מה זה פרסום ממוקד?

מה זה פרסום ממוקד?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

הפרסום נמצא בכל מקום באינטרנט, אבל כדי ללכוד את תשומת לב הגולשים, מפרסמים הסתגלו להרגלי הצפייה הדיגיטליים של הגולשים באמצעות מיקוד להעדפות הקריאה והרכישות שלהם ברשת.

הם משתמשים במידע זה על מנת למכור להם מוצרים או שירותים שהם חושבים שהם עשויים לאהוב. נכון. זה נשמע מוזר, אבל זוהי שיטת פרסום ממוקד, שהפכה להיות נפוצה מאוד בשנים האחרונות.

פרסום ממוקד הוא סוג של פרסום מקוון שמתמקד בתכונות, העדפות ותחומי עניין פרטניים של הצרכנים. מפרסמים מגלים מידע זה על ידי מעקב אחר פעילות הגולשים באינטרנט.

איך עובד תהליך פרסום ממוקד?

נניח שאתם מחפשים באתר מכירות ברשת תקליטור של זמר חדש שאתם אוהבים. כדי לעקוב אחר הביקור שלכם, בעלי האתר יוצרים קובץ שנקרא cookie במחשב שלכם.

מאוחר יותר, כשאתם קוראים מאמר, פרסומות אוטומטיות קוראות את קובץ ה”עוגיות” הזה ומפיקות מודעות לפריטים שקשורים לביקור שלכם באתר המכירות, כמו אלבומים של זמרים או להקות באותו ז’אנר מוזיקלי שחיפשתם, או פריטים אחרים שקשורים למוזיקה שאתם אוהבים.

במילים אחרות, פרסום ממוקד מתמקד באפיונים מדויקים של ההיבטים הבאים:

  • מגדר הגולשים
  • אזור גיאוגרפי
  • גיל
  • תחומי עניין
  • האתרים שבהם הם מבקרים
  • שאילתות בגוגל
  • וכל מידע אחר שיכול לתרום למיקוד הפרסום לגולש.

פרסום ממוקד הוא פעולה שיווקית שמופנית לאוכלוסיית יעד מפולחת

גוגל מדרגת אתרים שמקודמים נכון, ומשתמשת באלגוריתמים מתוחכמים כדי לבדוק את איכות האתר.

האלגוריתמים בוחנים את הקישורים החיצוניים שמפנים גולשים אל האתר, וזהו אחד התפקידים העיקריים של מקדם אתרים, שיודע ליצור תנועה איכותית שנכנסת לאתר, עם גולשים שנשארים בדפים ואינם נוטשים אותם בגלל בעיות כמו איטיות טעינת האתר, או תוכן שאינו רלוונטי או שאינו מעניין.

מה שטוב בפרסום ממוקד זה שגולשים מקבלים מודעות למוצרים שהם באמת רוצים, אבל:

מערכת זו אינה מושלמת. גם אם אתם מבקרים בדף רק פעם אחת, יתכן שתראו מודעות למוצר מסוים שחיפשתם, די הרבה זמן, למשל, תוכלו להמשיך לקבל מודעות לבגדי הריון זמן רב אחרי הלידה.

מלבד קובצי Cookie, מפרסמים לומדים עליכם גם בשיטות אחרות, כמו בדיקת היסטוריית מנועי החיפוש שלכם ומציאת המידע האישי שלכם ברשתות החברתיות.

האם אין זו פגיעה בפרטיות?

במידה מסוימת, פרסום ממוקד יכול להיחשב כפגיעה בפרטיות, אבל חשוב לזכור שניתן לעקוב אחר כל המידע שאתם מגישים לאינטרנט, בין אם מדובר בחיפושים בגוגל, עדכונים ברשתות החברתיות או באתרים שאתם מבקרים בהם. ואם ניתן לעקוב אחר מידע זה, המידע עשוי לחזור אליכם בצורה של מודעה ממוקדת.

ככל שמפרסמים יודעים עליכם יותר, כך הם מפנימים יותר את הרגלי הקנייה שלכם. גיל, מגדר, הכנסה, מצב יחסים: מפרסמים ישתמשו בכל המידע שהם יכולים להשיג, אם זה אומר שהם יכולים למכור לכם משהו.

האם מודעות אלו יכולות לעקוב אחר גולשים במכשירים שונים?

כן. אם אתם קונים מגפיים דרך המחשב הנייד שלכם, יתכן שתקבלו פרסום ממוקד למגפיים בסמארטפון שלכם, למרות שמעולם לא חיפשתם מגפיים במכשיר.

מפרסמים יכולים לנחש היום מי אתם על ידי ניתוח המיקום שלכם, הרגלי הגלישה וסוג האתרים שאתם נכנסים אליהם, כמו פייסבוק או אינטסטגרם. ומה שהכי מטורף זה שהניחושים שלהם מדויקים באופן מפתיע ברוב המקרים.

הנקודה שחשוב להפנים היא שפרסום ממוקד עובד

מהפכת האינטרנט חוללה בעשורים האחרונים שינויים משמעותיים בהרגלי הרכישה של צרכנים, ובעולם הפרסום. צרכנים התרגלו להתעלם מפרסומים כלליים שאינם נוגעים להם, ורוב הגולשים מחפשים היום פרסום ממוקד על מוצרים ושירותים שמעניינים אותם.

לכן חשוב לשכור שירותי חברת קידום אתרים שמתמחה בקמפיינים של פרסום ממוקד לפי פילוח קהל יעד, כדי להשיג תוצאות אמיתיות וממוקדות.

האיכות, ולא הכמות, היא המניע העיקרי בתהליך פרסום ממוקד

ככל שקהל היעד ממוקד יותר, כך גם ההמרה ושיעורי המכירות יגדלו, בזכות אסטרטגיה מצליחה של פרסום ממוקד, שמחייב השקעה של בעל העסק. הכספים שיושקעו בקמפיין הפרסום יגיעו ישירות לקהל היעד הרלוונטי.

אם, למשל, יש לכם עסק שהפעילות שלו מותנית בפרסום אינטנסיבי כדי להגדיל את קהל הלקוחות, יש להתמקד בקהל היעד הרלוונטי כדי שניתן יהיה לנצל באופן האופטימלי את תקציב הפרסום.

פרסום ממוקד מגיע עם כמה יתרונות חשובים

לפילוח ממוקד של קהל יעד יש יתרונות חשובים רבים. היתרון העיקרי הוא תוצאה של שיעורי המרה גבוהים. המרה היא פעולה שמשכנעת את הגולשים להתעניין במוצרים או בשירותים המוצגים בפניהם או לבצע עסקת רכישה.

קידום ממומן יכול להתבצע גם בפייסבוק ובאינסטגרם, או באמצעות דיוור מקוון של ניוזלטרים לגולשים שמבקשים לקבל פרסומים מבית העסק. קידום ממוקד זמין באמצעות מגוון פלטפורמות שיווקיות, שמאפשרות גם להעביר מסרים שיווקיים לקהל היעד הרלוונטי, ולמשוך אותו לאתר.

מה הקשר בין קידום אתרים לפרסום ממוקד?

סוכנות קידום אתרים מתמחה בהגשת אתר רספונסיבי, ידידותי למשתמש, עם תוכן איכותי שמוסיף ערך לגולשים. התכנים צריכים לעסוק בנושאים רלוונטיים, לכלול מילות חיפוש מתאימות לתחום האתר, עם כותרות מעניינות ותיאורי מטא, וכל השלבים בתהליכי קידום אתרים שצריכים להתבצע, כדי למשוך את הגולשים המתאימים שחיפשו אתכם בגוגל.

 

 

 

 

 

 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו