שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

עסקים קטנים יכולים להתנהג ממש כמו הגדולים ומקבלים הזדמנות שווה לפרסום תודות לדיגיטל. הפלטפורמות השונות ובהן גוגל, פייסבוק ואחרות, פתוחות בפני כולם. כמובן, השחקנים הגדולים משקיעים משאבים רבים כדי להציג נוכחות, אך עסקים קטנים שעושים פעולות חכמות יצליחו להגיע ללב הלקוחות.

שיווק דיגיטלי מאפשר לעסק לגדול ולהגיע לקהל רחב. למעשה היום ישנם יותר עסקים גלובליים ששולחים את המוצרים שלהם בכל הארץ או מספקים שירות גם דרך אפליקציות כמו זום ואחרות. האמצעים הדיגיטליים מקרבים בנינו ויכולים להקל על העסק ולהרים אותו למעלה. זאת בתנאי שפעולות השיווק נעשות במקום הנכון ובצורה הנכונה.

מה זה שיווק דיגיטלי?

נתחיל מכך ששיווק דיגיטלי הוא מכלול של פעולות אשר מקדמות את העסק או המותג תוך שימוש ברשת. ישנן פלטפורמות שונות שכולן אינטרנטיות וכולן יכולות לקדם אותנו וזאת בתנאי שנבצע את הפעולות בצורה הנכונה ונזהה את המקום שבו הקהל שלנו נמצא. כל פעולת שיווק תתבצע באופן שונה והיא תמיד צריכה להיות מותאמת לנו ולקהל. חיבור נכון בין השניים (הצורך שלנו ושל הקהל) יביא לגדילה ולצמיחה. 

השלב הראשון בתחילת השיווק הוא היכרות עם האמצעים אשר עומדים לרשותנו. חלק מאיתנו חושבים שהם כבר מכירים את כל מה שקיים ברשת, אך גם הם יכולים להרוויח מניתוח של כל אחד מהאמצעים לרבות הבנת היתרונות והחסרונות.

קידום אתרים

שיווק דיגיטלי יכול לכלול פעולות שונות ואחת מהן היא קידום אתרים. חשוב מאד שלכל עסק ומותג יהיה אתר משלו ועתה נשאלת השאלה האם חשוב שהוא יהיה מקודם במנוע החיפוש או לא. היתרון של אתר מקודם הוא הגעה לקהל גדול באופן אורגני (טבעי) שמתעניין בתחום שלנו. למשל, עסק בתחום המסגרות ירצה להיות מקודם כשמישהו מחפש אחר ספק להכנת גדר ממתכת.

החיסרון של קידום אתרים הוא שיש להשקיע בו זמן ותוכן. אפשר לקדם לבד אך ההשקעה עשויה להתגלות כגדולה מאד וחברת קידום תוכל לבצע את העבודה בזמן קצר וביעילות. האתר יכול להיות מקור תנועה גדול לעסק ומעברלכך שחשוב שהוא יהיה כדאי גם לשקול לקדם אותו.

קידום ממומן

קידום ממומן מתייחס למכלול של פעולות שניתן לבצע בתמורה לתשלום. אפשר לקדם בפייסבוק, בגוגל, באינסטרגם, ביוטיוב ובפלטפורמות אחרות. כל פלטפורמה מציעה שיטה שונה מעט מבחינת התשלום אך באופן כללי כל עוד הוא מתבצע, הפרסום ממשיך ואפשר לעצור את התהליך בכל רגע. 

היתרון של הקידום הממומן הוא ביכולת לקבל תוצאות מידיות. כשהקמפיין נעשה בפלטפורמה הנכונה ובצורה המתאימה, העסק יכול ליהנות מלקוחות תוך ימים ספורים. החיסרון הגדול ביותר בפרסום זה טמון בחוסר מקצועיות. ניסיונות לבצע את הפרסום לבד או תוך עזרה בגורמים לא מנוסים, עלולים להתגלות כיקרים ולא להביא תוצאות. 

שיווק במייל

אמצעי נוסף לקידום ושיווק העסק הוא תוך שימוש במייל. עסקים אשר “פיצחו” את השיטה נהנים מקהל שרוכש אצלם באופן קבוע. לשם כך יש צורך קודם כל ליצור רשימת תפוצה כשאנשים יגיעו אליה מתוך הפרסום האורגני או הממומן. לאחר מכן יש לשלוח תכנים מעניינים ורלוונטיים שיגרמו לקהל להפוך ללקוחות.

השיווק במייל יכול לעבוד נפלא והוא מאפשר ללקוחות להכיר את העסק לעומק. מי שנרשם לרשימת התפוצה עושה זאת כיוון שיש לו עניין בעסק ולכן הוא בעל פוטנציאל גבוה להפוך ללקוח. עם זאת, חובה לבצע את הפעולות במקצועיות ולזכור כי אף אחד לא באמת רוצה שישלחו אליו פרסומות. שיווק חכם במייל יכול להיות מוצלח מאד.

ניהול רשתות חברתיות

אפשרות נוספת לשיווק דיגיטלי היא להשתמש ברשתות החברתיות באופן אורגני. מדובר בהשקעה בפוסטים, תמונות ויצירת שפה שתעניין את הקהל. היתרון הגדול ביותר של שיטת שיווק זו טמון באהבה של הקהל כלפי המותג. ככל שהוא מחובר אליו יותר כך הסיכוי שהוא ירצה להפוך ללקוח עולה.

החיסרון של שיטה זו הוא בהשקעת המשאבים וכמובן גם בחוסר הידע. אנשים רבים מנסים לפתוח קבוצות ודפים עסקיים, מפרסמים סטטוסים שונים ולא מבינים מדוע הם לא צוברים תאוצה. יש לכך סיבה וניתן לנתח פעולות מוצלחות ופעולות לא מוצלחות. חשוב מאד להכיר את הפלטפורמה ולהבין האם הקהל בכל למשתמש בה כדי להחליט אם היא המקום הנכון להשקעת המשאבים (זמן וכסף). 

איך נחליט היכן להשקיע את משאבי השיווק הדיגיטלי?

אחת השאלות שכדאי שנעלה כבר בתחילת הדרך היא היכן כדאי לנו להשקיע את המשאבים שלנו. אם אנחנו לא מתכוונים להשקיע כספים בשיווק, אנחנו צריכים להשקיע זמן (ולהפך). שני הדברים, הזמן והכסף, יקרים לנו ואנחנו צריכים לחשוב היטב כיצד נכון לנו לחלק אותם. כדי להצליח להגיע לקהל שלנו ולהפוך אותו ללקוח צריכים להתקיים שני דברים: אנחנו צריכים לשלוט במדיה והוא צריך להיות שם.

אנחנו צריכים לבצע שיווק בפלטפורמות שאנחנו מתחברים אליהן. בעלי עסקים רבים שמעו כי העלאת סרטונים ליוטיוב יכולה להיות הדרך הנכונה לשיווק, אך הם לא אוהבים להצטלם, לערוך או להכין תסריט. במקרה כזה ברור ששיווק שכזה נועד לכישלון. לעומתם ישנם אנשים אשר מרגישים בנוח להצטלם, אך הם עשויים לגלות כי הקהל לא מחפש אותם ביוטיוב.

אם הקהל לא נמצא במקום שבו אנחנו משקיעים את המשאבים, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו משקיעים ללא יכולת להחזיר את ההשקעה. למשל, אם אנחנו מחוברים מאד לאינסטגרם אך הקהל שלנו בכלל לא מחפש נותני שירות כמובן באינסטגרם, ההשקעה שלנו לא תשיג את התוצאות. מכאן אנחנו מבינים כי המשימה הראשונה שלנו היא להבין היכן הקהל שלנו נמצא.

אנחנו יכולים לעשות חיפוש של מתחרים בפלטפורמות השונות, לבדוק כמה חיפושים יש בגוגל על הנושא שלנו ולהשתמש בתוכנות שיודעות לקרוא את הקהל. בהתאם לתוצאות שנקבל נוכל להחליט האם ההשקעה יכולה להיות משתלמת או לא. לאחר מכן אנחנו צריכים לבדוק אם אנחנו מתחברים לפלטפורמה ואם אנחנו לא מתחברים ובכל זאת רוצים לשווק בה, עדיף שנפנה לחברת דיגיטל המתמחה בתחום ושתבצע עבורנו את השיווק.

שיווק באונליין

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – יוצאים לדרך

המשימה הראשונה שלנו היא לבחון היכן הקהל שלנו נמצא ולהחליט כיצד אנחנו רוצים לשווק את עצמנו. השלב הבא הוא לצאת לדרך. לשם כך נתחיל ביצירת השפה הייחודית שלנו. אם אנחנו ניראה כמו עוד עסקים אחרים הקהל לא יבדיל בנינו לבינם. מומלץ לבצע תהליך מיתוג בו תיקבע השפה שלנו, הצבעים שלנו וכמובן יצרו עבורנו סמלים כמו לוגו ואחרים. 

לאחר שמיתגנו את עצמנו חשוב שתהיה לנו תשתית לעבוד ממנה ועליה. כדאי לבנות אתר, לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק או פרופיל באינסטגרם ואם הדבר רלוונטי עבורנו, גם ערוץ ביוטיוב. מומלץ לחשוב כבר בשלב הראשוני על בניית רשימת תפוצה ולשם כך להשתמש באחת המערכות שמאפשרת לנו לשלוח דיוור ללקוחות באופן אוטומטי או בקלות.

ברגע שיש לנו תשתית, זה הזמן לשווק את עצמנו. אנחנו צריכים שתהיה לנו אסטרטגיה ש”תגיד” לנו מה אנחנו אמורים לעשות, היכן וכמה. למשל, אם החלטנו לשווק את עצמנו באופן אורגני ברשת החברתית, אנחנו צריכים לפרסם מספר פוסטים בשבוע והם צריכים להיות מגוונים ומעניינים. אם אנחנו רוצים לקדם את האתר בגוגל, נרצה לפרסם מאמרים וליצור קישורים. אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו מתכוונים לעשות.

כשיש לנו תוכנית עבודה אנחנו יכולים להתחיל לפעול על פיה. חשוב לזכור כי שיווק דיגיטלי יכול להשפיע על העסק שלנו ולכן אנחנו לא יכולים להשאיר אותו למצב הרוח שלנו. רצוי לשבת לפחות יום בשבוע כדי להכין תכנים, תמונות, מאמרים וסרטונים (חלקם או כולם) כך שנוכל להעלות אותם באופן רציף. ברגע שהקהל יתעניין בנו, הוא ירצה להתעדכן בתוכן שלנו ואם אנחנו מבצעים פעולה באופן חד פעמי אנחנו מבזבזים את הזמן שלנו ולא נגיע לתוצאות.

לבד או יחד?

כמעט כל עסק שואל את עצמו אם נכון יותר לבצע את השיווק באופן עצמאי או האם כדאי לפנות אל חברת דיגיטל. עבור רוב העסקים חברה מקצועית היא התשובה הנכונה. אלו שאין להם זמן פנוי, שלא מתמחים בשיווק ושלא מכירים את הפלטפורמות השונות יוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר ובמהירות גבוהה כשהם פונים לחברה שתקדם אותם.

עסקים קטנים שיש להם זמן פנוי, שהתקציב שלהם מצומצם מאד ושיודעים כיצד לבצע שיווק דיגיטלי, יוכלו להתחיל בעצמם. ככל שהשיווק יצליח יותר, העסק צפוי להיות עמוס יותר ויהיה לו פחות זמן לשיווק. אפשר להתחיל לבצע את הפעולות באופן עצמאי ובהמשך לפנות לחברה שתמשיך את הפעולות או תבצע פעולות אחרות, שונות והעיקר, שתוביל את העסק קדימה.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו