שיווק באינטרנט לעסקים – תתכוננו להיות מופתעים

שיווק באינטרנט לעסקים – תתכוננו להיות מופתעים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

בחודש ינואר 2020 פרסמה חברת בזק את דו”ח השימוש באינטרנט לשנה שקדמה לה. על פי הנתונים, מספר משתמשי האינטרנט בישראל עומד על 6.6 מיליון איש. 81% מהגולשים משתמשים בפייסבוק, 52% באינסטגרם ורק 15% משתמשים בטוויטר. אלו רק חלק מהנתונים הקשורים בהרגלי המשתמשים והם חשובים כדי להבין כיצד לפצח את משימת שיווק באינטרנט לעסקים.

שיווק לעסקים

היום נראה כי אף עסק לא יכול שלא להראות נוכחות באינטרנט. הקהל כבר נמצא שם, מעל למחצית ממנו גולש דרך המכשיר הנייד, מה שאומר שצריכת המידע נעשית בכל שעה ובכל מקום. עבור עסקים אשר רוצים להתקדם באינטרנט ולהגיע אל הקהל הרחב יצרנו את הכתבה הבאה.

כיצד, היכן ומתי אנשים משתמשים באינטרנט ומה הקשר לשיווק?

כניסה אל נתוני הגלישה והתעמקות בהם חשובה לצורך קבלת החלטות על שיווק באינטרנט לעסקים. המטרה של העסק היא להגיע אל קהל היעד במקום הנכון ובזמן הנכון. הצלחה או כישלון של מאמצי השיווק יכולים להיות טמונים בהבנה (או אי הבנה) של הקהל וכיצד הוא צורך את המידע.

יותר אנשים גולשים מהנייד

נתון חשוב מצביע על כך שמעל למחצית מהגלישה מתבצעת דרך המכשיר הנייד. חשוב לנתח את הנתון הזה ולהוריד את כל אותם אנשים אשר צריכים להשתמש באינטרנט מהמחשב בעבודה כדי להבין שעסק שאינו זמין לגלישה סלולרית עשוי לפספס את הלקוחות שלו.
בשנת 2020 אין כל ספק כי כל עסק חייב להראות מעולה בגלישה מכל מכשיר. לא מספיק לעשות אתר “תואם” או כרטיס ביקור סלולרי. יש לבדוק שהאתר ידידותי לגלישה, שהוא עולה במהירות, שהכפתורים שלו לא גדולים או קטנים מדי ושהתמונות נראות מצוין גם בנייד. עסקים שאינם תואמים לדרישה בסיסית זו עלולים למצוא עצמם מופתעים מכך שהם משקיעים מאמצים שלא נושאים פרי.

ראו גם: בניית דפי נחיתה

גלישה מכל מקום

העובדה שיותר אנשים גולשים מהנייד אומרת גם שהגלישה נעשית מכל מקום. עסקים צריכים להפסיק להיות מופתעים ולהבין שיכולים “לחפש אותם” כל הזמן. הצרכן היום יכול להיות חכם יותר מאי פעם ולקבל יותר מידע שרלוונטי עבורו.
אפשר לראות את ההשפעה של הגלישה על כל עסק. כדוגמה לכך, ביקור פשוט בחנות יכול לכלול השוואת מחירים בין החנות עצמה לבין שלל חנויות ברשת. עסקים שמבינים שכך עובר המידע ידעו ליישם רעיונות יצירתיים, מקוריים ולמשוך את הלקוחות, גם אם הם עסוקים בהשוואה בין חנויות.

ראו גם: כל מה שצריך לדעת לפני התחלת שיווק באינטרנט

מסך מחשב עם נתונים

התעניינות “תוך כדי”

חשוב להבין הוא שכשאנשים גולשים לאתר מסוים הם לא תמיד מרוכזים בו. הגלישה ברשת החברתית או בין האתרים השונים יכולה להיות “תוך כדי” צפיה בטלוויזיה, עבודה, נסיעה באוטובוס ועוד. הבנה כי אנשים לא מרוכזים ב-100% באתר, צריכה להוביל לקבלת החלטות שישפיעו על העסק ועל השיווק.
הדבר הראשון שכל עסק חייב לשים לב אליו הוא המפגש הראשוני עם הלקוח. יצירת עניין, בהירות לגבי הנושא בו עוסק האתר ושילוב אלמנטים פשוטים ליצירת קשר. לעתים, לגולש יש שניות ספורות ולעתים הוא לא ירצה להשקיע יותר מאותן שניות כדי ליצור קשר או להבין היכן הוא נמצא.

ערוצי שיווק בשנת 2020

שנת 2020 הביאה איתה את המונח “עבודה מהבית” ויותר אנשים חשופים למידע דרך האינטרנט. עם זאת, פלטפורמות צריכת המידע כמעט לא השתנו. ייתכן ובאופן יחסי ישנן פחות שעות גלישה בפייסבוק לעומת ווטסאפ, אך סך כל שעות הגלישה עלו. בשנת 2020 ערוצי השיווק העיקריים עבור עסקים בישראל יהיו:

  • אתר עצמאי
  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • יוטיוב
  • טיק טוק (פחות משאר האפשרויות)

כל ערוץ שיווק יכול לעמוד בפני עצמו, אך מומלץ לכל עסק לחשוב כיצד לשלב בין מספר ערוצים ולייצר נוכחות אינטרנטית מרשימה ומושכת.

ראו גם: מדריך פרסום ממומן בפייסבוק

שיווק באינטרנט לעסקים – תפתיעו את עצמכם ואת הלקוחות

בעבר, היינו בוחנים קמפיינים מוצלחים בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות. היום, הבחינה נעשית ברשת. גם כאשר עולה פרסומת בטלוויזיה, המפרסמים רוצים שידברו עליה באינטרנט. הדרך להגיע ללב הלקוחות היא לפעול בצורה חכמה, אל הקהל ולשלב יצירתיות.
בין שמדובר בקמפיין ממומן ובין שאורגני. בין שבגוגל, ברשתות החברתיות ובין שביוטיוב, הקהל רוצה לשמוע מאיתנו דברים שעוד לא שמע. ברגע שתצליחו להפתיע את הקהל, תצליחו לכבוש אותו ותעשו זאת באמצעים הבאים:

כנות

ישנם עסקים שחושבים שהם צריכים “ללבוש” מעטה מיוחד ברשת. הם מנסים להשתמש בשפה שהם לא משתמשים בה ביום יום, מציגים תמונות מלוטשות שמציגות מציאות יפה יותר ומשקיעים מאמצים בלהיות משהו שאנשים יאהבו. חשוב מאד להתייחס לקהל, להבין מה מעניין אותו, אך חשוב לא פחות להיות אמיתיים וכנים ברשת.
הקהל יודע לזהות מתי אנחנו אמיתיים ומתי אנחנו מנסים לספר סיפור לא מציאותי. עסקים רבים מופתעים לגלות שכשהם מציגים תמונות אמיתית ומספרים על עצמם בצורה פשוטה, אנשים פשוט אוהבים אותם.

פירגון

שיתוף פעולה בין עסקים הקשורים זה לזה, יכול להוביל לתוצאות נפלאות, כשישנה כוונה טובה לשני הצדדים. הלקוחות שלנו אוהבים שאנחנו מפרגנים להם ולאנשי עסקים נוספים ורואים זאת בעין יפה. זה לא אומר שכל מה שנעשה ברשת החברתית, באתר או ביוטיוב הוא לכתוב על אחרים, אך כשישנה סיבה לשתף פעולה, מומלץ לעשות זאת.
הקהל יודע לזהות שיתוף פעולה מאולץ ושיתוף פעולה אמיתי שיכול לתרום לו. כאשר השיתוף טבעי, התוצאות יכולות להיות יצירת אהדה והתקרבות לקהל.

תקשורת חיובית

כולם אוהבים להרגיש במרכז העניינים ותקשורת חיובית עם הקהל תהיה משמעותית לעסק. חשוב מאד להגיב על תגובות ועל שאלות, לשאול שאלות ולהתעניין בקהל. יש לזכור כי מדובר במערכת יחסית בין העסק לבין הרבה אנשים וכל אחד הוא עולם ומלואו.
התנהלות מעולה ברשת יכולה להוביל לתוצאות שיקפיצו את העסק למעלה. בירדן דיגיטל נשמח להפתיע אתכם.

ירדן דיגיטל – חברת שיווק באינטרנט לעסקים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו