מה זה דיגיטל?

מה זה דיגיטל?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

מכלול הפעולות המתבצעות תוך שימוש בתקשורת אינטרנטית נקראות “דיגיטל”. המונח נשמע “קר” אך היום ובמיוחד בשנת 2020, יותר פעולות מתבצעות מהאינטרנט מאשר פנים אל פנים. הטכנולוגיה מלווה אותנו כבר יותר משני עשורים ובמהלכם שינינו את אופן צריכת המידע, קצב קבלתו ואופן התקשורת שלנו עם אנשים.

ייעוץ שיווקי

רובנו עושים בדיקה בגוגל לפני שאנחנו מחליטים אם לקנות מוצר או שירות מסוים. כמעט כולנו נמצאים לפחות ברשת חברתית אחת ואנחנו מבלים מול מסך המחשב או המכשיר הנייד במשך שעות בכל יום. מצד אחד אנחנו צרכני מידע ומן הצד השני אנחנו, בעלי העסקים והחברות, יוצרים את המידע ומנסים להגיע אל הקהל הרחב שנמצא ברשת.

נקודת המבט של המשווק – מה זה דיגיטל?

ציינו כי כמעט כולנו משתמשים באמצעים דיגיטליים במהלך היום. לצד ההשפעה של הדיגיטל על קבלת ההחלטות, הקניות ושינוי סדר העדיפויות, נמצאים המשווקים. אנחנו, בעלי העסקים, החברות והמותגים, צריכים להשתמש היום ברשת כדי להגיע אל לקוחות רבים יותר, ליצור התעניינות מצד הקהל הרחב ובסופו של דבר להגיע לתוצאות טובות יותר בעסק.

עומדים לרשותנו מספר כלים דיגיטליים בדרך אל המטרה: גוגל, פייסבוק, יוטיוב, פודקאסטים, אינסטגרם, לינקדים, טוויטר וזו רק חלק מהרשימה. אנחנו יכולים לרצות להציג נוכחות בכל מקום, אך הדבר ידרוש מאיתנו השקעה של זמן רב (וכסף). רוב העסקים יתמקדו בפלטפורמה עד שלוש פלטפורמות לקידום ומשם יתחילו להביא לקוחות.

חשיבות הכנת אסטרטגיה כבר בתחילת הדרך

כבר בתחילת הדרך, כשאנחנו מתחילים לשאול מה זה דיגיטל, אנחנו צריכים להתחיל להכין אסטרטגיה. אנחנו יכולים לקבל שלל תשובות ממשווקים ועסקים אחרים. חלק יגידו לנו שמדובר בשיווק ברשתות החברתיות, אחרים יגידו כי מדובר על קידום אורגני בגוגל. בסופו של דבר, קידום ושיווק דיגיטלי הוא קידום ברשת, בדרך שנכונה לנו. 

כדי לדעת מהי הדרך הנכונה עבורנו להגיע לקהל גדול יותר, להשיג עוד לקוחות ולעשות זאת ביעילות, נתחיל ביצירת אסטרטגיה. נוכל להחליט היכן למקד את המאמצים שלנו וכיצד לפעול ברשת רק לאחר שנענה על השאלות המרכזיות הבאות

מה אנחנו רוצים להשיג?

אנחנו יכולים לענות שאנחנו רוצים “כמה שיותר לקוחות”, אך התשובה חייבת להיות מפורטת יותר מזה. אם אנחנו לא יודעים מה המטרות שלנו, כמה לקוחות נוספים אנחנו רוצים שיכנסו לעסק וכיצד אנחנו רוצים לנהל את המהלכים הדיגיטליים שלנו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתאמצים ללא קבלת תוצאות. אנחנו חייבים להגדיר כבר בתחילת הדרך מטרות.

היכן הלקוחות שלנו נמצאים?

לאחר שברור לנו מה אנחנו רוצים להשיג, אנחנו צריכים לשאול היכן הלקוחות שלנו נמצאים. יכול להיות שאנחנו מרגישים בנוח עם שיווק ברשתות החברתיות, אך הקהל שלנו לא נמצא שם. לכן, זה לא משנה היכן נוח לנו לפרסם אלא חשוב יותר לדעת איך נגיע ללקוחות. ישנם תחומים שהם “קלאסיים” יותר לקידום בגוגל, חלקם מתאימים לקידום בפייסבוק ואחרים מתאימים ליוטיוב. חשוב לערוך מחקר מקדים כדי לקבוע אילו פעולות יבוצעו והיכן וזאת כדי להשיג את התוצאות שהגדרנו בשאלה הקודמת. 

תוך כמה זמן נרצה לראות תוצאות?

גם כאן רוב העסקים יענו תשובה זהה וירצו לקדם את עצמם במהירות. כאן חשוב לדעת כי ישנה משמעות למהירות ולתקציב. אפשר לפרסם באופן ממומן בכל אחת מהפלטפורמות ולקבל תוצאות מהירות. אפשר לקדם באופן אורגני ולראות תוצאות תוך מספר חודשים (לעתים יותר ולעתים פחות), אך ליהנות מהן לאורך זמן. במקרים מסוימים כמו יציאה במבצע חדש, קמפיין מיוחד ועוד, כדאי להשקיע בפרסום בטווח הקצר. במקרה שהפעילות היא לטווח ארוך, יש לשקול קידום אורגני ואם ניתן, עדיף לשלב בין השניים.

שיווק דיגיטלי

מה אנחנו יכולים ורוצים לעשות כדי להגיע ללקוחות חדשים?

שאלה חשובה שאנחנו צריכים לענות עליה כבר בתחילת הדרך שלנו היא מה אנחנו יכולים לעשות ומה אנחנו רוצים לעשות כדי להצליח להגיע ללקוחות חדשים. ישנם בעלי עסקים שרוצים להיות מעורבים מאד בכל התהליך ולעומתם ישנם בעלי עסקים שרוצים לראות תוצאות במינימום התערבות. אין תשובה אחת שטובה יותר מאחרת אלא יש את התשובה הנכונה מבחינתנו. כשאנחנו שואלים מה זה דיגיטל אנחנו חייבים לבדוק האם אנחנו מבינים את התשובה ואילו מאמצים נדרשים מצדנו כדי להצליח ברשת.

מהו התקציב העומד לרשותנו?

התקציב והזמן שברשותנו הם נתון שרק אנחנו יכולים לקבוע. מי שיש לו זמן רב לפרסם ולשווק, יוכל לעשות יותר פעולות בעצמו. מי שאין לו זמן לשווק, יוכל לפנות לקבלת שירותי שיווק דיגיטלי ולקבל מענה מותאם באופן אישי. כמובן, חשוב שהחברה שמספקת את השירות תקבל מענה לכל השאלות ורק בהתאם תיתן המלצות כיצד לפעול ותבנה את אסטרטגיית הפעילות.

הצעד הראשון לפרסום ושיווק דיגיטלי

לאחר שענינו על כל השאלות והעלינו תהיות בנוגע לפעולות שאנחנו עומדים לבצע, אנחנו יכולים לצאת לדרך. כדאי ליצור מפת דרכים ולפרט את הפעולות שאנחנו מתכוונים לבצע כך שנשיג את המטרות שלנו. בין היתר נרצה שיהיה לנו אתר משלנו ועוד פלטפורמות שיווק. ברגע שישנה תשתית, יש לקדם אותה ולפעול כך שהיא תביא לנו את הלקוחות. חשוב לדעת כי העובדה שהקמנו אתר אינה אומרת שהוא יקדם את עצמו.

אם בחרנו לעבוד עם חברת שיווק דיגיטלי, נרצה לעבוד עם חוזה מסודר ולדעת מה היא מתכוונת לבצע למעננו. נרצה לקבל דו”ח חודשי, לקבל מענה לשאלות גם באמצע הדרך ולבדוק כי המסרים שמתפרסמים בפלטפורמות השונות שלנו תואמים את העסק ואת רוח הדברים שלו. בין שהחלטנו לנסות לשווק את עצמנו ובין שאנחנו עובדים עם חברה, נצטרך ליצור תשתית שאותה נוכל לקדם.

 

5 טיפים לקידום דיגיטלי

קידום דיגיטלי ברשת יכול להיות משימה מורכבת אך הצלחה בה יכולה להיות משמעותית עבור העסק. היום עסקים קטנים, גדולים, חברות וארגונים, כולם דואגים לנוכחות דיגיטלית ולקידום ברשת. הטיפים הבאים נועדו לעזור לאלו שעדיין לא יודעים מה הצעד הראשון שהם רוצים לבצע:

טיפ ראשון – להיעזר באנשי מקצוע 

גם אם החלטנו לבצע את הפעולות השיווקיות בעצמנו, ללא כל עזרה חיצונית, ישנן פעולות שלא נרצה לבצע לבד. ממש כמו שרובנו בוחרים להגיש את דו”חות המס בעזרת רואה חשבון, כך ישנן פעולות בשיווק שאנחנו צריכים אנשים שמומחים בתחום. למשל, נרצה לבנות אתר בעזרת מומחה בתחום, נרצה לקבל חומרים גרפיים מגרפיקאים וגם אם אנחנו רוצים לפרסם לבד, יכול להיות שכדאי לנו להתייעץ עם מומחים ולוודא כי הפעולות שאנחנו עושים עובדות לטובתנו.

טיפ שני – ליצור פלטפורמה בלתי תלויה

רבים מהעסקים מתחברים אל הרשתות החברתיות. קל מאד לפתוח דף עסקי או קבוצה ופשוט להתחיל לפרסם. אין צורך לכתוב תוכן ארוך ואפשר להעלות גם תמונות ישירות מהטלפון. צורת שיווק זו יכולה להיות מעולה ולהוביל לתוצאות שקיווינו. עם זאת, רצוי במקביל לדאוג לתחזק גם פלטפורמה עצמאית כמו אתר אינטרנט, ערוץ ביוטיוב או פודקאסט. הסיבה לכך היא שכל האחרונים אינם תלויים בגופים אחרים ואי אפשר לסגור אותם יום אחד בשל מעבר על המדיניות. לשאלות בנושא, נשמח לענות.

חץ למטרה

טיפ שלישי – לשמור על הקשר האישי

אנחנו שואלים מה זה דיגיטל ובדרך כלל מתכוונים לתקשורת “קרה”, אך בפועל אנשים גולשים ברשת כדי לקבל מידע שהם צריכים או רוצים. הקשר האישי הוא קריטי להצלחה העסקית וגם בפרסום ושיווק דיגיטלי ניתן להתקרב לקהל. סיפורים אישיים, שפה בגובה העיניים, מענה ללקוחות ומתן ערך רב, מחזקים את הקשר האישי. ככל שהקהל שלנו ירגיש שהוא מכיר אותנו כך עולה הסיכוי שהוא ירצה לקנות מאיתנו.

טיפ רביעי – להקפיד לפרסם תוכן

כדאי לזכור שאנחנו לא אוהבים פרסומות. אנחנו אוהבים להסתכל על תוכן ונכנסים לרשת לעתים כדי לקבל תשובות ולעתים פשוט לצורך בידור. כבעלי עסקים עלינו להקפיד לפרסם תוכן מעניין ולא רק לפרסם את עצמנו. בדרך כלל, לאחר שנתנו ערך, אנשים יתחברו אלינו וכבר ידעו ליצור איתנו קשר בעת הצורך. עלינו לעניין את הקהל, לענות על השאלות שיכולות לעלות אצל הלקוחות שלנו ולעשות זאת כמובן בדרך מעניינת.

טיפ חמישי – יצירת בידול ברשת

הקהל שלנו כבר ראה פרסומים, תכנים, סרטונים ועוד. החוכמה בשיווק ופרסום דיגיטלי היא להצליח לייצר בידול ולגרום לאנשים לזהות כי מדובר בנו. לשם כך יש להקפיד על אלמנטים גרפיים שיחזרו על עצמם, שפה שאפשר היה לזהות גם כשיתקלו בנו בפלטפורמות שונות ועלינו להדגיש את הייחודיות שלנו. הכוונה אינה לפאר את עצמנו אלא כבר בשלב הראשוני לעשות תהליך מיתוג ובידול ולוודא כי אנחנו לא מספרים את אותו הסיפור כמו כולם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו