קידום עסקים בפייסבוק – המדריך המלא למתחילים שלב אחרי שלב

קידום עסקים בפייסבוק – המדריך המלא למתחילים שלב אחרי שלב

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עסק מצליח הוא עסק שיש לו לקוחות משלמים. ללא לקוחות אין זכות קיום לעסק וישנן דרכים שונות להביא לקוחות, אחת מהן היא תוך שימוש בפייסבוק. במדריך המלא שהכנו, נצלול מעט לתוך האפשרויות שעומדות לרשות העסקים ונבחן מה עלינו לעשות כדי להצליח במשימת קידום עסקים בפייסבוק.

בלוג שיווק דיגיטלי

הישראלים אוהבים את פייסבוק ומעל למחציתם נכנסים לאתר באופן יום יומי ומבלים בו באופן מצטבר מעל לשעה ביום. חשוב להבין כי הרעיון של פייסבוק הוא ליצור רשת חברתית בה מתקיימות אינטראקציות בין אנשים. עסקים אשר מנסים לפרסם את עצמם בלי להבין את הרעיון העומד מאחורי הפלטפורמה עשויים למצוא את עצמם משקיעים מאמצים רבים ללא תוצאות.

להתחבר לקהל שנמצא ברשת החברתית

פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת שמאפשרת לעסק ולבעל העסק להתקרב אל הקהל. אנשים נוטים לרכוש מהר יותר ובקלות רבה יותר מאנשים שהם מכירים. באופן טבעי אנחנו נוטים לסמוך על אנשים שאנחנו מרגישים קרובים אליהם ולכן אחת המטרות שלנו כעסקים צריכה להיות להתקרב אל הקהל. זה לא מספיק למכור ובוודאי שלא לדחוף את עצמנו. קידום עסקים בפייסבוק צריך להתבצע בצורה חכמה, יעילה ובהתאם לקהל.

אחת המשימות שלנו היא לאפשר לקהל להתחבר אלינו ודרך כך לבחור להפוך ללקוח. לשם כך עלינו להיות נוכחיים ברשת, לפרסם ולהגיב לפרסומים. אנחנו לא נמצאים מעל הלקוחות שלנו אלא לצידם וכשהם ירגישו שהם מכירים אותנו ויכולים לסמוך עלינו, הם ישמחו לקנות מאיתנו. 

פרסום בתשלום מול שיווק אורגני

קידום מוצלח בפייסבוק ובאינטרנט יכול להתבסס על פרסום בתשלום והוא יכול להיות קידום אורגני בפייסבוק לחלוטין. פרסם בתשלום משמעותו רכישת שטח והנחת מודעה. אנחנו משלמים כסף לפייסבוק והוא בתמורה מציג אותנו במקומות שונים. על פניו הדבר נשמע פשוט, ברגע שאנחנו משלמים אנחנו מקבלים חשיפה וברגע שאנחנו מחליטים לסיים את התשלום, החשיפה יורדת.

לוגו פייסבוק

על אף שהעיקרון פשוט והפרסום זמין לכולנו, חשוב שנדע איך מפרסמים בפייסבוק ומצליחים בכך. אנחנו צריכים לבחור את סוג הקמפיין בפייסבוק הנכון, לכתוב את המודעה בצורה מושכת וגם לתכנן נכון את המהלך כך שבסופו של דבר נראה לא רק לייקים ותגובות אלא נמיר את הגולשים ללקוחות.

אפשרות נוספת היא לקדם את העסק בפייסבוק בצורה אורגנית לחלוטין. כלומר, ללא כל תלות בתשלום ותקציב שמוגדרים מראש. קידום כזה דורש יצירת תוכן באופן מתמיד, מעורבות בפייסבוק, מתן מענה לשאלות ותגובות הגולשים ופעולות נוספות. יש לציין כי לא קידום שכזה עובד כאשר ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שהוא לא עובד: הקידום עצמו נעשה בדרך לא טובה או שהפנייה לקהל היעד לא נכונה. 

ההצלחה בקידום העסק תלויה בגורמים שונים, אך ברגע שאנחנו עושים את הדרך הנכונה, הסיכוי שלנו להצליח עולה באופן משמעותי. הכרות עם הפלטפורמה, מעבר לשימוש הסטנדרטי, חשובה לפרסום ושיווק ולאחר מכן יש לבצע את הצעדים הראשונים.

משימה ראשונה – הגדרת המטרה

לפני שנצא לדרך ונקדם את העסק שלנו עלינו להגדיר את המטרה שלנו. לחלקנו הדבר נשמע פשוט וברור מאיליו, אך חשוב שנוכל למדוד את ההצלחה שלנו. בעבור עסק אחד ההצלחה תהיה הגעה לקהל של אלפים ומכירות אחדות בחודש או בשנה. עבור אחר הצלחה תהיה הגעה לקהל גדול בהרבה ועשרות מכירות מדי חודש. אם אנחנו לא יודעים למדוד מהי הצלחה, יהיה לנו קשה מאד להגיע אליה.

רצוי להיות ריאליים בהגדרת המטרה, לכתוב לעצמנו מה ייחשב שהשגנו אותה ולציין מה נוכל לבצע עבור השגתה. אנחנו צריכים להיות ברורים עם עצמנו מה אנחנו רוצים להשיג ואם אנחנו עובדים עם חברת קידום דיגיטלי, עלינו לשתף אותה באותה המטרה.

משימה שנייה – יצירת אסטרטגיה

לאחר שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להשיג, אנחנו יכולים לבנות את המשימות שנצטרך לבצע. חלק מהמשימות כמו יצירת דף עסקי ממותג יהיו חד פעמיות (או שלא נצטרך להתעסק איתן באופן קבוע). רוב המשימות יהיו קבועות ובהן יצירת תוכן, תגובות לקהל ועוד.

זה הזמן להחליט האם אנחנו רוצים להשתמש בפרסום ממומן, שיווק אורגני או לשלב בין השניים. יש לציין כי גם כאשר הכוונה היא ליצור שיווק אורגני, יכול להיות יתרון לפרסום שעוזר ביצירת החשיפה הראשונית. ככל שיהיה לנו ברור יותר מה נדרש מאיתנו כך יהיה לנו קל יותר להבין כמה זמן נצטרך להשקיע בקידום וכיצד ננצל את הזמן ביעילות.

משימה שלישית – בחינת המתחרים

קידום עסקים בפייסבוק ובאינטרנט מחייב אותנו לדעת גם מה אחרים עושים. אנחנו לא מתכוונים להעתיק או לקחת תכנים אך צריכים להבין כיצד הקהל שלנו מגיב ומי עוד מושך את תשומת הלב שלו. 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו