קידום עסקים קטנים: כמה זה עולה?

קידום עסקים קטנים: כמה זה עולה?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

יש לכם עסק קטן? רוצים לקדם אותו ולשווק אותו כדי להביא עוד לקוחות, למנף ולהגדיל אותו? קידום עסקים קטנים ברשת האינטרנט זה בדיוק מה שאתם צריכים! קידום עסקים קטנים יכול להתבצע במגוון רחב של דרכים כמו למשל קידום עסקים בפייסבוק, קידום עסקים באינסטגרם, קידום עסקים באמצעות קמפיין בגוגל או קידום דרך בניית אתר וקידום אורגני בגוגל. הכוח בידיים שלכם וכל מה שנשאר לכם הוא רק לקבל החלטה ולהגדיר תקציב שיווק פרסומי. 

מסך מחשב עם נתונים

למעשה, ככל שהזמן עובר עוד ועוד גולשים מגיעים לרשת האינטרנט. לרשת האינטרנט יש כוח אדיר וזה המקום לקדם עסקים הנמצאים בתחילת הדרך. יש המון דרכים לקדם את העסק שלנו כמו למשל שיווק באמצעות מיילים – ניוזלטרים, הקמת דפי נחיתה, פרסום ברשתות החברתיות, הקמת אתר מקצועי, קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל ועוד. לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה והרעיון הוא להכיר את העסק שלנו היטב, להבין איפה נמצאים קהלי היעד שלנו ואז לקדם בשיטטיות, עקביות, מקצועיות ויעילות שיובילו לרמת חשיפה כמה שיותר גבוהה. עסק קטן שלא מקדם את עצמו ברשת האינטרנט נשאר מאחור. קחו לדוגמא את החברות הגדולות ביותר שמגלגלות מליארדי דולרים בשנה, גם הן ממשיכות לפרסם תמיד. לכן קידום עסקים באנטרנט קריטי לכל העסקים מהקטנים עד רשתות ענק.

קידום עסקים קטנים איך עושים את זה

תהליך של קידום עסקים קטנים נעשה בשלבים:

  • מטרות וצרכי העסק – כל עסק ולא משנה אם אתם מוכרים כובעים בעיצוב אישי או מספקים שירותי דפוס לעסקים חייב שיהיו לו מטרות. עלינו להבין באיזו נקודה אנחנו נמצאים עכשיו לפני הקידום בהיבט של כמות לקוחות ונתח הכנסות ואיפה אנחנו רואים את עצמנו עוד 3 חודשים, 6 חודשים, 12 חודשים וכן הלאה. ברגע שיש לנו מטרה מול העיניים, הרבה יותר קל להמשיך. בנוסף, עלינו להבין את הצרכים של העסק מבחינת קידום כמו למשל לפנות לקהלי יעד נוספים, להמציא מוצרים חדשים ולחשוף אותם לקהל, ליצור באז על שירות מסוים ועוד. 
  • בחירת חברת קידום מקצועית – לרוב לעסקים בתחילת הדרך אין מושג בשיווק ופרסום ברשת. זה הזמן לפנות לחברה מקצועית שתוביל אתכם למקומות הנכונים ותסייע לכם לבנות רשת מיתוג ושיווק איכותית ומקצועית אונליין. 
  • מחקר שוק – זה הזמן להבין את השוק ולראות מי המתחרים שלנו, מה היתרונות שלנו והחוזקות של העסק אל מול המתחרים. לכל עסק חייב שיהיה משהו ייחודי לו שבא לידי ביטוי בשירות למשל, במוצר שאין לאף אחד או כל רעיון אחר שעולה לכם. אם אין לכם משהו שייחודי רק לכם, זה הזמן להמציא. 
  • מחקר מילות מפתח – מכיון ורוב תהליכי הקידום ברשת מתבססים על מילים ספציפיות או ביטויים המאפיינים את העסק שלנו או את התחום שבו העסק שוחה, עלינו לבצע מחקר מילות מפתח שיסייע לנו להבין מה אנחנו מקדמים.
  • הגדרת תקציב  
  • בניית אסטרטגיית קידום – קידום עסקים באנטרנט, זה הזמן לבחור את פלטפורמות הקידום שהכי מתאימות לעסק שלנו וכמובן לתקציב שברשותנו. בחלק גדול מהמקרים עדיף להשקיע קודם כל בבניית אתר מקצועי ואיכותי שיהווה פלטפורמה דיגיטלית עבור העסק ועבור הלקוחות שלכם. זה יכול להיות אתר תדמיתי בו תציגו את השירותים והמוצרים השונים שיש בעסק שלכם, זו יכולה להיות חנות דיגיטלית בה אתם מוכרים את המוצרים שלכם. גם כאן דרושה עבודה ומחקר בפני עצמו. 
https://www.youtube.com/watch?v=aMB9SIgOyz0

קידום עסקים קטנים איך אני יודע במה לבחור?

כאמור יש כל מיני אפשרויות בהיבט של קידום עסקים קטנים. הדרך הזולה להתחיל את התהליך היא באמצעות הרשת החברתית פייסבוק הנחשבת לאחת מהפלטפורמות המובילות בפרסום ושיווק באינטרנט. ניתן להקים דף עסקי בחינם שמציג את כל המידע שקיים עבור העסק שלכם. דף עסקי מאפשר לכם להיות בקשר ישיר עם הלקוחות שלכם, ליצור באז ועניין סביב אותם מוצרים ושירותים שאתם מציעים, להעלות סרטונים בחינם, פוסטים בחינם ועוד. מדובר למעשה בקידום אורגני בפייסבוק אבל זה לא מספיק. 

בשלבים הבאים תהיו חייבים להשקיע גם בקמפיינים פרסומיים על ידי טרגוט קהלי היעד שלכם והטמעת קמפיינים ופוסטים ממומנים שיגיעו בדיוק לאותם קהלי יעד. 

שיווק דיגיטלי לעסקים

קידום עסקים קטנים בגוגל

דרך נוספת לקדם עסקים קטנים היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. בגוגל מתבצעים ביום מליוני חיפושים מה שגורם לנו להסיק שקהלי היעד שלנו נמצאים שם וכל שנותר לנו הוא פשוט לדעת איך לפנות אליהם. למעשה, מנתונים עולה כי רוב הגולשים בוחרים דווקא את תוצאות החיפוש הטבעיות. בשלב הראשון תצטרכו לבנות אתר אינטרנט לעסק ואז לקדם אותו בשלבים. אמנם מדובר בתהליך ארוך טווח הנמשך כמה חודשים, תהליך שיש לשמר כל הזמן אבל בטווח הארוך מדובר בהשקעה מדהימה, סוג של נכס לכל דבר ועניין. לקידום אורגני בגוגל ולקידום בפייסבוק יש מגוון רחב של יתרונות כמו למשל הגעה לקהל יעד ממוקדים, חשיפה איכותית, חיזוק המיתוג של העסק, שמירה על קשר ישיר עם הלקוחות שלנו ועוד. 

יש דרך נוספת לקדם עסקים בגוגל כמו למשל קידום ממומן שזה בעצם מודעות פרסומיות שאנו שותלים בתוך מנוע החיפוש וכאשר אנשים מחפשים את ביטויי המפתח שרלוונטיים לעסק שלנו, הם מגיעים לאתר שלנו דרך המודעה. לשיטה זו יתרונות וחסרונות והיא מתאימה לסוג עסקים ספיציפי. ניתן גם לקדם את העסק ברשתות חברתיות נוספות כמו פתיחת ערוץ ביוטיוב והקמת פרופיל באינסטגרם. גם בדרכים אלה הקידום מתחלק לשתיים: אורגני וממומן

קידום עסקים קטנים באנטרנט כמה זה עולה

המחיר לקידום עסקים קטנים באינטרנט משתנה ותלוי במגוון של קריטריונים ביניהם:

  1. החברה שמקדמת אתכם – בעוד יש חברות הגובות סכומים יחסית נמוכים, חברות אחרות גובות סכומים גבוהים על קידום עסקים קטנים אונליין. בכל אופן, מכיון ואתם עסק קטן הנמצא בתחילת הדרך, חשוב להגדיר תקציב קבוע חודשי שאתם יכולים לעמוד בו כמו למשל 1,000 שקלים, להתמקד בתהליך קידום אחד ספיציפי או בחבילת קידום המתאימה לצרכי העסק ולפי זה לבחור את החברה שתתאים לכם. השקעת תקציבים גבוהים בשלב זה אינה מתאימה לכם ויש להגדיל את התקציב של הקידום בהדרגה. מומלץ לבחור בתהליכי קידום גמישים כמו קידום ממומן, קידום אורגני או קידום בפייסבוק. ככל שהחברה שתבחרו תהיה מקצועית יותר, כנראה שהסכום יעלה, אך יש גם חברות המתמחות בקידום עסקים קטנים ומאפשרות קידום מצוין במחירים גמישים ונוחים. 
  2. רמת התחרות של התחום בו אותם עוסקים – ככל שהתחום בו אתם עוסקים יותר תחרותי, כך יותר מאתגר לקדם אותו וגם יש יותר ביקוש לקידום בתחום זה ולכן המחיר של הקידום עולה.
  3. פלטפורמות הקידום – יש פלטפורמות קידום יותר זולות כמו למשל קידום אורגני בפייסבוק או באינסטגרם שלא תמיד נחשבות ליעילות לעומת פלטפורמות יותר יקרות כמו למשל קידום ממומן בגוגל.  

ראו גם: פרסום בטאבולה

שיווק עסקים
freepik

בגדול המחירים לקידום עסקים קטנים נעים בין 500-2,000 שקלים בחודש. 

רוצים לשמוע עוד מידע על קידום עסקים קטנים? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל והמדיה המובילות בישראל. צוות המומחים שלנו המורכב מבוני אתרים, מתכנתים, מעצבי חווית משתמש, מעצבים גרפיים, מקדמי אתרים וכותבי תוכן נמצא כאן לרשותכם. נשמח לבנות עבורכם אסטרטגיית קידום ייחודית המותאמת ישירות לצרכים שלכם. כל שנותר לכם הוא לפנות אלינו ונשמח לסייע לכם וללוות אתכם בתהליך שלב אחר שלב.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו