הכל על כתיבת תוכן שיווקי: 11 כללי זהב שחייבים להכיר

הכל על כתיבת תוכן שיווקי: 11 כללי זהב שחייבים להכיר

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

מי מאיתנו לא רוצה למכור ללקוחות ובקלות? בסופו של היום כל מי שמפרסם ברשת ומשקיע בשיווק רוצה שהלקוחות פשוט יגיעו אליו. משימה אחת שעלינו להשקיע בה היא להצליח להביא את אותם לקוחות פוטנציאליים. משימה שנייה היא להצליח לעניין ולמשוך אותם כך שיהפכו מגולשים ללקוחות של ממש. 

כתיבת תוכן שיווקי מצליחה לעשות את המשימה השנייה. היא מצליחה להמיר גולשים ללקוחות בכך שהיא נותנת מענה לצורך של הלקוח. למשל, לקוח אשר מחפש לקנות שק שינה, רוצה להבין מה היתרון של אותו מוצר שהוא מצא. נכון, התמונה יכולה להיות משכנעת, אך מדובר בהוצאה חד פעמית שיש להקדיש לה תשומת לב. ככל שהתוכן באותו דף יקלע למטרה וישווק את המוצר, כך הסיכוי שתתבצע מכירה עולה.

נכסים דיגיטלים

מה יצא ללקוחות מזה?

זה נשמע אולי לא הכי יפה, אך בסופו של דבר הלקוח רוצה לדעת “מה יצא לו” אם הוא יקנה מאיתנו. במקרה של מוצר, יכול להיות שהוא ירצה לדעת מהם המאפיינים שלו, אך יותר מכך, הוא ירצה לדעת איך הוא ירגיש. הלקוח רוצה לדעת מה הגודל של שק השינה, האם קל לקפל אותו, מה המשקל שלו ועוד. בנוסף לכך הוא רוצה לדעת כד כמה יהיה לו נוח לישון בשק השני ואיך הוא ירגיש בלילה כשהוא תחת כיפת השמיים.

כתיבת תוכן שיווקית היא אומנות של ממש. היא נטולת טעויות ושגיאות ומצליחה להכניס את הלקוח אל תוך החוויה. אין זה משנה אם מדובר במוצר פיזי של ממש או האם מדובר בשירות. דוגמה לשירות שכזה תהיה יועצת שינה. ההורים שכבר מזמן לא ישנו רוצים לדעת קודם כל איך הם ירגישו לאורך כל הדרך. הם צריכים להרגיש שמי שמציעה להם את השירות תגרום להם ולתינוק שלהם להרגיש טוב יותר. זו שתצליח להעביר את החוויה הנפלאה ככל הנראה תקבל יותר פניות מהרשת.

11 עקרונות של כתיבת תוכן שיווקי

ברור כי כתיבת תוכן שיווקי יכולה להיות עוצמתית ולהשפיע על ההצלחה של השיווק דיגיטלי והפרסום. עכשיו נשאלת השאלה איך לכתוב באופן שיגרום לגולשים להפוך ללקוחות. הטיפים הבאים יעזרו גם למתחילים בתחום לכתוב טוב יותר. 

1. תכנון הכתיבה 

לפני שנשב למשימת הכתיבה כדאי מאד שנתכנן אותה. בשלב הראשון נצטרך לבדוק מה המטרה שלנו. מה נרצה שהגולש ידע ומה נרצה שיעשה כשיסיים את הקריאה. לאחר מכן נצטרך לבחון מי הקורא שלנו, מה עשוי לעניין אותו, אילו שאלות מעסיקות אותו ועוד.

לפני כתיבת תוכן שיווקי וחשוב נהוג להכין בריף אשר בתוכו ישנו מחקר מתחרים, בדיקת השוק, ליקוט של מילים שמאפיינות את התחום ועוד. רק לאחר שברור לנו מה אנחנו רוצים לכתוב ולאן אנחנו מכוונים נפתח מסמך חדש ונתחיל את העבודה.

2. אורך התוכן

אורך התוכן צריך להיות מדויק. אין נוסחה אחת שאומרת ש-500 מילים זה טוב או אולי 1000 מילים. הדרך לדעת אם האורך של התוכן נכון או לא היא לכתוב בדיוק את מה שצריך. ישנם מצבים בהם אין הרבה מה לכתוב ועדיף לכתוב לעניין מאשר להאריך במילים סתם כך. במקביל, אין צורך לפחד מכתיבה ארוכה, אם יש צורך בכך.

אל כתיבת תוכן שיווקי יש להתייחס כמשימה חשובה ולכן אין מדד של אורך. גם אם יצא לנו תוכן ארוך במיוחד, אך הוא מעניין, עונה על שאלות הגולש וכתוב היטב, אפשר לפרסם אותו. 

3. נראות מעולה

התוכן צריך להיראות מעולה. הדבר הראשון שהגולש עושה הוא לסרוק את הדף שהגיע אליו ואז מתקבלת ההחלטה האם לקרוא ומה לקרוא. המטרה שלנו היא שהגולש יקרא כבר מהפסקה הראשונה, אך יכול להיות שהוא דווקא יתחיל מהסוף.

הנראות של התוכן נכונה לכל פלטפורמה וגם אם כתבנו תיאור לסרטון ביוטיוב אנחנו צריכים שהוא יהיה ברור וקריא. פסקאות קצרות (כפי שאפשר לראות בבלוג שלנו), כותרות ביניים ובולטים ישפרו את החוויה של הקריאה.
ראו גם: קידום ביוטיוב

4. מומחיות 

הגולש רוצה לדעת שהוא הגיע למקום שבו אנשים מבינים במה שהם עושים. אין לבלבל בין פרסומת לבין תוכן שיווקי. בפרסומת אנחנו אומרים לגולש בפה מלא: “בוא תהיה לקוח”. בשיווק אנחנו מסבירים את היתרונות שלנו עבור הלקוח.

מומחיות נוצרת על ידי הסרת מחסומים שיש לגולש (כבר כתבנו בסעיף הראשון שאנחנו צריכים לעשות מחקר), מענה על שאלות, מתן טיפים ושיתוף מתוך הידע והניסיון שלנו. 

5. כותרת שמוכרת

הכותרת הראשית היא זו שתקבע האם הגולש בכלל יכנס לאתר או לא. היום אנחנו לא צריכים לחשוש מכותרת מעט ארוכה ובלבד שהיא תגרה את הקורא להמשיך לקרוא. כותרת טובה תספר על התוצאה, מה יצא לקורא מהקריאה והיא מבטיחה משהו מפתה מספיק.

כמובן, אם הכותרת מבטיחה לנו משהו כמו: “זה מה שהורים צריכים לעשות כדי להתחיל לישון בלילה”, חשוב שהקורא יבין מהתוכן מה עליו לעשות. אם כל מה שיהיה בתוכן שכזה יהיה הצעה להזמין יועצת שינה, ניתן לשער שהגולש יתאכזב ולא יהפוך לקונה. 

שיווק רישתי

6. פתיחה שמכניסה לעניינים

כתבנו שהכותרת צריכה להכניס לעניינים וברגע שזה קרה ישנו תפקיד לשורה ולפסקת הפתיחה. אנחנו יכולים להשתמש בשאלה (ממש כפי שכתבנו כאן במאמר) ויכולים לציין עובדה מפתיעה ואפילו יכולים להשתמש במעט הומור. 

עצם העובדה שהגולש נכנס לתוכן שלנו לא אומרת שהוא ימשיך לקרוא. אם הפתיחה תהיה משעממת, כנראה כבר שם נפסיד. מההתחלה אנחנו רוצים לשכנע ששווה להישאר כאן.

7. כתיבת תוכן שיווקי – בגובה העיניים

כתיבה יכולה להיות מלאכה מבלבלת. רבים מדי חושבים שהם צריכים לכתוב מאמר אקדמי או לכל הפחות להשתמש בשפה גבוהה. בכתיבת תוכן בכלל ושיווקי בפרט, הכלל אומר שאנחנו רוצים לכתוב כמו שאנחנו מדברים. אנחנו רוצים לדבר אל הלקוחות שלנו בגובה העיניים.

שימוש בשפה גבוהה מרחיק ונותן תחושה של קרירות. שימוש בשפה יום יומית, שמשלבת מילים שאנשים משתמשים בהן כשהם מתעניינים בתחום, היא הדרך להתקרב ולתת תחושה אישית.
ראו גם: כתיבה שיווקית לעסק

8. לכתוב אל הרגש

עקרון זה עשוי להיות טריקי והוא דורש איזון, ממש כמו שחשוב לשים בתבשיל את כמות המלח המדויקת כך חשוב לכתוב אל הרגש אך לא להפריז. אנחנו רוצים לכתוב על מה שמעניין את הגולש, על מה שמטריד אותו ויכולים גם לספר סיפורים אמיתיים מהחיים, אך לא להגזים.

לפעמים אנשים נוטים להעמיס יותר מדי על התוכן עם פירוט על התחושות האישיות, של הלקוחות ושלהם ואז, כל השיווק מרגיש כמו פרסום דוחף ולא נעים. יש לדבר אל הרגש, אל הכאב של הלקוח ומה שהוא רוצה שישתנה אצלו, אך לעשות זאת במינון. 

9. לציין את מה שחשוב אך לא להתפזר

התוכן צריך לציין את מה שחשוב לגולש לדעת, אך גם כאן, במינון. עודף מידע עשוי להיות מבלבל ולעכב את ההחלטה של הגולש אם הוא מוכן להיות לקוח או שאולי עוד לא. עלינו לכתוב כך שהגולש יקבל מענה ותשובות שיעזרו לו לקבל החלטה ליצור איתנו קשר או לקנות.

אם ניתן מעט מדי פרטים, ניתפס כלא אמינים או שיהיו לגולש שאלות שהוא לא קיבל תשובה עליהן והוא ילך לחפש אותן במקום אחר. אם ניתן יותר מדי מידע, שלא בהכרח קשור לנושא, אנחנו עלולים לאבד את ההתעניינות של הלקוח. 

משרד פרסום דיגיטלי

10. הנעה לפעולה

לפעמים אנשים שוכחים להניע את הגולש לפעולה. כשהגולש יסיים לקרוא את התוכן או אפילו במהלך הקריאה הוא צריך להבין מה עליו לעשות וכיצד ליצור קשר. כדאי מאד לחשוב על התוכן כמכלול, לעצב כפתורים יפים, לעשות עבודת מיקרו-קופי והעיקר, לדאוג שהגולש ידע מה לעשות. 

הנעה לפעולה היא אומנות בפני עצמה. אם יש לנו בלוג עם הרבה מאד מאמרים, נוכל לקשר בניהם ומבחינתנו זו תהיה הנעה מספיקה. אם אנחנו רוצים שהלקוחות יצרו איתנו קשר, אנחנו חייבים להניע אותם לעשות זאת.

11. לא בטוחים איך לכתוב? תנו למומחים לעשות את העבודה 

העיקרון האחרון של כתיבת תוכן שיווקי היא לתת למומחים לעשות את העבודה. אלו מאיתנו שמרגישים בטוחים לכתוב את התוכן שלהם בעצמם, יכולים ללמוד מעשרת העקרונות שבכתבה ולצאת לדרך. אלו שחסרי ביטחון, שלא יודעים כיצד להתחיל את הכתיבה וגם אלו שפשוט לא נהנים מזה, יפנו למומחים שזהו המקצוע שלהם.

חברת ירדן דיגיטל יוצרת נוכחות אינטרנטית שעובדת עבור העסק. במקום לכתוב, למחוק, להתלבט ולהשקיע זמן יקר, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולשמוע כיצד אנחנו נוכל לעבוד עבורכם. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו