסבוק מאפשר לנו לבחור למי אנחנו כן רוצים לפנות עם המודעה, כך גם עומדת בפנינו האפשרות להחליט למי אנחנו לא מעוניינים לפנות. אנחנו יכולים לקבוע כי אנחנו לא רוצים לפנות לאנשים שכבר נחשפו אלינו, אנשים שמתגוררים במקומות מסוימים, אנשים בגיל מסוים ועוד.
אם אנחנו יודעים שישנם אזורים שאנחנו לא יכולים לספק בהם שירות, אנחנו צריכים לציין זאת כיוון שאנחנו לא רוצים לשלם כסף על לידים (או חשיפה) של אנשים שלא נוכל לעמוד לרשותם. כפי שחשוב להכיר את הקהל שלנו, כדאי גם לדעת מי לא הקהל שלנו.

פניה לקהלים שונים

לאחר שהבנו כי אנחנו יכולים לפנות לקהל הכי רלוונטי עבורנו, יכול להיות שנגיד שיש לנו מספר קהלים שאנחנו יכולים לפנות אליהם. יכול להיות שהעסק שלנו פונה גם לצעירים וגם למבוגרים. יכול להיות שאנחנו מספקים שירות ארצי ועוד. אם כך הדבר, מומלץ שלא להתפרס יותר מדי עם מודעה אחת אלא לעשות מספר מודעות ולפנות לקהלים שונים.
ככל שהמודעה שלנו פונה לאנשים הרלוונטיים יותר כך הסיכוי שהיא תיגע בהם – עולה. אנחנו יכולים להפיק יותר מאשר מודעה אחת וכדאי לנצל זאת ולפנות אל האנשים המתאימים ביותר עבורנו. פרסום בפייסבוק דורש יצירתיות, הבנה של המערכת ומעקב מתמיד אחר הקמפיין.

חברת דיגטל ופרסום בפייסבוק

טירגוט בפרסום בפייסבוק

הפרסום בדיגיטל שונה מהפרסום במדיה המסורתית ולכן הוא מתאים יותר לעסקים קטנים וגדולים. רוב המותגים נמצאים בפייסבוק, משקיעים בקידום אורגני ובפרסום ממומן. עסקים קטנים יכולים להתחיל לפרסם בעלויות נמוכות יותר ובהתחייבות מינימלית. הפרסום יכול להתבצע למטרות שונות: הגדלת קהל העוקבים, מכירה, איסוף לידים ועוד.
עם זאת, גם בפרסום עסקים בפייסבוק אין הבטחות להצלחה וחוסר ידע יכול להוביל לבזבוז התקציב ללא קבלת תוצאות. זוהי נקודה חשובה מאד ויש להשקיע בכל ההיבטים של הפרסום, לפני ובזמן שהמודעה רצה (וישנו חיוב תשלום). בירדן דיגיטל אנו מקפידים לשבת עם כל לקוח ולבנות את האסטרטגיה הנכונה ביותר להבאת לקוחות מהרשת. נשמח לשמוע ממך, על הציפיות שלך ולראות כיצד נוכל להעלות את העסק שלך למעלה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו