פרסום בפייסבוק מחיר החל מ-1,000 ש”ח להמרות בשטח!

פרסום בפייסבוק מחיר החל מ-1,000 ש”ח להמרות בשטח!

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אי שם בשנת 2004 קם אתר בשם פייסבוק שתחילה שימש בתור רשת חברתית של אוניברסיטת הרווארד ולאט לאט התגלגל להיות רשת חברתית של כלל האוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית, ומשם המשיך לכל העולם וגם אלינו לישראל עם מליארדים של משתמשים כיום ברחבי העולם. 

לוגו פייסבוק

כמו בכל פלטפורמה עסקית מוצלחת שמושכת אליה משתמשים רבים, המפרסמים הבינו מהר מאוד את הפוטנציאל הטמון ברשת הפייסבוק והפרסום בה ולאט לאט החלו להעביר את הפרסום שלהן לרשת החברתית. תחילה ראינו באנרים ופרסומות לצד הפיד ולאט לאט התחום של פרסום בפייסבוק התפתח למימדים שכיום הופכים את ההכנסות מהפרסום ברשת להכנסה העיקרית של פייסבוק. אז איך מתבצע הפרסום ברשת הפייסבוק, מה הופך אותו לאטרקטיבי ויעיל יותר עבור המפרסמים, מה היתרונות שלו על פני הפרסום והשיווק המסורתי, לאילו עסקים הוא מתאים וכמה הוא עולה – הכל ועוד במדריך הבא שכולו עוסק בפרסום בפייסבוק. 

מה זה פרסום בפייסבוק?

הפרסום ברשת הפייסבוק מתחלק למספר נישות כאשר בראש ובראשונה יש את הדרך הידועה והמוכרת והיא כמובן עמוד פייסבוק או פרופיל עסקי. במסגרת העמוד העסקי שלנו אנו מעלים תכנים עבור הגולשים שעוקבים אחרי העמוד שלנו, שאלו בדרך כלל יהיו משתמשים אשר מכירים ואוהבים את המוצר או השירות שלנו, משתמשים שרכשו מאיתנו את המוצר או השירות בעבר או כאלה שמתעניינים לעשות זאת. 

כאשר אנו בונים דף עסקי שכזה חשוב מאוד להשקיע בעיצוב שלו על מנת שיראה ייחודי ומזמין בין כל מאות אלפי הפרופילים העסקיים האחרים שיש ברשת הפייסבוק. כדאי לעלות כמות גדולה של תכנים בתזמון נכון על מנת שתהיה פעילות ותנועה בדף העסקי שלכם כאשר בין התכנים שניתן להעלות לדף העסקי אלו הם סרטונים או תמונות. ברגע שתעלו מגוון של תכנים לפייסבוק כך יראו משתמשים חדשים שיש הרבה תנועה בדף שלכם שחלקה יכולה להיות רלוונטית אליהם והם יעשו לעמוד העסקי שלכם לייק ויעקבו אחריו באופן קבוע ושיטתי. 

בנוסף, שיווק בפייסבוק יכול להיות גם מודעות ופרסומות בדמותם של פוסטים כאשר ישנה אפשרות לפוסט ממומן ואפשרות לפוסט מקודם, כאשר המטרה של הקמפיין צריכה להיות מוגדרת מראש ובהתאם אליה נבחר נבחר את סוג הפרסום שמתאים לנו. 

מעבר לפוסטים יש גם האלמנטים הטכנולוגיים שבהם משתמשת רשת הפייסבוק עבור פרסום כמו טירגוט מתאים, רימרקטינג וכל זה בעזרת הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק שהוא דומה מאוד לכלי ניהול הקמפיינים של גוגל ובעזרתו נוכל להבין כמה הקמפיין יעיל ואיפה צריך לעשות שינויים בהיבט הפרסום או החשיפה. 
ראו גם: קידום עסקים בפייסבוק

מה היתרונות של פרסום בפייסבוק

שיווק עסקים
  1. טראפיק מטורף – אז כפי שכבר ציינו קודם לכן הפייסבוק התפתח רבות בשנים האחרונות והפך לרשת החברתית הפופולרית ביותר ברחבי האינטרנט. כיום יש לרשת מיליארדי משתמשים ברחבי העולם כאשר כל אחד מהם מבלה בממוצע שעות רבות ברשת הפייסבוק. העובדה שהטראפיק הגבוה של רשת הפייסבוק רק הלך ועלה עם השנים גרם למפרסמים רבים להבין ששם פוטנציאל הפרסום הוא רב יותר בעיקר לאור העובדה שפשוט הרבה מאוד אנשים מבלים שם חלק ניכר מהיום שלהם.
  2. אין הגבלת זמן או מקום-  העובדה שהצרכנים מבלים בפייסבוק זמן רב ובשעות שונות לא מגבילה את המפרסמים מבחינת עיתוי הפרסום בניגוד למדיות אחרות כמו טלוויזיה, רדיו או עיתון והם יכולים לבחור מתי הם רוצים שהפרסומת תופיע אצל קהל היעד שבחרנו לפני הקמפיין, מה שמביא אותנו ליתרון משמעותי נוסף משמעותי ביותר של הפרסום בפייסבוק. 
  3. פרסום לקהל יעד ממוקד- העובדה שהטראפיק בפייסבוק הוא גדול מאוד לאו דווקא תעזור לנו לבצע שיווק יעיל ואיכותי, אך העובדה שהפייסבוק יודע לבצע פילוח שוק דווקא תעזור לנו מאוד. הפייסבוק יודע לזהות את המשתמשים שלו לפי כל הפרטים שרשומים בפרופיל שלו כאשר בדרך כלל מדובר בפרטים דמוגרפיים כמו גיל, מין, מקום מגורים ועוד. אנחנו בתור מפרסמים ברוב המוחלט של הקמפיינים נרצה להגיע אל קהל יעד מסויים כמו למשל גברים בגילאים 18-25 מתל אביב וזה כמובן בהתאם לניתוח שערכנו לפני הקמפיין עבור איזה אוכלוסיית יעד המוצר שלנו מתאים. הפייסבוק מאפשר לנו להציג את המודעה שלנו או את הפוסט הממומן אך ורק לאוכלוסייה הזו וכך למעשה לא נבזבז כסף על הצגה המודעה לאוכלוסייה שהמוצר אינו רלוונטי עבורה, כמו שקורה עם פרסומת בטלוויזיה למשל, כאשר רוב הצופים בה הם כלל אינה אוכלוסיית היעד שאליה המוצר פונה. 
  4. גלגל חשיפתי – יתרון משמעותי נוסף של הפרסום בפייסבוק הוא שבמקרים רבים במידה ומשתמש אחד עשה לייק על פרסומת שהוא אהב כל החברים שלו יכולים לראות את זהו להיות חשופים גם הם פתאום לאותה פרסומת ונוצר פה למעשה אפקט של כדור שלג. בנוסף יש אפשרות שהמשתמשים יעשו שיתוף לפרסומת שלנו ובכלל יווצר אפקט של פרסום הלאה על ידי צרכני הקצה של הפרסומת. 

ראו גם: ניהול רשתות חברתיות לעסקים

https://www.youtube.com/watch?v=RXDcDVsUV4A

מהם הדרכים לפרסום בפייסבוק?

דרך אחת לבצע פרסום בפייסבוק היא על ידי פוסט מקודם כאשר אותו פוסט יכול להיות תמונה או סרטון שמופץ מהעמוד העסקי של החברה שלנו. הפוסט המקודם יופיע בפיד של המשתמש כאשר המשתמש יראה כי מדובר בפוסט מקודם. החסרון של פוסט מקודם הוא שרק מי שעשה לייק לעמוד העסקי שלנו יכול לראות את הפרסומת הזו ומשתמשים אחרים שאינם מכירים את הדף העסקי שלנו לא יראו אותו. 

אם אנחנו רוצים להרחיב את קהל הלקוחות שלנו כנראה שהפתרון לכך יהיה דווקא פוסט ממומן, שבהיבט התוכן או התמונה הוא בדיוק אותו דבר רק שבניגוד לפוסט המקודם, הוא מופיע בפיד של אנשים שלאו דווקא עשו לנו לייק לעמוד, מה שיכול לייצר חשיפה נוספת עבור העמוד שלנו ואת החשיפה ניתן כמובן לנהל בעזרת הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק. 

דרך נוספת לשיווק בפייסבוק היא באמצעות רימרקטינג שכיום נחשבת לכלי מאוד אהוד בקרב כל המפרסמים. הרימרקטינג למעשה מזהה משתמש שהתחיל לבצע רכישה או התעניין רבות ברכישה של המוצר שלנו אך לא ביצע אותה. לאחר הזיהוי הוא שותל אצל אותו משתמש קוד והפייסבוק יודע לשלוח לאותו משתמש פרסומת על המוצר בו הוא התעניין שוב ושוב. 

שיווק דיגיטלי

לאילו סוגי עסקים מתאים שיווק בפייסבוק?

נשאלת השאלה אם יש סוגי עסקים שהשיווק בפייסבוק מתאים להם יותר וכאלה שהוא מתאים להם פחות והתשובה לכך היא חד משמעית. כיום אין עסק שהשיווק בפייסבוק אינו מתאים לו, או לפחות חלק מהמטודולוגיות שיווק שהזכרנו כאן אינו מתאימות לו. כל עסק יכול למצוא לפחות מטודולוגיה אחת שתתאים לו ולעבוד על פרסום בפייסבוק באפיק הזה. ציינו רבות שקיימת נוכחות בפייסבוק של משתמשים רבים מאוכלוסיות שונות ולכן החשיפה בו גבוהה מאוד ולדעתנו זה קריטי שלכל עסק יהיה עמוד עסקי בפייסבוק למקרה שמשתמשים יחפשו בפייסבוק בדיוק כפי שהם מחפשים משהו בגוגל למשל. 

האם כדאי לנהל את הפרסום בפייסבוק לבד או באמצעות חברה?

נושא הפרסום בפייסבוק הוא מאוד אינטואיטיבי וניתן להשקיע זמן וללמוד אותו בצורה טובה ובכך לנהל את הקמפיין שיווק דיגיטלי של העסק שלכם בעצמכם. חשוב להבין שיש כיום חברות בשוק שזה עיקר התעסוקה שלהם והם חיות את השוק של הפרסום בפייסבוק וככל הנראה ידעו לנהל את הקמפיין שלכם בצורה הכי טובה שתתאים למטרות שלכם ותשיג אותם בצורה טובה יותר. חברות שמתעסקות בפרסום בפייסבוק ידעו לעבוד לפי תהליך עבודה מוגדר מראש, ידעו איך לבצע שינויים והתאמות לקמפיין תוך כדי תנועה על ידי הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק וידעו לנהל את הקמפיין בצורה שתביא לו תועלת רבה יותר. 

https://www.youtube.com/watch?v=tncM7lzoZdk

פרסום בפייסבוק מחיר

המחיר של הפרסום ברשת הפייסבוק אינו קבוע והוא משתנה מעסק לעסק ומקריין אחד לאחר. כמובן שהמשתנה הכי חשוב הוא התקציב והוא נגזר מכמה אנחנו באמת רוצים להשקיע בקמפיין שלנו ברמת החשיפה וברמת הקליקים. עלות של קליק בפייסבוק נעה בין חצי שקל לשני שקלים ונגזרת ממספר רב של משתנים כמו היום בשבוע, סוג הענף בו אתם פועלים, האם אתם עסק קטן או גדול ועוד. קמפיין בפייסבוק יכול לנוע בין מחירים של אלף ש״ח ועד 40 אלף ש״ח כאשר גם פה ישנם הרבה מאוד פרמטרים איך נגזר המחיר שתצטרכו להשקיע בקמפיין שלכם. 
לפרטים נוספים אודות שיווק ופרסום בפייסבוק, צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה. קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות והוותיקות בישראל. צוות המומחים שלנו ישמחו לבנות עבור העסק שלכם תכנית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית בהתאם לצרכי העסק, קהל היעד והתקציב העומד ברשותכם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו