המדריך לתקנות נגישות אתרי אינטרנט: מעודכן ל-2020

המדריך לתקנות נגישות אתרי אינטרנט: מעודכן ל-2020

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

החל מאוקטובר 2017, נכנסו לתוקפם, גם בישראל, תקנות נגישות אתרי אינטרנט. בתחילה, היכו התקנות את בעלי האתרים בהלם, ולרוב לא ניתן היה להבין כיצד להתמודד עם הדרישה, על מי היא חלה וכיצד ניתן לבצעה כיאות. עם הזמן, ובאמצעות חברות שהחלו לטפל בעניין ובעקבות פיתוחים טכנולוגיים שונים, נמצא האיזון הנכון בין הצורך החברתי בהנגשת הרשת לאנשים בעלי מוגבלויות לבין העלות הכספית והדרישות המצופות מבעלי האתרים.

פרסום בדיגיטל - סגירת חוזה

למה מיועדות תקנות נגישות אתרי אינטרנט?

המטרה הראשית של חוק הנגישות לאתרי אינטרנט היא לאפשר גם לבעלי מוגבלויות מסוגים שונים, לגלוש, להשתתף בפעילויות אינטרנטיות ולצרוך מידע ברשת. לצורך החוק, נקבע כי בין בעלי המוגבלויות יימנו: עיוורים ולקויי ראיה, גם בעלי מספר גדול במשקפיים, עיוורי צבעים, אנשים  בעלי מגבלויות פיזיות, המתקשים למשל להשתמש בעכבר ובעלי מוגבלויות קוגנטיביות, בעלי לקויות למידה ועוד. 

מהם היתרונות בהנגשת אתר?

מעבר להיותנו אזרחים שומרי חוק, המצווים לעמוד בתקנותיו, אנו יכולים גם לשאוב יתרונות מסוימים מביצוע תקנות נגישות אתרי אינטרנט. כאמור, ישנה הסיבה החברתית. כולנו ערבים זה לזה ופועלים למתן שוויון הזדמנויות גם לבעלי מוגבלויות. לא נרצה כי תתבצע הדרה שלהם מהמרחב הדיגיטלי, וכי הם לא יוכלו לצרוך מידע חשוב דרכו. זו אם כן דרכנו לתרום לחברה ולהרגיש כך מעט סולידריות.

פרסום בדיגיטל

וישנה גם הסיבה הכלכלית לפיה נגישות תגדיל את הטראפיק ואת ביצועי האתר שלנו. תחת הגדרת “בעלי המוגבלות”, נמצאים אנשים רבים מאוד. כ”כ רבים עד שהם מהווים למעלה מ-20% מן אוכלוסיית ישראל. הנגשת האתר, תביא לפוטנציאל גידול משמעותי כמספר זה, בתנועה האפשרית לאתר.

בנוסף, גם נושא הקידום האורגני ודירוג האתר שלנו במנועי החיפוש מושפעים רבות מההנגשה. גוגל, מנוע החיפוש הכמעט בלעדי, מקנה חשיבות רבה לפרמטר ההנגשה ונותן לו ציון גבוה, כחלק מהאלגוריתם המחשב את דירוג האתר בדפי התוצאות. בעצם הנגשת האתר, גדל הסיכוי לחשיפה רחבה ואפקטיבית יותר בדפי התוצאות הראשונות במנוע החיפוש ודאי מול מתחרים, עם אתרים שאינם מונגשים.
ראו גם: מה זה קידום אורגני?

אז מי חייב להנגיש אתר?

הגדרת חוק הנגישות לאתרי אינטרנט, קובעות כי החובה לביצוע הנגשה לאתר מוטלת על כל מי שמעניק “שירות ציבורי” או נותן מידע על שירות ציבורי דרך האינטרנט. באופן טבעי, מדובר על אתרי אינטרנט של מוסדות המדינה, רשויות מקומיות וחברות ציבוריות המעניקים שירות לציבור כמו הרכבץ,  רשות שדות התעופה, דואר וכד’. עם זאת, תחת “שירות ציבורי” נכללים גם אתרים המספקים שירותי מסחריים, וכן שירותים של  תיירות, תרבות, בידור ופנאי, בריאות, פיננסיים, ביטוח ובנקאות, ספורט ועוד. 

מלשון החוק לבדה, קשה להבין האם גם האתר שלכם מחויב בנגישות. בנוסף, אם הזמן והתרבות הדיונים המשפטיים בנושא, גם ניתנו פטורים לעסקים מסוימים, לאתרים עם מספר מוגבל של אנשים ולאתרים וותיקים הנמצאים ברשת זמן רב לפני התקנות. מומלץ להיוועץ עם סוכנות שיווק דיגיטל, המתמחה בהנגשת אתרים, כדי להבין האם האתר שלכם מחיוב או לא בהנגשה. כדאי מאוד לברר, שכן אם האתר מחויב ולא ביצעתם הנגשה, יכולים להיות מושתתים עליכם, קנסות כבדים.

 

נגישות אתרי אנטרנט – כיצד מבצעים זאת?

ההנגשה מתבצעת לפי אדפטציה מקומית של התקן הבינלאומי של ארגון הנגישות העולמי. יש להנגיש את כל התבניות, הטקסטים, הדפים כולם ואת כל המסמכים, הטפסים והסרטונים הקיימים באתר. כמו כן, יש לפרסם פרטים ליצירת קשר עם רכז נגישות ולעלות הצהרת נגישות במקום מרכזי ובולט. 

ישנם הבוחרים להעביר את האתר להנגשה מלאה ומוקפדת בעובדה מקיפה ויש הבוחרים להתקין תוסף ייעודי, ההופך את האתר לנגיש בקליק אחד, אך לא בצורה מותאמת לחלוטין. תהיה השיטה אשר תהיה, את הצד הטכני של ההנגשה והתקנת תוספי נגישות, כדאי לבצע באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים. מחיר הנגשת אתר יכול לנוע החל מ-500 שקלים להתקנת תוספים פשוטים והחל מ-1500 ₪ להנגשה מלאה של אתר קטן-בינוני. כמובן, שהמחיר יאמיר עם האתר גדול או מכיל דפים וטכנולוגיות רבות יותר.

‘ירדן דיגיטל’ הינה חברה המתמחה בבניית אתרים ובהנגשתם על פי תקנות נגישות אתרי אינטרנט. נשמח לייעץ לך גם בנושא זה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו