כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי לעסקים

כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי לעסקים

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

אין ספק שבשנים האחרונות הטראפיק ההמוני עבר מהתקשורת המסורתית לכיוון האינטרנט. הפרסום על גבי העיתונות הכתובה וכך גם בטלוויזיה וברדיו הופך לפחות פופולרי בקרב המפרסמים שהולכים יותר ויותר לכיוון של שיווק דיגיטלי. שיווק דיגיטלי הוא למעשה שיווק על גבי רשת האינטרנט במחשבי הדסקטופ ובמובייל והם נחשבים לממוקדים ויעילים בהרבה תודות לכלים הטכנולוגיים עימם הם עובדים אך בעיקר לאור העובדה שכיום רוב הטראפיק נמצא שם והמפרסמים, כמו תמיד הולכים להיכן שנמצא הטראפיק הגדול של המשתמשים. בעשור האחרון התחום של שיווק דיגיטלי התרחב מאוד, כאשר אם בעבר היינו רגילים לראות קמפיינים שכללו בעיקר באנרים או פרסומות כיום מגוון האפשרויות לפרסום דיגיטלי הוא אינסופי וכך גם מגוון המדיות שבהם ניתן לפרסם. 

פרופיל קישורים מגביר תנועה לאתר

מה היתרונות של שיווק דיגיטלי?

  1. כולם נמצאים בדיגיטל – אז באמת היתרון המרכזי של השיווק הדיגיטלי הוא המסה של המשתמשים שנמצאים ברחבי האינטרנט במשך כל היום, בין אם זה בשעות הפנאי ובין אם זה בשעות העבודה, כיום ברחבי האינטרנט יש יותר טראפיק מאשר בכל מדיה אחרת מה שהופך אותו לפופולרי ביותר עבור המפרסמים שכמובן רוצים כמויות גדולות של טראפיק, מה שאומר כמות גדולה יותר של חשיפה. 
  2. תאכלס תוצאות בשטח – אז מעבר ליתרון של כמות המשתמשים האינסופית באינטרנט לשיווק הדיגיטלי ישנו יתרון בולט מאוד נוסף והוא היעילות והאפקטיביות שלו אל מול סוגי שיווק אחרים. אז כבר הבנו מזמן ששיטות השיווק המסורתיות בין אם זה טלמרקטינג ובין אם זה פרסומות בעיתונות כתובה כבר מזמן לא עובדות ואם הן עובדות אז הן בפיגור משמעותי מאחורי השיווק הדיגיטלי של היום. 
  3. קהל יעד ממוקד – כלי נהדר שמאפשר לנו השיווק הדיגיטלי הוא טירגוט יעיל יותר של קהל היעד כאשר הפרסומת שלנו פונה בדיוק למי שאנחנו מכוונים אליו בתור קהל היעד שלנו. כאשר אנו מפרסמים פרסומת כלשהי בעיתונות ייתכן והיא תביא לנו לידים או אפילו הכנסות ממכירות אך האם היא יעילה? הרי רוב האנשים שיראו את הפרסומת הזו בכלל לא יסתכלו עליה ויפנימו אותה בעוד החלק האחר היא בכלל לא תהיה רלוונטית עבורו. אז מה השוני בשיווק דיגיטלי? כאן אנו מחליטים לפני תחילת הקמפיין מיהו קהל היעד שלנו ומציבים מטרות ויעדים מוגדים מראש. תודות לטכנולוגיות שקיימות היום ניתן לעשות פילוח שוק יעיל מאוד ובאמצעות רשתות חברתיות למשל להראות את הפרסומת שלנו אך ורק לקהל היעד אותו הגדרנו. 
  4. קמפיינים – עוד יתרון מובהק של השיווק הדיגיטלי הוא ניהול הקמפיין שהופך אותו ליעיל הרבה יותר. כיום ישנם כלים לניהול קמפיינים דיגיטליים של גוגל ושל פייסבוק לדוגמא שבעזרתם אנו יכולים להיראות בדיוק את ההשפעה של הקמפיין שהעלינו לאוויר ונוכל לעשות שינויים תוך כדי תנועה. נוכל לראות את כמות הכניסות לאתר שלנו כתוצאה מהקפמיין כולל העליה באחוזים, כמה זמן בממוצע נשאר כל גולש חדש באתר שלנו ובכמה דפים הוא ביקר ועוד נתונים נוספים שיעזרו לנו לקבל החלטות בזמן אמת על ניהול הקמפיין ושינויים שיש לעשות בו על מנת לעמוד ביעדים שלנו בצורה טובה יותר. 

ראו גם: ניהול רשתות חברתיות לעסקים

https://www.youtube.com/watch?v=pG2fEmWw4G8

ערוצי שיווק דיגיטלי לעסקים

ישנם מגוון רב של ערוצי שיווק דיגיטלי בהם ניתן לפעול כאשר כל עסק צריך להבין היכן עליו לרכז את מאמצי השיווק שלו. ברוב המקרים מומלץ יהיה לפזר את התקציב של השיווק הדיגיטלי ולפרסם במספר ערוצים בו זמנית על מנת להגדיל את החשיפה או בכדי לחדור לשווקים חדשים ולפנות לקהלי יעד חדשים, הכל כמובן בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה טרם הקמפיין. 

שיווק דיגיטלי לעסקים בגוגל 

ערוץ מאוד חשוב הוא קידום אורגני של אתר האינטרנט שלכם כאשר זוהי נחשבת השקעה לטווח ארוך. המטרה של הקידום האורגני היא להגדיל את החשיפה לאתר שלכם ולעלות את הדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל אל עמודים הראשונים. מאוד קשה לקבל תוצאות מידיות בקידום אורגני ולעיתים יקח למקדם שלכם הרבה זמן להביא בערוץ הזה תוצאות אך זוהי בהחלט השקעה משתלמת כי ברגע שתגיעו לשם כמות הלידים שלכם וכמות הכניסות לאתר שלכם וכתוצאה מכך גם כמות המכירות שלכם יעלו באופן ניכר. 

ניתוח פרסום עסקים בדיגיטל

מעבר לקידום האורגני יש את הקידום הממומן, שזוהי בעצם שתילת מודעות במנוע החיפוש של גוגל וקידום האתר שלנו בצורת מודעה באמצעות מודל של גוגל אדוורס ותשלום על פי קליקים של כניסות לאתר שלכם, קידום של פוסטים ממומנים בפייסבוק ועוד מספר פלטפורמות אחרות. 

שיווק דיגיטלי לעסקים בפייסבוק

אז אם כבר הזכרנו את פייסבוק הרי שהשיווק הדגיטלי ברשת החברתית הזו הוא קריטי מאוד והנוכחות בו היא חשובה מאוד. הקמת דף עסקי בפייסבוק היא כיום נחשבת בגדר חובה עבור עסקים היות והנוכחות של המשתמשים בפייסבוק היא גדולה מאוד ולכן קריטי מאוד שגם העסק שלכם יופיע שם על מנת לזכות בחשיפה מתאימה. מעבר להקמת דף עסקי בפייסבוק ישנם גם עשרות דרכים לקידום הדף שלכם על ידי קמפיינים ממומנים, דפי נחיתה ועוד מגוון כלים שפייסבוק מציעה לקהל המפרסמים ברשת. הקמפיין ברשת הפייסבוק נעשה באמצעות הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק שכל תפקידו למקסם את היעילות של הקמפיין שלנו בעזרת כלים שונים לניתוח שמוצגים לנו. בעזרת הכלי נוכל לבצע התאמות כאלה ואחרות בניהול הקמפיין במידה ואנחנו רואים שאנחנו לא עומדים במטרות שהגדרנו מראש. 

ניוזטלרים ושיווק במייל

ערוץ נוסף לשיווק דיגיטלי הוא האימייל שבאמצעותו שלחות לכם חברות שונות מבצעים, מידע על מוצרים חדשים, הנחות של סוף עונה, שירותים חדשים ועוד. האימייל זהו למעשה ערוץ קשר ישיר את הלקוח שנחשב ללא אגרסיבי מידי בניגוד לשיווק בטלפון ולכן לקוחות רבים מעדיפים לקבל את כל המידע הזה במייל, לשמור במידת הצורך או למחוק כאשר אין להם עניין באותו חומר פרסומי. קידום ערוץ יוטיוב הוא דרך נוספת לשיווק דיגיטלי כאשר פה נכנסים לתמונה סרטונים שאנחנו נעלה לרשת. הסרטונים יכולים להיות סרטוני הדרכה, סרטוני מידע או סרטוני עשה זאת בעצמך שמוסיפים ערך מוסך כלשהו לגולש, ממש כמו תוכן בקידום אורגני. גוגל יודעת לזהות סרטונים מוצלחים על ידי כמות הרשמות לערוץ בעקבות הסרטון, כמות תגובות ועוד. 

https://www.youtube.com/watch?v=wZZnxXyES80&t=1s

שיווק דיגיטלי לעסק שלך – איך נניע אותו?

על מנת להניע את השיווק הדיגיטלי באופן יעיל חשוב מאוד לשכור את שירותיה של חברת שיווק דיגיטלי שיודעת לבצע ניהול קמפיינים בערוצי הדיגיטל השונים. לעיתים ישנן חברות שמתמחות בשיווק בערוץ אחד או שניים ולכן מומלץ לעבוד עם חברה שיכולה לקדם אותכם בכל המדיות שאתם חושבים שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם. ביחד עם עם חברת השיווק הדיגיטלית תוכלו לבנות אסטרטגיה שלמה בה תקבעו מה התקציב אותו תשקיעו בפרסום וכמובן מה תהיה החלוקה שלו בין המדיות השונות. התשלום אותו תגבה מכם חברת השיווק הדיגיטלי יהיה בדרך כלל אחוז מסויים מתקציב הקמפיין כאשר במידה וזהו קמפיין גדול עם תקציב גדול בהתאם אז חברת השיווק תגבה מכם מחיר קבוע בכל חודש עבור הקמפיין. בתמורה תנהל החברה את הקמפיין באופן שוטף עבורכם ותבצע התאמות בהתאם ליעדים שהוגדרו מראש בתחילת הקמפיין. ניתן לעשות את השיווק הדיגיטלי לבד ללא חברה מקצועית אך על מנת לעשות זאת בצורה יעילה עליכם ללמוד את התחום בצורה מקיפה היות וזהו תחום שדורש ידע רב ובמקביל יהיה עליכם להתעדכן בכל מיני שינויים שעושות גוגל, פייסבוק ויתר הפלטפורמות בכל מה שקשור לשיווק הדיגיטלי. 

מסך מחשב עם נתונים

מה המחירים של שיווק דיגיטלי?

המחירים של השיווק הדיגיטלי משתנים מאוד ותלויים במספר רב של משתנים כמו גודל החברה, התחום בו החברה פועלת ועוד מגוון רב של משתנים שישפיעו על גודל התקציב כאשר כמו בכל תחום, גם פה מה שקובע הוא היצע וביקוש. המחירים למשל של קליל בפייסבוק ינועו בין חצי שקל לשני שקלים כאשר בגוגל המחירים ינועו בערך בין שני שקלים ועד עשרה שקלים בתחומים בהם התחרות היא גדולה וקשה. בנוסף מחיר של קמפיין קידום בפייסבוק יכול לנוע בין 300 ש״ח לחברה קטנה שרק רוצה לאסוף ניוזלטרים ועד 30 אלף ש״ח בחודש לחברה שרוצה להראות נוכחות ולבצע רימרקטינג במסגרת השיווק הדיגיטלי שלה ולבצע פילוח שוק באמצעות פייסבוק. 
מעוניינים לקבל מידע על שיווק דיגיטלי? רוצים להעיף את העסק שלכם קדימה ולהתחיל להופיע במקומות שכולם נמצאים בהם? קבוצת ירדן היא בין חברות הדיגיטל המובילות בישראל עם ניסיון של שנים רבות בתחום. אנו מתמחים בשיווק, שיווק ופרסום באינטרנט, פרסום וקידום במדיות הדיגיטליות השונות ביניהן גוגל, פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. צרו איתנו קשר ונישמח לייסע לכם בתהליך וללות אתכם צעד אחר צעד.

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

בלוג

איך מוציאים קבלות מתחת לגיל 18?

נדמה שעוד משחר הימים, מבוגרים מוצאים את עצמם אחת לכמה זמן נאנחים ואומרים ומסננים ״הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם״. כנראה שאמרו את

בלוג

איך למצוא דילים זולים לאירופה

לא מעט אנשים מעוניינים לטוס לאירופה, אך בד בבד, מחפשים יעד זול לאירופה ובאופן כללי, מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות ממה שאירופה מציעה לכם,

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו