שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

שיווק באינטרנט ב-2020 – המדריך למתחילים

מי מאיתנו שמחזיק בעסק כבר שמע על כך שכדאי לעשות שיווק באינטרנט. הזמינות הגבוהה של האינטרנט ואמצעי השיווק השונים, גורמים לרבים לבצע פעולות שיווק שונות ולנסות את דרכם ברשת. רוב המשווקים המתחילים ובוודאי בעלי העסקים שלא מתמחים בתחום, מגלים שאומנם הפעולות השונות נשמעות פשוטות, אך הדרך להצלחה דורשת ניסיון, ידע רב ותכנון מוקפד.

אמצעי הפרסום והשיווק באינטרנט מגוונים. כמעט אף אחד לא מומחה בכל הפלטפורמות ומעבר לכך, מי שיודע לפרסם או לשווק לא תמיד יודע לבצע פעולות הכרחיות אחרות כמו עבודות גרפיקה, כתיבה ואחרות. שיווק באינטרנט יכול להעניק מקפצה משמעותית לבעלי עסקים (אך גם לאושיות, עמותות ואחרים). כדי לדעת כיצד הכי נכון לשווק היום באינטרנט הכנו את המדריך למתחילים שכל אחד חייב לקרוא.

קידום אורגני ניתוח תנועה לאתר

מה כולל שיווק באינטרנט?

רגע לפני שניגע בפרקטיקה, חשוב שנבין מהו שיווק באינטרנט. ישנן פלטפורמות שונות ובהן: גוגל, פייסבוק, יוטיוב, טיק טוק, אינסטגרם ואחרות. כל אחת מהן היא עולם ומלואו ובכל אחת ניתן לשווק ולפרסם. כל פעולה אשר נעשית ברשת ושמיועדת לקדם את מי שמאחוריה (עסק, מותג וכו’), היא פעולת שיווק.

יש לציין כי לא כל פעולה שנעשית תוביל לתוצאות הרצויות והמשפט “כל פרסום הוא פרסום טוב” ממש לא נכון בכל הנוגע לאינטרנט. כדי ששיווק יהיה יעיל ויתבטא בלקוחות חדשים ומכירות, הוא צריך להיות מדויק = במקום הנכון ובצורה הנכונה.

ראו גם: בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

https://www.youtube.com/watch?v=bNaXzPYjlkE

שיווק באינטרנט – שלב אחר שלב

המטרה של כל עסק אשר משקיע מאמצים וכספים לשיווק היא להצליח. חשוב להבין כי באינטרנט אפשר למדוד את ההצלחה והיא מתבטאת בגדילה של העסק ושל המכירות. באופן גס אפשר להגיד כי שיווק טוב יוביל להכנסות גדולות יותר מההוצאות עליו, אך זהו חישוב גס בלבד.

המטרה של השיווק צריכה להיות מוגדרת כבר בתחילת הדרך ופעולות שלא משיגות את המטרה מפספסות וצריכות להשתנות. כדי להצליח להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לעבור את השלבים הבאים:

שלב ראשון – הכרות עם קהל היעד

לפני שנתחיל לבצע פעולה כלשהי, חשוב שנכיר את הקהל שלנו. רבים מהעסקים ובעלי האתרים טועים בחשיבה ומציינים כי היו רוצים להגיע לכולם. באינטרנט חשוב לכוון בצורה נכונה ומדויקת. מצד אחד אנחנו לא פונים לגולש יחיד, אך אנחנו רוצים לדבר אליו וכדי שנצליח לעשות זאת עלינו לדעת:

  • מיהו הקהל שלנו?
  • מה מאפיין אותו?
  • היכן הוא “מסתובב” ברשת?
  • על מה הקהל שלנו מדבר?
  • מה מעניין אותו?
  • מה נוכל להציע לו כדי שיהפוך ללקוח?

אלו הן חלק מהשאלות שכדאי לענות עליהן כבר בתחילת הדרך. התשובות לשאלות הללו יעזרו לנו לקבל החלטות רבות בנוגע לשיווק. החלטות נכונות יובילו להצלחה שתתבטא בצמיחה בעסק או של המותג (נציין כי גם עלייה בתרומות לעמותה יכולה להיחשב כהצלחה ולכן חשוב לדעת מה נחשב הצלחה של השיווק).

שיווק דיגיטלי

שלב שני – בחירת פלטפורמה לשיווק

ברגע שאנחנו יודעים מה מאפיין את הקהל שלנו קל לנו יותר להחליט באיזו פלטפורמה או פלטפורמות לשווק וכיצד. בין הפלטפורמות השונות ישנן: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין, טאבולה ואחרות. אי אפשר (לרוב) לשווק ולפרסם בכל מקום. ניסיון להיות בכל מקום עלול להתגלות כבזבוז משאבים משמעותי ולכן יש לבחור את הפלטפורמה הנכונה לשיווק.

יש לציין כי לרוב יהיה מדובר על יותר מאשר פלטפורמה אחת יחידה, אך קפיצה בין אחת לשנייה ללא פעולות עומק עלולה להתגלות כמאכזבת. בנוסף לבחירה היכן לשווק יש לבדוק כיצד נכון לשווק כך שהמטרות של העסק יושגו במינימום משאבים.

ראו גם: קידום עסקים בפייסבוק

אייקונים של שיווק דיגיטלי

שלב שלישי – הכנת השטח

הכנת השטח כוללת פעולות שונות וזאת בהתאם לפלטפורמה או הפלטפורמות הנבחרות. תמיד מומלץ שיהיה לעסק אתר עצמאי בשליטתו, ללא תלות באחרים. האתר חייב להיות תואם לערכי העסק, מקצועי, עם גרפיקה מתאימה ותוכן מושך. כמו כן, יש להכין את השיווק בפלטפורמה הנבחרת.

בין היתר יש להכין תוכן כתוב, גרפיקות, תוכן מצולם אם יש צורך, סרטונים או מקבצי אודיו. חלק מהדברים צריכים להיות מוכנים לפני היציאה לדרך ואחרים יתבצעו “תוך כדי תנועה”. בכל מקרה ישנם דברים שאי אפשר להתחיל בלעדיהם כמו אתר, גרפיקה של עמוד הפייסבוק, תוכן למודעות הממומנות ועוד.

שלב רביעי – תחילת השיווק

רק לאחר שכל עבודת ההכנה נעשתה, אפשר לצאת לדרך. בשלב זה יש להיאזר בסבלנות ולתת לשיווק לעשות את שלו. בהתאם לסוג השיווק, התוצאות יכולות לבוא לידי ביטוי תוך ימים אחדים ויכולות להופיע תוך מספר חודשים. מומלץ בחום לדעת מראש למה לצפות ולהבין מהי הדרך לעקוב אחר השיווק ומידת היעילות שלו.

https://www.youtube.com/watch?v=q-wWXM1pjiE

שלב חמישי – עדכון הפעולות על פי הצורך

שיווק באינטרנט מאפשר לנו לעקוב אחר הפעולות, לנתר את ההצלחה ולקבל החלטות בהתאם לתוצאות. חשוב לדעת כי גם פעולות מוצלחות עשויות בשלב מסוים לאבד את ערכן ולכן ישנה חשיבות לתשומת הלב לפעולות השיווק וביצוע שינויים על פי הצורך.

הגמישות, הזמינות והפניות לעשות שינויים אלו תכונות חשובות. לעתים אין צורך לעשות שום שינוי במשך תקופה ארוכה אך לעתים קרובות יש לבצע התאמות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

שיווק באינטרנט – יחד או לחוד?

על כל עסק לבצע שלל פעולות מדי יום. פעולת השיווק צריכה לעמוד בפני עצמה והיא דורשת מומחיות, ידע וניסיון. אפשר לנסות לבצע את השיווק לבד ואין סף או תנאי לפרסום, כתיבה, צילום ושימוש בפלטפורמות השונות. במקום להתמודד לבד עם כל המשימות, נוכל לשווק יחד.

חברת ירדן דיגיטל תשמח להעמיד את הניסיון העשיר, ההיכרות עם עולם השיווק האינטרנטי ואת הכלים הרבים שברשותה לטובת העסק או המותג שלכם. נשמח לשוחח, לשמוע מהן המטרות שלכם ולראות כיצד נוכל להוביל אתכם להצלחה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו