למה עסקים קטנים חייבם לעשות שיווק אונליין?

למה עסקים קטנים חייבם לעשות שיווק אונליין?

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

בשני העשורים האחרונים הדרך בה אנו מקבלים החלטות השתנתה. רובנו מסתמכים על האינטרנט בשלב זה או אחר של חיינו והדבר משפיע על חיי היום יום שלנו. מן הצד של העסקים, אין כל ספק שישנה חשיבות לנוכחות ברשת וכי שיווק אונליין הוא חלק בלתי נפרד מסך כל הפעולות שהעסק צריך לבצע.

שיווק הוא מושג רחב מאד והוא כולל בתוכו את סך כל הפעולות או הפעולה האחת שנעשית כדי להגיע אל הקהל הרחב.

שיווק אונליין

מהו שיווק אונליין?

מכלול פעולות השיווק אשר נעשות ברשת נקראות “שיווק אונליין”. ישנן פלטפורמות שונות לשיווק ושיטות שונות לעשות אותו. באופן גס אפשר לחלק את הפעולות לשתיים: פעולות בתשלום ופעולות שאינן בתשלום. הראשונות יקראו ממומנות והשניות – אורגניות.

שיווק ופרסום ממומן הם כל הפעולות אשר יכולות לקדם את העסק ברשת ושנעשות בתמורה לתשלום עבור אותה פעולה. למשל, תשלום עבור פרסומות בגוגל או פייסבוק. בעלי עסקים יכולים להחליט על תקציב פרסום, לכתוב מודעה, להגדיר את הקריטריונים ולהתחיל לפרסם תוך זמן קצר. התוצאות ישתנו בהתאם לאיכות המודעה, סכום התקציב, קהל היעד ודיוק הקמפיין.

שיווק אונליין אורגני יכול גם הוא להתבצע בדרכים מגוונות והמאפיין שלו הוא שלא נדרש תשלום קבוע כדי להתקדם. כל אתר אשר נמצא במקומות הראשונים בגוגל הגיע לשם תודות לעבודה על קידום אורגני. קבוצות גדולות בפייסבוק או מלאות בפעילות הגיעו למצב זה תודות להתעניינות טבעית ועבודת תוכן טובה.

5 סיבות לכך שכל עסק צריך לשווק עצמו ברשת ובוודאי עסק קטן

בעידן שלנו, כל עסק ובוודאי עסק קטן, צריכים לחשוב על נוכחות ועל שיווק אונליין. כל עסק יצטרך לבצע את הפעולות בצורה שונה ולהשקיע את המאמצים במקומות שונים, אך לכולם יש לפחות חמש סיבות להשקיע בשיווק:

סיבה ראשונה – להגיע לקהל רחב

אין כל ספק בכך שהקהל הרחב נמצא באינטרנט. היום לכל אחד יש מכשיר נייד חכם שממנו ניתן לגלוש בכל מקום ובכל שעה. החלטות רבות הנוגעות לקניה מתקבלות לאחר קריאה באתרי אינטרנט, התרשמות ברשתות החברתיות וצפייה בסרטונים. כל עסק רוצה להגיע לקהל גדול יותר והדרך הנכונה והטובה ביותר לעשות זאת היא שיווק אונליין.

סיבה שנייה – עלות נמוכה לעומת התועלת

אם בעבר כדי לפרסם את העסק היה צורך להשקיע כספים רבים כדי לקנות שטח פרסום (עיתונות, רדיו, פליירים ואחרים), היום העלויות נמוכות. לרשות העסק, הקטן והגדול, עומדים שלל אמצעים לשיווק ותכנון נכון של הפעולות יכול להוביל לתוצאות מעולות בעלויות מינימליות. היום אפשר לבצע שיווק אורגני ופרסום בתשלום ושני האמצעים הללו יכולים להיות יעילים, תלוי בעסק, באסטרטגיה ובתקציב.

שיווק דיגיטלי

סיבה שלישית – להפוך מנותני שירות לעסק של ממש

כל עוד בעל העסק מספק שירות או מוכר את הסחורה שלו בעצמו, הוא נותן שירות. שיווק אונליין מאפשר לעסקים לגדול. להגיע לקהל הרחב, למכור יותר מוצרים וכשההצלחה מגיעה, אפשר להתחיל להעסיק עובדים או עוד עובדים. השיווק יכול להיות קפיצת המדרגה שמאפשרת לעוסק היחיד לא רק לחשוב בגדול אלא גם לפעול בגדול.

ראו גם: בניית אתרי אינטרנט בקלות

סיבה רביעית – הלקוחות מחפשים את העסק ברשת

האופן בו הצרכנים מקבלים החלטה השתנה עם התפתחות האינטרנט. רבים רוצים לקבל פרטים על העסק, לקרוא ביקורות ולהתרשם לפני שהם מחליטים האם לפנות למקום או לא. בין שהכוונה של הצרכנים להגיע באופן פיזי למקום ובין שהם מתכוונים להתקשר או להשאיר פרטים, חשוב להם לדעת מי אנחנו. כדי שאותם לקוחות יוכלו למצוא אותנו ברשת וכדי שיבינו שאנחנו יכולים להציע להם את מה שהם רוצים, עלינו להציג נוכחות ולעשות שיווק.

סיבה חמישית – המתחרים כבר עושים שיווק אונליין

נקודת ההנחה שלנו צריכה להיות שהמתחרים שלנו כבר נמצאים ברשת. הם כבר משווקים ועושים פעולות כדי להגיע לקהל הרחב. אם הקהל לא ימצא אותנו, הוא ימצא את המתחרים שלנו ואנחנו עלולים לא רק לאבד את אלו שעושים חיפושים אקראיים אלא גם את אלו שמתכוונים להגיע אלינו. במקרה שהם לא ימצאו את המידע הנחוץ להם אצלנו, הם ימצאו אותו אצל אחרים ויפנו לשם כדי לקבל את המוצר או השירות.

מהי הדרך הכי טובה לעשות שיווק אונליין?

הדרך הטובה ביותר לעשות שיווק היא הדרך שמתאימה לעסק ומה שנכון לאחד לא בהכרח יהיה נכון לאחר. לפני קבלת ההחלטה איזו פעולה לעשות ובאיזו פלטפורמה, כדאי מאד להכיר את הקהל, לנתח אותו ולהגדיר אותו. לאחר שברור לנו היכן הקהל נמצא מבחינת הרשת, מה מעניין אותו וכיצד הוא צורך את המידע, נוכל להתחיל את פעולות השיווק.

חברת ירדן דיגיטל מתמחה בעולם האינטרנט ומכירה היטב את הצרכים של העסקים הקטנים והבינוניים. כל תהליך שיווק אונליין מתחיל בהבנה של צרכי העסק ולקוחותיו. לאחר מכן נקבע את האסטרטגיה הנכונה לפרסום, נצא לדרך ותראו תוצאות במהירות. לפרטים נוספים ובחינה כיצד נוכל לקדם את העסק שלכם, נשמח לשמוע מכם.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו