קידום העסק בעידן הדיגיטלי: איך ליצור בידול ברשת ב-2020?

קידום העסק בעידן הדיגיטלי: איך ליצור בידול ברשת ב-2020?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אנחנו נמצאים בעידן דיגיטלי וכעסקים אנחנו יכולים ללמוד כל יום משהו חדש על קידום העסק. התעמקות בתחום היא אף פעם לא קצרה והפעולות שיש לבצע רבות. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עוסקים בפעולות קידום אך יותר מכל רוצים לדעת כי הזמן והמשאבים שלנו מנוצלים על הצד הטוב ביותר. אז איך הכי נכון לשווק את עצמנו בעידן הדיגיטלי? התשובות בכתבה.

אחד היתרונות של קידום העסק מאז העולם הדיגיטלי הוא היכולת של כל אחד לגשת לאמצעי הפרסום והשיווק. כל אחד יכול לבנות אתר, לבצע פעולת לקידום, להקים דף עסקי, פרופיל באינסטגרם ובמקומות נוספים. כל זאת ללא עלות בכלל או עבור אלו שמעדיפים לפנות לאנשי מקצוע או לבצע פרסום ממומן, בתשלום שנגיש לכולם. 

אחד החסרונות של העידן הדיגיטלי הוא עודף האפשרויות ועודף המידע, שעלולים להיות מבלבלים. עסקים אשר לא יודעים כיצד להתחיל לקדם את עצמם יכולים להתנסות בפלטפורמות שונות ולמצוא את עצמם משקיעים זמן רב, כסף וכל זאת ללא תוצאות. הדרך להצליח בקידום דיגיטלי היא להתחיל מיצירת אסטרטגיה.

פיתוח אתרי אינטרנט

חוק מספר 1 – קידום העסק דורש אסטרטגיה

כיוון שישנן דרכים שונות לקדם את העסק בעידן הדיגיטלי, יש צורך ביצירת פוקוס. חשוב להגדיר מראש את המטרות ולאחר מכן ליצור אסטרטגיה ברורה בדרך להשגתן. חלק מהעסקים יצליחו להביא את מירב התנועה (והמכירות) דרך האתרים הפרטיים שלהם. חלק יצליחו להביא לקוחות מהפייסבוק ומעוד שלל מקומות. עסקים קטנים או עסקים בעלי תקציב וזמן מוגבל לא יכולים להתפזר אלא צריכים להיות ממוקדים.

תוך כדי כך שהעסקים צריכים להיות ממוקדים הם צריכים גם להקפיד על נוכחות דיגיטלית טובה. גם כאן, המילה “טובה” אינה זהה לכולם. ישנם תחומים בהם יש יותר חיפושים בגוגל וישנם תחומים אשר מתאימים יותר לרשת החברתית (וגם לא כל מה שמתאים לפייסבוק מתאים גם לאינסטגרם ולהפך). רק לאחר ההבנה מה העסק רוצה להשיג אפשר להתחיל ליצור אסטרטגיה.

יצירת בידול ברשת

קידום העסק דרש מאז ומתמיד בידול, אך בעידן הדיגיטלי יש לכך משמעות רבה. עסקים אשר נראים דומים לכולם עלולים למצוא עצמם משקיעים משאבים וזמן ולא לראות תוצאות. עסקים אשר מצליחים לספר את הסיפור שלהם ולהסביר את היתרונות שלהם על פני האחרים, הם אלו שיצמחו בקלות רבה יותר. את הבידול אפשר לבצע בדרכים שונות:

יצירת נוכחות גרפית

כל עסק רוצה שהלקוחות יזהו אותו כשהם יפגשו אותו בפעמים הבאות. ישנה משמעות רבה ליצירת נוכחות גרפית עם לוגו ברור, סלוגן (אפשרי) וצבעים שחוזרים על עצמם במקומות שונים. גרפיקאים אשר מתמחים ביצירת מיתוג יכולים לעזור לעסק לצמוח והחומרים שישמשו לקידום בדיגיטל ישמשו בדרך כלל גם ל”אופליין”.

אלו אשר כבר התחילו בפעולות קידום העסק ומעולם לא חשבו על נושא הבידול לא צריכים להתרגש. אף פעם לא מאוחר מדי לקבל החלטות בנוגע למותג וגם חברות גדולות עושות שינויים כשיש צורך בכך.
ראו גם: בניית אתר לעסק

יצירת שפה ספציפית

השפה העברית היא אמנם אותה שפה, אך כל אחד מאיתנו משתמש במילים אחרות ובטון אחר. לפני כל מהלך לקידום העסק כדאי לחשוב כיצד העסק ובעליו מדברים. יש גם לשאול מה מאפיין את הקהל ולחשוב באילו מילים הוא ישתמש כדי לתאר את התחום המדובר. 

יצירת שפה היא עבודה חשובה והיא מהווה תשתית לכל עבודות הפרסום והשיווק שיתבצעו בהמשך הדרך. ברשת כדאי לשמור על אחידות (אך להתאים אותה בצורה חכמה לכל פלטפורמה). כמו כן, עסקים אשר ישתמשו באותם מסרים גם ב”אופליין” ירוויחו מכל העולמות.

דגש על ההבדל

אין זה משנה מהו אמצעי השיווק או הפרסום, משנה יותר במה מתמקדים ומה העסק רוצה שהלקוחות ידעו עליו. אם העסק מציע שירות מיוחד, מוצר באופן בלעדי או שהוא נותן ערך לקהילה, חשוב לשים על כך דגש. הרעיון הוא לתת לגולשים ולקונים סיבה לפנות דווקא לעסק הספציפי הזה ולא לחפש אחרים.

אם בעבר היה קשה יותר להתפרסם אך קל יותר להגיד מהם היתרונות של העסק, היום יש צורך לחשוב על הבידול ובהתאם לבנות את האסטרטגיה. היתרונות של העסק הם חלק מהותי שיש להציגו ולהשתמש בהם כדי לקדם את העסק.

לבחור את הפלטפורמה הנכונה לקידום

ציינו כי ישנן שלל פלטפורמות שיכולות לשמש את העסק לצורך קידום. אפשר לנסות ולהתפזר על כל הפלטפורמות אך ניתן לשער שהדבר לא יוביל לתוצאות הרצויות. במקום, עדיף להשקיע מאמצים בפלטפורמות הנכונות לעסק. כדי לקבל את ההחלטה היכן להשקיע כדאי להכיר מעט את היתרונות של כל אפשרות ולמי היא מתאימה.
ראו גם: קידום עסקים בפייסבוק

אתר עצמאי

אם בעבר היה צורך במומחיות גדולה גם כדי לבנות אתר פשוט וסמלי, היום זה כבר לא ככה. ישנן שלל פלטפורמות לבניית אתרים כשהמובילה בהם היא וורדפרס. היום מומלץ לכל עסק להחזיק באתר משלו, עם שליטה מלאה, אפילו אם הוא יהיה אתר עם מעט עמודים וללא עדכונים רבים.

מסך מחשב

אף אחד לא יכול להוריד את האתר מהאוויר ועם זאת ישנו סיכוי גבוה שגוגל יזהה את האתר כשמישהו יעשה חיפוש אחר העסק או בעליו. כיוון שרוב האנשים מקבלים החלטות לאחר שהם מבצעים חיפוש בגוגל, גם לעסק קטן כדאי להחזיק אתר. חנויות, בעלי קורסים ומומחים בתחומם, צריכים להשקיע באתר שנראה מצוין, לקדם אותו ולהביא דרכו לקוחות חדשים.

פייסבוק

מעל למחצית מהישראלים משתמשים בפייסבוק מדי יום. עסקים רבים מוצאים בה כפלטפורמה מצוינת לקידום אך צריכים להבין כיצד להשתמש בה. עסקים רבים חושבים כי הפעולה הכי פשוטה היא לפתוח פרופיל בפייסבוק ומשם להתחיל לפרסם את עצמם. בפועל, הקידום של העסק מורכב יותר. לפייסבוק יש את מערכת הפרסום אשר יכולה להיות יעילה מאד והיא דורשת פתיחה של דף עסקי. אמנם אין צורך לפרסם בו שום דבר אך כדאי שמי שיראה את הפרסום הממומן יבין מיהו העסק עצמו.

מעבר לפרסום הממומן, ניתן לנהל קהילה בפייסבוק על ידי פתיחת קבוצה. פעולה זו דורשת סבלנות, יצירת תוכן רב והצגת המומחיות בצורה נכונה. ניהול קהילה יכול להיות צעד משתלם בטווח הארוך אך הוא מיועד לעסקים שמבינים בתחום ושמוכנים להשקיע את הזמן בכך. 

אינסטגרם

בתחילת דרכה, נאמר כי הצעירים עזבו את פייסבוק והם נמצאים באינסטגרם. היום גם המבוגרים וגם הצעירים נמצאים בה ועסקים שיודעים להשתמש נכון ברשת יצליחו להביא קהל ולקוחות. הרשת החברתית מתבססת בעיקר על נראות מעולה כאשר היא מיועדת להעלאת תמונות וסרטונים קצרים. עסקים עם תמונות טובות יוכלו לפרסם בה בקלות יחסית וכך גם אלו שלא רוצים להכביר במילים.

במקביל לשיווק האורגני ניתן לבצע פרסום באינסטגרם בתשלום ממש כמו בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת. כיוון שמדובר במערכת פרסום חכמה ויעילה, עסקים שיודעים לפעול בה יוכלו לעשות עבודה מצוינת. 

יוטיוב

קידום העסק ביוטיוב יכול להיות החלטה נבונה אך הוא לא מתאים לכל אחד. הפלטפורמה מתבססת על סרטונים ולא כל עסק מוכן להיחשף. אפשרות נוספת היא להשתמש במצגות ולהכין סרטוני אנימציה, אך היא דורשת השקעה כספית. כדאי לדעת כי יותר אנשים עורכים חיפושים ביוטיוב ופחות עסקים נכנסים לזירה זו. לכן, עסקים שכן בוחרים להתקדם דרך הפלטפורמה יכולים ליהנות מתוצאות מרשימות.

גם הקידום ביוטיוב נחלק לקידום אורגני וקידום ממומן. כיוון שהתחרות בפרסום הממומן נמוכה יחסית, העלויות בהתאם והתוצאות בפעילות נכונה יכולות להיות מרשימות ולקדם את העסק למעלה.

פלטפורמות נוספות

קידום העסק יכול להתבצע גם בלינקדין ואפילו דרך השימוש בטיק טוק. ככל הנראה עם הזמן יגיעו יעלו עוד פלטפורמות ועסקים יוכלו לקבל החלטה כיצד הם מחליטים לפרסם ולשווק את עצמם. בכל מקרה, לפני בחירת הפלטפורמה יש לבדוק האם הקהל שלנו נמצא שם, האם העסק שלנו יכול להיות רלוונטי עבורו כשהוא יפגוש אותנו והאם אנחנו מחליטים להשקיע בקידום אורגני או ממומן.

Advertising agency

קידום העסק עם חברה מקצועית

שפע המידע יכול להיות שימושי וישנם עסקים אשר מקדמים את עצמם בצורה מעולה. לעומת זאת, ישנם עסקים רבים שעושים פעולות רבות, משקיעים זמן (וזמן שווה כסף) ולא מצליחים להגיע לתוצאות שהם רצו. הסיבות לכך יכולה להיות חוסר ניסיון, בלבול, אי הבנה של הפלטפורמה ועוד.

במקום לנסות לקדם את העסק באופן עצמאי אפשר לפנות לחברת שיווק דיגיטלי מקצועית. חברה אשר מכירה היטב את התחום תוכל להוציא את המירב מכל מהלך ומכל תקציב. חברת ירדן דיגיטל תשמח לשמוע ממך, להבין את המהות של העסק וליצור בידול שבסופו של דבר יביא לעסק שלך יותר לקוחות מהרשת.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו