פיתוח אתרי אינטרנט בחסכון זמן וכסף

פיתוח אתרי אינטרנט בחסכון זמן וכסף

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עסקים רבים, בוחרים לנהל את פרטפוליו מאמצי השיווק שלהם ברשת, רק באמצעות עמודי פייסבוק, פעילות באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות. לעומת זאת, פיתוח אתרי אינטרנט לעסק נעשה כלאחר יד. זוהי טעות חמורה וקריטית. רוב קבלת המידע, החיפוש והקשר הראשוני, בתחום המסחרי, נעשה באמצעות האתר. זהו כרטיס הביקור הרשמי. הרושם הראשוני שפוגש הלקוח ואם מה שהוא רואה לא ימצא חן בעיניו – אנחנו בבעיה.
מיתוג, חשיפה, פלטפורמת מכירה שמירה קשר עם הגולש ומענה רלוונטי עבורו בכל רגע הם חלק קטן מהצרכים הנדרשים ולכן פיתוח אתרי אינטרנט איכותי- כל כך קריטי.

פרסום בטאבולה

קוד פתוח או סגור?

השאלה הראשונה עימה נאלץ להתמודד בעת פיתוח אתרי אינטרנט, היא באמצעות ועל איזו פלטפורמה נרצה לבנות את האתר שלנו. פלטפורמות יש רבות ומגוונות והן מתחדשות ומתווספות כל הזמן. אולם ניתן לחלקן לשני סוגים עיקריים: מערכות קוד פתוח ומערכות קוד סגור.

מערכות קוד פתוח מתאפיינות בכך שהקוד שלהן נגיש לכל ומפתחים יכולים לשנות אותם, באמצעות הוספת ושינוי קטעי קוד, כך שהאתר הופך לחומר ביד היוצר.הפלטפורמה המובילה בקוד הפתוח ובניית אתרים היא WORDPRESS עם נתח של למעלה מ-30%  מהשוק. יתרונותיה בכך שהיא מותאמת לכל סוגי האתרים ואינה דורשת להתקבע ומכריחה אותך לבחור במבנה מסוים. למרות שהבניה תדרוש איש מקצוע, לאחר עליית האתר לאוויר הבעלים עצמו יכול להוסיף תוכן או לשנותה בקלות.

מערכת קוד סגור לעומתם, כמו למשל פלטפורמת WIX  מפותחות במקור ע”י חברות מסחריות המציעות את הפלטפורמה לשימוש אך נשארות הבעלים שלהם. לפיכך, מצד אחד אתה מקבל מבנים מסודרים ומובנים בהם אתה רק צריך לשבץ את האתר שלך בהם בקלות אך מנגד רמת הגמישות וההתאמה האישית מוגבלות במעט.

יש המצדדים במערכות קוד פתוח ויש חסידי קוד סגור. אין הכרעה ברורה וזה בעיקר תלוי בדרישות ובצרכים שתרצה עבור האתר שלך. 

איזו מערכת יותר מתאימה לצרכים שלך?

חשוב לציין שאין עדיפות גורפת לפלטפורמה ספציפית. בחירת סוג המערכת תלויה בצרכים שלכם. לגבי העלות, הרי שמערכות קוד סגור יהיו זולות יותר, שכן בשל היותם כמעט מוכנים, הם דורשים זמן ומשאבי פיתוח מופחתים. מנגד, בפעילות השוטפת, ידרשו עבורם דמי שימוש חודשיים בעוד לפלטפורמת הקוד הפתוח אין כמעט עליות. סוגיה נוספת וחשובה היא נושא הבעלות על האתר או יותר נכון היכולת שלך לעבור לספק אחר. במערכת קוד פתוח, אתה הבעלים של הקוד ולכן בניגוד למערכת קוד סגור, אתה כן יכול לנייד אותו. 

כל המשימות החשובות שהזכרנו ורבות אחרות, מחייבות אותנו לכך שפיתוח אתרי אינטרנט לא יעשה באופן סתמי אלא מקצועי ובכל המקרים ע”י צוות מיומן. כשם שבבניית בית מעסיקים בעלי מקצוע רבים, כל אחד בעל התמחות שונה, שסנכרון של כולם מביא לבניה איכותית, כך גם עלינו לנהוג לגבי האתר שלנו.

בעולם פיתוח אתרי אינטרנט אנו נדרש לרוב לעבודה משולבת של כמה גורמים:

אנשי פיתוח וקוד, האמונים על הצד הטכני והמערכת התפעולית של האתר, כולל תכנות, כתיבת סקריפטים ועוד. אלו יעשו שימוש לרוב בשפות תכנות כמו JAVA ו-HTML ויהיו אמונים גם על צדדים טכניים נוספים כמו הטמעת מערכות סליקה, ניהול, בקרה ועוד.

אנשי התוכן. לתוכן ואיכותו חשיבות רבה. הוא משמש כעוגן בין הקהל והאתר. במידה והתוכן מעניין, יותר קהל יכנס כדי לצרוך אותו. אם הקהל כבר בתוך האתר, הוא יישאר עוד יותר על מנת לצרוך עוד תוכן. לשניהם חשיבות רבה בקידום האתר במנוע החיפוש של גוגל, שכן שניהם חלק מהפרמטרים המרכזיים הבאים לידי שקלול באלגוריתם של גוגל המדרג את רלוונטיות האתר ומקדם אותו למקומות הראשונים.

מסך מחשב עם נתונים

יש לשים לב, שהתוכן אינו יכול להיות ספורדי או בלי הקשר. לכן, כבר בשלבי הפיתוח, על צוות התוכן, ללמוד על מהות העסק והשירות אותו הוא מציע ועל השוק והמתחרים. כמו כן, הוא חייב להכיר את הקהל הפוטנציאלי והבחירות והטעמים שלו וללמוד כיצד ניתן להניע אותו לפעולה. בתוך כך, יש גם לאפיין את האתר ולבנות עבורו קונספט שיעבור כחוט השני לכל אורכו.

ראו גם: כתיבת תוכן שיווקי לאתרים

אנשי העיצוב. תמונה אחת שווה אלף מילים ועיצוב וגרפיקה מושכים, שווים אלפי גולשים. לרושם הראשוני של דף הבית או עמוד הנחיתה משמעות חשובה ביצירת קשר עם קהל המחפשים ולכן הם חייבים להיות מרשימים. גם המיתוג צריך להיות ייחודי ובהלימה עם השפה הגרפית והמותגית ולשדר דרכו את הערכים שנרצה לשווק ללקוח. 

פיתוח חווית משתמש. חלק מן “העיצוב” של האתר אך אינו נוגע רק בגרפיקה אלא גם ליצירת ממשקי משתמש נוחים ואינטואטיבים. קטגוריות מסודרות, היררכיית מעברים, תקינות הקישורים ותפריטי הניווט, כל אלו מיועדים לתת לגולשים חווית משתמש איכותית, שבזכותה הם ירצו לשוב ולבקר באתר.

SEO. מן החלקים החשובים בפיתוח אתרי אינטרנט והצלחתם, העוסק בפעולות ודרכים לשיפור תנועת הגולשים אל האתר, בעיקר דרך מנוע החיפש ובעיקר דרך מנוע החיפוש של גוגל. אנשי צוות ה-SEO נדרשים לבצע אופטימיזציה תמידית של האתר ובעצם, נוגעים בכל הנקודות שציינו לעיל. הם בודקים כל הזמן כיצד לשפר את התוכן, העיצוב, חווית המשתמש והצד התפעולי והטכני.

בנוסף, לרשותם של העוסקים ב-SEO שלל כלים, המספקים להם יכולות בניית אסטרטגיה וניתוח כדי למטב את האתר, כדי שיענה הן על הדרישות של גוגל והן על הדרישות של הגולשים. 
ראו גם: איך להתקדם בגוגל?

שיווק עסקים

הצד של הגולשים חשוב אבל חשוב לא פחות הוא רמת הציון שמנוע החיפוש של גוגל יעניק לאתר. האלגוריתם של גוגל משקלל למעלה מ-200 פרמטרים שונים, בכדי לדרג את הרלוונטיות, האמינות והערך של האתר שלנו, כשהמשמעות המעשית היא מיקום האתר שלנו לאורך דפי תוצאות החיפוש. אם האתר שלנו לא יופיע ב-2 העמודים הראשונים הוא כמעט לא יהיה רלוונטי עבור הגולשים, הצורכים את כל המידע, מקסימום בעמודים הראשונים.

לכן, באמצעות ניטור ובדיקת רלוונטיות קבועה של הגדרות מילות וביטויי החיפוש, יצירת תוכן מתחדש, הקמת מערך קישורים וממליצים ושידרוג הצד הטכני וחווית השירות, אנשי ה-SEO יוצרים ‘קידום אורגני’ לאתר, שמקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש וכך הופך אותו חשוף יותר לקהל היעד.

לא להתפתות

פעולות אלו מורכבות ושלובות, ודורשות מיומנויות רבות. לכן ראוי לעשותם באמצעות חברות פיתוח אתרי אינטרנט מנוסות ומוכחות. מחיר ממוצע של בניית ופיתוח אתרי אינטרנט עומד על כ-5000 ₪ לאתר. כמובן, שאם נדרשים מאמצי פיתוח רחבים יותר או מוטמעים כלים, בעלי דרישות גבוהות יותר- המחיר יעלה בהתאם. 

רבים מתפתים להתקשר עם איש אחד שיעשה הכל במחיר מגוחך. מוכשר ככל שיהיה, הרי שמערכה מורכבת שכזו, מחייבת צוות של אנשים שכל אחד מהם מתמחה לעומק בתחומו ובסינרגיה הם מעניקים שלם הגדול מסכום חלקיו. 

חברת ‘ירדן דיגיטל’ הינה חברה מובילה בתחום פיתוח אתרי אינטרנט ולה צוות מומחים בתחומי הפיתוח, התוכן, העיצוב וקידום האתר. נשמח לעמוד לשרותך ולהציע לך את כל סל המוצרים במחיר משתלם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו