מהו קמפיין לידים בפייסבוק ואיך תשיגו ממנו את המיטב?

מהו קמפיין לידים בפייסבוק ואיך תשיגו ממנו את המיטב?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

קמפיינים פרסומיים בפייסבוק מאפשרים לנו לקבל תוצאות מעולות ובמהירות. זו אחת הדרכים לגרום למכירות תוך זמן קצר ובעלויות נמוכות בהשוואה לאפשרויות האחרות הקיימות. קמפיין לידים מיועד להמיר את הקהל הרחב בפייסבוק ללקוח משלם.

אתר במובייל

ישנם יתרונות רבים לשימוש בפייסבוק כאמצעי פרסום. רוב הישראלים גולשים ברשת החברתית, ניתן לבצע טירגוט של הקהל ולהשקיע את המשאבים רק במי שרלוונטי עבורנו וקל לעקוב אחר התוצאות. ישנן אפשרויות פרסום שונות בתוך הפלטפורמה ובכתבה זו נתרכז בקמפיין לידים, נבחן את היתרונות שלו וניתן טיפים להצלחה.

המהות של קמפיין לידים בפייסבוק

המטרה של קמפיין לידים היא להמיר גולשים למתעניינים. לרוב ניצור דף נחיתה (נפרד מהאתר או בתוכו) וטופס לידים בפייסבוקובו נציע לגולשים להשאיר פרטים כדי שניצור קשר איתם. לאחר מכן נפתח קמפיין שיכוון אל עבר אותו הדף ולאחר שהוא ישאיר פרטים נוכל לחזור אליו. לרוב המטרה היא לקבל פרטים של המתעניינים ומשם והלאה התפקיד שלנו הוא ליצור קשר ולדאוג למכירות.

חשוב להבין שהמהות של הקמפיין היא איסוף מידע של לקוחות פוטנציאליים. גולשים ברשת אשר עונים על הגדרות שציינו (טירגוט) ייחשפו למודעה. אם זו תהיה רלוונטית עבורם הם ילחצו ואז יעברו אל דף הנחיתה או דף איסוף הפרטים ובו טופס לידים. במידה ועשו זאת, ניצור קשר. בשלב זה מי שאנחנו נשוחח איתו כבר יודע משהו עלינו והביע את ההתעניינות בנו ועכשיו נותר לנו למכור.

 

מרכיבי קמפיין לידים

ישנם מספר מרכיבים שיש להתייחס אליהם בבניית קמפיין לידים בפייסבוק. כל מרכיב בעל השפעה על ההצלחה שלנו:

טירגוט

כתבנו כבר על טירגוט בפייסבוק ובקצרה, הכוונה היא לפנות בדיוק אל הקהל הרלוונטי. למשל, אם המוצר או השירות שלנו מיועדים לאימהות לאחר לידה, נרצה להצליח להגיע לנשים בהיריון ונשים לאחר לידה. נוכל להכניס הגדרות שונות כולל גילאים, מין (פניה לנשים בלבד), תחומי עניין ועוד. כל זאת במטרה שהמודעות שלנו ייחשפו רק לקהל שיכול להתעניין במוצר ובשירות שלנו.

המערכת של פייסבוק מסייעת לנו לבצע טירגוט ביעילות, אך אנחנו צריכים להכיר את הקהל שלנו, להבין את המאפיינים שלו ולנסות לדייק בהגדרות שלנו. חשוב לציין כי הקהל אליו נפנה לא יכול להיות מצומצם מדי וגם לא כדאי שהוא יהיה רחב מדי.
ראו גם: מה זה רימרקטינג בפייסבוק?

שיווק דיגיטלי

כתיבת המודעה

תוכן המודעה צריך להיות מושך, מעניין וגם לספר לקהל שלנו במה מדובר. ניסיונות להסתיר את הנושא עלולים להתגלות כלא יעילים. אנחנו לא רוצים שהרבה אנשים ילחצו על המודעה אלא רוצים שהרבה אנשים ירצו לקנות מאיתנו.

שירותי קופירייטינג מאנשי תוכן מנוסים בתחום מודעות פייסבוק יכולים לשפר את המודעה שלנו אך גם אם בחרנו לכתוב בעצמנו כדאי שנשים לב לדבר אל הקהל. לדבר אל הקהל משמעותו לגעת במה שמעניין אותו, להציג את הכאב ואת הפתרון, להסביר כבר במודעה שיש סיבה להשאיר אצלנו פרטים. כתיבה טובה היא חלק ממרכיבי ההצלחה של הקמפיין.

תמונה או סרטון

נכון שציינו שחשוב לכתוב מודעה טובה, אך הדבר הראשון שיגרום לגולשים לעצור על המודעה שלנו הוא התוכן הוויזואלי. תמונה או סרטון שמושכים את תשומת הלב הם קריטיים להצלחה. ברגע שהגולשים נעצרים על המודעה, הסיכוי שהם יקראו את מה שהצענו עולה וכך גם הסיכוי להקלקה.

אנחנו יכולים להכין סרטון קצר ואנחנו יכולים לבחור תמונה מתוך המאגר שפייסבוק מציעה לנו או מתמונות שלנו. חשוב מאד שהתמונה תספר את הסיפור של המודעה וכדאי שהקהל יוכל להזדהות איתה או לפחות להבין שהמודעה מכוונת אליו.

דף הנחיתה

חלק מהקמפיין יהיה דף נחיתה בו הגולשים ישאירו לנו את הפרטים שלהם. בדרך כלל עדיף שהדף יהיה קצר, אך מושך. שיסביר מה הגולש עומד לקבל ויענה על השאלה למה כדאי להשאיר פרטים. באופן כללי, על הדף להתאים למודעה ואם אין התאמה בין השניים הסיכוי להצליח בפרסום קטן.

הדף יכול להיות חלק מהאתר והוא יכול לעמוד בפני עצמו. בהתאם לתחום שלנו נחליט האם הוא יכיל שדות מילוי רבים או ספורים. 
ראו גם: איך ליצור עמודי נחיתה?

 

טיפים להצלחה בפרסום בפייסבוק

קמפיינים לידים בפייסבוק יכול להיות הצלחה מסחררת והוא יכול להיות בסדר. המטרה שלנו צריכה להיות ניצול יעיל של התקציב ומיקסום של התוצאות. כלומר, לקבל את מספר הלידים והלקוחות הרב ביותר בתשלום הנמוך ביותר. הטיפים הבאים יעזרו לנו להשיג את המשימה:

טירגוט

ציינו כי טירגוט הוא אחד המרכיבים של הקמפיין. עלינו לשכלל את הקהל שלנו, “לצבוע” אותו ולהשתמש בפיקסל של פייסבוק כדי שהמערכת תוכל לחשוף את המודעה לקהל הנכון. בתחילה נבנה קהל על ידי יצירת מאפיינים שמצאנו שמתאימים לקהל. לאחר מכן נוכל לחשוף את המודעה לאנשים מתעניינים ואנשים בעלי מאפיינים דומים. יש להשקיע בטירגוט הראשוני אך גם לשכלל אותו כל הזמן ולשפר את הקמפיין שלנו.

מודעה

ישנם שני חלקים במודעה: תוכן כתוב ותוכן ויזואלי. אי אפשר להגיד שישנה מודעה אחת שתמיד עובדת אך אפשר לראות שישנם מרכיבים משותפים למודעות מוצלחות:

מסך מחשב עם נתונים
  • מודעה מוצלחת מדברת אל הקהל. היא מציפה את הנושא ומציעה מענה. המודעה חייבת להיות ברורה ונטולת סיסמאות. 
  • מודעות עם שאלות יכולות להעלות עניין בקרב הגולשים ונוטות “לתפוס את העין”. השאלות יכולות להיות בהקשר לבעיה מסוימת, נוגעות למאפיינים משותפים ועוד.
  • התמונה חייבת להיות מייצגת את העסק. היא לא חייבת להיות הכי יפה אלא צריכה לגעת בקהל ולגרום לו גם לעצור וגם להזדהות.
  • אנחנו יכולים להכין סרטון מושקע אך לרוב סרטון של 15 שניות או פחות יעשה את העבודה וזאת בתנאי שהוא קולע בול לקהל שלנו.
  • כדאי לקרוא את מדיניות הפרסום בפייסבוק לפני הגשת המודעה. במקרה של סירוב יש לבצע תיקון ועם זאת מותר לנו לבקש סריקה מחדש של המודעה.

דף נחיתה

הגעה אל קהל היעד עם המודעה היא חלק חשוב אך חשוב לא פחות ליצור דף נחיתה מושך וקולע. החוק הראשון של הדף הוא התאמה בין מה שאנחנו מפרסמים לבין מה שאנחנו מציעים בו. כדאי שהצבעים, הלוגו ופרטים אחרים “ידברו באותה שפה עיצובית” כך שהגולשים לא יופתעו כשהם יגיעו לדף החדש. חוק שני הוא קליעה למטרה. דפים קצרים בדרך כלל יעשו עבודה טובה יותר מארוכים ומעט שדות למילוי לרוב יהיו אפקטיביים יותר משדות רבים.

אוטומציה

כדאי מאד לאמץ מערכת אוטומציה. ברגע שהקהל השאיר פרטים בדף הנחיתה חשוב שהוא יקבל מענה אשר מתחיל מדף תודה ומה עומד להיות. למשל, אם הבטחנו לשלוח מידע במייל, עלינו לציין שתוך מספר דקות הוא יגיע לתיבה. אם המטרה שלנו היא להתקשר, עלינו לציין כבר בדף התודה שאנחנו ניצור קשר.

תהליכי אוטומציה יכולים לכלול העברת מסרים לאורך תקופה. ככל שנעמיק את הקשר עם הקהל שלנו כך הסיכוי שהוא יהפוך ללקוח עולה. כל זאת בתנאי שציינו כי אנחנו מתכוונים לשלוח דיוור ומאפשרים לנמענים להסיר עצמם מרשימת התפוצה בקלות. 
ראו גם: שירותי פרסום בפייסבוק

יצירת קשר

נקודה חשובה מאד שאינה קשורה לפרסום עצמו היא יצירת הקשר. רבים משקיעים בקמפיין אך שוכחים שבסופו של דבר עליהם ליצור קשר עם המתעניינים. יש לנסות ליצור קשר בזמן קרוב להשארת הפרטים (תלוי כמובן בשעה) או לפחות ליידע את הלידים מתי יצרו איתם קשר. חשוב לשפשף את יכולת המכירה ולהתייחס לכל שיחה ברצינות וכאחת החשובות שאנו עושים. 

 

שיפור קמפיין לידים בפייסבוק

כל עוד הקמפיין שלנו באוויר עלינו לפעול לשיפור. אנחנו יכולים לבדוק את התוצאות שלנו כל הזמן במערכת הפרסום ומובן שיכולים למדוד כמה לידים נאספו וכמה מתוכם הפכו ללקוחות. בדרך כלל כדאי לתת לקמפיין שלושה ימי פעילות לפני שנצפה לתוצאות כלשהן. לאחר מכן נוכל להיות עם אצבע על הדופק וכל הזמן לבדוק שאנחנו באמת מקבלים את התוצאות הטובות ביותר.

לעתים עולה השאלה כמה עולה ליד והתשובה לכך תלויה בגורמים רבים. חשוב לשים לב שעל אף ששאלה זו חשובה מאד, ישנה שאלה חשובה עוד יותר והיא כמה שווה כל ליד. בתחומים מסוימים שווה להשקיע שקלים בודדים עבור כל ליד ובתחומים מסוימים גם עשרות ואפילו מאות שקלים יהיו השקעה טובה. 

לבד או יחד

כל אחד יכול להתחיל קמפיין לידים בפייסבוק. בעלי ניסיון או זמן להשקיע בלימוד התחום יוכלו לפעול בעצמם ולעתים להגיע לתוצאות טובות. עבור אלו שעסוקים בניהול העסק, אלו שלא יודעים כיצד לגשת לקמפיין, שזקוקים לצוות מקצועי ורוצים להגיע להצלחות, כדאי לפנות לאנשי מקצוע. הצוות של ירדן דיגיטל עומד לרשותכם ומזמין אתכם לשמוע עוד מה נוכל לעשות למענכם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו