שיווק ברשתות החברתיות – בסיס הצלחה לכל עסק ומותג

שיווק ברשתות החברתיות – בסיס הצלחה לכל עסק ומותג

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

הרשתות החברתיות החלו את דרכן רק בשנות האלפיים, אך נראה שהן כאן מאז ומעולם. פייסבוק הייתה הראשונה שסחפה אחריה משתמשים מכל העולם ובעקבותיה נפתחו עוד רבות. חלקן נשארו ויישארו, חלקן התמסמסו כלעומת שבאו.

אם גוגל הביאה בשורה להקל הרחב ולבעלי העסקים אשר יכלו לפרסם בה כשווים בין שווים, הרשתות החברתיות ייצרו יותר הזדמנויות מאי פעם. היום, כל עסק ומותג חייב להראות נוכחות ברשתות השונות. לבחירה באיזו רשת לפרסם וכיצד להשקיע את המאמצים, ישנה משמעות רבה, לא רק להצלחה של העסק אלא גם ליצירת התדמית בעיני הקהל הרחב.

שיווק דיגיטלי

סקירת הרשתות החברתיות לפי פעילות וקהל היעד

בעבר בעלי עסקים נהרו לפתוח דף עסקי בפייסבוק מתוך כוונה להגיע לכמה שיותר אנשים. עם הזמן נפתחו עוד רשתות, חלקן לא שרדו ואחרות מהוות מנוע צמיחה למפרסמים. רגע לפני שניגש ונתחיל לעשות שיווק ברשתות החברתיות, כדאי שנכיר אותן ונחליט באיזו מהן נכון לנו להשקיע את המאמצים:

פייסבוק

המדיה החברתית הראשונה שפרצה לחיינו – פייסבוק. נכון לסוף שנת 2019 דיווחה הרשת על יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים בעולם. בישראל רשומים מעל 6 מיליון פרופילים והרוב הם בגילאי 34-25. רבים מהפרופילים הרשומים לא פעילים, אך אלו שכן נכנסים לרשת כשמונה פעמים ביום ומבלים בה כ-20 דקות בכל פעם (כלומר כשעתיים ביום).
ראו גם: קידום עסקים בפייסבוק

אינסטגרם

רשת אינסטגרם נחשבת לצעירה יותר מפייסבוק וזאת אף על פי שהיום יש לה את אותם הבעלים. הרשת “צבעונית” יותר, הסרטונים שעולים בה קצרים והיא מאופיינת בעלייתם של סיפורים (“סטורי”). ישנם מעל ל-3.5 מיליון פרופילים ישראליים ברשת כשכ-60% מהם פעילים בה ברמה יום יומית. הפלטפורמה נחשבת כפונה אל קהל צעיר אך היום אפשר לראות יותר פרופילים “מבוגרים” (בני 25+).
ראו גם: מדריך פרסום באינסטגרם

 

טיק טוק

אפשר לספור מספר ניסיונות כושלים של רשתות שניסו לכבוש את הקהל. בשנת 2020 אפשר לראות כי טיק טוק מצליחה לסחוף אחריה קהל רב. גם כאן הראשונים להצטרף היו הצעירים ובעיקר בני הנוער, אך מפרסמים, מפורסמים ועסקים לא איחרו לבוא. תוכן האפליקציה כולל סרטונים קצרים באורך של כ-15 שניות והנתונים מצביעים על כך שהמשתמש הישראלי צופה בכ-45 של סרטונים מדי יום.

לינקדין

אם כל הרשתות הקודמות עוסקות בתוכן קליל המיועד להמונים, לינקדין היא מדיה חברתית שונה. היא ממוקדת לקשרים עסקיים ועבודה ולכן הקהל שמגיע אליה מכוון מטרה. שימוש נכון ברשת עוזר לפתוח קשרים, למצוא עבודה ודרכה אפשר להגיע לאנשי מפתח בארגונים.

לוגואים של שיווק בדיגיטל

שיווק ממומן מול שיווק אורגני – מה תעדיפו?

את פעולות פרסום ברשתות חברתיות אפשר לחלק באופן גס לשתיים. האחת היא פרסום ממומן והשנייה אורגנית. בממומן הכוונה היא “לשים כסף” על פרסומות. כל עוד ישנו תקציב ונעשים תשלומים, הפרסומת תופיע. בשיווק אורגני הכוונה היא להגיע אל הקהל באופן טבעי, לעתים ויראלי וכל זאת ללא קשר לתקציב שהוגדר. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות שאותם נבחן:

שיווק ממומן ברשתות החברתיות

כ-5% מהקליקים ברשת נעשים על פרסומות. מספר זה יכול להישמע קטן, אך בסופו של דבר כשהתהליך נעשה נכון, מדובר בקהל מאד ממוקד ו”נכון” לעסק. בפרסום ממומן ברשתות החברתיות אפשר לטרגט את הקהל היעד, להעביר מסרים מדויקים ולהכין משפך שיווק שיגרום למתעניינים להפוך ללקוחות משלמים.
היתרון הגדול ביותר של שיווק ממומן הוא היכולת להגיע לתוצאות – במהירות. בעלי עסקים שרוצים לצאת במבצע, שמעוניינים להגדיל את כמות העוקבים ושרוצים למכור, ימצאו כי קמפיין טוב יכול להביא להם תוצאות בתוך זמן קצר מאד.

לצד היתרון המשמעותי, ישנם שני חסרונות לשיווק הממומן ברשתות החברתיות. הראשון הוא הצורך לשלם כל הזמן. ברגע שהתשלום מסתיים הקמפיין נסגר והלידים, הפניות והמכירות בדרך כלל יורדות באופן משמעותי. כמובן, קמפיין טוב יהיה משתלם ולכן כל עוד ישנה כוונה להמשיך למכור, כדאי להמשיך אותו. חיסרון שני הוא חוסר מקצועיות. כמו בכל דבר, ניסיונות וחוסר הבנה בתחום עשויים להוביל לבזבוז כספים ללא תוצאות.

 

שיווק ברשתות החברתיות בצורה אורגנית

אנשים מבלים ברשתות החברתיות מספר שעות מדי יום. הכניסה נעשית מכל מקום ובכוונה למצוא תוכן מעניין ולנהל קשרים ברמה זו או אחרת. שימוש נכון ברשת מחזק את הקשר בין המותג או העסק לבין הקהל וגורם לו לסמוך עליו ועל הידע שיש לו.

אנשים רבים הפכו לאוטוריטה תודות לשיווק נכון ברשת. לקהל קל לעקוב אחר המסרים ואפשר להעביר רבים, בקלות (בהשוואה לאמצעים אחרים) ותוך שמירה על האותנטיות. עסקים ומותגים שמצליחים לפצח את הרשתות יכולים להגיע לתוצאות מעולות וכל זאת ללא תלות בתקציב החודשי.

הבעיה עם שיווק אורגני הוא יכולת החשיפה הראשונית אשר מצומצמת והקושי לעשות את פריצת הדרך ולהגיע אל הקהל. גם עסקים שכבר יש להם דף ברשת ואפילו אחד שפעיל זמן רב, יכולים לדשדש ללא תגובות, כשהם משקיעים מאמצים רבים ללא תוצאות. שיווק ברשתות החברתיות דורש ללא כל ספק מקצועיות והתמקצעות.

חץ למטרה

שיווק ברשתות החברתיות שיקפיץ אותנו למעלה

המטרה של פעולת השיווק היא לגרום להשקעה להחזיר את עצמה. עסק אשר מתכננת לשים תקציב חודשי, רוצה שבסופו של דבר ההכנסות (והרווחים) יהיו גבוהים יותר ממה שהשקיע. לכאורה, הדבר נשמע פשוט ואפשר למדוד את ההצלחה ולחשב את שווי ההשקעה (כספים וזמן) לעומת ההכנסה.

דבר אחד בטוח בכל הנוגע אל שיווק ברשתות החברתיות והוא – הצורך במקצועיות. ללא הבנה בתחום, הכרות עם קהל היעד ויצירת תוכן מעולה שיעניין את הקהל, אי אפשר להצליח. אנשי מקצוע מומחים ידעו להגדיר את הקהל, יעזרו לנו בבחירת הרשת הנכונה לשיווק, דרך הפרסום ויוכלו ללוות את הקמפיינים או הפרסום האורגני שלנו.

חברת ירדן דיגיטל מתמחה בשיווק ופרסום ברשת ומזמינה גם אותך לשמוע כיצד נוכל לעזור לך.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו