קידום עסקים באינטרנט – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?

קידום עסקים באינטרנט – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

כל עסק רוצה וצריך לקדם את עצמו. אז למה דווקא באינטרנט ואיך עושים את זה נכון? כל התשובות – בהמשך!

מסך מחשב עם נתונים

למה צריך לקדם את העסק?

כאמור, כל עסק צריך קידום וזאת, בעיקר בשל התחרות הגדולה שיש כיום בשוק בכל התחומים וכדי לזכות בהתעניינות של לקוחות פוטנציאלים, שבשאיפה – יהפכו ללקוחות משלמים, צריך להגיע אל קהל היעד בכל דרך אפשרית ולהגדיל את החשיפה ככל שניתן.

העולם הווירטואלי 

עוד מאפיין של העולם העסקי של ימינו הוא, שהכל מתנהל דרך רשת האינטרנט והמשמעות של שינוי זה שהעולם עובר היא, שגם בעלי עסקים צריכים להתאים את עצמם לעולם הווירטואלי החדש, בו אנו חיים ולהבין, שהכלי השיווקי היעיל ביותר כיום הוא רשת האינטרנט ולמעשה, השימוש באינטרנט ככלי שיווקי, מוביל עסקים שונים לתוצאות טובות ומהירות מאי פעם!

המשמעות האמיתית של קידום עסקים באינטרנט 

המשמעות האמיתית של קידום עסקים באינטרנט היא בעיקר קידום של אתר האינטרנט של העסק במנועי החיפוש כשבראשם – גוגל. הכוונה בקידום אתרים בגוגל היא לקידום של האתר ברשימת תוצאות החיפוש במיקום טוב יותר, שיגדיל משמעותית את החשיפה של הגולשים אל האתר הרצוי. 

למה חשוב לקדם בגוגל?

הסיבה לכך, שהקידום בגוגל חשוב כל כך היא, שסביר להניח, שהגולש הממוצע יכנס רק לאתרים הראשונים שיופיעו ברשימת תוצאות החיפוש שלו ולא ימשיך לגלול ולחפש תוצאות נוספות. כלומר, אם האתר שלכם יופיע במקומות הראשונים של העמוד הראשון של תוצאות החיפוש, החשיפה שלו תהיה גדולה הרבה יותר מאשר אם הוא יופיע לדוגמה בעמוד השני ואפילו בהשוואה להופעה בתחתית העמוד הראשון. קידום אתרים בגוגל יכול להתבצע בשתי דרכים ועליהן נרחיב מיד.

חיפוש מתקדם בגוגל

קידום ממומן

הדרך הראשונה לקידום אתר בגוגל היא באמצעות השיטה של הקידום הממומן. בשיטה זו בעל האתר מעביר תשלום לגוגל בתמורה להעלאת מודעה עם קישור לאתר במקומות הראשונים או במיקום בולט במיוחד ברשימת תוצאות החיפוש. היתרון הגדול ביותר של קידום באמצעות שיטה זו הוא התוצאות המיידיות המתקבלות כבר מיום ביצוע התשלום. כמו כן, ניתן גם לאפיין את הקידום הממומן לפי הגדרות שונות כדוגמת שעות הופעה ביום, תקציב, ימים בשבוע ועוד. החיסרון הגדול של שיטת הקידום הממומן הוא, שברגע שהתשלום מופסק – גם הקידום מופסק והחשיפה שוב יורדת משמעותית.

מה צריך בשביל קידום ממומן? 

בשביל לבצע קידום ממומן בגוגל באופן יעיל ולהימנע מבזבוז מיותר של כספים, חשוב להכיר היטב את השיטה, אבל יותר מזה – את קהל היעד ואת הגולשים. הכוונה היא לכך, שככל שתכירו טוב יותר את מאפייני והרגלי הגלישה לש קהל היעד שלכם, כך תוכלו להגדיר טוב יותר את ההופעות של המודעה שלכם ברשימת תוצאות החיפוש, כך שהיא תופיע בזמנים האופטימליים. כמו כן, חשוב גם להכיר את קהל היעד כדי לנסח מודעה שתמשוך את הגולשים להיכנס אל האתר.

קידום אורגני

הדרך השנייה לקידום אתרים בגוגל היא באמצעות שיטת הקידום האורגני. שיטה זו מתבססת על העובדה, שגוגל מקדם אתרים לפי מידת הרלוונטיות שלהם לחיפוש של הגולשים וכדי לקבל את ההחלטה אילו אתרים לקדם ואילו לא, פותח עבורו אלגוריתם שכל מטרתו היא לסרוק את האתר ואת התכנים שמופיעים בו, לבדוק את התנהגות הגולשים באתר ועוד פרמטרים נוספים, עליהם נרחיב מיד. היתרון הגדול ביותר של הקידום האורגני הוא, שהתוצאות שלו הן ארוכות טווח ובנוסף, העלויות שלו הן נמוכות משמעותית מאלו של הקידום הממומן. החיסרון של הקידום האורגני הוא, ששיטה זו דורשת הרבה עבודה והרבה סבלנות עד שניתן לראות את התוצאות ולקטוף את הפירות.
ראו גם: איך לקדם אתר?

מה צריך בשביל קידום אורגני? 

היות שהקידום האורגני מתבצע לפי הפרמטרים הקובעים את האלגוריתם של גוגל, שעובד לפי מידת הרלוונטיות של האתר בשביל הגולשים, כדי לבצע אותו יש תחילה למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות לקידום. מילות מפתח אלו הן מילות החיפוש, בהן מרבית הגולשים משתמשים כדי לבצע את החיפוש אחר מה שמעניין אותם באינטרנט. לאחר בחירת מילות המפתח יש לכתוב תכנים, בהם מופיעות מילות המפתח שנבחרו ולהעלות אותם לאתר, תוך שימוש באותן מילות מפתח בשמות דפי התוכן המיועדים לקידום. השלב הבא בקידום האורגני הוא יצירת קישורים נכנסים אל האתר, כאשר יש קישורים יותר איכותיים מאחרים, שיובילו לתוצאות טובות יותר.

אם כן, כדי לבצע קידום אורגני יש לדעת כיצד לבחור את מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר, לצרכים שלו וכמובן – לגולשים ולהרגלי הגלישה שלהם ולדעת כיצד ליצור קישורים ואיך לבחור את האתרים המתאימים להוצאת קישורים מהם אל האתר המקודם.

בלוג שיווק דיגיטלי

שימוש ברשתות חברתיות

עד עכשיו עסקנו רק בקידום אתרים במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל. אבל האמת היא, שגם לרשתות החברתיות השונות יש חלק מאוד גדול בקידום עסקים באינטרנט! למעשה, השימוש ברשתות החברתיות מהווה חלק מאוד גדול מהשימוש הכללי ברשת האינטרנט וכיום כמעט לכל מי שמכיר את גוגל, שזה בערך כל אוכלוסיית העולם, יש גם פרופיל ברשת חברתית אחת לפחות. היות שכך, הרשתות החברתיות הפכו גם הן לפלטפורמה נהדרת לשיווק של עסקים בכל הגדלים, בכל התחומים ומכל העולם. כמו כן, חשוב גם לזכור, שכאשר עושים חיפוש של עסק כלשהו בגוגל, בהחלט ניתן לראות תוצאות של דפים עסקיים מהרשתות החברתיות ובעיקר מפייסבוק וכך אפשר ליהנות מחשיפה כפולה: גם בגוגל וגם ברשת החברתית.

אפשרויות קידום ברשתות חברתיות

בדומה לקידום בגוגל, גם במרבית הרשתות החברתיות ניתן לקדם עסקים באמצעות קידום ממומן בפייסבוק או באמצעות קידום אורגני. גם ברשתות החברתיות, כמו בגוגל, הפוסטים המוצגים הם אלו, שנחשבים לאטרקטיביים יותר עבור שאר המשתמשים ברשת החברתית וכדי שהרשת החברתית תוכל לדעת מה נחשב לאטרקטיבי ומה לא, היא בעיקר בודקת את התנועה בפרופיל. הכוונה היא הן לרמת הפעילות של המשתמש והן לתגובות שהפוסטים שלו מקבלים והדבר נכון הן לגבי פרופילים אישיים ועוד יותר – לגבי דפים עסקיים. 

היות שכך, כדי לשווק באמצעות הרשתות החברתיות צריך, על פי רוב, להשתמש בקידום הממומן, אותו ניתן לעשות על העלאה מסוימת או על הדף העסקי בכללותו. כמו כן, ניתן גם להעלות משמעותית את מידת הפעילות של הדף העסקי כשיש לשים דגש על תכנים מעניינים, שיגרמו לגולשים להגיב אליהם. חשוב לציין, שגם לתגובות על התכנים יש דירוגים וככל שמדובר על יותר מעורבות – הדרוג גבוה יותר. לדוגמה, סימון לייק בפוסט בפייסבוק לא יתרום במיוחד לקידום, אבל שיתוף שלו יעזור לכך בהחלט!

שיווק דיגיטלי

בחירת הרשתות החברתיות

כידוע, יש כיום הרבה רשתות חברתיות ולכל אחת מהן הייחודיות שלה ולכל אחת מהן גם קהל יעד שונה. היות שכך, כאשר אתם מחליטים לקדם את העסק שלכם באמצעות הרשתות החברתיות, יש חשיבות מאוד גדולה לבחירת הרשת החברתית המתאימה לתחום העיסוק של העסק שלכם ולקהל היעד שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם פונה לבעלי עסקים או לבעלי תפקידים בחברות גדולות, לינקד-אין ודאי תהיה הרשת החברתית המתאימה לכם ביותר. לעומת זאת, אם אתם פונים לקהל הצעיר ואתם מציעים מוצר ויזואלי כדוגמת עוגות מעוצבות, איפור וכדומה, סביר יותר להניח שאינסטגרם או טיק טוק יתאימו לכם הרבה יותר.
ראו גם: פרסום באינסטגרם

בחירת הדרך

כפי שניתן להבין, יש דרכים שונות לקדם עסק באמצעות רשת האינטרנט וכל אחת מהן דורשת השקעה, בין אם כלכלית או של זמן ומחשבה. היות שכך, מומלץ לבחור בקפידה את אופן הקידום ולהשקיע את המשאבים הנחוצים במקומות הנכונים, במטרה להשקיע כמה שפחות ולראות כמה שיותר תוצאות. חשוב לציין, שיש מקרים, בהם כדאי להשקיע משאבים במספר אפיקים במקביל. לדוגמה, לעתים מומלץ לבצע קידום ממומן במקביל לקידום אורגני בגוגל, גם אם רק למשך תקופה קצרה ומוגבלת ולעתים כדאי להשקיע גם בקידום בגוגל וגם ברשת חברתית כזו או אחרת.

למה לא כדאי לעשות את זה לבד?

הסיבה העיקרית לכך, שלא כדאי לעשות את עבודת קידום העסק באינטרנט לבד היא, שכפי שניתן להבין, מדובר על תחום מאוד מורכב ומסועף ולכן מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מנוסים, המתמחים בתחום של קידום עסקים באינטרנט, על מנת שיוכלו להמליץ לכם על הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק שלכם ולחסוך מכם בזבוז של משאבים מיותרים, אותם תוכלו להשקיע במה שאתם עושים הכי טוב – ניהול העסק שלכם! יחד עם איש המקצוע תוכלו להכין תוכנית עבודה לטווח הקצר והארוך ולדעת מה צפוי לכם בעתיד הקרוב הן מבחינה כלכלית והן מבחינת הקידום של העסק שלכם בפועל.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו