פרסום בדיגיטל – 16 טיפים שתרצו לקרוא לפני שתצאו לדרך

פרסום בדיגיטל – 16 טיפים שתרצו לקרוא לפני שתצאו לדרך

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

בעלי העסקים הגדולים והקטנים יודעים כי פרסום בדיגיטל הוא קריטי להצלחה. ישנן סיבות רבות לפרסם: הלקוחות שם, המתחרים שם, זוהי הזדמנות להגיע לקהל רחב ועוד. לאחר שברור כי יש לבצע פרסום, נשאלת השאלה כיצד לעשות זאת והתשובה לכך נמצאת בכתבה.

קידום אורגני ניתוח תנועה לאתר

כאן בכתבה מצורפים 16 טיפים חשובים לעסקים מתחילים, מתקדמים, גדולים וקטנים, שרוצים להגיע ללב הלקוחות ולהגדיל את העסק. 

1. לפרסם בדיגיטל

הטיפ הראשון נראה ברור מאיליו, אך לא כל העסקים הפנימו אותו. חשוב מאד להראות נוכחות ברשת הדיגיטלית ולכן להשקיע ולבצע פרסום בדיגיטל. עסקים אשר מתמהמהים עם הנושא וחושבים האם כדאי או לא כדאי להם להשקיע ברשת, עלולים למצוא את המתחרים שלהם עוקפים אותם. היתרון של הדיגיטל הוא שניתן למדוד את הפעולות, ההצלחה וכדאיות ההשקעה ולכן אין כל סיבה שלא לצאת לדרך, רק נשאר לעשות זאת נכון.

2. יצירת שפה ייחודיות

העסק שלנו הוא יחיד ומיוחד (כמונו) ולכן הפרסום צריך להיות בהתאם. כבר בשלב הראשון כדאי לעבוד על אלמנטים של שפה וגרפיקה ולקבוע כיצד נרצה לפנות את הקהל שלנו. מיתוג הוא חלק בלתי נפרד ואם עוד לא ביצענו תהליך שכזה, כדאי לעשות זאת לקראת הפרסום. אנחנו צריכים להיות מיוחדים כדי שאנשים יזכרו אותנו. אין זה אומר שכל מהלך שנבצע יהיה “מטורף” אך חשוב מאד שמי שיראה אותנו מספר פעמים יבין במי מדובר.

3. החלטה כיצד לבצע פרסום בדיגיטל

אחת הבעיות בפרסום בדיגיטל היא בניסיון “לתפוס את כולם”. עסקים אשר מפזרים את המשאבים שלהם בין הרשתות השונות ושלל הפלטפורמות, עלולים למצוא את עצמם עסוקים מדי, מוציאים יותר מדי כספים ומקבלים תוצאות שאינן משביעות רצון. כדאי תמיד לפרסם ביותר ממקום אחד בלבד, אך לעשות זאת בצורה חכמה וקודם כול לבדוק אם הקהל שלנו נמצא באותם מקומות שאנחנו רוצים לפרסם. 

4. שילוב בין פרסום ממומן לאורגני

פרסום ממומן משמעותו תשלום בעבור כל חשיפה או קליק. פרסום אורגני הוא טבעי ומביא את הקהל ללא קשר להיקף התקציב. יש לחשוב כיצד הכי נכון לנו לפרסם את העסק ולשקול לשלב בין השניים. פעמים רבות הפרסום הממומן עוזר בקידום האורגני (כשהפעולות מתבצעות בצורה הנכונה). יש ליצור אסטרטגיה ולחשוב מהי הדרך הנכונה לנו לעלות על דרך המלך ולהתחיל להביא לקוחות מהרשת.

5. הבנת קהל היעד

בעולם הפרסום המסורתי נהוג היה לערוך קבוצות מחקר לפני יציאה עם פרסומת ומהלכים שיווקיים. היום ישנן תוכנות, אחת מהן היא “ספארק טורו”, אשר עוזרות לנו להכיר לעומק את קהל היעד. התוכנות השונות עוזרות לנו לדעת היכן הקהל שלנו מבלה ברשת, על מה הוא מדבר, מה מעניין אותו ועוד. כאשר אנחנו יודעים ומבינים את הקהל שלנו, אנחנו יכולים להחליט כיצד לפנות אליו, באיזו פלטפורמה ואף לבנות את המסרים כך שניצור אצלו עניין.

משרד פרסום דיגיטלי

6. להכיר, לחבב לסמוך

לפני שאנחנו מתחילים עם פרסום בדיגיטל, אנחנו צריכים להבין כיצד הקהל שלנו פועל. מודל “להכיר לחבב, לסמוך” אומר שכדי שהקהל יהפוך ללקוח הוא צריך קודם כול להכיר אותנו. אם הוא לא שמע עלינו מעולם הוא לא יוכל לקנות מאיתנו. אנחנו יכולים להשתמש באמצעי פרסום בתשלום כדי ליצור את החשיפה הראשונית. לאחר מכן עליו לחבב אותנו וכאן נכנס אופי הפניה שלנו והתאמה בין המסרים לבין הקהל. לבסוף, כדי שתתבצע קניה אנחנו חייבים לשדר אמינות ולגרום לקהל לסמוך עלינו. הבנת המודל תעזור לנו לפרסם טוב יותר.

7. הגדרת מטרות

לפני כל פעילות עסקית כדאי להגדיר את המטרות ובוודאיגם במקרה של פרסום בדיגיטל. אנחנו רוצים לדעת לאן אנחנו רוצים להגיע וכמה כסף אנחנו מצפים להכניס מהפעולות שאנחנו מבצעים. לאחר שנגדיר את המטרה נוכל לגזור תוכנית עבודה או אסטרטגיה. נוכל לקבוע את התקציב, אופן השימוש בו ולעשות מעקב אחר ההצלחה. חשוב לציין כי גם בעבודה מול חברת דיגיטל יש להגדיר מראש את המטרות ולתאר מהי הצלחה מבחינתנו כך שהחברה תוכל לא רק לספק תוצאות אלא להמליץ לנו על הפעולות הנכונות להשגתן.

8. דגש על תוכן איכותי

אנחנו צריכים להקפיד שהתוכן שלנו יהיה איכותי וחשוב לא פחות, תואם לקהל שלנו. אנחנו לא צריכים להשתמש בשפה גבוהה אלא להפך, לכתוב בגובה העיניים, אך באופן מכובד וחשוב מאד, מעניין. חשוב שנהיה מיוחדים, מקוריים ונענה על שאלות שמעניינות את הקהל שלנו. ככל שהתוכן שלנו יהיה איכותי יותר כך הסיכוי שניתפס כמומחים בתחום עולה וכך גם הפניות לעסק.

9. עיצוב שמספר את המותג ומגיע לקהל

תוכן איכותי חשוב מאד, אך חשוב לא פחות לשים דגש על הנראות של המותג ברשת. אנחנו צריכים להשקיע בלוגו, תמונות וצבעים שייצגו אותנו בצורה הטובה ביותר. חשוב שהגרפיקה תתפוס את העין באופן חיובי ושאנשים ירצו לעצור, לקרוא את המודעות שלנו, להיכנס לאתר או לדף העסקי. כמובן, מומלץ לפנות לאנשים מקצועיים בתחום לשם כך.

רימרקטינג

10. תחזוקת אתר עצמאי

חשוב מאד להקים ולתחזק אתר אינטרנט עצמאי. גם אם החלטנו להשקיע את כל מאמצי הפרסום שלנו ברשת החברתית, נרצה שיהיה לנו אתר ייצוגי שאנשים יוכלו ללמוד עלינו יותר. אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי שלנו ואינו תלוי בחוקי פרסום של פלטפורמות אחרות ולכן יש לו חשיבות רבה. כמובן, מומלץ להשקיע גם בקידום אורגני בגוגל, אך גם אם החלטנו למקד את המאמצים במקומות אחרים, לא נרצה לוותר על האתר.

11. מעקב אחר ההצלחה

היום אנחנו יכולים לעקוב אחר ההצלחה שלנו בקלות רבה. אם החלטנו לעשות קמפיין לידים בפייסבוק, אנחנו יכולים לבדוק כמה לידים נכנסו ומהם כמה מכירות היו לנו. אם אנחנו מקדמים את האתר בגוגל נוכל לדעת כמה אנשים נכנסו וכיצד התקדמנו. ישנן תוכנות שיעזרו לנו לבצע מעקב וחלקן חינמיות לחלוטין ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לדעת מה קורה עם הפרסום שלנו. במקרה של עבודה מול חברה חשוב מאד לקבל דו”חות באופן קבוע ולדעת כיצד התקדמנו.

12. לא לסמוך רק על הפרסום הדיגיטלי

נכון שאנחנו מתרכזים בכל מה שקשור בפרסום בדיגיטל, אך חשוב שנדע שהחיים בסופו של דבר קורים בחוץ. אנחנו צריכים לשים לב כי מה שאנחנו עושים ברשת מתאים לעסק ולמה שקורה בו. פעמים רבות עסקים יוצאים עם קמפיין לידים אך הם לא חוזרים למתעניינים בזמן או ששיחות המכירה שלהם פשוט לא מספיק טובות. לכן, יש להתקדם גם בעסק ולקבל עזרה אם יש צורך ולזכור שהפרסום הדיגיטלי, טוב ככל שיהיה, לא יכול לעשות את כל העבודה בעצמו.

13. לקרוא לפעולה

לעתים אנחנו שוכחים שאנחנו אמורים בסופו של דבר להגיד ללקוחות הפוטנציאליים מה לעשות. אנחנו רוצים שיצרו איתנו קשר או שישאירו אצלנו פרטים אך אם לא נבקש זאת, הגולשים לא ידעו שזה מה שאנחנו מצפים. כשאנחנו כותבים מודעה, מאמר, פוסט או מצלמים סרטון, אנחנו צריכים להשתמש בכישורי קופירייטינג ולדעת להניע את הקהל לפעולה הרצויה לנו. אין לצאת מנקודת הנחה שהקהל כבר ידע מה לעשות אלא להוביל אותו בחוכמה. 

14. להכיר את הפלטפורמה

הכי “קל” מבחינתנו הוא להתחיל לפרסם. נכון, נדרשים כספים, אך פעמים רבות גם לחיצה על כפתור אחד והכנסה של פרטי האשראי תהיה התחלה של קמפיין. אף על פי שנשמע שהפעולות פשוטות וקלות, יש לעצור רגע ולפני שנתחיל לבצע פעולה זו או אחרת, חשוב שנכיר את הפלטפורמה. למשל, כאן כתבנו מאמר על פיקסל של פייסבוק שמסביר על חשיבותו וכיצד אנחנו יכולים להשיג תוצאות טובות יותר בקמפיין שלנו.

15. להיות אנשים

בסופו של יום אנשים עושים עסקאות עם אנשים אחרים. אנחנו לא יכולים לצפות שכל הפעילות שלנו תהיה אוטומטית, דיגיטלית וללא קשר אלינו. אנחנו צריכים להיות הפנים של העסק, לתת תחושה שתמיד יש למי לפנות ולהיות זמינים ככל שרק ניתן. זוהי נקודה חשובה שרבים מהעסקים שוכחים ממנה. חשוב ליצור נוכחות באינטרנט אך חשוב גם לתת מענה ותחושה של קשר אישי.

מסך מחשב עם נתונים

16. ליצור תהליכי אוטומציה

לצד החשיבות של אנושיות, אפשר לייצר תהליכים אוטומטיים וישנן תוכנות וטכנולוגיות שיעזרו לנו לתת לקהל שלנו מענה כמו בוטים, מערכות דיוור ועוד. כל תחום הוא ייחודי ולכן יש לבנות את התהליך עם אנשים אשר מתמחים בתחום ומכירים אותו היטב, אך כדאי להיפתח אליו ולהיות עם נכונות לאמץ את הטכנולוגיה כך שתפעל לטובת העסק שלנו. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו