כל מה שצריך לדעת לפני התחלת לימודי שיווק דיגיטלי

כל מה שצריך לדעת לפני התחלת לימודי שיווק דיגיטלי

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

המהפכה התקשורתית והאינטרנטית גרמה לכך שחלק מהמקצועות הפכו ללא רלוונטיים (באופן מלא או חלקי) ובמקביל לכך נכנסו לעולמנו מקצועות שלא היו לפני כן: בוני אתרים, אנשי UI/UX, מתכנתים ואנשי שיווק. לימודי שיווק דיגיטלי פותחים את התלמידים לעולם מרתק והם יכולים להיות דריכת הרגע הראשונה באחד התחומים שהדרישה לו הולכת וגוברת.

חברת דיגטל ופרסום בפייסבוק

לימודי שיווק דיגיטלי מכילים בתוכם נושאים רבים אשר קשורים למדיה החדשה. הם יכולים להתמקד בתחום אחד ויכולים להיות לימודים כלליים עם נגיעות מכל נושא. בחירת המסלול המתאים יכולה להשפיע על העתיד וכדאי לבחון היטב את הסילבוס ולבדוק על מה ניתן דגש.

התחומים אותם מכסה השיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי מכסה מגוון רחב של תחומים כשהגורם המשיק לכולם הוא האינטרנט. משווקים בתחום יכולים להתמקצע בפלטפורמה ותחום אחד או יותר:

קידום אורגני

קידום אורגני או SEO (Search Engine Optimization) מיועד להביא את האתר למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל. ישנן משימות רבות ומגוונות שצריכות להתבצע באתר כדי שמנוע החיפוש יזהה אותו, יחליט שהוא רלוונטי לקהל ויציג אותו במקומות גבוהים.

מנוע החיפוש, גוגל, לא בדיוק מספר כיצד האלגוריתם עובד אך החברה מפרסמת עדכונים תקופתיים ונותנת לנו כלים לקידום. תהליך הקידום דורש ידע, התמדה וזיהוי של בעיות (באתר ומחוצה לו). לימודי שיווק דיגיטלי יכולים לתת את הכלים כדי להפוך למקדם טוב.
ראו גם: איך לקדם בגוגל?

שיווק במנועי החיפוש

הוא קידום ממומן במנועי החיפוש. לצד (או במקום) הקידום האורגני, האתר יכול להיות מקודם באופן ממומן. למעשה, מדובר על קניית פרסומות בתמורה לתשלום כאשר כל עוד התשלום מתבצע הפרסומות ממשיכות לרוץ.
שיווק שכזה יכול להישמע פשוט, אך בפועל הוא דורש עבודה במישורים רבים בו זמנית לרבות קופירייטינג של המודעה, טירגוט של קהל היעד ויש לבצע מעקב מתמיד אחר המודעה כדי לבדוק שהתוצאות המתקבלות אכן מתאימות לעסק. שיווק במנועי החיפוש חייב להיות יעיל ותוצאותיו צריכות לעלות על ההשקעה. נושא זה יכול לעמוד בפני עצמו או להיות חלק מלימודי השיווק בדיגיטל.
ראו גם: מדריך פרסום בגוגל

שיווק באמצעות תוכן

ככל שהאינטרנט מתפתח כך הסבלנות של הגולש יורדת והחשדנות שלו עולה. אחת הדרכים היעילות למשוך את הקהל אל העסק היא להשתמש בתוכן. תוכן כתוב אשר מפורסם בפלטפורמות שונות, שאינן האתר של העסק, יכול להביא בדיוק את הלקוחות הרלוונטיים.
בשיטה זו נכתבים תכנים מושכים ומעניינים ולאחר מכן הם מפורסמים באתרים שבהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים. הפרסום נעשה במקומות בולטים באתרים ואלו יהיו מסומנים תחת “תוכן שיווקי” או מילים דומות. נדרשת מיומנות גבוהה כדי לשווק באמצעות תוכן ואת התחום אפשר ללמוד במסגרת מסודרת.

פרסום ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות מעסיקות אותנו במשך שעות ביום. בין הפרסומים והעדכונים של החברים נמצאות גם פרסומות. ברור שהמטרה שלנו היא לראות את החברים שלנו ולכן פרסום טוב יהיה כזה שמצליח למשוך את תשומת הלב של הקהל, גורם לו לעצור ולהקליק על המודעה.
כדי להצליח לפרסם ולהביא תוצאות מעולות לעסק יש צורך לשלוט בגורמים רבים. יש צורך בקופירייטינג, תמונה מעולה (או סרטון), בחירה בקהל הנכון ועוד. נושא זה נלמד גם באקדמיה וגם במכללות וקורסים פרטיים קטנים. ניסיונות לפרסם ללא ידע מקדים עלולים לעלות הרבה מאד כסף.
ראו גם: מדריך פרסום בפייסבוק

שייוק דיגיטלי תוצאות

ניהול רשתות חברתיות

לצד מערכת הפרסום הממומן של הרשתות החברתיות, ישנו גם פרסום אורגני לחלוטין. הקמה של דף עסקי היא אחת הפעולות הפשוטות והקלות. תחזוקה שלו, יצירת עניין ומעורבות, היא משימה שדורשת מקצועיות. ניהול רשתות חברתיות כולל בתוכו יצירת סטטוסים, פרסומם, יצירת מעורבות ומענה לקהל.

יצירתיות רבה, הבנה של הקהל, ניתוח מתקדם ועוד גורמים קובעים האם הקהל יתחבר אל דף זה או אחר. לימודי שיווק דיגיטלי יכולים לכלול ניהול של הרשתות החברתיות והם יכולים להתמקד רק בכך. ישנם אנשי מקצוע רבים אשר אינם עוסקים בפעילות אחרת למעט קידום אורגני ויצירת דפים מעניינים ומושכים.
ראו גם: ניהול ופרסום באינסטגרם

שאלות נפוצות על לימודי שיווק דיגיטלי

אלו מאיתנו שרוצים לעשות שינוי בקריירה יכולים לשאול האם לימודי שיווק דיגיטלי מתאימים עבורם. גם בעלי עסקים אשר מעוניינים לקדם את העסק שלהם ברשת יכולים לתהות האם לימודים אלו יעזרו להם. השאלות הבאות עולות אצל רבים ומאירות על הנושא ועל הלימוד:

מיהו משווק דיגיטל?

איש שיווק אשר ההתמחות שלו היא בפלטפורמות הדיגיטליות הוא משווק דיגיטל. הוא יכול להתמחות בפרסום בפייסבוק, בגוגל, בשיווק ברשתות, קידום אורגני ועוד. אין לצאת מנקודת הנחה כי מי שמבצע את העבודה יכול לתת את מכלול הפתרונות אלא יש לברר מהי המומחיות של מי שנמצא מולנו. כמו כן, אלו שרוצים לשווק את העסק בפלטפורמות שונות ימצאו לרוב מענה אצל חברת שיווק דיגיטלי שמציעה להם צוות מקצועי ומגוון.

איזו השכלה יש למשווקים דיגיטליים?

התשובה לשאלה זו מורכבת כיוון שכל משווק יכול להיות בעל השכלה שונה. מצד אחד יש היום מסלולי לימוד פורמאליים. מצד שני לא תמיד האקדמיה מצליחה לתת מענה לשינויים המהירים בענף ולכן משווקים שלמדו במקומות בעלי ניסיון אך סיימו ללא תואר, פעמים רבות יבצעו עבודה טובה לא פחות או טובה יותר. בכל מקרה לפני עבודה עם משווק כדאי לשאול על הכשרתו ועל ניסיונו.

האם יש להשלים את ההשכלה לאחר הלימודים?

בכל מקצוע חשוב להמשיך ללמוד ולהיות עם האצבע על הדופק. בכל הנוגע לשיווק באינטרנט ישנה חשיבות משמעותית להשלמות, קורסים וקריאה של חומר באופן תדיר. משווקים אשר אינם מקפידים להיות בעניינים עלולים למצוא עצמם לא רלוונטיים ואף לעשות טעויות שהלקוחות שלהם ישלמו על כך. כדי לספק את השירות הטוב ביותר ללקוח ולהביא אותו קדימה, חובה להשקיע בהשכלה גם לאחר הלימודים הרשמיים.

שיווק עסקים

כמה זמן אורכים הלימודים?

ישנן שלל מכללות וקורסים בתחום. ישנם מקומות שמציעים תואר שבתוכו נלמדים מקצועות השיווק הדיגיטלי וישנם מקומות שמציעים קורס ממוקד. לכן, הלימודים יכולים להימשך חודשים ספורים או להתפרס על פני שנים. לפני קבלת ההחלטה אם להירשם או לא חשוב להסתכל על הסילבוס ולהבין עם איזה ידע נצא בסופו של דבר ומה נוכל לעזות בעזרתו. חשוב שיהיו לנו כלים מעשיים ואלו מאיתנו שמעוניינים להשתלב בתעשייה צריכים גם לבדוק איזו תעודה ניתנת בסיום הלימודים.

היכן אפשר לעבוד בסיום הלימודים?

ישנם משרדי דיגיטל רבים אשר מעסיקים בוגרים בתחום. חברות יעבדו בדרך כלל כצוות של אנשים ויתנו מגוון שירותים לעסקים רבים. לכן, יש צורך בעוד עובדים מקצועיים. עם זאת, כדאי להביא בחשבון כי בדרך כלל בתחילת הדרך המשרות נראות פחות מושכות וככל שהוותק עולה ותיק העבודות מרשים יותר, כך המשכורת עולה ונפתחות יותר אפשרויות. יש להסתכל על העבודה הראשונה לא רק כמקום לפרנסה אלא מקום ללמוד ממנו ולהתפתח ברמה האישית.

לימוד שיווק דיגיטלי בחינם

אלו מאיתנו אשר מתלבטים אם ללכת במסלול לימודים בתחום או לא, יכולים להתחיל לחפש אחר פתרונות חינמיים. כאן באתר אפשר למצוא שלל מאמרים וכתבות מקיפות על הנושא וללמוד את הבסיס (ויותר מכך). ישנם עוד מדריכים על שיווק דיגיטלי וחלקם אף של הפלטפורמות הגדולות: גוגל ופייסבוק.

ניתן לשער שלימודים חינמיים אינם מספיקים כדי להתחיל בתחום, אך הם יכולים להיות שימושיים מאד לאלו שמתלבטים האם להתמקצע בשיווק וגם לבעלי עסקים. עסקים אשר פונים לחברות מקצועיות ושרוצים להבין יותר את המונחים השונים, יוכלו להיעזר בלימודים חינמיים.
ראו גם: קידום עסקים בפייסבוק

כלים נוספים שחשובים לצורך שיווק דיגיטלי

לצד לימודי שיווק דיגיטלי יש לזכור כי גם היום ישנה משמעות לקשר האישי. אנו מנסים לגשר באינטרנט בין לקוחות הקצה לבין העסק והדבר דורש מתן תשומת לב ללקוחות, מענה על שאלותיהם ועוד. המשווק הדיגיטלי לא יכול לבצע את כל העבודה על בסיס פרמטרים אקדמיים. ישנה משמעות רבה להסתכלות על התמונה המלאה, על העסק שרוצה לצמוח ולגדול באמצעות הרשת.
המשווק הדיגיטלי חייב להיות קשוב ללקוחותיו. עליו להצליח לנתח את השוק ולהבין מהי פלטפורמת השיווק הנכונה לאותו העסק. לאחר ההחלטה כיצד לגשת לפרסום ולשיווק, יש להבין את הקהל ולצאת לדרך. העבודה עצמה תיעשה בדרך כלל תוך שיתוף פעולה בין מספר גורמים כמו איש תוכן, גרפיקאי ואחרים. לכן, מעבר לידע שניתן במסגרת קורסים לשיווק דיגיטלי, חשוב להיות בעלי מאפיינים אישיים אותם אי אפשר ללמוד.
איש שיווק טוב ידע לעבוד בצוות, להקשיב ללקוחות, יזהה טעויות וידע כיצד לתכן אותן וישים תמיד את הלקוח לפני הרצונות האישיים שלו. התפתחות וצמיחה אישית היא חלק מהעבודה והיא עוזרת להביא ללקוחות את התוצאות הטובות ביותר.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו